تبلیغات در موتورهای جستجوی هوش مصنوعی در 6 دقیقه

تبلیغات دارید؟ با تجربیات مبتنی بر هوش مصنوعی از Google، Microsoft و Perplexity بیشتر دریافت کنید. با استفاده از این سه پلتفرم و گزینه های تبلیغاتی آنها، این امکان وجود دارد که دسترسی و درآمد آنلاین خود را افزایش دهید. اکنون همه چیز را در مورد تبلیغات در موتورهای جستجوی هوش مصنوعی بیاموزید!

تبلیغات موتور جستجوی هوش مصنوعی چیست؟

تبلیغات موتور جستجوی هوش مصنوعی استفاده از تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) در تجربیات مبتنی بر هوش مصنوعی، مانند Copilot مایکروسافت یا مرورهای هوش مصنوعی در جستجوی Google است. این نوع تبلیغات است نه استفاده از هوش مصنوعی برای تولید یا مدیریت تبلیغات.

چرا باید در موتورهای جستجوی هوش مصنوعی تبلیغ کنیم؟

تبلیغات در موتورهای جستجوی هوش مصنوعی دارای چند مزیت است، از جمله موارد زیر:

  • از مزیت حرکت اول استفاده کنید: تبدیل شدن به یکی از اولین شرکت هایی که در پاسخ به هوش مصنوعی یا موتورهای جستجو تبلیغ می کند، به سازمان شما مزیت رقابتی در بازار می دهد. شما می توانید مالک آن املاک تبلیغاتی در مقابل اشتراک گذاری آن با رقبا شوید.
  • بهبود عملکرد پرداختی: به گفته مایکروسافت، تبلیغات در تجربیات جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی عملکرد بهتری دارند. برای مثال، تبلیغات Copilot نسبت به جستجوی سنتی 69 درصد نرخ کلیک و 76 درصد نرخ تبدیل بالاتری دارند.
  • دسترسی به کاربران در تجربیات جستجو: از استفاده از Perplexity تا پرسیدن ChatGPT، نحوه جستجوی افراد در حال تغییر است. با چندین رسانه تبلیغاتی، دسترسی کاربران را بدون توجه به اینکه چگونه آنلاین جستجو می کنند، ممکن می کنید.
  • تلاش های بازاریابی در مقیاس: مانند سایر تلاش‌های تبلیغاتی پولی، تبلیغات در موتورهای هوش مصنوعی می‌تواند از دیگر تلاش‌های بازاریابی پشتیبانی کند. برای مثال، می‌توانید از تبلیغات در AI Overviews برای دستیابی به تبدیل‌های خرد مانند ایجاد فهرست ایمیل از طریق یک منبع قابل دانلود استفاده کنید.
  • گسترش جریان های درآمدی: سرمایه گذاری در تبلیغات جدید می تواند جریان های درآمد جدیدی ایجاد کند. به عنوان مثال، تبلیغات در Perplexity (یک شبکه تبلیغاتی کاملاً جدید) می تواند به سازمان شما کمک کند تا به زیر مجموعه های مخاطب خاص دسترسی پیدا کند.
  • افست کاهش عملکرد: با تغییر اولویت‌های جستجو، کسب‌وکارها می‌توانند انتظار کاهش عملکرد را داشته باشند، چه در ترافیک ارگانیک و چه در تبدیل تبلیغات. انطباق با این تغییر، مانند تبلیغات در موتورهای پاسخگویی هوش مصنوعی، می تواند این تغییر را جبران کند.

کدام موتورهای جستجوی هوش مصنوعی از تبلیغات پشتیبانی می کنند؟

موتورهای جستجوی هوش مصنوعی زیر یا تجربیات مبتنی بر هوش مصنوعی از تبلیغات پشتیبانی می کنند:

  • مروری بر هوش مصنوعی
  • مایکروسافت کپیلوت
  • گیجی

در حالی که سایر موتورهای پاسخگویی هوش مصنوعی، مانند SearchGPT، شایعه شده است که از تبلیغات پولی پشتیبانی می کنند، این گزینه همچنان در دسترس نیست. این موتورهای پاسخگویی را برای اطلاعیه ها تماشا کنید تا بتوانید قبل از مسابقه تبلیغات را در آنجا راه اندازی کنید.

در داخل موتورهای پاسخگویی هوش مصنوعی که تبلیغات را ارائه می دهند

اکنون درباره تجربیات مبتنی بر هوش مصنوعی که گزینه‌های تبلیغاتی را ارائه می‌کنند بیشتر بیاموزید:

مایکروسافت کپیلوت

درباره: Microsoft Copilot یکی از شناخته شده ترین دستیارهای هوش مصنوعی است و به عنوان یک محصول مستقل و در سراسر مجموعه محصولات مایکروسافت در دسترس است. چه کاربران به دنبال جستجوی آنلاین، ایجاد ایده یا یافتن فایل‌ها در فضای کاری خود باشند، Microsoft Copilot می‌تواند این کار را انجام دهد.

مکان ها: پایین پاسخ

تبلیغات در موتورهای جستجوی هوش مصنوعی در 6 دقیقه

از زمان راه اندازی Copilot در سال 2023، مایکروسافت در حال تحقیق در مورد چگونگی تأثیر تبلیغات Microsoft Copilot بر تجربه کاربر – و عملکرد تبلیغات است. تاکنون، انواع مختلف تبلیغات، از تبلیغات جستجوی واکنشگرا گرفته تا تبلیغات چندرسانه ای، در Copilot بهتر از نتایج جستجوی سنتی عمل کرده اند.

بخشی از دلیل آن این است که Microsoft Copilot از زمینه برای تعیین اینکه آیا و چه زمانی برای ارائه یک تبلیغ استفاده می کند. دستیار هوش مصنوعی کل مکالمه را در نظر می گیرد و – اگر تبلیغی مرتبط به نظر می رسد – استدلال خود را برای گنجاندن تبلیغات به اشتراک می گذارد (مایکروسافت این را “صدای تبلیغات” می نامد).

می توانید نمونه ای از صدای تبلیغ را در تصویر قبلی مشاهده کنید. قبل از تبلیغ، Copilot می‌گوید: «با توجه به اینکه به دنبال چیزی برای برنامه‌ریزی آسان و نزدیک به اسکندریه هستید، من نگاهی به این فعالیت‌های هدایت‌شده از…»

تبلیغات Copilot مانند سایر تبلیغات Microsoft Advertising دارای برچسب “Sponsored” هستند.

وقتی نوبت به شروع تبلیغات در Microsoft Copilot می رسد، تبلیغات موجود تبلیغ کنندگان می توانند در مکالمات Copilot ظاهر شوند. با این حال، اینکه آیا این تبلیغات ظاهر می شوند یا خیر، بستگی به تبلیغات مربوط به گفتگو دارد.

مروری بر هوش مصنوعی

درباره: انحصاری برای جستجوی Google، مرورهای هوش مصنوعی در بالای نتایج جستجوی ارگانیک ظاهر می شود و هدف آن پاسخگویی به هدف جستجوی کاربر با یک خلاصه کتبی (شامل نقل قول) بر اساس محتوای فهرست Google است.

مکان ها: بالا و پایین نمای کلی هوش مصنوعی

آگهی مروری بر هوش مصنوعی

به گفته گوگل، مرورهای هوش مصنوعی رضایت کاربران را از نتایج جستجو افزایش داده است – این رضایت زمانی افزایش می‌یابد که نمای کلی هوش مصنوعی شامل تبلیغات می‌شود و کاربران تبلیغات را مفید می‌دانند.

شرکت‌هایی که به دنبال تبلیغ در AI Overviews هستند، می‌توانند این کار را با انواع تبلیغات و کمپین انجام دهند:

برای مرجع، تبلیغات Google Shopping به حساب Google Merchant Center و فید خرید نیاز دارند. اغلب شرکت‌های خرده‌فروشی یا تجارت الکترونیک را در مقابل ارائه‌دهندگان خدمات با استفاده از این نوع تبلیغات Google می‌بینید.

مانند Microsoft Copilot، AI Overviews از صدای تبلیغ برای معرفی تبلیغ استفاده می کند. به عنوان مثال، در مثال قبلی، گوگل تبلیغاتی را با این متن معرفی می‌کند: «در اینجا چند محصول برای کمک به از بین بردن لکه‌های چمن آورده شده است.»

مشابه Microsoft Copilot (و Google Ads)، آگهی‌های مروری بر هوش مصنوعی دارای برچسب «اسپانسر» هستند.

گیجی

درباره: Perplexity یکی از محبوب ترین موتورهای پاسخگویی است. در رابط کاربری آن، کاربران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک موضوع، کشف مارک‌ها، خریدهای تحقیق و موارد دیگر سؤال بپرسند و درخواست ارسال کنند.

مکان ها: سوالات مرتبط، صفحه پاسخ، سایت های شخص ثالث

با راه‌حل تبلیغاتی خود که انتظار می‌رود قبل از سال 2025 راه‌اندازی شود، Perplexity قصد دارد به مشاغل مختلف، از سفر گرفته تا امور مالی، گزینه‌های متعددی را در پاسخ‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی خود ارائه دهد. تبلیغ‌کنندگان همچنین به نقاط داده‌ای ضروری دسترسی خواهند داشت، مانند:

  • برداشت ها
  • برداشت های منحصر به فرد
  • روی حجم کلیک کنید
  • پرس و جوهای واجد شرایط

مانند دیگر شبکه‌های تبلیغاتی جدید، Perplexity قصد دارد در زمان راه‌اندازی، دسترسی به «چند شرکای انتخابی» را محدود کند. با این حال، پس از باز شدن برای همه مشاغل، ارزش آن را دارد که مقداری از هزینه تبلیغات را برای آزمایش شبکه و دریافت برخی از مزایای تبلیغات جستجوی هوش مصنوعی منحرف کنید.

سوالات متداول

با این سوالات متداول درباره تبلیغات در موتورهای جستجوی هوش مصنوعی بیشتر بدانید:

موتورهای جستجوی هوش مصنوعی چیست؟

موتورهای جست‌وجوی هوش مصنوعی پلتفرم‌هایی را توصیف می‌کنند که هوش مصنوعی را برای ایجاد پاسخ به پرسش‌های کاربران ادغام می‌کنند. در برخی موارد، موتورهای جستجوی هوش مصنوعی به عنوان موتورهای پاسخ توصیف می‌شوند، زیرا موتور به جای هدایت کاربر به فهرست نتایج جستجو، به سؤال کاربر پاسخ می‌دهد.

هزینه تبلیغات در موتورهای جستجوی هوش مصنوعی چقدر است؟

مانند سایر تلاش‌های تبلیغاتی پولی، هزینه‌های تبلیغاتی برای تبلیغات موتور جستجوی هوش مصنوعی به عوامل متعددی بستگی دارد، از میزان تعاملی که آگهی دریافت می‌کند تا مدل قیمت‌گذاری استفاده شده توسط شبکه تبلیغاتی.

در بیشتر موارد، شبکه‌های تبلیغاتی با تبلیغ‌کنندگان کمتر (به فکر Perplexity) اغلب ارزان‌تر از پلتفرم‌های تبلیغاتی معتبر مانند Google Ads هستند. این به این دلیل است که هنگام مناقصه برای فضای تبلیغاتی رقابت کمتری وجود دارد.

چه نوع تبلیغاتی در موتورهای جستجوی هوش مصنوعی موجود است؟

موتورهای جستجوی هوش مصنوعی موجود، مانند Microsoft Copilot و Google’s AI Overviews، از انواع تبلیغات موجود از شبکه‌های تبلیغاتی مربوطه خود، Microsoft Advertising و Google Ads استفاده مجدد می‌کنند. این نوع تبلیغات شامل تبلیغات متنی و تبلیغات خرید می شود.

موتورهای جستجوی هوش مصنوعی چه معیارهای PPC را دنبال می کنند؟

در حالی که Microsoft Advertising و Google Ads معیارهای PPC مانند نمایش‌ها، کلیک‌ها و تبدیل‌ها را برای انواع تبلیغات موجود در تجربیات جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی ردیابی می‌کنند، شبکه‌ها این کار را انجام می‌دهند. نه نحوه انجام تبلیغات در تجربیات مبتنی بر هوش مصنوعی در مقایسه با تجربیات سنتی را گزارش دهید.

برای مثال، کسب‌وکارها نمی‌توانند نحوه عملکرد آگهی‌های نمایش‌داده‌شده در مرورهای هوش مصنوعی در برابر تبلیغات نمایش‌داده‌شده در نتایج جستجوی سنتی را پیگیری کنند. این راه‌اندازی نقطه کوری برای تبلیغ‌کنندگان ایجاد می‌کند. با این حال، این احتمال وجود دارد که این شبکه های تبلیغاتی گزارش خود را توسعه دهند.

در موتورهای جستجوی هوش مصنوعی با تبلیغات پولی پیدا شوید

تبریک میگم شما اصول اولیه تبلیغات در موتورهای جستجوی هوش مصنوعی را یاد گرفته اید. حالا قدم بعدی را بردارید و تبلیغات را در این پلتفرم ها شروع کنید. اگر به دنبال کمک حرفه ای برای شروع هستید، برای دریافت یک پیشنهاد سفارشی با ما آنلاین تماس بگیرید!

Source link