آیا نیاز به به روز رسانی محتوای خود دارید؟

مرورهای هوش مصنوعی برای سئو یا تولید محتوا نشانه مرگ نیست. بله، آنها ممکن است ترافیک ارگانیک را برای جستجوهای اطلاعاتی کاهش دهند و پیوندهای آبی ارگانیک را بیشتر در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) پایین بیاورند، و این امر باعث می شود که مخاطبان شما به محتوای فوق العاده شما برخورد کنند. اما آنها همچنین فرصتی برای افزایش دید برای صفحات ذکر شده ایجاد می کنند.

در حالی که مرورهای هوش مصنوعی کار سئوکاران یا نویسندگان را آسان‌تر نمی‌کند، واضح است که گوگل روی کاربرانی که پاسخ‌های فوری به پرسش‌های مختلف را مستقیماً در SERP قدردانی می‌کنند، قمار می‌کند. تکه‌های ویژه، نتایج غنی، جعبه‌های افراد همچنین می‌پرسند، و پانل‌های دانش همگی سعی کرده‌اند کار مشابهی را به روش‌های مختلف انجام دهند. این ویژگی‌های SERP نحوه تعامل کاربران Google با نتایج جستجو را تغییر داده است و شکی نیست که AI Overviews نیز ممکن است وجود داشته باشد.

هنوز مشخص نیست دقیقاً چگونه است، اما هوش مصنوعی مولد در جستجو ممکن است:

  • کاهش نرخ کلیک برای جستارهایی که برای آنها ظاهر می شوند.
  • صفحاتی که نیستند قرار گرفتن در سه رتبه برتر و جذب ترافیک بیشتر به سمت خود
  • شامل تبلیغاتی باشید که می توانند پیوندهای ارگانیک را بیشتر در SERP پایین بیاورند.

صرف نظر از اینکه فکر می کنیم آنها خوب هستند یا بد، آنها اینجا هستند. اکنون باید یاد بگیریم که نه تنها با آنها زندگی کنیم، بلکه آنها را در تحقیقات محتوا و استراتژی های محتوای خود ادغام کنیم تا بتوانیم به استفاده از محتوا برای رشد حضور جستجوی شرکت هایمان ادامه دهیم.

در اینجا چیزی است که ممکن است شبیه باشد.

تنظیمات استراتژی کلمات کلیدی

استراتژی کلمه کلیدی شما به عنوان یک نقشه راه برای تولید محتوا عمل می کند – اما گوگل از این طریق عبور کرده و مسیر را باز کرده است. می توانید علائم را نادیده بگیرید و به استراتژی فعلی خود ادامه دهید یا می توانید بر اساس آخرین پیشرفت ها تکرار کنید.

از آنجایی که همه اینها نسبتاً جدید است – هوش مصنوعی هنوز در حال انجام است و هیچ وضوحی در مورد اینکه چه تعداد SERP دارای مروری بر هوش مصنوعی خواهند بود وجود ندارد – موارد زیر چندان توصیه‌ای به عنوان ایده نیستند. آنها را با یک دانه نمک مصرف کنید، آنها را بهبود بخشید و آنها را از آن خود کنید. برای ارزیابی اثربخشی و تکرار هر تغییری که در استراتژی خود ایجاد می کنید، نظارت کنید. (به نظر می رسد به طور کلی این همان کاری است که ما باید با سئو و ایجاد محتوا انجام دهیم.)

کاهش اتکا به کلمات کلیدی ToFu

به نظر می رسد کلمات کلیدی بالای قیف (ToFu) به احتمال زیاد مروری بر هوش مصنوعی ایجاد کنند. با بهبود مرورهای هوش مصنوعی و انجام بهتر کار برای برآوردن نیازهای کاربران، CTR برای این پرسش‌ها احتمالاً کاهش می‌یابد. در بسیاری از موارد، مگر اینکه دلیل بازاریابی برای ایجاد این نوع محتوا وجود داشته باشد، کسب‌وکارها نباید تنها به کلمات کلیدی و پرسش‌های ToFu تکیه کنند، مگر اینکه دارای اعتبار دامنه بالایی باشند که بتوانند بدون توجه به ویژگی‌های SERP رتبه خوبی کسب کنند.

البته لازم نیست هر قطعه ای که منتشر می کنید رتبه بالایی داشته باشد. اما اگر هدف شما افزایش حضور جستجوی شما است، تنظیم استراتژی کلمه کلیدی خود برای انعکاس پرس و جوهای مرتبط با صنعت، جایی که بتوانید به طور برجسته ظاهر شوید و حجم جستجوی کافی را ایمن کنید، بسیار مهم است.

از طرف دیگر، می‌توانید محتوای ToFu را با هدف ذکر شده در مرورهای هوش مصنوعی ایجاد کنید. هیچ راه آزمایش شده و واقعی برای انجام این کار وجود ندارد – به آزمایش شما نیاز دارد، اما برای دید بیشتر ارزش آن را دارد. حتی اگر منجر به کلیک‌های بیشتر نشود، می‌تواند باعث شناسایی برند شود. در زیر این را بیشتر توضیح خواهم داد.

پرس و جوهای Dialed-In Long-Til را یکپارچه کنید

پرس و جوهای دم دراز طعم های مختلفی دارند. اگر هدف شما این است که نمایان بودن جستجو را در SERPهایی که هیچ نمای کلی هوش مصنوعی وجود ندارد، به دست آورید، سعی کنید جست و جوهایی را جستجو کنید که در پایین تر از قیف هستند. کلمات کلیدی طولانی (مانند کلمات کلیدی سوالی) که اطلاعاتی هستند، احتمالا باز هم مروری بر هوش مصنوعی ایجاد می کنند. تمرکز بر جستارهای طولانی با تبدیل بالا که سطحی از ویژگی را ارائه می دهند ممکن است به شما کمک کند تا از مرورهای کلی هوش مصنوعی دوری کنید و با مخاطبان ایده آل خود در هنگام تصمیم گیری خرید ارتباط برقرار کنید.

بررسی اجمالی هوش مصنوعی

شناسایی هدف جستجو و تجزیه و تحلیل SERP بهترین روش برای تحقیق کلمات کلیدی است. این فرآیندها باید گسترش یابند تا شامل بازبینی مرورهای هوش مصنوعی برای تعیین اینکه نمای کلی هوش مصنوعی چه چیزی را پوشش می‌دهد و اینکه آیا با پیوندهای ارگانیک در SERP همسو می‌شود یا خیر، گسترش یابد. من مواردی را دیده‌ام که این کار را نکرده‌اند، که ممکن است نشان‌دهنده هدف جستجوی مختلط یا فقط سکسکه‌های هوش مصنوعی باشد.

بررسی اجمالی هوش مصنوعی به خودی خود نباید دلیلی برای چشم پوشی از هدف قرار دادن یک کلمه کلیدی خاص باشد، اما باید مورد توجه قرار گیرد، درست مانند سختی کلمه کلیدی، حجم جستجو و سایر ویژگی های SERP.

صحبت از اینکه…

بررسی سایر ویژگی های SERP

بیایید فرض کنیم که شما تحقیقات کلمات کلیدی خود را با این فکر شروع کرده اید که می خواهید یک پست وبلاگ ایجاد کنید. وقتی به SERPS نگاه می کنید، یک نمای کلی هوش مصنوعی، یک پیوند آبی و سپس یک SERP ویدیویی را می بینید.

به دلیل پیکربندی SERP، ممکن است منطقی باشد که به سمت ایجاد یک ویدیو حرکت کنید، با این فرض که منابع لازم برای انجام این کار را دارید. از آنجایی که SERP ویدیویی دارای چند ویدیو است، می‌تواند گزینه بهتری برای مشاهده دید جستجو ارائه کند.

نمونه های سرویس های ویدئویی

پرداختن به محتوایی که در حال تولید است

اگر در حال حاضر چندین قطعه در دست کار دارید – می دانم که دارم – چه کاری می توانید انجام دهید تا امیدواریم اثربخشی آنها را به حداکثر برسانید؟

بررسی نبض انجام دهید

حتی اگر تحقیقات خود را انجام داده اید، خرید متخصص موضوع را دریافت کرده اید و محتوای شما آماده عبور از خط پایان است، لحظه ای را به ارزیابی مجدد SERP اختصاص دهید تا مشخص شود که آیا نیاز به به روز رسانی محتوایی که در تولید دارید دارید یا خیر. اگر به قطعه خود اطمینان دارید، با انتشار پیش بروید. اگر نه، در نظر بگیرید که چه تنظیماتی ممکن است لازم باشد.

از تغییر اوضاع نترسید

اگر تغییر در SERP ها باعث می شود که محتوایی بعید باشد که دید جستجوی شما را بهبود بخشد، در نظر بگیرید که چگونه می توان آن را برای ایجاد آگاهی یا اعتبار از برند از طریق کانال های دیگر تغییر کاربری داد. آیا می توانید آن را به یک خبرنامه لینکدین یا پست متنی تبدیل کنید؟ آن را به ویدیوی یوتیوب یا اینستاگرام تبدیل کنید؟ آیا می توان آن را در یک خبرنامه مشتری یا ورودی ویرایش کرد؟

اگر قطعاتی دارید که هنوز در مراحل اولیه تولید هستند، با خیال راحت آنها را رها کنید، اما اگر قبلاً منابعی را سرمایه‌گذاری کرده‌اید، در نظر بگیرید که آیا تغییر روش ارزشی دارد یا خیر.

به روز رسانی برای ایجاد محتوا

فرآیند تولید محتوای شما نیز ممکن است از برخی ترفندها بهره مند شود.

روی محتوای منحصر به فرد تمرکز کنید که فقط شرکت شما می تواند ایجاد کند

ابتدا، تجربه به EAT پیوست و به ما EEAT داد. سپس، به‌روزرسانی محتوای مفید در مهمانی ظاهر شد و «محتوای اول مردم» به نقطه تجمعی برای تولید محتوا تبدیل شد.

مرورهای هوش مصنوعی تنها آخرین تغییر در یک محتوای در حال تغییر است. در نهایت، همه این ابتکارات گوگل دست به دست هم می دهند تا شرکت ها را مجبور کنند که بر خواننده تمرکز کنند و نه خزنده.

آنچه را که به روی میز می آورید به دقت بررسی کنید – چه بینش هایی می توانید ارائه دهید که دیگران نمی توانند؟ برای نشان دادن تجربه، تخصص و اقتدار خود می توانید از چه کارشناسان موضوعی استفاده کنید؟ و در مرحله‌ای از فرآیند تولید محتوا، باید ارزیابی کنید که آیا به مکالمه اضافه می‌کنید – کسب اطلاعات – یا فقط آنچه را که وجود دارد بازتاب می‌دهید.

اگر بخواهید آن را بپذیرید، ماموریت شما این است که شکاف‌ها را پیدا کنید و آن‌طور که فقط برند شما می‌تواند آن‌ها را پر کنید.

از داده های جستجوی خود سرمایه گذاری کنید

بازاریابان اغلب در سیلوها کار می کنند، که می تواند منجر به نادیده گرفتن بینش های ارزشمند شود. ما همیشه این را با داده های جستجو می بینیم.

ضربه زدن به داده های جستجوی اختصاصی سایت شما می تواند به شما کمک کند تا بهتر بفهمید مشتریان بالقوه می خواهند بیشتر از چه چیزی ببینند. کدام پرسش ها در GSC بیشترین رشد را دارند؟ کدام درایو بیشترین کلیک را دارد؟ آیا کلمات کلیدی مرتبط با URL های مختلف و محبوب دارید؟ این بینش ها را به پست های وبلاگ اضافی، پست های رسانه های اجتماعی و حتی خبرنامه ترجمه کنید.

از داده های جستجوی خود برای اطلاع از استراتژی پولی خود استفاده کنید. آیا کلمات کلیدی خاص منجر به تبدیل بیشتر می شوند؟ شاید تقویت آن صفحات با تبلیغات PPC یا اجتماعی بتواند اثربخشی صفحه را بیشتر کند. ایجاد پل بین سیلوهای بازاریابی می تواند به شما کمک کند تا تلاش خود را به حداکثر برسانید، موارد تکراری را کاهش دهید و از تولید محتوای خود بهره بیشتری ببرید.

البته، شما همچنین باید تغییرات در نمایش‌ها و کلیک‌ها را در طول زمان بررسی کنید تا مشخص کنید آیا هر یک از URL‌های شما تحت تأثیر مرورهای هوش مصنوعی قرار گرفته است یا خیر. گوگل برنامه ای برای گنجاندن داده های AI Overview در GSC ندارد، بنابراین ایجاد فرآیندی برای انجام این کار به صورت داخلی مهم خواهد بود.

یک استناد را هدف بگیرید

از آنجایی که مرورهای هوش مصنوعی هنوز نسبتاً جدید هستند، هنوز بینش زیادی در مورد دلیل استناد به منابع خاص وجود ندارد. در اینجا یک راه ممکن برای برجسته شدن وجود دارد، که شبیه به گرفتن یک قطعه برجسته است. به خاطر داشته باشید که این یک حدس و گمان است و ما به زمان بیشتری برای ارزیابی نحوه انتخاب منابع توسط مرورهای کلی گوگل نیاز داریم.

اگر نیاز به ایجاد محتوا برای درخواستی با نمای کلی هوش مصنوعی دارید، حتماً نمای کلی فعلی را بررسی کنید تا ببینید چه نوع اطلاعاتی پوشش داده شده است.

به عنوان مثال، اگر من بخواهم برای “رفع لینک های شکسته” رتبه بندی کنم، علاوه بر استفاده از ابزار تحقیق کلمات کلیدی مورد علاقه ام، عبارت را در گوگل جستجو می کنم.

بالای SERP با نمای کلی زیر غالب است:

اسکرین شات نمای کلی هوش مصنوعی

به سرعت نحوه تعمیر لینک های شکسته را شناسایی می کند، مراحل دقیق تری را ارائه می دهد و سپس ابزارهای احتمالاً مفید را به اشتراک می گذارد. با نادیده گرفتن اینکه این نمای کلی واضح نیست و کمی مشکل دارد، ساختار طرحی را برای اجزای مهم در محتوای من ارائه می دهد. من به برخی از سوالاتی که باید پاسخ دهم می دانم و می توانم حفره هایی را در نمای کلی هوش مصنوعی ببینم که می توانم آنها را پر کنم. به عنوان مثال، مرحله یک فقط می گوید که پیوند شکسته را پیدا کنید، اما هیچ اطلاعاتی در مورد نحوه انجام این کار ارائه نمی دهد.

(و فقط برای برجسته کردن سرعت تغییر مرورهای هوش مصنوعی: در کمتر از یک روز، این نمای کلی به روز شد. بنابراین، باید تکرار کنم: همه چیز را با کمی نمک در نظر بگیرید. این مرورهای کلی به سرعت در حال تغییر هستند.)

نمای کلی ai

سوالات متداول مرورهای هوش مصنوعی

آیا باید گوگل را از استفاده از محتوای من در مرورهای هوش مصنوعی مسدود کنم؟

این به شما بستگی دارد، اما هیچ فایده واضحی برای انجام این کار وجود ندارد. استفاده از تگ nosnippet به این معنی است که می توانید دیدی را که یک نمای کلی هوش مصنوعی ارائه می دهد از دست بدهید. در حال حاضر، ما می دانیم که گوگل فقط از نتایج جستجوی برتر خارج نمی شود. مرورهای هوش مصنوعی آن دارای پیوندهایی به محتوا در موقعیت های مختلف در SERP است. بنابراین شما می توانید در شماره 10 بنشینید و همچنان به نمای کلی هوش مصنوعی کشیده شوید. این می تواند منجر به افزایش ترافیک قابل توجهی برای آن صفحات شود. عکس این موضوع نیز صادق است – صفحات با رتبه بالاتر ممکن است ترافیک کمتری داشته باشند زیرا مرورهای هوش مصنوعی فقط از سه نقطه اول خارج نمی شوند.

چگونه می توانم ببینم که کدام پرس و جو دارای نمای کلی هوش مصنوعی هستند؟

متأسفانه، در زمان نگارش مقاله، هیچ ابزار سئوی وجود ندارد که نشان دهد کدام کلمات کلیدی باعث مرور کلی هوش مصنوعی می شوند. تنها راه برای ارزیابی پرس و جوهایی که تحت تأثیر قرار می گیرند، روش قدیمی است – آن را در گوگل جستجو کنید.

آیا کاربران می توانند مرورهای AI را مسدود کنند؟

هیچ راهی برای خاموش کردن کامل مرورهای هوش مصنوعی در گوگل وجود ندارد. با این حال، کاربران می توانند از فیلتر “وب” فقط برای مرور پیوندها استفاده کنند.

آیا کلمات کلیدی برای صنایع خاص، مرورهای کلی بیشتری نسبت به سایرین نشان می دهند؟

بررسی‌های اجمالی هنوز در حال انتشار هستند و مشخص نیست که چه تعداد SERP دارند. Semrush Sensor اکنون شامل AI Overviews به عنوان یک ویژگی SERP است و وقوع تخمینی آنها را برای کلمات کلیدی در پایگاه داده خود ردیابی می کند.

استراتژی محتوای خود را با یک شریک واقعی تنظیم کنید

چه به مهندسی پشتیبانی یک استراتژی محتوای جدید، چه کمکی به چرخش یا تیمی برای تحقق چشم انداز خود نیاز داشته باشید، Victorious می تواند به شما کمک کند. خدمات محتوای سئوی ما به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کپی صفحه، پست‌های وبلاگ، و سایر قطعات محتوایی را به شما ارائه می‌دهند که با صدای و دیدگاه برند شما کار می‌کنند. به خلاقیت ما ضربه بزنید – امروز یک مشاوره رایگان برای محتوای برنامه ریزی کنید.

Source link