مروری بر هوش مصنوعی: آیا آنها بر نتایج جستجوی شما تأثیر می گذارند؟ – جمعه تخته سفید

آخرین چیزی که می خواهم در مورد آن صحبت کنم این است که چه کسی واقعاً در نمای کلی هوش مصنوعی ظاهر می شود.

بنابراین در حال حاضر، ما به طور متوسط ​​حدود 6.4 لینک را می بینیم، بنابراین پیوندهایی به وب سایت های شخص ثالث از مرورهای AI. ما در حال حاضر دو نوع پیوند در مرورهای AI وجود دارد. پیوندهای پیش‌نمایش تقریباً شبیه یک نتیجه جستجوی کوچک با یک تصویر کوچک، اغلب یک تصویر در بالا سمت راست هستند. و سپس پیوندهای کوچکی وجود دارد، معمولاً فقط با یک نماد پیوند زنجیره ای در متن، که در واقع مستقیماً به بیرون پیوند نمی زنند. شما به نوعی روی آنها کلیک می کنید، و سپس یک کادر پیش نمایش باز می شود، و سپس باید دوباره کلیک کنید. بنابراین، اگر بخواهیم تنها موارد بزرگی را که شبیه یک نتیجه جستجوی معمولی هستند، بشماریم، بیشتر شبیه به سه، سه لینک در هر نتیجه جستجو خواهد بود.

و به طور مشابه، اگر به این 6.4 پیوند نگاه کنیم، همه آنها، تنها حدود 52 درصد از آن ها نیز در رتبه بندی 10 برتر ارگانیک در یک کلمه کلیدی قرار می گیرند. بنابراین این همپوشانی بسیار کم با ارگانیک معمولی است. این نشان می دهد که شاید استراتژی های سئوی معمولی شما کارساز نباشند. اما دوباره، اگر فقط به لینک های پیش نمایش نگاه کنیم، این میزان به بیش از 80 درصد می رسد. بنابراین یک تفاوت بزرگ وجود دارد. اگر ما فقط به پیوندهای پیش‌نمایش علاقه‌مندیم، که از نظر بصری واضح‌ترین و مستقیم‌ترین کلیک‌ها هستند، به نوعی همبستگی بسیار قوی‌تری با رتبه‌بندی ارگانیک معمولی دارید. و امیدواریم که ما را بیشتر به سمت وضعیتی که در مورد قطعه‌های برجسته به آن عادت کرده‌ایم، سوق دهد، جایی که این روزها روش ظاهر شدن در یک قطعه برجسته اساساً رتبه اول است.

نکته دیگری که می‌خواهم به آن اشاره کنم، و به نوعی به این نکات بالا مربوط می‌شود، ما معمولاً برای سایت‌هایی که در نمای کلی هوش مصنوعی ظاهر می‌شوند، کمتر از سایت‌هایی که در رتبه‌بندی ۱۰ برتر ارگانیک قرار دارند، شاهد پایین‌تر بودن اعتبار دامنه و اعتبار تجاری هستیم. و این احتمالاً به این واقعیت مربوط می شود که آنها در رتبه 10 برتر قرار ندارند، Google در حال حفاری عمیق تر در SERP است تا برخی از این سایت ها را به دست آورد. بنابراین جای تعجب نیست که آنها در برخی از این آمارها عملکرد بدتری دارند.

پس چه چیزی می توانیم از این موضوع برداریم؟ همانطور که گفتم، مهم‌ترین چیزی که باید به آن فکر کنید این است که آیا کلیک‌ها را از دست می‌دهید، و به هیچ وجه نمی‌توان آن را بدیهی انگاشت، اما اگر در حال از دست دادن کلیک‌ها برای مرورهای کلی هوش مصنوعی هستید، چه نوع کلیک‌هایی بودند؟ چگونه با استراتژی کلی شما مطابقت دارد؟ چه نوع کانال هایی را جایگزین آنها می کنید؟ زیرا بعید است که در سرتاسر قیف شما یکنواخت باشد.

و بدیهی است که این بر برخی از مشاغل بسیار بیشتر از سایرین تأثیر می گذارد. اگر ناشر هستید، ممکن است تقریباً به طور انحصاری در جستجوهای اطلاعاتی بازی کنید، و اگر چنین است، این مکان چالش برانگیز است. قطعاً این نوار برای پیچیدگی سؤالی که مردم انتظار دارند به وب‌سایت دیگری مراجعه کنند، در حال افزایش است. این چیزی است که قبلاً در مورد آن صحبت کرده ام.

به طور مشابه، اگر می‌خواهید در بررسی‌های اجمالی هوش مصنوعی رتبه‌بندی کنید، در این مرحله، من می‌گویم که به‌طور فزاینده‌ای به نقطه‌ای می‌رسد که کار خاصی برای انجام آن انجام نمی‌دهید. منظورم این است که نمی گویم آسان است، اما به طور فزاینده ای با ارگانیک معمولی شما همسو می شود. بنابراین امیدواریم که برخی از پیچیدگی ها را برای شما برطرف کند.

امیدوارم مفید بوده باشد منتظر نظرات شما و هر نظر دیگری هستم که ممکن است داشته باشید. خیلی ممنون.

Source link