7 مثال هوش مصنوعی در تجارت که باید بدانید

ممکن است در مورد چگونگی آن شنیده باشید هوش مصنوعی (AI) در حال تغییر روش فعالیت کسب و کار است. ابزارهای هوش مصنوعی به شما این امکان را می‌دهند که کارهای زیادی را انجام دهید که قبلاً نمی‌توانستید انجام دهید یا حداقل آن کارها را آسان‌تر کنید. بنابراین، تعجب آور نیست که بسیاری از مشاغل از این منابع جدید هوش مصنوعی استفاده می کنند.

در حالی که ممکن است در مورد تأثیر هوش مصنوعی بر شرکت ها به طور کلی شنیده باشید، ممکن است هنوز مطمئن نباشید که در عمل چگونه به نظر می رسد. چند مثال خاص هوش مصنوعی برای تجارت چیست؟ آنها از چه ابزارهایی استفاده می کنند و چگونه از آنها استفاده می کنند؟

این چیزی است که در این صفحه در مورد آن صحبت خواهیم کرد. ما به هفت کاربرد مختلف هوش مصنوعی در تجارت خواهیم پرداخت، از جمله:

  1. چت ربات های خدمات مشتری
  2. تولید محتوا
  3. تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده
  4. تحلیل احساسات
  5. مناقصه هوشمند
  6. تشخیص تقلب
  7. محصولات هوشمند

به خواندن ادامه دهید تا در مورد هر یک از این نمونه های هوش مصنوعی کسب و کار بیشتر بدانید. سپس حتما مشترک شدن در Revenue Weekly، خبرنامه ایمیل ما، برای اطلاعات مفیدتر در مورد استراتژی های تجاری و بازاریابی!

ایمیل های خودی مدیر بازاریابی ما را از دست ندهید!

پیوستن 200000 بازاریابان باهوش و داغ ترین اخبار و اطلاعات بازاریابی ماه را مستقیماً به صندوق ورودی خود تحویل دهید!

ایمیل خود را در زیر وارد کنید:

فرم اشتراک درون خطی – CTA 72

*” فیلدهای الزامی را نشان می دهد

(نگران نباشید، ما هرگز اطلاعات شما را به اشتراک نخواهیم گذاشت!)

cta44 img

1. چت ربات های خدمات مشتری

اولین نمونه هوش مصنوعی کسب و کار ما همان است چت ربات های خدمات مشتری. شما بدون شک از وب سایت هایی بازدید کرده اید که دارای یک ربات چت کوچک در گوشه پایین صفحه نمایش هستند. آن ربات‌های چت می‌توانند به روش‌های مختلفی کار کنند – به طور سنتی، ممکن است رباتی داشته باشید که طیف محدودی از پاسخ‌ها را ارائه می‌دهد، یا ممکن است یک شخص واقعی داشته باشید که از طریق آن ارتباط برقرار می‌کند.

با این حال، با هوش مصنوعی، می توانید حد وسط را پیدا کنید. هوش مصنوعی مولد به شما امکان می‌دهد چت‌بات‌هایی ایجاد کنید که به سؤالات کاربران به شیوه‌ای بسیار مفیدتر و شخصی‌شده‌تر از ربات‌های سنتی پاسخ می‌دهند، و شبیه‌سازی صحبت کردن با یک نماینده واقعی است.

طیف نمونه چت بات

البته باید مراقب باشید که آنها را آموزش دهید تا پاسخ نادرست ندهند.

2. تولید محتوا

یکی دیگر از بهترین نمونه های هوش مصنوعی در تجارت، تولید محتوا است. در حال حاضر، دو اردوگاه وجود دارد که کسب و کارها در این موضوع در آن قرار می گیرند.

بسیاری از کسب و کارها تصمیم گرفته اند فقط اجازه دهند ChatGPT تمام محتوای آنها را برای آنها بنویسید و عنصر انسانی را تقریباً به طور کامل حذف کنید. ما می خواهیم در اینجا شفاف باشیم – این کار را نکنید. هوش مصنوعی آنقدر قابل اعتماد نیست که بتوانید کل استراتژی محتوای خود را به آن بسپارید.

با این حال، هوش مصنوعی همچنان می‌تواند یک ابزار تجاری عالی برای سازندگان محتوای شما باشد، و به همین دلیل است که بسیاری از کسب‌وکارها به آن نزدیک می‌شوند. برای مثال، یک نویسنده پست وبلاگ، ممکن است از هوش مصنوعی برای کمک به ایجاد یک طرح اولیه استفاده کند.

مثال سریع طرح پست وبلاگ chatgpt

سپس آنها طرح کلی را می گیرند، آن را ویرایش می کنند و از آن برای ایجاد پست وبلاگ واقعی استفاده می کنند.

3. تجزیه و تحلیل پیش بینی

هوش مصنوعی به ویژه در هنگام تجزیه و تحلیل حجم زیادی از داده ها مفید است. اکنون بسیاری از انواع ابزارهای داده شامل ویژگی‌های هوش مصنوعی برای تولید گزارش‌ها و ارائه بینش‌هایی هستند که ایجاد دستی آن‌ها زمان بیشتری را از شما می‌گیرد. به طور خاص، هوش مصنوعی در تقویت شما موثر است تجزیه و تحلیل پیش بینی.

تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده زمانی است که هوش مصنوعی به داده‌های گذشته نگاه می‌کند تا پیش‌بینی کند در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. برای مثال، ممکن است الگوهای مخارج گذشته شما را تجزیه و تحلیل کند تا پیش بینی کند که در سه ماهه آینده چقدر خرج خواهید کرد. نه تنها این پتانسیل را دارد که پیش‌بینی‌های دقیق‌تری نسبت به آنچه که به صورت دستی انجام می‌دهید ایجاد کند، بلکه می‌تواند آن را بسیار سریع‌تر نیز انجام دهد. تابلو نمونه ای از ابزاری است که این کار را انجام می دهد.

4. تحلیل احساسات

نوع دیگری از تجزیه و تحلیل که هوش مصنوعی می تواند به آن کمک کند، تجزیه و تحلیل احساسات است. اینجاست که هوش مصنوعی احساسات و نگرش های مشتریان و مشتریان شما را تحلیل می کند. به طور معمول، این کار را با تجزیه و تحلیل متن مکالمات تلفنی و جلساتی که با مشتریان بالقوه دارید انجام می دهد.

با استفاده از هوش مصنوعی برای دریافت حسی از نگرش مخاطبان نسبت به کسب و کارتان، می‌توانید بهتر بسنجید که چقدر با موفقیت به آن‌ها دست پیدا می‌کنید و ممکن است برای برآوردن نیازها و علایق آن‌ها چه کارهای متفاوتی انجام دهید. این کاری است که انجام آن به تنهایی بسیار سخت تر است.

5. مناقصه هوشمند

اکثر مشاغل در نهایت از نوعی تبلیغات پولی استفاده می کنند. اغلب آنها استفاده می کنند تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC).، جایی که شما برای کلمات کلیدی خاصی که می خواهید با تبلیغات خود هدف قرار دهید پیشنهاد می دهید و سپس فقط زمانی پرداخت می کنید که تبلیغات شما کلیک داشته باشد. یکی از خسته‌کننده‌ترین بخش‌های مدیریت یک کمپین PPC، مناقصه است، اما اینجاست که ما از هوش مصنوعی تجاری دیگری استفاده می‌کنیم.

شبکه های تبلیغاتی مانند تبلیغات گوگل اغلب گزینه هایی برای “مناقصه هوشمند“، جایی که می توانید به یک الگوریتم یادگیری ماشین اجازه دهید پیشنهادات شما را برای شما ارائه دهد. کنترل کاملی روی این موضوع ندارد – می‌توانید محدودیت‌هایی را برای پیشنهادها تعیین کنید و به هوش مصنوعی اطلاع دهید که دوست دارید چگونه به فرآیند مناقصه نزدیک شود. سپس می توانید روی چیزهای دیگر تمرکز کنید در حالی که پیشنهادات شما را برای شما مدیریت می کند.

6. کشف تقلب

استفاده از هوش مصنوعی برای اهداف شناسایی و پیشگیری از کلاهبرداری برای کسب و کارها بیشتر و بیشتر رایج می شود. نحوه اعمال هوش مصنوعی برای تشخیص تقلب به تجارت و صنعت شما بستگی دارد. به عنوان مثال، یک مؤسسه مالی مانند بانک احتمالاً از آن برای دستگیری تراکنش های تقلبی و شناسایی عاملان با نرم افزار تشخیص چهره استفاده می کند.

حتی اگر شما یک بانک نیستید، ممکن است همچنان بتوانید از نرم افزار هوش مصنوعی تشخیص تقلب برای تجزیه و تحلیل خریدهای انجام شده در وب سایت خود و کشف هرگونه تلاش برای کلاهبرداری استفاده کنید.

7. محصولات هوشمند

در نهایت، بسیاری از کاربردهای هوش مصنوعی در تجارت در محصولات خود یک شرکت اتفاق می‌افتد. به عنوان مثال، شرکت‌های نرم‌افزاری ممکن است هوش مصنوعی را در ابزارهای خود ادغام کنند تا به وظایف خاصی کمک کنند. سایر شرکت ها ممکن است هوش مصنوعی را در محصولات فیزیکی قرار دهند. طیف وسیعی از محصولات “هوشمند” از دوربین گرفته تا جاروبرقی و یخچال وجود دارد.

اینکه آیا این کاری است که باید انجام دهید یا نه، کاملاً به آنچه می فروشید بستگی دارد. برای یک چیز، ممکن است اصلاً محصولاتی را نفروشید — ممکن است خدمات ارائه دهید. و اگر محصولاتی را می فروشید، ممکن است از آن دسته محصولاتی نباشند که در آن استفاده از هوش مصنوعی منطقی باشد. اما برای برخی از مشاغل، این یک گزینه قابل اجرا است.

آژانس های خوب بیش از 50 گواهینامه دارند.

آژانس های بزرگ بیش از 100 گواهینامه دارند.

WebFX دارد بیش از 1100+ توصیفات مشتری درخشان

ببینید چه چیزی ما را متمایز می کند فلش سمت راست

cta8 img

برای استفاده از نمونه های هوش مصنوعی در تجارت با WebFX کمک بگیرید

برای استفاده از این هوش مصنوعی تجاری در بازاریابی خود کمک می خواهید؟ WebFX می تواند کمک کند! با ما خدمات بازاریابی هوش مصنوعی، ما به شما کمک می کنیم تا هوش مصنوعی را در کمپین های خود ادغام کنید، و حتی برخی از قابلیت های بازاریابی مفید هوش مصنوعی را در ابزار خودمان ارائه خواهیم کرد، MarketingCloudFX. این هوش مصنوعی می تواند به تولید سرنخ، تجزیه و تحلیل داده ها و موارد دیگر کمک کند.

علاقه مند به همکاری با ما هستید؟ فقط با ما تماس بگیرید 888-601-5359 یا آنلاین با ما تماس بگیرید امروز!

Source link