از بودجه های طولانی و کمبود کارکنان گرفته تا لیست های انتظار رو به رشد، خدمات عمومی تحت فشار بسیار زیادی قرار دارند. آیا هوش مصنوعی می تواند راه حل باشد؟
در اجلاس Google Cloud Sector Public Summit UK امروز در لندن، رهبران دولتی، کارشناسان فناوری و شرکای صنعت گرد هم میآیند تا بررسی کنند که چگونه قدرت تحولآفرین هوش مصنوعی، امنیت سایبری و تجزیه و تحلیل دادهها میتواند چالشهای حیاتی در سراسر بخش عمومی بریتانیا را برطرف کند.
تحقیقات جدید Public First به سفارش Google Cloud، تصویری از اینکه چگونه هوش مصنوعی می تواند همه چیز را از مراقبت های بهداشتی گرفته تا پلیس را متحول کند، ترسیم می کند. گزارش، “AI و بخش عمومی”.
از 415 کارمند بخش دولتی در بریتانیا نظرسنجی کرد و نشان داد که اتوماسیون و هوش مصنوعی مولد پتانسیل قابل توجهی برای افزایش بهره وری بخش عمومی دارند و تا سال 2030 سالانه 38 میلیارد پوند پس انداز ایجاد می کنند.
در اینجا برخی از یافته های کلیدی آورده شده است:
- افزایش بهره وری: هوش مصنوعی میتواند تا یک سوم وظایف روزانه بخش عمومی، مانند مدیریت سوابق و پردازش دادهها را خودکار کند و زمان ارزشمندی را برای تمرکز کارمندان بر روی کارهای با ارزش بالاتر آزاد کند.
- بهبود کیفیت خدمات: با سادهسازی وظایف اداری و بهبود کارایی، هوش مصنوعی میتواند به ارائه خدمات بهتر و سریعتر برای عموم منجر شود. خود کارمندان بخش دولتی کارآمدی و اتوماسیون وظایف تکراری را قویترین استدلال به نفع استفاده از هوش مصنوعی میدانند.
- تبدیل خدمات کلیدی: این گزارش نشان میدهد که هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که خدمات عمومی حیاتی مانند پلیس و مراقبتهای بهداشتی را تحت تأثیر قرار دهد. به عنوان مثال، استفاده کامل از هوش مصنوعی برای وظایف اداری می تواند معادل بیش از 160000 افسر پلیس را آزاد کند و می تواند هر هفته 3.7 میلیون قرار ملاقات پزشک عمومی را باز کند. این امر محدودیت های ظرفیت در این بخش ها را کاهش می دهد.
این تحقیق نشان میدهد که بسیاری از کارکنان مدیریت دولتی پتانسیل ابزارهای هوش مصنوعی را میشناسند، اما هنوز در مراحل اولیه پذیرش هستند. دو سوم از مدیران مدیریت دولتی موافق بودند که هوش مصنوعی نحوه عملکرد بخش دولتی را برای همیشه تغییر خواهد داد – اما فقط 12٪ گفتند که قبلاً ابزارهای هوش مصنوعی را به طور قابل توجهی به کار گرفته بودند.
با وجود باز بودن آنها برای ادغام هوش مصنوعی، نگرانی ها در مورد امنیت داده ها و پیامدهای قانونی همچنان موانع مهمی هستند. این گزارش بر نیاز به رسیدگی به این نگرانیها و تجهیز نیروی کار بخش دولتی به مهارتهای لازم برای استفاده مؤثر از هوش مصنوعی تأکید میکند. ایجاد اعتماد و شفافیت در اجرای هوش مصنوعی برای پذیرش موفقیت آمیز آن در بخش عمومی بریتانیا بسیار مهم است.
این گزارش از دولت، سازمانهای بخش عمومی و شرکتهای فناوری میخواهد که با یکدیگر همکاری کرده و بر موارد زیر تمرکز کنند:
- ارتقاء مهارت نیروی کار: تنها حدود یک سوم (34٪) از مدیران مدیریت دولتی مطمئن بودند که نیروی کار آنها مهارت های مناسبی برای استفاده از هوش مصنوعی دارند. تجهیز کارکنان بخش دولتی به مهارت ها و دانش برای استفاده موثر از ابزارهای هوش مصنوعی.
- رسیدگی به نگرانی های داده: 55 درصد از مدیران مدیریت دولتی موافق بودند که برای استفاده کامل از هوش مصنوعی نیاز به دسترسی به مجموعه داده های متفاوت یا ساختار بهتری دارند. ایجاد تدابیر امنیتی قوی داده ها و شفاف سازی مسئولیت های قانونی برای ایجاد اعتماد و اطمینان از استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی.
- حفظ شفافیت: 60 درصد از مدیران مدیریت دولتی موافق بودند که موانع قانونی یا نظارتی وجود دارد که آنها را در استفاده گسترده تر از ابزارهای هوش مصنوعی محتاط می کند. ارتباط آشکار در مورد نحوه استفاده از هوش مصنوعی برای تقویت اعتماد و درک عمومی.
می خواهید بیشتر بیاموزید؟ در اینجا می توانید به گزارش کامل دسترسی پیدا کنید.