واقعیت جالب: در میان بازاریابهای مستقر در ایالات متحده که مورد بررسی قرار گرفتیم، 50 درصد از هوش مصنوعی برای کمپینهای خود استفاده میکنند.
از آنجایی که بازاریابان بیشتری از هوش مصنوعی (AI) استفاده می کنند و آن را در استراتژی های بازاریابی خود ادغام می کنند، احتمالاً تعجب می کنید که آیا زمان آن رسیده است که از هوش مصنوعی استفاده کنید. آیا باید از هوش مصنوعی برای تبلیغات دیجیتالی خود استفاده کنید؟
این پست وبلاگ می تواند به این سوال برای بازاریاب هایی مانند شما که در نظر دارند از تبلیغات هوش مصنوعی استفاده کنند، پاسخ دهد. در مورد این موضوعات بحث خواهیم کرد:
مزایای هوش مصنوعی در تبلیغات
هوش مصنوعی مزایای زیادی را برای مشاغل فراهم می کند. هنگامی که در تبلیغات استفاده می شود، هوش مصنوعی به شما امکان می دهد از این مزایا لذت ببرید:
بیایید هر کدام را مرور کنیم:
هدف گذاری تبلیغات بهبود یافته
آیا می خواهید تبلیغات شما به مخاطب مناسب برسد؟ هدف گذاری تبلیغاتی بهبود یافته یکی از مزایای استفاده از تبلیغات هوش مصنوعی است.
الگوریتمهای هوش مصنوعی میتوانند عملکرد تبلیغات دیجیتال شما را تجزیه و تحلیل کنند و مکانهای تبلیغات و پیشنهادات را تغییر دهند. در نتیجه، شما با تبلیغات مرتبط با آنها به مخاطبان هدف خود می رسید.
آیا نیاز به قانع کننده بیشتری دارید؟ در یک نظرسنجی که در میان بازاریابان در ایالات متحده، بریتانیا، هند و کانادا انجام شد، 47 درصد گفتند که به هوش مصنوعی در هدفیابی تبلیغات اعتماد دارند.
تجزیه و تحلیل عملکرد تبلیغات سریعتر
در میان بازاریابهای مستقر در ایالات متحده که مورد بررسی قرار دادیم، تجزیه و تحلیل دادهها بیشترین مورد استفاده برای هوش مصنوعی در بازاریابی است.
با الگوریتم های یادگیری ماشینی که قادر به تجزیه و تحلیل سریع عملکرد کمپین های تبلیغاتی شما هستند، می توانید هنگام توسعه کمپین های تبلیغاتی بعدی خود تصمیمات آگاهانه بگیرید. تجزیه و تحلیل عملکرد تبلیغات سریعتر همچنین به شما امکان می دهد در صورت نیاز استراتژی های تبلیغاتی خود را تغییر دهید.
کمپین های تبلیغاتی بهینه شده
کدام کانال های تبلیغاتی منجر به نتایج می شوند؟ اگر در کانالهای رسانههای اجتماعی مانند فیسبوک، لینکدین یا اینستاگرام تبلیغ میکنید، چه نوع تبلیغاتی برای مخاطبان شما جذاب است؟
الگوریتمهای هوش مصنوعی میتوانند مقادیر زیادی از دادههای عملکرد تبلیغات را تجزیه و تحلیل کنند و به این سؤالات – و بیشتر – پاسخ دهند تا بتوانید کمپینهای تبلیغاتی خود را بهینه کنید. همچنین میتواند نمودارهایی ایجاد کند که عملکرد کمپین تبلیغاتی شما را گزارش میکند و بینشهایی را به دست میآورد که به شما امکان میدهد استراتژیها و کمپینهای خود را بهبود ببخشید. در نتیجه بازگشت سرمایه (ROI) شما نیز افزایش می یابد.
چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
اکنون که مزایای استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات را مرور کردیم، بیایید چالشهای بالقوهای را که هنگام استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات با آن مواجه خواهید شد، مرور کنیم:
بیایید به هر کدام بپردازیم:
حریم خصوصی داده ها
هنگام بحث در مورد هوش مصنوعی، اجتناب ناپذیر است که در مورد حریم خصوصی داده ها صحبت نکنید. به این دلیل که هوش مصنوعی می تواند داده های کمپین تبلیغاتی را جمع آوری و تجزیه و تحلیل کند.
کسبوکارها باید اقدامات احتیاطی بیشتری را انجام دهند، زیرا سیستمهای هوش مصنوعی ممکن است به طور ناخواسته اطلاعات حساس مشتری را جمعآوری کنند. اطمینان حاصل کنید که از داده های کمپین تبلیغاتی به صورت اخلاقی جمع آوری، استفاده و محافظت می کنید.
نگرانی از سوگیری ها و داده های نادرست
چالش دیگر با تبلیغات هوش مصنوعی سوگیری و داده های نادرست است.
آیا دادههای تبلیغاتی شما نشاندهنده همه گروههای مختلف مشتریان و سفرهای آنهاست؟ آیا صحت داده های کمپین تبلیغاتی خود را تأیید می کنید؟
بازاریابان باید به این سؤالات بپردازند و اطمینان حاصل کنند که از داده های دقیق و متناسبی که نشان دهنده گروه های مختلف است استفاده می کنند. به هر حال، سیستمهای هوش مصنوعی میتوانند به اندازه دادهها و آموزشهایشان خوب باشند.
علاوه بر این، درک نحوه عملکرد الگوریتمها میتواند به بازاریابان کمک کند تا سوگیریهای احتمالی در مدلهای تبلیغاتی هوش مصنوعی خود را شناسایی کنند و در تصمیمگیریهای خود عینی باقی بمانند.
دریافت تاییدیه مدیریت برای استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات
نشان دادن اینکه چگونه تبلیغات هوش مصنوعی به نتیجه کسب و کار کمک می کند ممکن است چندان ساده نباشد. در نتیجه، بازاریابان با چالش نشان دادن ارزشی که سرمایهگذاریهای تبلیغاتی هوش مصنوعی میتواند برای کسبوکار به ارمغان بیاورد، مواجه میشوند.
خوشبختانه، ابزارهایی مانند پلتفرم اختصاصی ما با هوش مصنوعی IBM Watson، MarketingCloudFX، میتوانند بازگشت سرمایه شما را از منابع آنلاین و حتی آفلاین ردیابی کنند تا بتوانید نتایج خود را به تلاشهای تبلیغاتی خود نسبت دهید.
علاوه بر این، افراد مختلف نگرش متفاوتی نسبت به هوش مصنوعی دارند. ممکن است تیم های مدیریتی نسبت به مسائل اخلاقی هوش مصنوعی احتیاط کنند، بنابراین بازاریابان باید به مدیریت اطمینان دهند که از تبلیغات هوش مصنوعی به صورت اخلاقی استفاده خواهند کرد.
بازاریابان همچنین باید فرآیندهایی برای ممیزی سیستم های هوش مصنوعی شرکت و محافظت از داده های مشتری برای جلوگیری از نقض داشته باشند.
چگونه از هوش مصنوعی در تبلیغات استفاده می شود؟
32 درصد از بازاریابان در سراسر جهان
از هوش مصنوعی با اتوماسیون بازاریابی برای تبلیغات پولی و شخصی سازی استفاده کنید
هوش مصنوعی موارد استفاده مختلفی برای تبلیغات دارد. اگر می خواهید از مزایای تبلیغات هوش مصنوعی بهره مند شوید، در اینجا چند مورد استفاده وجود دارد:
- تقسیم بندی مخاطب
- قرار دادن آگهی
- بهینه سازی کمپین تبلیغاتی
- تبلیغات تعاملی
- شخصی سازی
بیایید در مورد هر مورد استفاده بحث کنیم:
1. تقسیم بندی مخاطب
میتوانید از یادگیری ماشینی برای مشاهده رفتار مخاطبان خود نسبت به تبلیغاتی که اجرا میکنید استفاده کنید. سپس، هوش مصنوعی میتواند دموگرافیک و الگوهای آنها را بیشتر بررسی کند تا مخاطبان شما را شناسایی و بخشبندی کند.
با کمک هوش مصنوعی، می توانید تبلیغات مرتبط تری برای بخش های مختلف مخاطب خود ایجاد کنید!
2. قرار دادن آگهی
پلتفرمهای تبلیغاتی برنامهای معمولاً از هوش مصنوعی برای مدیریت خرید، فروش و قرار دادن آگهی بلادرنگ استفاده میکنند. از این رو، باید الگوریتم های هوش مصنوعی را که بر هزینه و محل تبلیغات شما تأثیر می گذارد، درک کنید.
به این ترتیب، میتوانید سؤال کنید و درباره نحوه بهینهسازی استراتژیهای تبلیغاتی خود با ارائهدهنده خود صحبت کنید.
3. بهینه سازی کمپین تبلیغاتی
یکی دیگر از موارد استفاده مفید از هوش مصنوعی در تبلیغات، بهینه سازی کمپین تبلیغاتی است. الگوریتم های یادگیری ماشینی می توانند عملکرد تبلیغات شما را در پلتفرم های مختلف تبلیغاتی ارزیابی کنند. سپس می تواند توصیه هایی در مورد بهینه سازی کمپین شما برای ارائه نتایج بهتر ارائه دهد.
4. تبلیغات تعاملی
بازاریابی تعاملی یک راه عالی برای جذب مخاطب و ارائه یک تجربه لذت بخش برای مشتری است. می توانید از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای بهینه سازی استراتژی تبلیغات تعاملی خود استفاده کنید.
هوش مصنوعی با داشتن توانایی جمعآوری و تجزیه و تحلیل رفتار و تعامل مخاطبان با تبلیغات و وبسایت شما، میتواند تبلیغات تعاملی را شناسایی کند که بهترین کارایی را برای آنها دارد.
5. شخصی سازی
هوش مصنوعی می تواند داده های مشتریان و تعاملات شما با کسب و کار شما را تجزیه و تحلیل کند تا بتوانید تبلیغات مرتبط و شخصی سازی شده برای آنها ارائه دهید.
در نتیجه، آنها احتمالاً با تجارت شما درگیر خواهند شد. به هر حال، 72 درصد از مشتریان می گویند که فقط با پیام های شخصی درگیر هستند.
آیا برای استفاده از هوش مصنوعی در تلاش های تبلیغاتی خود آماده هستید؟
هوش مصنوعی زمانی که به طور اخلاقی استفاده شود و به درستی تنظیم شود، می تواند به تلاش های تبلیغاتی شما کمک کند. اگر میخواهید از هوش مصنوعی برای بهینهسازی کمپینهای تبلیغاتی خود استفاده کنید، با WebFX همکاری کنید.
ما یک آژانس بازاریابی دیجیتال با خدمات کامل هستیم که به مشتریان خود کمک کرده ایم تا بیش از 650 کمپین تبلیغاتی را با موفقیت اجرا کنند. تیم ما متشکل از بیش از 500 متخصص بازاریابی دیجیتال متعهد به ارائه خدمات عالی به مشتریان و کمک به شما در استفاده از هوش مصنوعی برای کمپین های خود و ایجاد رشد نهایی است.
با ما به صورت آنلاین تماس بگیرید یا با ما تماس بگیرید 888-601-5359 برای صحبت با یک استراتژیست در مورد خدمات هوش مصنوعی و سایر خدمات بازاریابی دیجیتال!