Ahrefs Evolve یک بسته بندی است. و خاطره مورد علاقه من؟ تمام افرادی که در این مراسم ملاقات کردم.
در واقع، من واقعاً این تنوع را دوست داشتم – با برگزاری در سنگاپور، سرانجام توانستم با سئوکاران و بازاریابان از سراسر منطقه ملاقات کنم: ویتنام، تایلند، فیلیپین، اندونزی، هند، مالزی، چین، کره جنوبی و ژاپن. اینها به ندرت افرادی هستند که می بینید در کنفرانس های جهانی سئو به آنها اشاره می شود، اما آنها بخش مهمی از صنعت ما هستند.
جدای از شبکه، سخنرانان نیز باورنکردنی بودند. صحبتهای آنها بسیار کاربردی بود و بسیاری از شرکتکنندگان درسهایی را که میتوانستند فوراً در کارشان برای موفقیت در Google و سایر کانالهای بازاریابی به کار ببرند، یاد گرفتند.
من هم همینطور.
در اینجا نکات مهم من از این رویداد آمده است – چیزهای جدیدی که یاد گرفته ام، آزمایش هایی که می خواهم انجام دهم، و کارهایی که از این به بعد به شکل متفاوتی انجام خواهم داد:
استراتژی SEO که همه قبل از بهروزرسانی محتوای مفید از آن استفاده میکردند، استراتژی خوبی بود.
شما می توانید جستجوی کلمات کلیدی خود را انجام دهید، محتوا را از طریق ابزارهای بهینه سازی محتوا بهینه سازی کنید، اطمینان حاصل کنید که سئوی صفحه شما به درستی انجام می شود، لینک هایی ایجاد کنید و voila رتبه بالایی کسب کنید.
اما اینها جستجوگران محتوایی نبودند که بخواهند ببینند.
اگر جستجوگران دستور غذا می خواستند، دستور غذا را می خواستند. تاریخچه ماکارونی نیست. اگر جستجوگران می خواستند بازاریابی ایمیلی را شروع کنند، یک راهنمای ساده می خواستند. مقاله 10000 کلمه ای نیست. اگر جستجوگران بهترین کفش دویدن را میخواستند، یک توصیه واقعی میخواستند. توضیحات محصول آمازون خراشیده نشده است.
به عنوان سئوکار، به KPI های خود ضربه می زنیم. اما ما به خوانندگان و مشتریان خود کمکی نکردیم. و ما مطمئناً به اینترنت کمک نکردیم.
آخرین باری که در گوگل جستجو کردید و چیزی را پیدا کردید که زندگی شما را تغییر داد چه زمانی بود؟ حتی یادم نمی آمد چه زمانی این اتفاق افتاد.
به همین دلیل است که مانند سام، می خواهم از مغز سئو رها شوم.
منظور سام به یوتیوب بود، اما برای محتوای نوشتاری نیز قابل استفاده است.
میخواهم خود را از پر کردن قالبهای محتوای بیمعنایی «X چیست» و «چرا X مهم است» باز کنم. من میخواهم فکر نکنم که راه درست برای تولید محتوا این است که به سادگی از آنچه قبلاً رتبهبندی شده است کپی کنیم، اما آنچه برای کاربران مناسب است. من میخواهم سمت راست مغزم را تمرین بدهم، بخشی که به ما کمک میکند چیزهایی را ایجاد کنیم که خوانندگان ما میخواهند ببینند، حتی اگر از طریق جستجو به ما اشارهای نداشته باشند.
خوشحالم که می گویم از قبل این کار را برای وبلاگمان انجام می دهم، اما Evolve به من نشان داد که راه درستی برای آینده است.
من نمی خواهم بگویم که باید سئو را کاملاً کنار بگذاریم. ما همچنان میتوانیم از تحقیقات کلمات کلیدی برای اطلاع از آنچه مردم به دنبال آن هستند استفاده کنیم و از هدف جستجو به عنوان یک پروکسی برای دیدن آنچه جستجوگران میخواهند استفاده کنیم.
اما در نهایت، ما نمیخواهیم محتوایی بسازیم که شبیه دیگران باشد، زیرا محتوا به ساخت برند نیز کمک میکند. و به همین دلیل…
اگر یک کلمه برای خلاصه کردن بیشتر صحبتها در Evolve وجود داشت، آن کلمه “برند” بود.
بدیهی است که برند حتی در سئو اهمیت بیشتری پیدا می کند. همانطور که رایان در اینجا استدلال می کند، این ساده ترین راه برای گوگل برای مبارزه با هرزنامه های هوش مصنوعی است.
این مشکل آنقدر سخت است که گوگل آن را پوشش داده است. بهنظر میرسد گوگل بهجای ارزیابی کیفیت هر مقاله، گره گوردین را قطع کرده و در عوض برندهای بزرگ و قابل اعتمادی مانند فوربس، WebMD، TechRadar یا بیبیسی را به SERPهای بیشتری ارتقا داده است.
به هر حال، کنترل تعداد انگشت شماری از برندهای محتوای بزرگ برای گوگل بسیار آسان تر از هزاران برند کوچکتر است. با ارتقای برندهای «معتمد» – برندهایی با نوعی سابقه و مسئولیت پذیری عمومی – در موقعیت های غالب در SERP های محبوب، گوگل می تواند به طور موثر بسیاری از تجارب جستجو را از خطر انحراف هوش مصنوعی آلوده کند.
این چگونه در کار من آشکار خواهد شد؟ من هنوز دقیقاً مطمئن نیستم، اما ایده ای که به آن فکر می کنیم این است که نام تجاری خود را بیشتر در محتوا، کمپین ها و ارتباطات خود اضافه کنیم. ما در حال حاضر آن را با تماس با رویداد انجام می دهیم اهرفس تکامل، پادکست ما اهرفس پادکست و کانال یوتیوب ما AhrefsTV، اما می توانیم این ایده را دو چندان کنیم.
به عنوان مثال، اگر فرآیندی را برای ایجاد محتوا به اشتراک بگذاریم، باید آن را «فرایند ایجاد محتوای Ahrefs» بنامیم. به این ترتیب، به طور بالقوه می توانیم جستجوهای برند را افزایش دهیم، که طبق تحقیقات، نشان می دهد که ممکن است در واقع یک سیگنال باشد.
اما شما نمی توانید هیچ فرآیندی را انتخاب کنید و نام آن را به نام برند خود انتخاب کنید. باید خاص و منحصر به فرد باشد. و چگونه یک فرآیند منحصر به فرد می شود؟ وقتی واقعاً کار را انجام می دهید و تجربه می کنید که چیز متفاوتی بگویید. که منجر به…
هم گوگل و هم جستجوگران می خواهند محتوایی را ببینند که دارای تخصص یا تجربه اول شخص باشد. اما این کافی نیست که بگوییم این کار را انجام دادهای – هر کسی میتواند این را بگوید. شما باید مایل اضافی را طی کنید و کاری را که انجام داده اید نشان دهید.
به عنوان مثال، در سخنرانی کوروش، او وب سایت RunRepeat را به اشتراک گذاشت، سایتی که به معنای واقعی کلمه کفش ها را از وسط نصف می کند تا آنها را آزمایش کند. اگر هر یک از نظرات آنها را بررسی کنید، گیفها و ویدیوهای منحصربهفردی از آنها در حال آزمایش کفشها مشاهده خواهید کرد.
این است محتوایی که گوگل می خواهد رتبه بندی کند. شما به وضوح می توانید آن را در ترافیک ارگانیک آنها ببینید:
به هر حال، هوش مصنوعی نمی تواند کفش ها را از وسط نصف کند… هنوز. بعلاوه، تکثیر محتوا به خودی خود دشوار است – هر وب سایت تخصصی حاضر نیست برای خرید چند جفت کفش، دریافت تجهیزات آزمایش واقعی مانند پمپ های دود و میکروسکوپ، طراحی یک روش آزمایش کامل، و بیرون رفتن و اجرا، تلاش بیشتری کند. هم روی بتن و هم در آب.
انجام همه اینها نه تنها تجربه دست اولی را به شما می دهد، بلکه شواهد زیادی را نیز به شما می دهد تا ثابت کند که کار را انجام داده اید. همانطور که کوروش همچنین اشاره می کند، لنز گوگل می تواند تشخیص دهد که آیا یک تصویر اصلی است یا خیر. اکثر وب سایت های وابسته به سادگی از عکس سازنده استفاده می کنند، اما RunRepeat این کار را نمی کند.
من شروع به انجام برخی از این کارها کرده ام. به عنوان مثال، زمانی که از بازاریابان خواستم کتاب های مورد علاقه خود را با من به اشتراک بگذارند، من فقط از آنها برای نقل قول درخواست نکردم. همچنین از آنها خواستم عکس های سلفی خود را ارسال کنند:
اما من می توانستم انجام دهم بیشتر. به عنوان مثال، من با هشت سئوکار برای پست خود در مورد سئوی سفر مصاحبه کردم. اگر حضوری بود، میتوانستم به راحتی اسکرینشاتهایی از تماس با زوم یا حتی سلفی به اشتراک بگذارم.
به همین ترتیب برای پست من در مورد ایجاد محتوای SEO. من میتوانستم یک ویدیوی جامع برای نشان دادن کل موضوع در حال انجام تعبیه کنم.
چیزهای زیادی برای بهبود در این زمینه. و صحبت از ویدیوها…
همه ما درباره اینکه TikTok موتور جستجوی جدید Gen Zs است شنیده ایم. (اوه خدا، من پیر هستم.) همانطور که شارلوت آنگ در سخنرانی خود اشاره کرد، TikTok این روند را تشخیص می دهد و به طور فزاینده ای به یک موتور جستجوی واقعی علاقه مند شده است.
من ممکن است یک نویسنده باشم، اما یک سوء ظن دارم که محتوای مبتنی بر متن ممکن است قالب ترجیحی برای حرکت رو به جلو نباشد. همانطور که نویل مدورا در خبرنامه خود می نویسد:
اکثر سئوکاران هنوز بر محتوای متنی و بهینه سازی وب سایت متمرکز هستند، اما همانطور که آماندا کینگ اشاره کرد (و مانند بسیاری از سخنرانان)، پیشرفت سئو دیگر فقط مربوط به وب سایت نیست.
این در مورد همه چیز است.
SERP های گوگل به طور فزاینده ای با هزاران ویژگی پر می شوند – ویدئوها، توییت ها، پانل های دانش، تصاویر – و سئو در حال حاضر و در آینده در مورد بهینه سازی هر جنبه ای خواهد بود: ساخت فیلم (طولانی و کوتاه)، تولید عکس ها و تصاویر اصلی، انتشار کتاب، و بیشتر
اساسا، سئو بالاخره در حال بازگشت به بخشی از بازاریابی است.
دوست داشته باشید یا نخواهید، TikTok یا به طور کلی ویدیوهای کوتاه، بخشی از آینده است و خواهد بود.
در حالی که من کاربر TikTok نیستم، موفقیت شارلوت به من الهام زیادی در مورد نحوه عملکرد بهتر در پلتفرم ویدیوی کوتاه مدت داده است.
همکار من Rebekah با این پلت فرم آزمایش کرده است، بنابراین نمی توان گفت که ما کاملاً از آن اجتناب کرده ایم.
آیا به زودی در ویدیوهای کانال یوتیوب ما ظاهر خواهم شد؟ آیا شروع به ایجاد ویدیوهای کوتاه و بهینه سازی برای TikTok، Shorts و Reels خواهم کرد؟
بیایید ببینیم
افکار نهایی
شرایط هر کس متفاوت است و بنابراین هرکسی راهکارهای متفاوتی دارد که می تواند اعمال کند. اینها بزرگترین کارهای من و کارهایی هستند که دوست دارم از این به بعد متفاوت انجام دهم.
اگر میخواهید نکاتی را از سایر شرکتکنندگان ببینید، توصیه میکنم این پستها را بررسی کنید:
یا در لینکدین یا ایکس به دنبال هشتگ #ahrefsevolve بگردید!