بازاریابی وابسته مدتی است که وجود داشته است، اما به مرور زمان محبوبیت آن در بین بازاریابان و صاحبان مشاغل افزایش یافته است.
این یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است که در آن ناشران شخص ثالث پیوندهایی به وب سایت شما را در محتوای آنلاین خود قرار می دهند. وقتی مردم آن لینکها را به سایت شما دنبال میکنند، آن ناشران میتوانند از شما پورسانت دریافت کنند، در حالی که شما از مشتریان یا مشتریان جدید بهره میبرید.
اکنون که می دانید بازاریابی وابسته چیست، شکی نیست که می خواهید قبل از امتحان بیشتر در مورد این استراتژی بدانید. به همین دلیل است که ما برخی از آمارهای مفید بازاریابی وابسته را در زیر فهرست کرده ایم. به خواندن 20+ آمار ما در مورد بازاریابی وابسته که بر اساس این موضوعات مرتب شده اند، ادامه دهید:
سپس، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازاریابی دیجیتال، مشترک درآمد هفتگی، خبرنامه ایمیل ما شوید!
آمارهای عمومی بازاریابی وابسته
بازاریابی وابسته چه چیزی می تواند به کسب و کار شما ارائه دهد؟ در این بخش، جنبه های کلی بازاریابی وابسته، از جمله برخی از مزایای این استراتژی بازاریابی را بررسی خواهیم کرد. به خواندن ادامه دهید تا متوجه شوید!
1. انتظار می رود صنعت بازاریابی وابسته تا سال 2024 به 15.7 میلیارد دلار افزایش یابد.
این آمار دقیقاً ارزش صنعت بازاریابی وابسته را از نظر پولی نشان می دهد. این استراتژی تاکتیک کوچکی نیست که به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد – آنقدر ارزش سرمایه گذاری مالی را دارد که ثابت کند برای بسیاری از شرکت ها ابزار بسیار موثری است.
2. بیش از 16 درصد از سفارشات آنلاین از بازاریابی وابسته است.
دلیلی وجود دارد که بازاریابان بازاریابی وابسته را به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتال خود میگنجانند – دلیل آن این است که باعث درآمدزایی میشود. بازاریابی وابسته تقریباً یک پنجم کل فروش های آنلاین را بر عهده دارد که ارزش سرمایه گذاری را دارد.
3. لینک های بازاریابی وابسته هر سال بیش از 5 میلیارد بار کلیک می شود.
اگر مجموعاً تعداد کلیکهای کسبشده توسط همه پیوندهای بازاریابی وابسته را در یک سال مشخص کنید، به بیش از 5 میلیارد میرسد. این مقدار بسیار زیاد است، که نشان می دهد بازاریابی وابسته چقدر می تواند در افزایش کلیک ها و آوردن افراد به سایت شما موثر باشد.
4. میانگین نرخ تبدیل بازاریابی وابسته بین 1 تا 5 درصد است.
در نگاه اول، 1% تا 5% ممکن است زیاد به نظر نرسد. اما برای نرخ تبدیل، خوب است! میانگین نرخ تبدیل برای تبلیغات پولی – استراتژی موثر شناخته شده – تنها 2.35٪ است. این بدان معناست که بازاریابی وابسته می تواند برای ایجاد تبدیل عالی باشد!
5. از هر 10 شرکت، 8 شرکت از بازاریابی وابسته استفاده می کنند.
این آمار نشان می دهد که چقدر از بازاریابی وابسته استفاده می شود. این واقعیت که بسیاری از شرکت ها به آن اعتماد می کنند نشان می دهد که چقدر موثر است. علاوه بر این، این آمار نشان می دهد که احتمالاً اکثر رقبای شما از آن استفاده می کنند، بنابراین شما نمی خواهید تنها شرکتی در صنعت خود باشید که این کار را نمی کند!
6. بخش خرده فروشی 43 درصد از درآمد بازاریابی وابسته را ایجاد می کند.
بخش خرده فروشی بیشترین سهم از درآمد بازاریابی وابسته را دارد. به این دلیل که بیشتر فرصت ها در این بخش خاص است.
بسیاری از وبلاگ های سبک زندگی می توانند محصولات خرده فروشی مختلفی را در سایت خود قرار دهند و به این برندها لینک دهند.
بخوانید: چگونه یک برنامه وابسته را راه اندازی کنیم
7. بیش از 73 درصد از شرکت ها می گویند بازاریابی وابسته انتظارات درآمدی آنها را برآورده می کند.
شاید شما نگران این هستید که اگر بازاریابی وابسته را امتحان کنید، آنقدر که انتظار دارید درآمد نداشته باشد. خوب، نگران نباشید – طبق گفتههای تقریباً سه چهارم شرکتها، بازاریابی وابسته تمام انتظارات آنها را در مورد افزایش درآمد برآورده میکند.
بهترین روش ها برای بازاریابی وابسته
اکنون که در مورد برخی از آمارها در مورد مزایای بازاریابی وابسته صحبت کردیم، بیایید ببینیم که چه کاری می توانید انجام دهید تا بیشترین بهره را از آن ببرید. در اینجا برخی از آمارهای بازاریابی وابسته مربوط به بهترین شیوه ها وجود دارد!
8. شرکت ها به طور متوسط 15 درصد از بودجه بازاریابی خود را به بازاریابی وابسته اختصاص می دهند.
این آمار بینشی در مورد میزان بودجه متوسط شرکت برای بازاریابی وابسته خود ارائه می دهد. البته لازم نیست این شماره را کپی کنید. شما به همان اندازه یا به همان اندازه که می خواهید بودجه دارید، اما این عدد به عنوان یک راهنما برای هزینه های متوسط یک تجارت عمل می کند.
9. عامل اولیه ای که کسب و کارها هنگام انتخاب ناشران برای کار با آن ها در نظر می گیرند، ارتباط محصول است.
این آمار به چه معناست؟ اساساً، به این معنی است که وقتی شرکتهای وابسته را انتخاب میکنید که به سایت شما پیوند میدهند، میخواهید در نظر بگیرید که آیا آنها به محصولات یا خدمات شما مرتبط هستند یا خیر. اگر چوب گلف می فروشید، سعی کنید سایت های گلف را به عنوان زیرمجموعه خود انتخاب کنید. یک وب سایت آشپزی احتمالاً بهترین فروشگاه وابسته برای شما نیست.
10. 83 درصد از استخدام کنندگان وابسته می گویند که از داشبورد شبکه های وابسته برای جستجوی ناشران استفاده می کنند.
در تئوری، میتوانید به صورت دستی به دنبال شرکتهای وابسته جدید بگردید. با این حال، این آمار نشان میدهد که بهترین روش استفاده از شبکههای وابسته – پلتفرمهایی که برای اتصال تبلیغکنندگان و ناشران وابسته طراحی شدهاند – برای ایجاد استراتژی بازاریابی وابسته است.
11. 94 درصد ناشران از چندین شبکه وابسته استفاده می کنند.
بر اساس آمار قبلی، این آمار نشان می دهد که اکثر ناشران تمایل دارند از بیش از یک شبکه برای یافتن فرصت های وابسته استفاده کنند. این بدان معناست که شما می توانید از انجام همین کار سود ببرید و دامنه استراتژی تبلیغاتی خود را گسترش دهید.
12. 50 درصد از ترافیک وابسته در دستگاه های تلفن همراه رخ می دهد.
این آمار نشان می دهد که وقتی نوبت به موبایل می رسد، بازاریابی وابسته هیچ تفاوتی با سایر استراتژی های بازاریابی دیجیتال ندارد. بسیار مهم است که وب سایت خود را برای ترافیک تلفن همراه بهینه کنید، و همچنین ناشران را انتخاب کنید که سایت های سازگار با موبایل نیز دارند.
13. 0.7٪ از تمام ویدیوهای YouTube حداقل یک پیوند بازاریابی وابسته را در توضیحات خود دارند.
آخرین آمار ارزش استفاده از رسانه های اجتماعی برای بازاریابی وابسته شما را مشخص کرد. یکی از بهترین پلتفرم های اجتماعی برای استفاده، یوتیوب است. شما میتوانید کاری را که بسیاری از کسبوکارها انجام دادهاند انجام دهید و با کانالهای YouTube مختلف شریک شوید تا از طریق ویدیوهایشان پیوندهای وابسته به محصولات خود را به دست آورید.
14. تبلیغات وابسته برای 31 درصد از ناشران ایالات متحده رتبه سوم را در میان برترین منابع درآمد کسب کرد.
ناشران در حال بررسی فرصتهای درآمدزایی دیگر بودهاند. با محبوبیت بیشتر خرید آنلاین، جای تعجب نیست که تبلیغات وابسته به یکی از منابع درآمد اصلی آنها تبدیل شده است.
میزان موفقیت بازاریابی وابسته
آیا بازاریابی وابسته نتایجی را ارائه می دهد؟ در اینجا برخی از آمارها وجود دارد که نتایجی را که بازاریابی وابسته برای مشاغل ایجاد کرده است نشان می دهد.
15. 40 درصد از شرکت ها در ایالات متحده می گویند که بازاریابی وابسته بهترین کانال جذب مشتری آنهاست.
درصد زیادی از شرکتها نه تنها بازاریابی وابسته را مؤثر میدانند، بلکه در واقع از آن به عنوان منبع اصلی مشتریان جدید خود نام میبرند. این یک گواهی باورنکردنی به نفع این استراتژی دیجیتال مارکتینگ است و نمیخواهید از آن بگذرید.
16. 99 درصد از برنامه های وابسته از مدل پرداخت هزینه به ازای هر اقدام (CPA) استفاده می کنند.
مدل CPA مدلی است که در آن هر بار که کاربران در سایتهایشان اقدام خاصی انجام میدهند، به شرکتهای وابسته خود پول پرداخت میکنید. شما ممکن است برای هر کلیک یا برای هر بار خرید محصول پس از دنبال کردن یک پیوند وابسته، کمیسیون بپردازید.
17. 64 درصد از بازاریابان وابسته از وبلاگ ها برای بازاریابی وابسته خود استفاده می کنند.
یکی از بهترین انواع زیرمجموعه ها برای مشارکت، وبلاگ ها هستند. وبلاگ ها اغلب افرادی را که به دنبال محتوای اطلاعاتی هستند جذب می کنند. سپس پستهای وبلاگ باعث میشود تا کاربران روی موضوعی مرتبط با صنعت شما سرمایهگذاری کنند، بنابراین وقتی به محصولات مرتبط در وبسایت شما پیوند میدهند، مردم احتمالاً کلیک میکنند.
18. 75 درصد از بازاریابان وابسته می گویند که رسانه های اجتماعی بزرگترین منبع ترافیک آنهاست.
در حالی که وب سایت های شخص ثالث برای بازاریابی وابسته عالی هستند، می توانید از رسانه های اجتماعی نیز استفاده کنید. اگر محصولات شما مربوط به یک سازمان، شخصیت یا تأثیرگذار در رسانه های اجتماعی است، از آنها به عنوان یک شرکت وابسته برای ارسال ترافیک به سایت خود با پیوند دادن به محصولات خود در صفحه آنها استفاده کنید.
19. 69 درصد از بازاریابان می گویند که از بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای بازاریابی وابسته استفاده می کنند تا ترافیک را افزایش دهند.
وقتی بازاریابی وابسته با سئو همراه باشد، یک راه عالی برای کسب و کارها برای جذب سرنخ های واجد شرایط و به دست آوردن مشتریان جدید است. این آمار نشان می دهد که اکثر بازاریابان از SEO و بازاریابی وابسته برای افزایش ترافیک سایت خود استفاده کرده اند.
20. 34 درصد از بازاریابان می گویند که از تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) برای بازاریابی وابسته برای ایجاد ترافیک وب سایت استفاده می کنند.
PPC می تواند فوراً برای بازاریابان ترافیک ایجاد کند. استفاده از PPC برای بازاریابی وابسته به شما این امکان را می دهد که صفحات فرود خود را تست کنید یا کپی کنید و مخاطب هدف خود را بهتر درک کنید.
آینده بازاریابی وابسته
چند آمار اخیر ما در مورد بازاریابی وابسته به بررسی آینده این استراتژی اختصاص دارد. به کجا می رود؟ آیا رشد می کند یا رو به کاهش است؟ آیا باید در بلندمدت روی آن سرمایه گذاری کرد؟
بیایید با این سه آمار در مورد آینده بازاریابی وابسته به این سؤالات پاسخ دهیم!
21. جستجو برای “بازاریابی وابسته” در چند سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است.
اگر به نمودار Google Trends برای عبارت “بازاریابی وابسته” نگاه کنید، می بینید که علاقه به این اصطلاح از سال 2017 به طور قابل توجهی افزایش یافته است و به نظر می رسد آماده ادامه این کار است. با همه نشانه ها، این استراتژی تنها علاقه مندان بیشتری را در آینده جذب می کند.
22. نرخ رشد سالانه هزینه های بازاریابی وابسته 10٪ است.
این فقط علاقه عمومی به بازاریابی وابسته نیست که در طول زمان افزایش می یابد. صاحبان مشاغل نیز هر سال 10٪ پول بیشتری را در این استراتژی سرمایه گذاری می کنند و به طور مداوم آن را در اولویت تلاش های بازاریابی خود قرار می دهند.
23. بیش از 80 درصد از بازاریابان می گویند که انتظار دارند درآمد حاصل از بازاریابی وابسته آنها در آینده افزایش یابد.
در نهایت، اکثر بازاریابان موافق هستند که پیشبینی میکنند بازاریابی وابسته به آنها پول بیشتری را در این مسیر به دست آورند. این یک نشانه عالی برای این استراتژی و شانس شما برای سود است اگر آن را برای تجارت خود اجرا کنید.
آژانس های خوب بیش از 50 گواهینامه دارند.
آژانس های بزرگ بیش از 100 گواهینامه دارند.
WebFX دارد بیش از 1100+ توصیفات مشتری درخشان
ببینید چه چیزی ما را متمایز می کند
WebFX می تواند به شما در تسلط بر بازاریابی وابسته کمک کند
امیدواریم این آمار در مورد بازاریابی وابسته به شما کمک کرده باشد تا بینش بیشتری نسبت به استراتژی کسب کنید. گام بعدی این است که شروع به استفاده خوب از این آمار بازاریابی وابسته کنید – و ما دوست داریم به شما در انجام این کار کمک کنیم.
با خدمات مدیریت بازاریابی وابسته WebFX، به شما کمک می کند تا حداکثر درآمد را برای کمپین های وابسته خود داشته باشید و کیفیت استراتژی خود را در طول زمان بهبود بخشید. شما حتی یک نماینده حساب اختصاصی دریافت خواهید کرد تا شما را در جریان همه کارهایی که ما برای شما انجام می دهیم نگه دارد.
برای شروع با ما، فقط تماس بگیرید 888-601-5359 یا امروز به صورت آنلاین با ما تماس بگیرید!