گوگل آنالیتیکس (GA) یک ابزار قوی است که به صاحبان سایت کمک می کند تا بفهمند بازدیدکنندگان چگونه وب سایت های خود را کشف می کنند و با آنها تعامل می کنند. بینشهای بهدستآمده از دادههای بازدیدکننده میتواند به شما در ردیابی اهداف هدفمند، تجزیه و تحلیل نحوه عملکرد محتوا و تماشای حرکت ترافیک در سایت کمک کند.
اما در حالی که داده های موجود از طریق GA آن را به ابزاری ضروری برای ارزیابی تلاش های بازاریابی وب سایت شما تبدیل می کند، دانستن اینکه چگونه آن داده ها را به یک استراتژی جستجوی ارگانیک تبدیل کنید داستان دیگری است به همین دلیل مهم است که به تیم SEO خود دسترسی به حساب Google Analytics خود را فراهم کنید.

راهنمای ابزارهای گوگل برای سئو
این راهنما را دانلود کنید تا یاد بگیرید چگونه از ابزارهای رایگان و قدرتمندی که Google برای بهبود فرآیندها و عملکرد سئو ارائه می دهد بهترین استفاده را ببرید.
واگذاری مسئولیت های سئو به شخص دیگری قدرت می دهد تا کاری را که برای افزایش ترافیک ارگانیک، تعامل و تبدیل سایت شما لازم است انجام دهد. در عین حال، می توانید وقت خود را صرف برآوردن خواسته های بی شمار دیگری کنید که کسب و کار پر رونق شما از شما می خواهد.
برای دسترسی به همه افرادی که به آن نیاز دارند، باید سطوح مختلف حساب Google Analytics، مجوزهای کاربر Google Analytics و نحوه اعطای دسترسی به Google Analytics را بدانید.
آشنایی با سطوح دسترسی گوگل آنالیتیکس
Google Analytics به انواع مختلف کاربران حساب اجازه می دهد و به شما امکان می دهد مجوزها را تغییر دهید و کاربران حساب را با درجات مختلف دسترسی به حساب، دارایی یا نمای GA خود مدیریت کنید.
اولین گام در اشتراک گذاری دسترسی گوگل آنالیتیکس، تعیین سطح حساب کاربری جدید است.
سطوح دسترسی گوگل آنالیتیکس
وقتی شخصی را به GA اضافه می کنید، به یکی از سه سطح مختلف دسترسی می دهید.
1 – سطح حساب
این سطح بیشترین دسترسی را به حساب Google Analytics شما می دهد. وقتی فردی را در سطح حساب اضافه میکنید، به او اجازه دسترسی کامل به تمام ویژگیها و نماهای حساب را میدهید.
2 – سطح اموال
ممکن است بیش از یک دامنه یا وبسایت تو در تو در حساب GA خود داشته باشید و بخواهید تعداد دامنههایی را که کاربر میتواند وارد کند محدود کنید. اگر دسترسی سطح ویژگی کاربر را اختصاص دهید، آنها فقط مجاز به مشاهده دادهها و ترافیک مرتبط با ویژگیهای GA که شما مشخص کردهاید هستند.
3 – نمایش سطح
اجازه دادن به کاربران برای مشاهده حساب شما به این معنی است که آنها فقط می توانند به گزارش های Google Analytics در نما(هایی) که شما مشخص کرده اید دسترسی داشته باشند.
مجوزهای کاربر Google Analytics
علاوه بر سطوح دسترسی مختلف به حساب، دارایی یا نمای شما، GA همچنین به شما اجازه می دهد چهار نوع مختلف مجوز کاربر را اختصاص دهید. مجوزهای کاربر Google Analytics تعداد و نوع اقداماتی را که کاربران میتوانند در قسمتهای حسابی که به آنها اجازه دسترسی داده شده است انجام دهند، محدود میکند.
1 – مدیریت کاربران
اجازه به مدیریت کاربران اجازه می دهد تا حداکثر قدرت در حساب. عاقلانه است که این سطح از اختیارات را به خودتان یا یک شریک تجاری برابر محدود کنید.
با مدیریت کاربران با اجازه، شخص می تواند هر کاری را انجام دهد ویرایش کنید کاربر می تواند به علاوه:
- کاربران را به Google Analytics اضافه یا حذف کنید.
- سطح مجوز کاربر همه کاربران را تغییر دهید.
2 – ویرایش
اجازه به ویرایش کنید بالاترین سطح بعدی کنترل در سلسله مراتب کاربر Google Analytics است.
ویرایش کنید کاربران می توانند همه کارها را انجام دهند همکاری کاربر می تواند به علاوه:
- کاربران، ویژگی ها و نماها را ایجاد، تغییر یا حذف کنید.
- ایجاد، تغییر یا حذف اهداف و مشاهده فیلترها.
- ابعاد و معیارهای سفارشی را اضافه و اصلاح کنید.
- محصولات Google مانند Adwords و Search Console را برای ملک مدیریت کنید.
توجه داشته باشید: مجوز ویرایش در آدرس مورد نیاز است حساب سطح به ايجاد كردن فیلترها مجوز ویرایش در آدرس مورد نیاز است چشم انداز سطح به درخواست دادن فیلترها
3- همکاری کنید
همکاری مجوزها به کاربر اجازه می دهد دارایی های مشترک مانند بخش های سفارشی، حاشیه نویسی و داشبورد را ایجاد و ویرایش کند.
همکاری کاربران می توانند گزارش و داده های پیکربندی را درست مانند یک مشاهده کنند بخوانید و تجزیه و تحلیل کنید کاربر، به علاوه آنها می توانند:
- دارایی هایی را که ایجاد کرده اند اضافه، ویرایش، حذف و به اشتراک بگذارید.
- هر دارایی مشترک را ویرایش کنید.
4 – خواندن و تجزیه و تحلیل
اعطای کاربران بخوانید و تجزیه و تحلیل کنید مجوز، اقدامات آنها را به مشاهده گزارش و داده های پیکربندی محدود می کند.
بخوانید و تجزیه و تحلیل کنید کاربران می توانند:
- مشاهده گزارش ها
- جداول را فیلتر کنید، ابعاد ثانویه را اضافه کنید و بخش ایجاد کنید.
- مشاهده، اما نه همکاری، در دارایی های مشترک.
چگونه شخصی را به گوگل آنالیتیکس اضافه کنیم
اکنون که اقداماتی را که کاربران میتوانند در سطوح دسترسی مختلف با انواع مختلف مجوزها انجام دهند، درک کردهاید، وقت آن است که بیشتر به مدیریت کاربر GA بپردازید و یاد بگیرید که چگونه دسترسی به حساب خود را به اشتراک بگذارید.
افزودن یک کاربر جدید به حساب گوگل آنالیتیکس یک فرآیند ساده است.
- برای شروع، وارد داشبورد Google Analytics خود شوید و ملک خود را انتخاب کنید. فراموش نکنید که با بررسی نماد دایره کوچک در سمت راست بالای پنجره و تعویض حساب در صورت لزوم، تأیید کنید که به حساب Google صحیح وارد شده اید.
- در سمت چپ پایین پنل تجزیه و تحلیل، گزینه Admin را خواهید دید.
- در اینجا، سه ستون را مشاهده خواهید کرد – حساب، ویژگی، و چشم انداز – و متوجه خواهید شد که یک وجود دارد مدیریت کاربر لینک زیر هر ستون در این مثال، من به شما نشان خواهم داد که چگونه به کسی بدهید ویژگی دسترسی به تجزیه و تحلیل وب سایت شما
- کلیک مدیریت کاربر زیر ویژگی، سپس روی نماد “+” کلیک کنید.
- سپس، کلیک کنید افزودن کاربران جدید از لیست کشویی
- اینجاست که آدرس ایمیل کاربر جدید را وارد میکنید.
- در مرحله بعد، می توانید مجوزها را به آن اختصاص دهید مدیریت کاربران، همکاری، ویرایش کنید، یا بخوانید و تجزیه و تحلیل کنید. اگر هنوز مطمئن نیستید که چه سطحی از مجوزها را باید اعطا کنید، روی متن “بیشتر بدانید” کلیک کنید تا توضیحات دقیق Google را مشاهده کنید.
- در نهایت کلیک کنید اضافه کردن.
تبریک می گویم! شما با اعطای دسترسی کاربر جدید به حساب خود، اولین گام را در مدیریت کاربر Google Analytics با موفقیت برداشتید!
نحوه اشتراک گذاری دسترسی گوگل آنالیتیکس
مواقعی وجود دارد که می خواهید اطلاعات خاصی را با شخصی که کاربر حساب GA شما نیست به اشتراک بگذارید. وقتی پیوندی به گزارش یا داشبورد برای آنها ارسال میکنید، برای مشاهده آن باید از شما درخواست دسترسی کنند.
هنگامی که گیرنده روی پیوندی که ارسال کردهاید کلیک میکند، از او خواسته میشود تا به Google Analytics دسترسی داشته باشد، که یک ایمیل برای مدیر حساب Analytics ارسال میکند. از اینجا، ادمین بر سطح دسترسی که میخواهد به آنها اعطا کند، کنترل دارد. آنها می توانند دسترسی را محدود کنند بخوانید و تجزیه و تحلیل کنید یا در صورت تمایل اجازه دسترسی اضافی را بدهند.
آیا سوالات بیشتری در مورد Google Analytics دارید؟
اگر هنوز در مورد نحوه دسترسی به Google Analytics سؤالی دارید، یا اگر میخواهید درباره استفاده از GA برای اطلاع از استراتژی سئوی خود اطلاعات بیشتری کسب کنید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. آژانس سئوی ما دارای یک گروه عمیق از استراتژیست ها است که رویکرد آنها به بهینه سازی موتورهای جستجو بر اساس تاکتیک های اثبات شده و نوآورانه ای است که باعث رشد کسب و کار می شود.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات جامع سئوی ما، همین امروز با ما تماس بگیرید.