آموزش اضافه کردن کاربر به گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس (GA) یک ابزار قوی است که به صاحبان سایت کمک می کند تا بفهمند بازدیدکنندگان چگونه وب سایت های خود را کشف می کنند و با آنها تعامل می کنند. بینش‌های به‌دست‌آمده از داده‌های بازدیدکننده می‌تواند به شما در ردیابی اهداف هدفمند، تجزیه و تحلیل نحوه عملکرد محتوا و تماشای حرکت ترافیک در سایت کمک کند.

اما در حالی که داده های موجود از طریق GA آن را به ابزاری ضروری برای ارزیابی تلاش های بازاریابی وب سایت شما تبدیل می کند، دانستن اینکه چگونه آن داده ها را به یک استراتژی جستجوی ارگانیک تبدیل کنید داستان دیگری است. به همین دلیل مهم است که به تیم بهینه سازی موتور جستجو (SEO) خود دسترسی به حساب Google Analytics خود را فراهم کنید.

واگذاری مسئولیت های سئو به شخص دیگری قدرت می دهد تا کاری را که برای افزایش ترافیک ارگانیک، تعامل و تبدیل سایت شما لازم است انجام دهد. در عین حال، می‌توانید وقت خود را صرف برآوردن خواسته‌های بی‌شماری کنید که کسب‌وکار پر رونق شما از شما می‌خواهد.

برای دسترسی به همه افرادی که به آن نیاز دارند، باید نقش‌های مختلف Google Analytics، محدودیت‌های داده Google Analytics و نحوه اعطای دسترسی به Google Analytics را بدانید.

آشنایی با سطوح دسترسی گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس به انواع مختلف کاربران حساب اجازه می دهد. این پلت فرم به شما امکان می دهد مجوزها را تغییر دهید و کاربران حساب را با درجات مختلف دسترسی به حساب GA خود مدیریت کنید.

اولین گام در اشتراک گذاری دسترسی به گوگل آنالیتیکس این است که تعیین کنید به کاربران جدید چه نقشی باید اعطا شود.

نقش های گوگل آنالیتیکس

وقتی شخصی را به GA اضافه می‌کنید، به یکی از پنج سطح مختلف دسترسی می‌دهید.

1. مدیر

دسترسی مدیر بالاترین سطح دسترسی در Google Analytics 4 است. مدیران می توانند تمام داده های مرتبط با حساب یا دارایی را ببینند. آنها می توانند کاربران را اضافه یا حذف کنند و سطوح دسترسی را برای حساب ها یا دارایی هایی که به آنها دسترسی سرپرست دارند تغییر دهند.

سطح مجوز مربوط به Universal Analytics (UA) مجوز «مدیریت کاربران» خواهد بود.

2. ویرایشگر

کاربران با دسترسی ویرایشگر نمی توانند دسترسی کاربر را مدیریت کنند. با این حال، آنها کنترل کاملی بر تنظیمات ملک دارند.

سطح دسترسی ویرایشگر مترادف با مجوز “ویرایش” در UA است.

3. بازاریاب

کاربران با دسترسی بازاریاب توانایی ایجاد، تغییر یا حذف مخاطبان، تبدیل‌ها، مدل‌های انتساب و رویدادها را دارند.

سطح دسترسی بازاریاب یک سطح دسترسی جدید است که در Universal Analytics گنجانده نشده است.

4. تحلیلگر

یک کاربر با امتیازات تحلیلگر می تواند دارایی های دارایی مانند اکتشافات را ایجاد، ویرایش و حذف کند. آنها همچنین می توانند در دارایی های مشترک همکاری کنند.

این سطح کاربر مانند مجوز “همکاری” در UA است.

5. بیننده

بینندگان نمی توانند گزارش ها یا دارایی های دارایی را ایجاد، ویرایش یا حذف کنند. آنها می توانند به سادگی گزارش ها و دارایی های دارایی را مشاهده کنند و از فیلترها یا مقایسه ها برای دستکاری نحوه مشاهده داده ها استفاده کنند.

این سطح دسترسی مشابه مجوز «خواندن و تحلیل» در Universal Analytics است.

محدودیت داده های گوگل آنالیتیکس

علاوه بر نقش های مختلف، GA4 همچنین به شما اجازه می دهد دو نوع محدودیت داده را پیاده سازی کنید. محدودیت داده های Google Analytics دسترسی به اطلاعات مالی خاصی را محدود می کند.

1. بدون معیارهای هزینه

کاربرانی که این محدودیت داده را دارند، به جای ارزش معیارهای هزینه، «0» را مشاهده خواهند کرد. هنگام ایجاد گزارش‌های جدید، این کاربران می‌توانند معیارهای هزینه مرتبط را انتخاب کنند – آنها فقط نمی‌توانند ارزش آن معیارها را ببینند.

2. بدون معیارهای درآمد

کاربران دارای محدودیت داده «بدون معیارهای درآمد» نمی‌توانند داده‌های مربوط به درآمد را مشاهده کنند. اگرچه آنها می‌توانند گزارش‌هایی با معیارهای درآمد تولید کنند، اما وقتی گزارش‌ها را مشاهده می‌کنند، به جای مقدار واقعی، «0» را می‌بینند.

چگونه شخصی را به گوگل آنالیتیکس اضافه کنیم

افزودن یک کاربر جدید به حساب گوگل آنالیتیکس یک فرآیند ساده است.

  1. برای شروع، وارد داشبورد Google Analytics خود شوید و ملک خود را انتخاب کنید. فراموش نکنید که با بررسی نماد دایره کوچک در سمت راست بالای پنجره و تعویض حساب در صورت لزوم، تأیید کنید که به حساب Google صحیح وارد شده اید.
  2. روی آیکون Admin در پایین سمت چپ منوی اصلی کلیک کنید.
  3. تنظیمات حساب در بالای پنل مدیریت قرار دارد. “مدیریت دسترسی به حساب” را انتخاب کنید.
افزودن کاربر در google analytics 4 از طریق پنل مدیریت
  1. روی نماد ‘+’ کلیک کنید.
  2. سپس از لیست کشویی روی «افزودن کاربران» کلیک کنید.
افزودن گام به گام کاربر ga4
  1. آدرس ایمیل کاربر جدید را در بالا وارد کنید. اکنون می‌توانید نقش خاصی را بر اساس میزان دسترسی که می‌خواهید داشته باشند، اختصاص دهید. اگر هنوز مطمئن نیستید که کدام سطح از مجوزها را باید اعطا کنید، برای مشاهده توضیحات دقیق Google، روی “بیشتر بیاموزید” کلیک کنید. اگر می خواهید دسترسی به داده های خاصی را محدود کنید، کادر مربوطه را علامت بزنید.
  2. در نهایت، روی «افزودن» کلیک کنید.
انتخاب نقش های مستقیم و محدودیت های داده برای کاربران ga4

تبریک می گویم! شما با اعطای دسترسی کاربر جدید به حساب خود، اولین قدم را در مدیریت کاربر Google Analytics با موفقیت برداشتید. اگر کادر «اطلاع از استفاده‌های جدید از طریق ایمیل» را علامت زده‌اید،
Google برای آنها پیامی ارسال می کند تا بدانند که به یک حساب Google Analytics جدید دسترسی پیدا کرده اند. با این حال، ممکن است همچنان بخواهید شخصاً به آنها اطلاع دهید تا آن را از دست ندهند.

نحوه اشتراک گذاری دسترسی به گوگل آنالیتیکس

مواقعی وجود دارد که می خواهید اطلاعات خاصی را با شخصی که کاربر حساب GA شما نیست به اشتراک بگذارید. وقتی پیوندی به گزارش یا داشبورد برای آنها ارسال می‌کنید، برای مشاهده آن باید از شما درخواست دسترسی کنند.

هنگامی که گیرنده روی پیوندی که ارسال کرده‌اید کلیک می‌کند، از او خواسته می‌شود تا به Google Analytics دسترسی داشته باشد، که یک ایمیل برای مدیر حساب Analytics ارسال می‌کند. از اینجا، ادمین بر سطح دسترسی که می‌خواهد به آنها اعطا کند، کنترل دارد.

خواندن توصیه می شود

سوالات بیشتری در مورد Google Analytics دارید؟

اگر هنوز در مورد نحوه دسترسی به Google Analytics سؤالی دارید، یا اگر می‌خواهید درباره استفاده از GA برای اطلاع از استراتژی سئوی خود اطلاعات بیشتری کسب کنید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. آژانس سئوی ما دارای یک گروه عمیق از استراتژیست ها است که رویکرد آنها به بهینه سازی موتورهای جستجو بر اساس تاکتیک های اثبات شده و نوآورانه ای است که باعث رشد کسب و کار می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات جامع سئوی ما، همین امروز با ما تماس بگیرید.