یک استراتژی یک اندازه برای همه رسانه های اجتماعی

من فالوورهایم را افزایش دادم توییتر (اکنون X) 700 تا 100000 فالوور در کمتر از دو سال. من این کار را با تمرکز 80/20 انجام دادم: 80٪ از محتوای من در مورد بازاریابی (با تمرکز اصلی بر بازاریابی محتوا) و 20٪ در مورد علایق و مشاهدات زندگی من بود. من در مورد توییت های دیگران نظر می دهم و واضح است که توییت های خودم را پست می کنم. بسیاری از آنها نیمه ویروسی شدند. و هر بار که دسترسی گسترده به آنها می رسید، من یک شبه صدها تا چند هزار نفر را جذب می کردم.

من رویکرد مشابهی را در لینکدین اعمال کردم و اکنون 43000 دنبال کننده دارم. اما لینکدین بسیار ساده تر بوده است. اضافه کردن انتشار لینکدین به آهنگ توییتر من و تغییر منظور محتوای موجودم کار زیادی نبود. پس از آن، من سعی کردم در اینستاگرام اضافه کنم. اما اوه… بعد همه چیز خیلی زیاد شد. (من فقط حدود 800 دنبال کننده در آنجا دارم و در یک هفته “خوب” یک بار پست خواهم کرد.)

اغلب از من برای مشاوره رسانه های اجتماعی خواسته می شود. اگر بخواهم از صفر شروع کنم، آیا امروز همین کار را می کنم؟ بیشتر، بله. در حالی که الگوریتم ها تغییر کرده اند و رقابت محتوا شدیدتر است، اصول اساسی تغییر نکرده است. (اما با وضعیت فعلی توییتر/X، که طبق گزارش‌ها، کاربران فعال روزانه 18 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته‌اند، امروز نمی‌توانم مخاطبان خود را در آنجا شروع کنم.)

این توصیه فعلی من برای شروع حضور در رسانه های اجتماعی از صفر است. من قویاً معتقدم که این اصول می تواند تقریباً برای هر کسی اعمال شود، خواه شما یک فرد، یک برند، B2B یا B2C باشید.

یک استراتژی یک اندازه برای همه رسانه های اجتماعی
این تصویر نوعی اسپویلر است زیرا از این پس به جزئیات بیشتری در مورد این 300 کلمه خواهم پرداخت…

به جایی بروید که مخاطبان شما هستند.

احتمالاً می‌توانید با پرسیدن از نمونه‌ای از مشتریان که در چه مکان‌هایی آنلاین هستند و با دیدن جایی که رقبای محتوای شما در رسانه‌های اجتماعی محبوب‌تر هستند، دریابید که کجا هستند.

خوشبختانه، برای دریافت پاسخی مبتنی بر داده ها از حجم نمونه بسیار بسیار بزرگتر، می توانید یک جستجوی سریع SparkToro انجام دهید. جستجویی را بر اساس کلیدواژه ای که مخاطبان شما جستجو می کنند یا وب سایتی که بازدید می کنند انجام دهید. یا اگر یک حساب پولی دارید، می‌توانید بر اساس نحوه توصیف عمومی شخصی در رسانه‌های اجتماعی (مثلاً جستجو بر اساس عنوان شغلی) جستجو کنید.

من احساس می کنم شما، خواننده عزیز، یک بازاریاب هستید. احتمالاً به طور خاص در بازاریابی B2B. جستجوی SparkToro من برای افرادی که عبارت “بازاریابی B2B” را در بیو خود دارند، نشان می دهد که نسبت به کاربران عادی وب، احتمال بیشتری وجود دارد که از LinkedIn استفاده کنید:

این نتایج نشان می دهد که یوتیوب بیشترین سهم بازدید از این مخاطبان بازاریابان B2B را دارد. و یوزا! به نظر می رسد Quora ممکن است مکانی عالی برای در نظر گرفتن حضور در حال رشد باشد، زیرا بازاریابان B2B در مقایسه با کاربران عادی وب، احتمال بیشتری برای استفاده از این پلت فرم دارند.

به شخصه، اگر امروز از صفر شروع کنم، با لینکدین شروع می کنم. من در نوشتن بهتر از قرار گرفتن در مقابل دوربین یا عکسبرداری هستم (بنابراین با یوتیوب یا اینستاگرام شروع نمی کنم). به علاوه، هر کس حداقل ده ها اتصال در لینکدین دارد. بنابراین حتی اگر از ابتدا شروع کنید، دقیقاً از صفر شروع نمی کنید.

هنگام ترسیم استراتژی محتوای خود، قصد کاربر را در نظر بگیرید.

وجود دارد سه سوال کلیدی در حالی که ستون های خود را مشخص می کنید از خود بپرسید و شروع به پر کردن آن تقویم تحریریه کنید. این سوالات به شما کمک می کند تا اهداف خود را مشخص کنید و از طریق ایده های محتوایی فکر کنید که به شما در رسیدن به آن اهداف کمک می کند.

  1. چگونه می توانید ارزش خود (یا نام تجاری خود) را با هدف یک کاربر در یک شبکه اجتماعی خاص هماهنگ کنید؟ این به شما کمک می کند تا هدف خود را در یک پلت فرم رسانه اجتماعی خاص مشخص کنید. پاسخ می دهد که چرا در آن فضا حضور دارید و چرا مردم باید به شما توجه کنند.
  2. اقداماتی که می خواهید مشتری احتمالی شما انجام دهد چیست؟ در یک سه ماهه معین، احتمالاً یک سری اقداماتی خواهید داشت که می خواهید مشتریان بالقوه شما انجام دهند. این اقدامات احتمالاً ترکیبی از دنبال کردن شما، تعامل با شما، ثبت نام در لیست ایمیل شما، رزرو نسخه نمایشی، خرید بلیط برای یک رویداد، خرید محصول و/یا موارد دیگر است.
  3. چگونه محتوای شما می تواند آنها را به سمت آن عمل سوق دهد؟ درک کنید که هر عمل مورد نظر برابر نیست. اگر می‌خواهید تعامل داشته باشید، مخاطبان خود را وادار به اظهار نظر کنید – این نسبتاً پایین است. اگر می خواهید آنها یک نسخه نمایشی رزرو کنند، این یک درخواست بزرگتر است که به شما نیاز دارد که در طول زمان آگاهی و اعتماد ایجاد کنید. آیا محتوایی ایجاد می کنید که شما را مستحق دریافت آن پاداش می کند؟

هنگامی که در پلتفرم اجتماعی انتخابی خود کمی جستجو می کنید، امیدواریم که به مکالمات موجود توجه کنید، آنچه را که برای مخاطبان خود در نظر دارید را یاد بگیرید، و به روندها یا الگوها توجه داشته باشید. من چند لیست توییتر/X دارم که هر از گاهی آنها را بررسی می کنم. من همچنین تعداد زیادی فالوور مورد علاقه در لینکدین دارم که محتوای آنها را خواندم. (و من حتی دوست دارم سرفصل ها و مقالات تیم اخبار لینکدین را مرور کنم!)

همچنین می توانید بخشی از این تحلیل را از طریق SparkToro انجام دهید. در برگه کلمات کلیدی، می‌توانید بینش‌های جستجوی Google را مانند کلمات کلیدی که مخاطبان شما در گوگل جستجو می‌کنند، مشاهده کنید. محبوب ترین کلمات کلیدی در سه ماهه گذشته؛ جست‌وجو اصلاح‌کننده‌ها یا فیلترهای موضوع (تصویر زیر) که شما را در مورد برخی از انواع محتوا برای ایجاد راهنمایی می‌کند. رایج‌ترین ویژگی‌های SERP (مانند جستجوهای مرتبط، قطعه‌های برجسته، پانل‌های دانش و موارد دیگر!) و در نهایت، Related Questions، یا پرسش‌هایی با قالب سؤال که در جستجوهای Google ظاهر می‌شوند.

«فیلترهای موضوع» را از Google (سمت چپ) و انبوه SparkToro V2 را در «تغییرکننده‌های جستجو» (راست) جستجو کنید.

وای آن خیلی زیاد است. برای روشن بودن، SparkToro نمی داند که مخاطبان شما به طور خاص در شبکه های اجتماعی به دنبال این موارد هستند. اما اگر آنها در حال جستجوی آنها در گوگل هستند، این احتمال وجود دارد که از دیدن محتوای موجود در فید رسانه های اجتماعی خود ناراحت نشوند.

بیایید به مخاطبان هدف خود یعنی بازاریابان B2B برگردیم. طبق گفته SparkToro، برخی از اصلاح کننده های جستجوی رایج در جستجوهای خود شامل الگو، استراتژی، ابزار و موارد دیگر می شوند. زیر را ببینید!

اصلاح کننده های جستجوی رایج یا فیلترهای موضوع. اینها در بالای SERP ظاهر می شوند!

شاید باید در نظر داشته باشم که یک قالب رایگان بسازم که مخاطبان من بتوانند از رسانه های اجتماعی استفاده کنند. (در واقع، بله، من قطعاً باید این کار را انجام دهم، به خصوص برای تبلیغ همین پست وبلاگ!)

به طور انحصاری روی یک پلت فرم تمرکز کنید تا زمانی که کشش را به دست آورید.

در دراز مدت؟ محتوای محبوب را در جایگاه خود دنبال کنید. احساس کنید که مخاطب شما به چه چیزی اهمیت می دهد. محتوایی ایجاد کنید که به آن چه برای آنها اهمیت دارد توجه کند. به آزمایش انواع مختلف محتوا ادامه دهید – به یاد داشته باشید، اصلاح‌کننده‌های جستجو و ویژگی‌های SERP می‌توانند شما را راهنمایی کنند که آیا باید الگو بسازید، ویدیو تولید کنید، عکس‌های بهتری از محصول بگیرید، و غیره – و ببینید چه چیزی طنین‌انداز است. ایجاد محتوا، درگیر شدن با کاربران و شستشو و تکرار کار بسیار زیادی است. باید مطمئن شوید که در حال ایجاد نوعی تسلط در یک کانال اجتماعی هستید و قبل از اینکه یک کانال جدید به ترکیب اضافه کنید، یک فرآیند ایجاد تکرارپذیر دارید.

برای اینکه همین الان شروع کنید؟ در نهایت، هدف در رسانه های اجتماعی دیده شدن است – به دست آوردن برداشت. و اگر فالوورهای زیادی ندارید، مردم شما را چگونه خواهند دید؟ چرا، آنها نظرات روشنگر، شوخ و هوشمندانه شما را در حساب های دیگران، البته، خواهند دید! اما فقط حساب های بزرگ را انتخاب نکنید. اگر واقعاً می‌خواهید توسط علاقه‌مندان به گیاهان در مخاطبان Epic Gardening دیده شوید، تلاش برای افزایش دید خود در بین مخاطبان Katelyn Bourgoin منطقی نخواهد بود. مطمئن شوید که با حساب‌هایی که بیشترین تأثیر را در حوزه یا صنعت خاص شما دارند، درگیر هستید.

اوه بله، SparkToro جستجویی برای آن دارد. با استفاده از مثالی دیگر – این بار، یک پرس و جو رایگان – می توانید برخی از حساب های اجتماعی Hidden Gem را مشاهده کنید که توسط افرادی که اغلب از وب سایت کارخانه DTC TheSill.com بازدید می کنند دنبال می شوند. به آن نگاه کن! فهرستی از حساب‌ها برای یافتن، دنبال کردن و تعامل در پلتفرم اجتماعی انتخابی خود.

آخرین توصیه من در اینجا: درک اینکه شما کی هستید، درباره چه چیزی پست می کنید و چرا باید به شما اعتماد کند تا حد ممکن آسان کنید. این بدان معناست که در بیوگرافی خود روشن کنید که چرا مردم باید شما را دنبال کنند، همراه با حداقل مدرک اجتماعی مورد نیاز برای اثبات اعتبار شما. سپس محتوای شما باید آنچه را که قول داده اید را ارائه دهد. ساده است. ماندن در موضوع، به طور مکرر، و در یک دوره زمانی پایدار آسان نیست.

نمی‌توانم به شما بگویم که چند حساب اجتماعی دیده‌ام که ادعای آنها را به عنوان یک رئیس بازاریابی که به 1 میلی‌متر ARR یا غیره رسیده است، در مورد سیاست و املاک توییت می‌کنند. نگاه کنید، هیچ ایرادی ندارد که فقط در مورد هر چیزی که به آن علاقه دارید پست کنید. من فقط می گویم، اگر این را مطرح می کنید که در زمینه خود متخصص هستید، اما اطلاعات و نظرات غیرمرتبط با آن تخصص را ارسال می کنید. ، سیگنال های ترکیبی را به مخاطبانی ارسال می کنید که ممکن است به دنبال آن نکات برای رسیدن به ARR 1 میلی متری باشند.

پس از جلب توجه و داشتن یک فرآیند تکرارپذیر برای تولید محتوا، به پلتفرم رسانه اجتماعی بعدی خود گسترش دهید.

در این مرحله، شاید چهار ماه از ارسال پست لینکدین خود می گذرد. شما تعداد زیادی پست وبلاگ کوچک دارید که آنها را به پست های وبلاگ طولانی تر تبدیل خواهید کرد (اوه … شبیه همین پست وبلاگی که در حال خواندن آن هستید، که از این پست لینکدین گرفته شده است).

این پست‌های مینی بلاگ همچنین می‌توانند به ویدیوهای کوتاهی تبدیل شوند که به‌عنوان استوری یا حلقه‌های اینستاگرام پست می‌کنید. و شاید چندین چرخ فلک طراحی شده داشته باشید که کشش مناسبی داشته باشند – که سپس می توانید آنها را برای حساب اینستاگرام خود تغییر دهید. شما بروید. علوفه برای پلتفرم اجتماعی بعدی شما وجود دارد.

فقط مطمئن شوید که همانطور که من می گویم انجام دهید، نه آنطور که من انجام می دهم. 🙂 فرسوده نشوید و سپس تلاش خود را با سومین پلتفرم اجتماعی خود کم کنید.



Source link