در Go Fish Digital، ما این فرصت را داشته ایم که با مشتریان مختلف برای ایجاد و پیاده سازی داده های ساختاریافته در کمپین های SEO مرتبط آنها کار کنیم. و بدون توجه به صنعت، ما دریافتیم که گنجاندن داده های ساختاریافته گامی اساسی در روند افزایش دید ارگانیک در بین موتورهای جستجوی اصلی است.
با این تجربه، خطاها، داستانهای موفقیت و بینش در مورد چگونگی راهنمایی صحیح شما برای ایجاد و بهبود استراتژیهای دادههای ساختاریافتهتان به وجود میآید.
مروری بر داده های ساخت یافته
از زمانی که گوگل، بینگ و یاهو برای ایجاد یک زبان نشانه گذاری واحد که در سال 2011 توسط هر سه موتور جستجو قابل شناسایی باشد، بخشی جدایی ناپذیر از SEO بوده است. تصمیم شرکت ها منجر به نتایج جستجوی دقیق تر و مفیدتر شد. ویژگی هایی که به طور مرتب برای بهبود تجربه کاربر اضافه می شوند. اما، دقیقاً داده های ساخت یافته چیست؟ و چگونه می توانید از آن برای تقویت تلاش های SEO خود استفاده کنید؟
داده های ساخت یافته چیست؟
داده های ساختاریافته یک زبان استاندارد است که برای برقراری ارتباط محتوای وب سایت شما با خزنده های موتورهای جستجو استفاده می شود. میتواند به طبقهبندی صفحه، چه محصول یا دستور پخت، کمک کند و قطعههای منحصربهفردی را تولید کند که به عنوان شناخته میشوند نتایج غنی، در صفحات نتیجه موتورهای جستجو (SERP).
به راحتی می توان فراموش کرد که خزنده ها یک صفحه معمولی را مانند کاربران نمی بینند، بلکه در عوض یک بلوک کد را با استفاده از زبان های مختلف می بینند که باید خط به خط آن را رمزگشایی کند.
به داده های ساختاریافته به عنوان راهی برای سازماندهی منظم محتوای یک صفحه در پوشه های برچسب دار فکر کنید. میتواند ویدیوها، تاریخها، نظرات را شناسایی کند و همه آنها را سازماندهی کند تا خزندهها به راحتی آنها را بفهمند. این یک فرآیند ساده است که به یک جزء ضروری در کمپین ها و بهینه سازی سئو تبدیل شده است.
Schema.org و JSON-LD چیست؟
Schema.org برای میزبانی مجموعه ای از تمام داده های ساخت یافته پشتیبانی شده توسط موتورهای جستجو ایجاد شده است. لیست های دقیقی از هر نوع داده ساختاریافته را ارائه می دهد، در حالی که نمونه هایی در مورد نحوه کدگذاری هر یک را نیز نمایش می دهد. این می تواند منبع بسیار مفیدی برای یافتن و پیاده سازی صحیح داده های ساختار یافته قابل اجرا در صفحات شما باشد.
از طرف دیگر، JSON-LD یک زبان نشانه گذاری است که معمولاً برای کدگذاری داده های ساخت یافته استفاده می شود. این تنها زبان مورد استفاده نیست، سایر زبانها شامل Microdata و RDFa هستند، اما معمولاً امنترین روش برای کدنویسی دادههای ساختاریافته شما است. سایر زبانهای فهرستشده گاهی اوقات میتوانند باعث ایجاد اختلال در سایت شما شوند، و Google اعلام کرده است که آنها استفاده از JSON-LD را ترجیح میدهند.
جان مولر این را در مارس 2019 در تاریخ 2019 اعلام کرد ساعات کاری دفتر Google پاتوق
ما در حال حاضر نشانه گذاری JSON-LD را ترجیح می دهیم. فکر میکنم بیشتر انواع جدید دادههای ساختاریافته… ابتدا برای JSON-LD منتشر میشوند. پس این چیزی است که ما ترجیح می دهیم.»
چرا داده های ساخت یافته برای سئو حیاتی است؟
گوگل و سایر موتورهای جستجو استفاده از داده های ساخت یافته را از زمان ایجاد آن تشویق کرده اند و دلایل متعددی برای پیروی از این روش ارائه کرده اند. داده های ساختاریافته نه تنها به نفع خزنده ها هستند، بلکه می توانند سود زیادی برای کاربران داشته باشند و افزایش دهند نرخ کلیک (CTR) از طریق نتایج غنی.
نتایج غنی پیشرفته اطلاعات بیشتری را در مورد SERP به کاربر ارائه می دهد، در حالی که جذابیت بصری صفحات و پیوندها را افزایش می دهد. به عنوان مثال، اگر کاربری در تلاش برای جستجوی نظر در مورد یک محصول خاص باشد، گوگل می تواند قبل از اینکه کاربر روی سایت شما کلیک کند بازخورد بصری ارائه دهد.
این میتواند به صورت تکههای کوتاهی از نظرات نوشته شده یا معیارهای معمولی 1 تا 5 ستاره که در زیر پیوند صفحه نمایش داده میشود، باشد. این عناصر بصری چشم نواز هستند و در صورت به دست آوردن نتیجه غنی، می توانند به میزان زیادی برای ترافیک ارگانیک صفحه مفید باشند.
استفاده و ترکیب صحیح داده های ساختاریافته می تواند منجر به سایر قطعه های برجسته نیز شود.
تکههای نتیجه غنی دیگر عبارتند از:
- نمودار دانش: یکی از قطعههای غنی اصلی، یک نمودار دانش معمولاً حاوی اطلاعات مربوط به یک نام تجاری یا مکان است.
- چرخ فلک ها: این ها مجموعه ای از چندین نتیجه غنی را دارند که می توانند در تصاویر یا ویدیوها نمایش داده شوند.
- ویدیوها: با افزایش محبوبیت و استفاده، می توان یک قطعه ویدیو را برای صفحات و موضوعات خاص نمایش داد.
- Rich Cards: مانند نتایج غنی، Rich Cards قطعه هایی هستند که در دستگاه های تلفن همراه نمایش داده می شوند.
داده های ساختاریافته همچنین می توانند به عنوان راه دیگری برای کمک به نمایه شدن یک صفحه عمل کنند. برای برخی مشتریان کوچکتر که در بازارهای رقابتی رقابت می کنند، ایندکس شدن یک صفحه می تواند یک چالش باشد. این ممکن است حتی اگر گوگل صفحه را از طریق پیوند داخلی یا خارجی پیدا کرده باشد.
چندین مرحله برای کمک به افزایش احتمال ایندکس کردن صفحه شما توسط گوگل وجود دارد. افزودن داده های ساخت یافته یکی از آنهاست.
اگرچه ممکن است مهمترین قدم برای برداشتن نباشد، افزودن یک راه ارتباطی دیگر بین صفحه شما و خزندهها استراتژی است که نباید نادیده گرفته شود.
انواع داده های ساخت یافته
خوب، بنابراین ما می دانیم که داده های ساختاریافته چیست و چرا برای کمپین های سئو حیاتی است، اما شما باید از چه نوع برای خود یا مشتریان استفاده کنید؟ در زیر فهرستی از رایجترین و مفیدترین انواع برای استفاده بر اساس صنعت یا محتوای خاص شما آمده است.
طرح واره مقاله
طرح مقاله بخش مهمی از صنعت YMYL (مالی، پزشکی، بهداشت و مکمل ها) است، زیرا به برجسته کردن نویسنده پست های وبلاگ کمک می کند که می تواند بهبود یابد. سیگنال های EEAT.
همچنین یک افزودنی عالی برای رسانههای خبری است و برای مقالاتی که سعی میکنند ویژگی «داستانهای برتر» را هنگام پرداختن به اخبار فوری یا موضوعات بهموقع بهدست آورند، راهبردی مناسب است. به دست آوردن این موارد می تواند به نشان دادن قدرت موضوع و تبدیل ترافیک ارگانیک به بازدیدکنندگان تکراری کمک کند.
هنگام ایجاد طرح مقاله، مطمئن شوید که نام نویسنده، تصویر و تاریخ انتشار را برای کمک به حفظ سیگنالهای تازگی درج کنید.
طرحواره سوالات متداول
در نگاه اول، طرحواره سؤالات متداول ممکن است فقط برای افزودن به صفحات سؤالات متداول اختصاصی ارزشمند به نظر برسد، اما همانطور که همه می دانیم، این صفحات معمولاً رتبه خوبی ندارند. در عوض، طرح سؤالات متداول را می توان به عنوان یک سلاح مخفی برای بخش سؤالات متداول مختصر در صفحات دسته بندی تجارت الکترونیک یا صفحات محصول
این یک استراتژی عالی برای پاسخ دادن به سؤالات رایج در مورد محصولات خاص – نحوه ساخت آنها، زمان استفاده از آنها، نحوه استفاده از آنها و غیره – است و می تواند منجر به یک قطعه کامل سؤالات متداول شود. این قطعهها راه منحصربهفرد دیگری را برای کاربران مرتبط فراهم میکنند تا سایت شما را کشف کنند و میتوانند به گسترش آگاهی از برند و اعتبار موضوع کمک کنند.
طرحواره سازمانی
طرحواره سازمانی به کسب و کارها اجازه می دهد تا اطلاعات ارزشمندی را در اختیار گوگل و موتورهای جستجو قرار دهند. این شامل اطلاعاتی مانند نام شرکت، لوگو، URL و پروفایل های اجتماعی مهم است.
در ابتدا، پرتاب طرح واره سازمانی در صفحات مختلف و استفاده از آن برای انواع کسب و کارها ممکن است ارزشمند به نظر برسد. با این حال، طرح واره سازمانی باید در موارد خاص استفاده شود. یک مثال عالی یک تجارت محلی است.
این می تواند جزئیات بیشتری در مورد نوع کسب و کار و همچنین مکان آن ارائه دهد تا به شرکت کمک کند تا به طور بالقوه در یک بسته محلی رتبه بندی شود که می تواند در مناطق رقابتی حیاتی باشد.
با این حال، برای خرده فروشان بزرگ، به احتمال زیاد بهتر است از طرحواره برند استفاده کنند. این طرح از عناصر خاص تری برای توصیف بهتر خرده فروشان استفاده می کند و یافتن شرکت هایی مانند آمازون یا والمارت معمول است که از این رویکرد استفاده می کنند.
طرح و طرح محصول
طرح محصول برای هر وب سایت یا خرده فروشی تجارت الکترونیک ضروری است. مانند قبل، این کار دادههای ارزشمندی را در مورد محصولات خاص با Google به اشتراک میگذارد و به ایجاد قطعات غنی در نتایج جستجو امکان میدهد.
نتایج غنی به طور برجسته در دو نوع نمایش داده می شوند: محصولات محبوب و یک قطعه محصول. محصولات پرطرفدار یک تصویر و به دنبال آن جزئیات محصول را در نتیجه جستجو نمایش میدهند، در حالی که یک قطعه محصول ممکن است در پایینتر در صفحه نتیجه جستجو با تصویر احتمالی، قیمت و سایر جزئیات فهرستشده ظاهر شود.
مهم است که توجه داشته باشید که طرح بازبینی به خوبی با طرح محصول جفت می شود، زیرا به نمایش نظرات کاربران در SERP ها با محصول مرتبط کمک می کند.
اخیراً، Google واجد شرایط بودن نتایج غنی از محصول را با دیگر نیازی به حساب Google Merchant Center گسترش داده است. اکنون فقط دادههای ساختاری محصول مورد نیاز است.
طرحواره ویدیویی
آخرین نوع تأثیرگذار از داده های ساختاریافته که نباید نادیده گرفته شود، طرحواره ویدیویی است. نتایج غنی از ویدیو می تواند یک استراتژی عالی برای بهبود CTR باشد. چه برای یک پست وبلاگ که در مورد یک موضوع بحث می کند یا یک بررسی محصول، ارائه یک ویدیو می تواند به تقویت ادامه قیف سایت شما کمک کند.
طرحواره ویدیو اطلاعات مهمی را ارائه می دهد که معمولاً خزنده ها ممکن است به آنها دسترسی نداشته باشند، مانند مدت زمان ویدیو و تصویر کوچک. مطمئناً مهم است که این داده های ساختاریافته را برای آینده در نظر داشته باشید زیرا فرمت مصرف رسانه همچنان به شدت به نفع ویدیوهای کوتاه است.
نحوه پیاده سازی داده های ساخت یافته
سه ابزار مفید برای ایجاد و پیاده سازی داده های ساخت یافته خود وجود دارد. اولی این است مرکل، که یک ابزار فنی SEO است که انواع طرحواره های رایج را بر اساس داده هایی که شما به آن تغذیه می کنید تولید می کند. برای شروع، باید به سمت چپ صفحه بروید و «Schema Generator» را انتخاب کنید.
سپس از منوی کشویی برای انتخاب طرح خاصی که به دنبال ایجاد آن هستید، استفاده کنید. سپس Merkle فیلدهای لازم را برای شما فراهم می کند تا بتوانید داده های ساختاریافته درخواستی را پر کنید.
سپس می توانید طرح را از Merkle کپی کنید و آن را به پاورقی صفحه تعیین شده اضافه کنید.
ابزار دیگر این است راهنمای نشانه گذاری داده های ساخت یافته گوگل. این ابزار به چند مرحله اضافی نیاز دارد، اما همچنان برای کارکردن کاربر پسند است. برای شروع باید URL صفحه و نوع طرح مورد نظر را ارائه دهید. پس از آن، برنامه URL داده شده را نمایش می دهد و از شما می خواهد عناصر موجود در صفحه را انتخاب کنید.
هنگامی که هر عنصر انتخاب شد، برچسب هایی مانند نویسنده، تاریخ یا لوگو را ارائه خواهید کرد که ابزار کمکی از آنها برای پر کردن فیلدهای طرحواره تولید شده استفاده می کند. سپس می توانید کلیک کنید html ایجاد کنید در سمت راست بالای صفحه برای تولید کد.
مهم نیست که چگونه داده های ساخت یافته خود را ایجاد می کنید، باید در پاورقی HTML صفحه قرار گیرند.
بسته به CMS سایت خود، می توانید از افزونه Yoast SEO برای کمک به تولید خودکار و پیاده سازی آسان داده های ساختاریافته در صفحات خود استفاده کنید.
آزمایش داده های ساخت یافته شما
آخرین مرحله این است که اطمینان حاصل کنید که داده های ساخت یافته شما به درستی کدگذاری شده اند و خزنده ها آن را تشخیص می دهند. بهترین روش برای آزمایش داده های ساختاریافته با استفاده از گوگل است تست نتیجه غنی و اعتبار سنجی طرحواره.
برای هر دو ابزار، میتوانید یک URL صفحه ارسال کنید و اگر در دادههای ساختاریافته شما رخ دهد، خطاها یا هشدارهای احتمالی را مشاهده کنید. در غیر این صورت، باید یک پیام بازگشتی دریافت کنید که اعتبار اقلام را تأیید می کند.
مهم است که توجه داشته باشید که آزمون نتایج غنی به طور خاص به دنبال واجد شرایط بودن یک صفحه در رتبه بندی برای نتایج غنی است. این بدان معناست که ممکن است انواع طرحوارههای کمتر رایج، مانند طرح کلیسا، را انتخاب نکند، زیرا معمولاً نتایج غنی تولید نمیکنند. بنابراین، بهترین کار این است که از هر دو ابزار برای تضمین کارکرد داده های ساختاریافته خود استفاده کنید.
با اطلاعات و ابزارهایی که در بالا ذکر شد، باید در سفر خود برای درک، ایجاد و پیاده سازی داده های ساختاریافته خود خوب باشید. وقت آن است که این مهارت ها را آزمایش کنید و نتایج غنی خود را در SERP به دست آورید.
اخبار را مستقیماً در صندوق ورودی خود جستجو کنید
*ضروری