هی بچه ها! برای کسانی از شما که من را نمی شناسید، اجازه دهید تا خودم را معرفی کنم.
نام من جنا است و 402 روز، 6 ساعت، 36 دقیقه، 13 ثانیه (و در حال شمارش) را به عنوان یک کپیرایتر گذراندهام، که باعث شد من به نوعی واجد شرایط برای آموزش کپی رایتینگ به شما – یا حداقل توضیح دهید که یک نویسنده ارشد روز خود را چگونه می گذراند.
Go Fish Digital در رالی، NC مستقر است، اما من از راه دور از پنسیلوانیا کار می کنم. کار از راه دور به من امکان می دهد از هر جایی کار کنم – مانند رم، پونتا کانا، یا کوه های آلپ سوئیس، اما من معمولاً از روی تنظیمات اتاق غذاخوری خود کار می کنم (خسته کننده است، می دانم).
قبل از اینکه در مورد روز کاری خود به شما بگویم، میخواستم پیشزمینهای درباره نحوه اجرای این کنسرت در وهله اول به شما بدهم، مخصوصاً برای کسانی که در آینده به این حرفه فکر میکنند.
در سال 2017 از دانشگاه Susquehanna با مدرک لیسانس در نویسندگی خلاق و انتشار و ویرایش فارغ التحصیل شدم و پس از فارغ التحصیلی در زمینه طراحی گرافیک مشغول به کار شدم. من حدود چهار سال در این زمینه کار کردم تا اینکه به کپی رایتینگ روی آوردم. من در Go Fish یک موقعیت ابتدایی برای نوشتن کپینویسی پیدا کردم، چند تماس Google Meet را بعداً اعمال کردم، و سریع فوروارد کردم… و بقیه موارد مربوط به تاریخ است.
TL;DR: من برای نوشتن به کالج رفتم.
حالا که کمی بیشتر در مورد چگونگی رسیدن من به اینجا میدانید، بیایید وارد چرخش کارها شویم.
یک کپی رایتر 8 تا 4
8:00 صبح تا 10:00 صبح
- قهوه دم کنید (اولویت ها، درست می گویم؟)
- وارد لپ تاپ شوید
- کارهای روز قبل را جمع بندی کنید
- رئوس مطالب مقاله را مرور کنید
- هرگونه ویرایش برجسته در کار مشتری را برطرف کنید
- ویرایش های داخلی وبلاگ را انجام دهید
10:00 صبح تا 12:00 بعد از ظهر
- خطوط کلی برای محتوای معتبر ایجاد کنید
- انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی
- از تماس مشتری پرش کنید
- روی وبلاگ های روابط عمومی یا معتبر کار کنید
12:00 الی 14:00:
- پاهایم را دراز کنم و پیاده روی کنم
- ناهار بخور
- از دومین فنجان قهوه روز لذت ببرید
- کارهای فعلی را ادامه دهید یا یک کار جدید را شروع کنید
2:00 بعد از ظهر تا 4:00 بعد از ظهر:
- ثبت ساعت برای هر تکلیف
- مکان مناسبی برای تکمیل کار فعلی پیدا کنید
- تنظیم مجدد وظایف در نرم افزار مدیریت پروژه من
- فهرستی از اولویت ها برای کار در روز بعد ایجاد کنید
سوالات کپی رایتینگ شما پاسخ داده شد
خواه تازه از کالج فارغ التحصیل شده باشید و به دنبال این هستید که پای خود را با یک درب وارد کنید کارآموزی در بازاریابی یا میخواهید وارد مسیر شغلی جدیدی شوید، دریافت پاسخ از دیدگاه یک کپینویس میتواند به شما کمک کند تا تعیین کنید که آیا این شغل برای شما مناسب است یا خیر.
روی چه نوع پروژه های کپی رایتینگ کار می کنید؟
در نقش فعلی خود به عنوان یک کپی رایتر ارشد، با انواع پروژه های کپی رایتینگ از جمله (اما نه محدود به):
- محتوای معتبراز تپه های ایرلند گرفته تا مزارع پلکانی پرو، سیب زمینی در سرتاسر جهان کشت می شود.
- کپی محصولبه عنوان مثال، “سیب زمینی ها پوست نازک، قهوه ای و گوشت سفید نرم و لذیذی دارند که کاملا پخته شوند.”
- مسابقاتبه عنوان مثال، “خلاقانه ترین پرتره سیب زمینی خود را به ما نشان دهید تا فرصتی برای به دست آوردن یک منبع مادام العمر از بهترین سیب زمینی های ما داشته باشید.”
- محتوای وب سایت، به این معنا که، “برای بازدید از مرکز سیب زمینی ما اینجا را کلیک کنید.”
- وبلاگ های روابط عمومی دیجیتالبه عنوان مثال، “دریابید که کدام ایالت بیشترین علاقه را برای جستجوی سیب زمینی بنفش دارد.”
و این فقط خراش دادن بشکه است. حقیقت این است که هر روز است اندکی متفاوت است، اما اگر به کلمات و کمی خلاقیت نیاز دارد – من دختر مورد علاقه شما هستم.
در روزهای دیگر، ممکن است وبلاگی را که در شرف ارسال است ویرایش کنم، در چت گوگل از یکی از همکارانم سوالی بپرسم، و شاید حتی نگاهی به کانال Slack شرکتمان بیندازم.
هوش مصنوعی چگونه بر شغل شما تأثیر می گذارد؟
هوش مصنوعی میتواند ترسناک باشد، اما فکر نمیکنم به این زودیها کپیرایترها را از کار بیاندازد (همه ما میدانیم که تحلیلگران مالی اولین کسانی هستند که وارد کار خواهند شد). اما با جدیت تمام، هوش مصنوعی ابزاری است که من در حال یادگیری آن هستم چگونه به نفع خود استفاده کنم. کپینویسهایی مانند من میتوانند از هوش مصنوعی برای اصلاح کار خود استفاده کنند، با دادن اعلانهای مخصوص Chat GPT، اثبات سرقت ادبی و استفاده از افزونههای خلاقانه. در حالی که ممکن است برخی از کپینویسان احساس کنند که Chat GPT میتواند در آینده جایگزین آنها شود، تسلط بر این ابزار میتواند مزیت رقابتی ایجاد کند (و باید بدانم؛ Chat GPT به من کمک کرد تا این جمله آخر را بسازم).
آیا کپیرایتینگ یک شغل منزوی است؟
بله و خیر. بیشتر جنبه های کپی رایتینگ (بخشی که در آن می نشینید و می نویسید) مستلزم این است که برای انجام تکالیف خود به طور مستقل انگیزه داشته باشید. قطعاً بخشهای بزرگی از روز من وجود دارد (مخصوصاً وقتی که هیچ جلسهای در برنامه ندارم) که فقط من، لپتاپم و سنجاب دیوانهای هستم که مدام سعی میکند از در پشتی من نفوذ کند، اما روزهای دیگر من این کار را دارم. کمی تعامل اجتماعی بیشتر
بیشتر همکاری بین من و همکارانم در حین ویرایش اتفاق می افتد، جایی که در مورد تغییرات مورد نیاز بحث می کنیم. Go Fish Digital همچنین بر ایجاد یک محیط کاری مثبت تاکید دارد و رویدادهای فصلی دارد که برخی از آنها مجازی هستند که امکان حضور در آن را به من می دهد. من همچنین به رالی پرواز کرده ام تا شخصاً با اعضای تیمم ملاقات کنم که به پر کردن شکاف از راه دور کمک کرده است.
در روزهای دیگر، ممکن است با مشتری تماس بگیرم که به من این فرصت را میدهد تا رابطه کاری با مشتری ایجاد کنم و راحتتر با او صحبت کنم (فریاد به همه درونگراهایم).
هنگام برقراری ارتباط با همکارانم، ما تمایل داریم از طریق چت های گروهی، جلسات مجازی یا Slack هر زمان که برای انجام کاری به کمک نیاز داشته باشم یا بخواهم در مورد تغییرات یا فرآیندهای تصویر بزرگ صحبت کنم، صحبت می کنیم.
کار در آژانس چگونه است؟
به عنوان یک آژانس، Go Fish به مشتریان در زمینه های مختلف پاسخ می دهد. از اولین روز حضورم در Go Fish، درباره موضوعاتی از سفر هوایی گرفته تا جوشکاری گرفته تا حلقه های نامزدی و هر چیز دیگری نوشته ام. من با اعضای با استعداد تیم همکاری می کنم تا وبلاگ های لینک سازی را در سایت هایی مانند Delish، Forbes و CNBC منتشر کنم – با برخی از کمپین ها که ده ها ده ها بک لینک را تضمین می کند.
به عنوان بخشی از یک آژانس، ما به طور یکپارچه با تیم های مشتری خود ادغام می شویم و به آنها در کسب بک لینک، افزایش اعتبار دامنه، انتشار محتوا، تعمیرات اساسی وب سایت و موارد دیگر کمک می کنیم. در حالی که مسئولیت های اصلی ما ثابت است، تفاوت های ظریف با هر مشتری جدید و اهداف منحصر به فرد آنها تغییر می کند. درک و تقلید از صدای برند آنها، پیروی از دستورالعمل های سبک آنها و تبدیل شدن به بخشی جدایی ناپذیر از تیم آنها ضروری است.
آیا کپی رایتینگ یک مسیر شغلی کامل است؟
یکی از دلایلی که من شغلم را دوست دارم این است که برای نوشتن پول می گیرم. برای برخی، این یک کابوس است، اما برای من، به این معنی است که میتوانم بالهای خلاقانهام را باز کنم، در مورد موضوعات جدید بیاموزم، و محتوای باکیفیتی برای آن کارمندان Google در اواخر شب ایجاد کنم.
وقتی می بینم مقاله ای که نوشته ام در رتبه بندی SERP های برتر برای یک کلمه کلیدی خاص قرار می گیرد یا وقتی وبلاگی که من به ساخت آن کمک کرده ام یک بک لینک از یک وب سایت محبوب دریافت می کند، فکر می کنم. من همچنین دوست دارم پشت صحنه ابتکارات کمپین را از ایده تا انتشار داشته باشم و دانش بازاریابی خود را گسترش دهم.
من شخصاً کپیرایتینگ را مفید میدانم، و فکر میکنم این زمینهای است که من واقعاً جایگاه خود را پیدا کردهام.
اخبار را مستقیماً در صندوق ورودی خود جستجو کنید
*ضروری