یک مطالعه بین گوگل و گروه مشاوره بوستون نشان می دهد که 90٪ از مشتریان آدرس ایمیل خود را برای یک انگیزه کوچک مانند تخفیف به اشتراک می گذارند.
هدف این مطالعه یافتن زمینه های مشترک بین مصرف کنندگان و بازاریابان در هنگام به اشتراک گذاری داده ها است.
وقتی نوبت به جمعآوری دادهها میرسد، بازاریابان باید تغییرات نظارتی مربوط به حریم خصوصی را دنبال کنند، در حالی که مصرفکنندگان نسبت به نحوه استفاده از دادههایشان آگاهتر میشوند.
با این حال، هم بازاریابان و هم مصرف کنندگان نقطه پایانی مطلوبی دارند – تبلیغات مرتبط تر.
تحقیقات گوگل نشان می دهد که نه تنها 65% زمانی که تبلیغات مرتبط نیستند، مصرف کنندگان تجربیات منفی دارند، اما 74% از مشتریان فقط تبلیغات مرتبط می خواهند.
چگونه می توان به آن هدف دست یافت؟
برای پاسخ به این سوال، اجازه دهید به برخی نکات برجسته از نتایج مطالعه گوگل نگاه کنیم.
مشتریان چقدر مایل به اشتراک گذاری اطلاعات هستند؟
ارائه آگهیهای مرتبط بدون جمعآوری حداقل دادههایی در مورد اینکه تبلیغات به چه کسانی ارائه میشود، امکانپذیر نیست.
مشتریان این را درک می کنند و تا حدودی مایل به همکاری هستند.
این مطالعه نشان میدهد که مصرفکنندگان مایلند اطلاعاتی را که تهاجمی و شناسایی نمیدانند به اشتراک بگذارند.
این می تواند شامل اطلاعاتی مانند جنسیت، کد پستی، سن، علایق و خریدهای قبلی آنها باشد.
جمعآوری این دادهها از طریق دست اول برای بازاریابان و کسبوکارها نیز مفید است، زیرا خرید دادهها از اشخاص ثالث میتواند بر خلاف مقررات حفظ حریم خصوصی باشد.
با این حال، مشتریان در مورد نحوه استفاده از اطلاعات مربوط به آنها نگرانی دارند. به طور خاص، سه چیز برای آنها مهم است:
- چه اطلاعاتی جمع آوری می شود؟
- چگونه جمع آوری می شود؟
- چرا جمع آوری می شود؟
در بخش بعدی به چگونگی افزایش تمایل به اشتراک گذاری اطلاعات در هنگام ارائه مشوق ها خواهیم پرداخت.
مشوق ها تمایل مشتریان به اشتراک گذاری داده ها را افزایش می دهد
مطالعه گوگل نشان می دهد که تقریبا 1 در 3 مشتریان مایلند ایمیل خود را بدون هیچ انگیزه ای به اشتراک بگذارند.
با انگیزه مناسب، مانند تخفیف یا نمونه رایگان، 90% مشتریان با کمال میل آدرس ایمیل خود را به اشتراک می گذارند.
علاوه بر ارائه انگیزه، ایجاد اعتماد نیز مهم است.
هنگامی که مصرف کنندگان به یک برند اعتماد می کنند، تقریباً دو برابر بیشتر تمایل دارند اطلاعات شخصی خود را به اشتراک بگذارند.
این موضوع در هنگام جذب مشتریان جدید اهمیت بیشتری دارد 29% از یک مکان شروع کنید بی اعتمادی به همه شرکت ها در هر صنعت برای محافظت از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی آنها.
به علاوه، 64% مصرف کنندگان به شرکت ها در حداقل یک صنعت بی اعتماد هستند.
چرا اینقدر بی اعتمادی؟
این از این ایده ناشی میشود که شرکتها دادههای خود را میفروشند، که نگرانیای است که گوگل میگوید اغراقآمیز است:
“و در حالی که تقریبا 60٪ از مشتریان معتقدند که شرکت ها داده های خود را می فروشند، تحقیقات ما نشان داد که تعداد کمی از برندها این کار را انجام می دهند.
بازاریابان ارزش داده ها و اعتماد مشتریان خود را به آنها درک می کنند – و اینکه چگونه بازاریابی مشتری محور و مبتنی بر داده، دستاوردهای قابل توجهی را در بین اهداف تجاری باز می کند.
بخش بعدی شامل مواردی است که بازاریابان می توانند با ایجاد روابط برد-برد با مصرف کنندگان به موفقیت دست یابند.
چگونه با مصرف کنندگان آگاه داده برنده شویم
بازاریابان می توانند با تبدیل کردن حریم خصوصی به یک برد-برد با مشتریان از طریق تجربیات مرتبط و شفافیت به موفقیت خود ادامه دهند.
به طور خاص، مطالعه گوگل تمرکز بر سه چیز کلیدی را توصیه می کند:
- با اولویت دادن به شفافیت اعتماد ایجاد کنید: نحوه استفاده از اطلاعات مشتری را با ارتباط بیش از حد با نحوه رسیدگی به آن مشخص کنید.
- از طریق داده های شخص اول، تجربیات عالی ایجاد کنید: با ارائه تبادل ارزشی که مطابق با انگیزه های مشتری است، جمع آوری داده های شخص اول را تسریع کنید.
- یک سازمان داده محور بسازید که به حریم خصوصی احترام بگذارد: تصور مجدد نقش خود در فضای حریم خصوصی داده ها می تواند منجر به موفقیت بلندمدت بیشتر شود، مانند تغییر از جمع آوری داده های شخص ثالث به شخص اول.
منابع: Think With Google، گروه مشاوره بوستون
تصویر ویژه: elenabsl/Shutterstock