9 روشی که ما از هوش مصنوعی در محصولات خود استفاده می کنیم

چند سال گذشته شاهد پیشرفت‌های بزرگی در استفاده و کاربرد هوش مصنوعی بوده‌ایم – و هوش مصنوعی نویدبخش بزرگی برای مردم در سراسر جهان است. هوش مصنوعی در حال حاضر به محصولات اصلی Google که هر روز به میلیاردها نفر کمک می کند، قدرت می بخشد. چه درخواست زمان فیلم، پیدا کردن نزدیکترین پزشک یا یافتن مسیرهای بهتر برای خانه – کار ما در هوش مصنوعی بر مفیدتر کردن تجربیات روزمره متمرکز است.

ما بیش از دو دهه است که در حال توسعه هوش مصنوعی هستیم. برخی از محبوب‌ترین محصولات ما در Google – مانند Lens and Translate – کاملاً با استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی مانند تشخیص کاراکتر نوری و یادگیری ماشین ساخته شده‌اند. و تعداد بی‌شماری دیگر محصولات گوگل اکنون دارای هوش مصنوعی هستند و در نتیجه برای میلیاردها نفر بسیار بهتر و مفیدتر هستند.

بسیاری از این پیشرفت‌ها به لطف اختراع Transformer ما در سال 2017 امکان‌پذیر است. با در نظر گرفتن پدربزرگ و مادربزرگ مدل‌های زبان مدرن، اکنون می‌توانیم مدل‌های زبان هوش مصنوعی (مانند BERT، PALM، MUM، و LaMDA) را بر روی این معماری بسازیم. که می تواند همه کارها را انجام دهد، از حل مسائل پیچیده ریاضی، پاسخ به سؤالات به زبان های جدید، و بیان استدلال خود از طریق کلمات با استفاده از زنجیره فکری.

در اینجا 9 روشی که امروزه از هوش مصنوعی استفاده می کنیم تا محصولاتمان را حتی مفیدتر کنیم، آورده شده است.

  1. جستجو کردن. زمانی که گوگل تأسیس شد، بیشتر جستجوها روی رایانه‌های خانه‌ها، آزمایشگاه‌های رایانه یا کتابخانه‌ها انجام می‌شد. بیست و پنج سال بعد، هوش مصنوعی امکان جستجو به زبان‌های جدید را با ورودی‌های جدید (مانند جستجو با دوربین یا حتی زمزمه کردن آهنگ) و حتی چندین ورودی به طور همزمان فراهم می‌کند. به لطف جستجوی چندگانه، اکنون می‌توانید با Google App همزمان با تصاویر و متن جستجو کنید. بنابراین دفعه بعد که از یک الگوی کاغذ دیواری جالب الهام گرفتید، فقط می توانید یک عکس بگیرید و متن اضافه کنید تا آن الگو را روی پیراهن بیابید.
  2. نقشه ها. هوش مصنوعی پشت Google Maps داده‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کند تا اطلاعات به‌روز در مورد شرایط ترافیکی و تأخیرها ارائه دهد – گاهی اوقات به شما کمک می‌کند از ترافیک به طور کلی جلوگیری کنید. همچنین به‌طور خودکار مواردی مانند ساعات کاری و محدودیت‌های سرعت را به‌روزرسانی می‌کند تا بتوانید هر روز آخرین اطلاعات دنیای خود را ببینید.
  3. پیکسل. هوش مصنوعی به تلفن Pixel شما کمک می‌کند تا فوراً بین ۲۱ زبان در چت ترجمه کند، و همچنین مکالمه کلامی بین ۶ زبان مختلف را در حالت مترجم تسهیل می‌کند. این همچنین چیزی است که Magic Eraser را قادر می‌سازد تا حواس‌پرتی‌ها را از عکس‌ها حذف کند.
  4. عکس ها. مردم عکس‌های زیادی می‌گیرند، اما عکس‌های فراوان باعث می‌شود که خاطرات به راحتی به خاک سپرده شوند. بنابراین در سال 2015، ما هوش مصنوعی را در Google Photos توسعه دادیم تا به شما کمک کند عکس‌ها را بر اساس آنچه در آنها است جستجو کنید. و اخیراً، ما از هوش مصنوعی در Photos استفاده کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم «خاطرات فراموش‌شده» را دوباره ببینید.
  5. یوتیوب. یوتیوب از هوش مصنوعی برای تولید خودکار زیرنویس‌ها برای ویدیوها استفاده می‌کند و باعث می‌شود مخاطبان بیشتری از جمله ناشنوایان یا ناشنوایان در دسترس‌تر باشند.
  6. دستیار. انسان ها مانند انسان ها صحبت می کنند. برای مدت طولانی، کامپیوترها این کار را نمی کردند. فناوری هوش مصنوعی پردازش زبان طبیعی (NLP) که برای Assistant ایجاد شده است، به آن امکان می‌دهد به روشی که ارتباط انسانی را تقلید می‌کند، درک کند و به آن پاسخ دهد – که به آن اجازه می‌دهد متن سؤال شما را که سعی در شناسایی معنای سؤال شما دارد، تجزیه کند. بنابراین هوش مصنوعی چیزی است که به تلفن، خانه، تلویزیون یا ماشین شما امکان می‌دهد منظور شما از «Hey Google، نزدیک‌ترین پارک سگ کجاست» را بفهمد و به سرعت به شما مسیرها را بدهد.
  7. جیمیل. همه ما با ویژگی هایی مانند تکمیل خودکار و بررسی املا آشنا هستیم که هر دو از هوش مصنوعی پشتیبانی می کنند. اما اگر تا به حال به این فکر کرده اید که چرا جیمیل نسبت به سایر سرویس های ایمیل هرزنامه کمتری دارد، به هوش مصنوعی نگاه کنید. قابلیت‌های فیلتر هرزنامه ما توسط هوش مصنوعی تقویت می‌شوند و تقریباً 10 میلیون ایمیل هرزنامه را در هر دقیقه مسدود می‌کنند و از رسیدن بیش از 99.9 درصد از هرزنامه‌ها، تلاش‌های فیشینگ و بدافزارها به شما جلوگیری می‌کنند.
  8. تبلیغات کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک در سرتاسر جهان برای یافتن مشتریان و رشد کسب‌وکارشان به Google Ads متکی هستند و ما این کار را با هوش مصنوعی آسان‌تر می‌کنیم. به عنوان یک مثال، از طریق Performance Max، تبلیغ‌کنندگان به سادگی اهداف کمپین خود را به ما می‌گویند و دارایی‌های خلاقانه خود را به اشتراک می‌گذارند، و هوش مصنوعی به طور خودکار یک کمپین تبلیغاتی بسیار مؤثر را در تمام دارایی‌های Google تولید و اجرا می‌کند تا بودجه آنها را برآورده کند. ما همچنین از هوش مصنوعی برای تغییر خودکار تبلیغات ویدیویی افقی به تبلیغات عمودی یا مربعی، بر اساس آنچه که شخصی در YouTube تماشا می کند، استفاده می کنیم.
  9. ابر در نهایت، در حالی که ما از روش‌هایی که هوش مصنوعی محصولاتمان را بهبود می‌بخشد بسیار هیجان‌زده هستیم، به همان اندازه هیجان‌زده هستیم که قدرت هوش مصنوعی را در دستان دیگر کسب‌وکارها بگذاریم، بنابراین آنها می‌توانند شیوه کار و عملکرد خود را تغییر دهند. Google Cloud هوش مصنوعی را در راه‌حل‌های بی‌شماری قرار داده است که مشتریان ما می‌توانند آن‌ها را برای نیازهای منحصر به فرد خود سفارشی کنند، مانند DocAI برای پردازش اسناد، هوش مصنوعی مرکز تماس برای عملیات مرکز تماس، هوش مصنوعی Vertex Vision برای تجزیه و تحلیل ویدیو و تصویر، مرکز ترجمه برای ترجمه به بیش از 100 زبان. در مقیاس، و بسیاری از نمونه های دیگر.

ما در مورد کار خود در زمینه هوش مصنوعی هیجان زده هستیم و متعهد هستیم که آن را مسئولانه به گونه ای توسعه دهیم که اطمینان حاصل شود محصولات ما حتی برای مردم مفیدتر می شوند. اما ما به همان اندازه از وعده‌ای که هوش مصنوعی برای حل برخی از چالش‌های مداوم پیش روی جهان ما دارد هیجان زده هستیم: چه مقابله با بحران آب و هوا، چه استفاده از هوش مصنوعی DeepMind برای کاهش مصرف انرژی و صرفه‌جویی در منابع، یا گسترش دسترسی به تشخیص پزشکی

این فقط یک طعم است – ما چیزهای بیشتری را در انبار داریم و برای چیزهای بعدی هیجان زده هستیم.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور