9 اشتباهی که باید فوراً برطرف شود

پیوند داخلی یکی از کم استفاده‌ترین پیکان‌هایی است که در ذهن صاحب سایت وجود دارد.

اگرچه لینک بیلدینگ ورودی همه رسانه ها را به خود اختصاص می دهد، اما استفاده صحیح از پیوندهای داخلی است که می تواند واقعاً یک سایت را به صورت الگوریتمی حرکت دهد، زمانی که به صورت استراتژیک انجام شود.

گوگل سال‌هاست که درباره اهمیت لینک‌های داخلی صحبت کرده است.

جان مولر گوگل به طور خاص در این پاتوق ساعات اداری از سال 2022 به این موضوع اشاره کرد و پیوندهای داخلی را «بسیار حیاتی برای موفقیت سئو» خواند.

به عنوان یک حسابرس سایت که به طور معمول روزانه چندین سایت و صدها سایت را در سال لمس می کند، از نزدیک می دانم که لینک سازی داخلی چقدر برای بازیابی و بهبود سایت اهمیت دارد.

در تجربه من، رفع این اشتباهات خاص لینک سازی داخلی منجر به سایت های قوی تر، فهرست بندی آسان تر توسط گوگل و رتبه های بالاتر می شود.

چند تا از این اشتباهات را مرتکب می شوید؟

اشتباه 1: متن های لنگر غیر توصیفی

یکی از ساده‌ترین چیزهایی که درباره لینک‌سازی داخلی می‌توان فهمید، موارد زیر است: ما براساس آنچه می‌خواهیم رتبه‌بندی کنیم، پیوند می‌دهیم.

آیا می خواهید برای “پای کرم موز” رتبه بندی کنید و سپس از آن متن لنگر یا این تغییرات نزدیک استفاده کنید:

  • ” دستور تهیه پای کرم موز ”
  • “پای کرم موز آسان”
  • “پای کرم موز با پودینگ فوری”
  • “پای کرم موز مد قدیمی”
  • “پای خامه موز پخته نشود”
  • طرز تهیه پای خامه ای موز

و با این حال، به طور معمول، اسکن پیوند از یک سایت مشتری ممکن است منجر به تعداد زیادی متن لنگر غیر توصیفی مانند موارد زیر شود:

  • “اینجا کلیک کنید”
  • “این را ببینید”
  • “اینجا”
  • “این دستور غذا را دریافت کنید”
  • “دستور پخت پای من”
  • “این لینک”

در صورت امکان، با پیوند داخلی توصیفی باشد. از متن‌های لنگر استفاده کنید که دقیقاً به کاربر و گوگل توضیح می‌دهد که دقیقاً چه چیزی را می‌خواهید فهرست و رتبه‌بندی کنید.

نه تنها این سئو خوب است، بلکه یک عمل دسترسی مناسب نیز هست.

هیچ چیزی بیشتر از ضربه زدن به متن‌های انکر غیر توصیفی که نمی‌توانند از طریق کلیک کردن به مکان ارسال کاربر ارتباط برقرار کنند، کسی را که از صفحه‌خوان استفاده می‌کند، آزار نمی‌دهد.

اشتباه 2: آدم خواری متن لنگر

ما می دانیم که داشتن متن های لنگر واضح و توصیفی برای کاربران و گوگل مهم است. اما وقتی از انکر تکست های یکسان در چندین پست یا صفحه استفاده می کنید چه اتفاقی می افتد؟

بیایید فرض کنیم که شما چهار دستور پخت مختلف کوکی با چیپس شکلاتی دارید و از متن لنگر “کوکی های چیپسی شکلاتی” روی همه آنها استفاده کرده اید.

تبریک می گویم! شما اساساً تضمین کرده‌اید که هیچ یک از آنها تا حد امکان رقابتی برای «کوکی‌های شکلاتی» قرار نخواهند داشت و به احتمال زیاد، اصلاً رتبه‌بندی نمی‌شوند.

اینجاست که مفهوم آدمخواری پیوند داخلی مطرح می شود.

گوگل به طور معمول نتایج حاصل از رتبه سایت را برای پرس و جوهای خاص محدود می کند. این محدودیت تنوع جستجو مانع از تسلط هر سایتی بر SERP ها برای همان جستارهای هدف می شود.

با این حال، رفع این مشکل دشوار نیست.

با چسبیدن به مثال «کوکی‌های شکلاتی»، روی متمایز کردن پیوندهای داخلی با تغییر متن‌های لنگر تمرکز کنید.

شاید یکی از دستور العمل ها یک دستور کوکی با چیپس شکلاتی بلغور جو دوسر باشد، دیگری دستور العمل بیسکویت چیپسی شکلاتی، و دیگری دستور پخت کوکی چیپسی شکلاتی با شکر قهوه ای باشد.

با کار روشمند برای نقشه برداری و تمایز پیوندهای داخلی و متن های لنگر متناظر برای جلوگیری از آدمخواری متن لنگر مشترک، همه این دستور العمل ها می توانند رتبه بندی و رتبه بندی رقابتی داشته باشند.

این یک واقعیت شناخته شده در سئو است که همه لینک ها یکسان ایجاد نمی شوند.

پیوندهای درون محتوا، پیوندهای نوار کناری، پیوندهای پاورقی و غیره، همه به عنوان پیوند به حساب می آیند، اما برخی از آنها مهمتر از بقیه هستند.

یک قانون سرانگشتی خوب این است: پیوندی که کلیک می‌شود همیشه قوی‌تر از پیوندی است که کلیک نمی‌شود.

در اکثر موارد، پیوندهای فوتر به ندرت کلیک می شوند و ترافیک زیادی ارسال نمی کنند.

پیوندهای پاورقی بهتر است برای عمومی کردن صفحات درباره و تماس، پیوندها به صفحات دسته اصلی، پیوندهایی به خط مشی های حق چاپ و دسترسی و پیوندهایی به رسانه های اجتماعی و اطلاعات مکان خاص استفاده شوند.

متأسفانه، پاورقی‌های هرزنامه یک روند اخیر است که توسط ناشرانی که از شرکت‌های پشتیبانی وبلاگ استفاده می‌کنند و در تلاش برای بازیابی سایت‌های خود از بازدیدهای اخیر HCU، Core و Spam Update هستند، مورد توجه قرار گرفته است.

اگر با پاورقی مملو از لینک‌های غنی از متن لنگر به پست‌ها و صفحات مواجه می‌شوید، احتمالاً به این دلیل است که به ناشر به اشتباه توصیه شده است که پیوندهای پاورقی راهی عالی برای افزایش اعتبار در سراسر سایت هستند.

با این حال، حقیقت در مورد پیوندهای پاورقی واضح است: آنها هرزنامه به نظر می رسند و از راه دور سیگنال مثبتی به Google ارسال نمی کنند.

خط پایین: فقط پیوندهایی را در فوتر قرار دهید که کاربران انتظار دیدن آن را دارند. این به ندرت متن غنی از متن را در چندین ستون لنگر می‌اندازد.

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به تکیه می کنند.


اشتباه 4: پیوند دادن به محتوای بدون فهرست

در اوایل دوران بازاریابی دیجیتال در غرب وحشی، مفهومی به نام مجسمه سازی رتبه صفحه داشتیم.

این مفهوم شامل کنترل مقدار ارزش لینک ارسال شده از طریق صفحات در یک سایت با عدم فالو کردن انتخابی پیوندها در آن صفحات بود.

با این حال، این عمل بیش از یک دهه است که جواب نداده است. در عوض، وقتی گوگل یک صفحه را می خزد و متوجه می شود که یک لینک در یک صفحه nofollow است، آن لینک ها برای اهداف الگوریتمی نادیده گرفته می شوند.

پیوندهای nofollow را به عنوان یک سیاهچاله در صفحه در نظر بگیرید که فقط ارزش پیوند و رتبه صفحه را به هیچ می‌کشد. شما نمی توانید آن را پس بگیرید.

به این ترتیب، برای لینک سازی داخلی و قابلیت کشف موضوعی مهم است که سعی کنیم به محتوای بدون فهرست شده در یک سایت پیوند ندهیم.

در غیر این صورت، ما آن اعتبار پیوند داخلی را هدر می دهیم.

اشتباه 5: عدم تعمیر 404s و 503s

هیچ چیز برای کاربر آزاردهنده تر از بازدید از یک صفحه و زدن 404 یا 503 نیست.

اگر کاربر در سایت شما حرکت کند و مکرراً 404 را بزند، یک چیز تضمین شده است: آن کاربر دیگر باز نخواهد گشت.

اگرچه گوگل برای سال ها گفته است که 404 ها هستند نشانه کیفیت پایین نیست، اگر مشکل گسترده و سیستمیک باشد، 404s می تواند کاملاً مانع از جریان صفحه رتبه و ارزش لینک از طریق محتوای سایت شما شود.

تعمیر 404s و 503s کار سختی نیست. راهنمای سئوی شما برای یافتن و رفع لینک های داخلی شکسته موضوع را با جزئیات پوشش می دهد.

اگر وبلاگ نویس هستید، توصیه می کنم از افزونه Broken Link Checker استفاده کنید یا از ابزارهایی مانند Semrush، Moz، Ahrefs، Clarity یا ده ها گزینه دیگر برای خزیدن داخلی سایت خود و رفع این مشکلات در صورت بروز آنها استفاده کنید.

اشتباه 6: خودکار کردن لینک داخلی

استفاده از اتوماسیون در سئو این روزها رایج شده است.

شما نمی توانید سنگ پرتاب نکنید و مقاله ای را که در آن توضیح می دهد نصب یک افزونه صحیح یا استفاده از یک ابزار هوش مصنوعی خاص تنها چیزی است که برای ارتقای سئوی خود به ارتفاعات جدید خیره کننده نیاز دارید، ندهید.

به عنوان مثال، اگر شما یک وبلاگ نویس وردپرس هستید، افزونه Link Whisper یک گزینه لینک سازی داخلی بسیار محبوب است. با این حال، شما نمی توانید از آن برای خودکارسازی لینک سازی خود استفاده کنید، یا وبلاگ خود را اسپم می کنید.

نسخه پولی می‌تواند هم از نظر حجم گسترده اهداف پیوند پیشنهادی و هم از راه‌های کمتر توصیفی که به شما هشدار می‌دهد تا در آن اهداف پیوند دهید، وحشتناک باشد.

به طور کلی، من با همه پیوندهای داخلی خودکار به دلایل زیر مخالفم:

  • در نهایت متن های انکر خود را اسپم می کنید. ابزاری که به شما امکان می‌دهد هر نمونه از کوکی‌های شکلاتی را در یک پست پیوند دهید، بیشتر از اینکه مفید باشد، ضرر دارد. روزانه میبینمش
  • ابزارها کاربران را نادیده می گیرند. درک UX در پیوند داخلی بسیار مهم است. زمانی که برای کاربران یک صفحه منطقی باشد پیوند می دهیم. ابزارها به ندرت این را می فهمند.
  • پیوند ممکن است استراتژیک نباشد. شما محتوای خود را بهتر می دانید. اینکه کدام پست را باید از طریق یک ابزار برای کاربران ارسال کنید، همیشه از اهمیت بالایی برخوردار است.

باز هم، من همه برای کار هوشمندانه تر هستم، نه سخت تر. با این حال، وقتی صحبت از پیوند داخلی می شود، یک رویکرد آهسته و پیوسته همیشه بهتر از اتوماسیون است. من آن را تضمین می کنم.

غیرمعمول نیست که سایت هایی که سال ها وجود داشته اند URL خود را در مقطعی تغییر دهند.

گاهی اوقات، این تغییرات ساده هستند، مانند تغییر اندکی یک URL برای افزودن یا حذف کلمات کلیدی. موارد دیگر، جزئیات بیشتری دارند، مانند حذف تاریخ ها از URL های شما و تغییر کل ساختار پیوند دائمی سایت شما.

گوگل سال هاست که مشخص کرده است که باید از تغییر URL ها اجتناب شود، به خصوص اگر تنها کاری که انجام می دهید اضافه کردن یا حذف کلمات کلیدی باشد.

اما یکی از بزرگترین دلایل برای جلوگیری از تغییر URL ها این است که این امر باعث ایجاد تغییر مسیرهای پیوند دائمی داخلی می شود. این پرش‌های اضافی سرور می‌تواند جریان PageRank را از طریق سایت کاهش دهد و حتی بر سرعت صفحه در مقیاس تأثیر بگذارد.

برای مثال، پیوندها به https://example.com/2022/02/sample-url.htm را می توان به https://example.com/sample-url/ و پیوندها از https://example.com/sample هدایت کرد. -url را می توان به https://example.com/sample-url/ هدایت کرد.

مشکل با موارد بالا این است که اکثر صاحبان سایت در انجام “یافتن و جایگزینی” و حذف تمام لینک های داخلی قدیمی (با جایگشت URL قبلی) به لینک های داخلی URL جدید (بدون تغییر URL قبلی) شکست می خورند.

این می تواند منجر به ده ها، و نه صدها، تغییر مسیر داخلی شود که می تواند کیفیت پایین سایت را تا حد زیادی کاهش دهد.

برای رفع این مشکل، با میزبان خود تماس بگیرید و از آن بخواهید که سایت شما را اسکن کند تا آن را در مقیاس بزرگ برطرف کند. همچنین می توانید افزونه ای مانند Search and Replace را نصب کنید و خودتان این کار را انجام دهید.

هر پیوندی برابر نیست.

به طور کلی درک می شود که یک پیوند درون محتوا، بالاتر در صفحه، قوی ترین شکل پیوند برای اهداف سئو است.

مطمئناً، می‌توانید پیوندهایی را در نوار کناری، پاورقی، فهرست پیوندها، خرده نان یا به عنوان تصویر داشته باشید. همه آن پیوندها ارزش دارند. اما پیوند درون محتوا که در بالاترین صفحه قرار می گیرد، معمولاً برنده است.

چرا این طور است؟

گوگل یک صفحه را از بالا به پایین می خزد: ابتدا سرصفحه، سپس بدنه و هر چیز دیگری بعد از آن.

سپس گوگل صفحه را رندر می کند و هر جاوا اسکریپتی را که در این زمان پیدا می کند اجرا می کند. همچنین به همین دلیل مهم است که جاوا اسکریپت زیادی در صفحه وجود نداشته باشد تا سرعت کارها را کاهش دهد، به خصوص در سمت کلاینت.

علاوه بر این، در سال 2016، گوگل گفته بود که پیوندهای درون محتوا در ناحیه اصلی یک صفحه همیشه مرتبط‌تر از لینک‌های موجود در هدر، منو، پاورقی و نوار کناری تلقی می‌شوند.

برای اهداف پیوند داخلی، همیشه ایده خوبی است که به طور طبیعی از بالای صفحه به پایین پیوند دهید. اما قرار دادن کاملا مهم است.

اشتباه 9: صفحات محتوای یتیم

صفحه محتوای یتیم یک صفحه داخلی است که هیچ لینک داخلی ورودی ندارد.

تصحیح صفحات محتوای یتیم، مظهر میوه کم ارزش برای هر صاحب سایتی است که به دنبال بهبود قابلیت کشف موضوعی خود با Google و سئوی نهایی خود است.

به عنوان یک قاعده کلی، من توصیه می کنم صفحات حداقل 3-5 لینک ورودی منحصر به فرد از محتوای مرتبط و در بسیاری موارد بسیار بیشتر داشته باشند.

یافتن و رفع محتوای یتیم کار دشواری نیست. گزارش‌های پیوند محتوای یتیم در اکثر مجموعه‌های ممیزی سایت، از جمله Semrush، Ahrefs، Sitebulb، Moz و موارد دیگر تعبیه شده است.

همچنین می توانید از افزونه Link Whisper که قبلا در این مقاله ذکر شد استفاده کنید. این قابلیت ساده ای دارد که کل سایت را اسکن کند و سپس تمام محتوای شما را بر اساس تعداد لینک های دریافتی مرتب کند.

در نهایت، می‌توانید از پلاگین Yoast (الزامی حق بیمه)، افزونه All-In-One SEO یا حتی RankMath (حق بیمه مورد نیاز) استفاده کنید، که همگی دارای ابزارهای داخلی برای اسکن و نمایش صفحات و پست‌های محتوای یتیم هستند.

لینک سازی داخلی با کیفیت بالا برای شما رای اعتماد است

دوست خوب فقید من بیل اسلاوسکی در مورد اعتماد به لینک زیاد صحبت می کرد.

او معتقد بود که پیوندهای داخلی به درستی برای موتورهای جستجو برای درک رابطه بین پیوندها، موجودیت ها و رضایت کاربر ضروری است.

این اطمینان لینک برای رتبه بندی سایت و محتوای شما به صورت رقابتی ضروری بود.

در پی به‌روزرسانی‌های هسته‌ای، هرزنامه‌ها و HCU بی‌وقفه، همراه با افزایش مرورهای هوش مصنوعی، رتبه‌بندی یک سایت به‌طور مؤثر هرگز رقابتی‌تر از الان نبوده است.

اگر در تلاش هستید که در سال 2024 روی جایی که تلاش های سئوی خود را انجام دهید تمرکز کنید، پیوند داخلی باید در اولویت باشد. انجام این کار به شما کمک می کند تا سایت خود را به طور مؤثرتری با Google ارتباط برقرار کنید.

نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.


Source link