8 گام استراتژیک برای تنظیم و نظارت بر بودجه سئو

آیا با بودجه سئو خود مشکل دارید؟ تو تنها نیستی

بسیاری از کسب و کارها یا بیش از حد خرج می کنند یا کمتر خرج می کنند – و نتایج بسیار پایین است.

از آنجایی که سئو یک سرمایه گذاری طولانی مدت است، تعیین بودجه مورد نیاز و نحوه تخصیص منابع در طول زمان برای دستیابی به بهترین نتایج می تواند دشوار باشد.

این مقاله به شما نشان می دهد که چگونه با پوشش دادن همه چیز از ارزیابی نیازهای کسب و کار تا مدیریت بودجه سئو، به بودجه سئو خود نزدیک شوید:

1. بدانید چه چیزی در یک برنامه سئو می رود

در حالی که می‌توانید بر اساس اولویت بودجه سئوی خود را به چه چیزی منحرف کنید، انتخاب کنید، یک برنامه خوب تضمین می‌کند که ترکیب مناسبی از استراتژی‌های سئو را در خود دارد.

بنابراین، اولین گام برای ایجاد بودجه سئو، درک آنچه در یک برنامه سئو خوب است، است.

در اینجا فعالیت های اولیه در یک برنامه سئو جامع وجود دارد:

سئو فنی

یک برنامه سئو خوب با یک ممیزی فنی سئو شروع می شود تا مشکلاتی را که مانع از توانایی یک وب سایت برای رتبه بندی یا ارائه یک تجربه کاربری خوب می شود، کشف کند.

حسابرسی فنی زمان می برد و بنابراین می تواند سرمایه گذاری بزرگ تری باشد.

پس از ممیزی، یکی از اولین اقداماتی که در برنامه سئو انجام می دهید، بهبود عملکرد وب سایت شما است.

بسته به وضعیت وب سایت، سئو فنی ممکن است به تلاش و بودجه شما نیاز داشته باشد.

هنگامی که سایت شما به خوبی اجرا می شود، احتمالاً نیاز به سرمایه گذاری کمتری برای حفظ آن خواهید داشت و از هرگونه تغییر بزرگ در الگوریتم های موتورهای جستجو یا اصلاحات کلی جلوگیری می کنید.

تولید محتوا

محتوای عالی پایه و اساس هر برنامه سئو است. متأسفانه، این یکی از زمینه هایی است که تمایل دارد برنامه های سئو را کند کند زیرا کسب و کارها عقب می مانند.

انتظار داشته باشید که برای این مرحله تلاش کنید. شما باید هزینه نویسندگان و/یا ویراستاران و همچنین سایر متخصصانی را که چند رسانه ای می دانند بپردازید.

بله، می‌توانید از ابزارهای هوش مصنوعی برای ساده‌سازی تلاش‌ها استفاده کنید، اما این نوار باید از نظر استانداردهای کیفیت بالا باشد. انتظار داشته باشید که در محتوا به عنوان یک هزینه مداوم سرمایه گذاری کنید.

به دست آوردن پیوندهای با کیفیت بالا و مرتبط نیز به منابع نیاز دارد. تولید محتوا اولین قدم برای کسب لینک است.

ایجاد یک شبکه، به اشتراک گذاری منابع محتوای خود از طریق مشارکت های خلاقانه، مدیریت نمایه بک لینک و موارد دیگر، همگی بخشی از آن هستند.

بسته به زمان و تلاشی که برای این بخش از سئوی خود صرف می کنید، هزینه حفظ استراتژی متفاوت است، اما ادامه دارد.

ابزارهای سئو

اطمینان از اینکه برنامه سئوی شما در هدف است، تجزیه و تحلیل داده ها را می طلبد.

سرمایه گذاری در ابزارهای سئو می تواند از مقرون به صرفه تا کمی قوی تر متفاوت باشد. یک شرکت سازمانی می تواند چندین هزار دلار در ماه برای ابزارهای سئو هزینه کند.

نظرسنجی CMO نشان داد که شرکت ها در سال 2024 حدود 19 درصد از بودجه بازاریابی خود را صرف فناوری بازاریابی کردند.

اما بر اساس این تحقیق، تنها حدود 56 درصد از تمام ابزارهای مارتک خریداری شده واقعاً مورد استفاده قرار می گیرند. این منطقه ای است که باید مراقب هزینه های بیهوده بود.

همچنین زمان بررسی، تحلیل و تصحیح دوره را در صورت لزوم در نظر بگیرید.

سایر فعالیت های سئو

شایان ذکر است، بنابراین من چیزی را نادیده نمی‌گیرم، فعالیت‌های سئوی تخصصی مورد نیاز در سئوی محلی، سئوی تجارت الکترونیک و سئوی بین‌المللی است – که همگی به بودجه نیاز دارند.

نکته: از قانون 80/20 استفاده کنید – 80٪ را برای استراتژی های اثبات شده خرج کنید و 20٪ را برای آزمایش رویکردهای نوآورانه رزرو کنید. کارهای اساسی مانند ممیزی فنی سئو و اصلاح عملکرد را در اوایل اولویت قرار دهید.

2. هزینه های سئو داخلی در مقابل آژانس در مقابل مشاوره را مشخص کنید

دومین چیزی که باید بپرسید این است که آیا بودجه شما از یک تیم داخلی، یک آژانس، ترکیبی از این دو یا یک مشاور پشتیبانی می کند.

طبق تحقیقات اخیر:

  • آژانس ها به طور متوسط ​​3209 دلار در ماه دریافت می کنند (Ahrefs).
  • فریلنسرها 1348 دلار در ماه (Ahrefs) دریافت می کنند.
  • قیمت نگهدارنده می تواند تا 50000 دلار برسد، اما نه معمولی (Ahrefs).
  • نقش های تیم سئو داخلی می تواند از 45000 دلار برای موقعیت های تحلیلگر تا حدود 82000 دلار برای رئیس SEO (Ahrefs) متغیر باشد.

این آمارها می توانند یک چارچوب مرجع ارائه دهند، اما بدانید که بر اساس تجربه و مکان فروشنده یا حرفه ای تغییر خواهند کرد.

نکته: قبل از تصمیم گیری در مورد کمک خارجی، با درک روشنی از اهداف و ظرفیت داخلی خود شروع کنید. مدل های هیبریدی می توانند مقرون به صرفه باشند و نتایج عالی برای بسیاری از مشاغل ایجاد کنند.

اگر فکر می کنید یک آژانس ممکن است مناسب برای کسب و کار شما باشد، می توانید مقاله سرزمین موتور جستجوی من را بررسی کنید، نحوه استخدام یک آژانس SEO: راهنمای قطعی.

3. عوامل موثر بر بودجه سئو را درک کنید

در اینجا برخی از ملاحظات هنگام تهیه بودجه سئو آورده شده است.

کسب و کار شما

اندازه کسب و کار شما و اهداف خاص سئوی شما تاثیر زیادی بر قیمت گذاری خواهد داشت.

شرکت های بزرگتر با اهداف بلندپروازانه ممکن است در نهایت هزینه بیشتری برای برنامه سئو بپردازند. در این سطح، سئو به یک آیتم مهم در بودجه بازاریابی تبدیل می شود و نیاز به خرید از سوی رهبری ارشد دارد.

از سوی دیگر، برای مشاغل کوچک، هزینه های سئو می تواند در انتهای طیف پایین باشد. با این حال، این بدان معنا نیست که باید از کیفیت صرفه جویی کنید.

درآمد شما

بودجه سئوی شما باید با اهداف و اهداف کلی کسب و کار شما هماهنگ باشد.

اکثر کسب‌وکارها بسته به اندازه و اهدافشان، بودجه‌های سئو دارند که از 500 دلار در ماه تا 20000 دلار در ماه متغیر است.

کسب و کارها باید تا جایی که می توانند به سئو به عنوان هزینه تبلیغات اختصاص دهند.

هر صنعتی متفاوت است. برخی ممکن است برای رقابت بیشتر یا کمتر به سرمایه گذاری نیاز داشته باشند.

به یاد داشته باشید، فقط به این دلیل که 3000 دلار راحت است به این معنی نیست که برای رقابت و برنده شدن کافی است.

در اینجا چند دستورالعمل وجود دارد:

  • 5 تا 10 درصد از درآمد کسب و کار خود را به سئو اختصاص دهید. این همان کاری است که مشاغلی که در رقابت جدی هستند انجام می دهند.
  • بودجه تبلیغاتی پرداختی خود را در نظر بگیرید و حدود 25 درصد از آن بودجه را نیز صرف سئو کنید.

رقابت شما

رقیب شما کیست؟ و با چه سرعتی می خواهید آنها را شکست دهید؟ اینها سوالاتی هستند که باید تصمیمات بودجه را هدایت کنند.

ابتدا مشخص کنید رقیب شما در SERP ها چه کسی است. ابزارهای سئوی زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند تا رقبا را با کلمات کلیدی مورد نظر خود مشخص کنید.

سپس، به تلاش‌های سئوی رقبای خود، از جمله قدرت فنی، کیفیت و عمق محتوا، تاکتیک‌های بهینه‌سازی و نمایه بک لینک، عمیق‌تر نگاه کنید.

منابع مورد نیاز برای رقابت را برآورد کنید.

دوم اینکه با چه سرعتی می خواهید رقابت کنید. اکثر برنامه های سئو چندین ماه تا یک سال طول می کشد تا نتایج قابل اندازه گیری سئو را مشاهده کنند.

این می تواند بسته به رقابتی بودن جایگاه و کلمات کلیدی متفاوت باشد.

اگر می خواهید رشد آهسته ای داشته باشید، از بودجه کمتری در مدت زمان طولانی تری استفاده خواهید کرد. یا شاید شما توانایی راه اندازی یک کمپین تهاجمی تر را به مدت شش ماه برای شروع دارید.

به یاد داشته باشید که عواملی که بر سرعت مشاهده نتایج تأثیر می گذارند عبارتند از سلامت سایت شما، رقابت و اینکه آیا اقدامی انجام می دهید یا خیر.

نکته: به طور منظم فعالیت های سئوی رقبای خود را محک بزنید تا مطمئن شوید که بودجه شما با سطح رقابتی که با آن روبرو هستید مطابقت دارد.

برای اطلاعات بیشتر، می‌توانید مقالات من را در اینجا در سرزمین موتور جستجو بررسی کنید:

4. آنچه ذینفعان می خواهند را مشخص کنید و برنده های خود را گزارش دهید

اگر می خواهید بودجه سئوی خود را ایمن، نگه دارید و رشد دهید، در اینجا مواردی وجود دارد که باید به طور مداوم در نظر بگیرید:

  • اهداف افراد کنترل کننده بودجه را بشناسید. سعی کنید پیشنهاد سئوی خود را با اهداف آنها هماهنگ کنید. جیم یو قطعه ای در ارتباط با C-suite دارد که ارزش بررسی را در اینجا در سرزمین موتورهای جستجو دارد.
  • به ذینفعان در مورد ارزش سئو آموزش دهید. حقیقت این است که برخی از ذینفعان ممکن است فراتر از عباراتی مانند «لینک‌سازی»، «رتبه‌بندی» و «گوگل» اطلاعات بیشتری درباره سئو نداشته باشند. مطمئن شوید که توصیه های خود را با توصیه های موتورهای جستجو مانند Google نیز پشتیبانی می کنید.
  • بردهای خود را گزارش دهید هیچ چیز در تأمین بودجه بهتر از نشان دادن چگونگی هدایت استراتژی سئو KPIهای مهم برای شرکت نیست.

نکته: از ابزارهای گزارش تصویری مانند داشبورد یا نمودارها استفاده کنید تا پیشرفت سئو را برای ذینفعان ملموس کنید.

عمیق تر حفاری کنید: نحوه استفاده از آموزش سئو برای مدیریت سهامداران

دریافت خبرنامه که بازاریابان به آن اعتماد دارند.


5. اولویت های خود را ترسیم کنید

یک سفر جاده ای بدون نقشه برنامه ریزی نکنید و بودجه سئو را بدون اولویت های مشخص برنامه ریزی نکنید.

همراستایی بودجه خود با اهداف اصلی سئو، تضمین می کند که دلار شما نتایج را افزایش می دهد.

به عنوان مثال، آیا ایجاد اقتدار برند مهم‌تر است یا افزایش فروش برای محصولات یا خدمات فصلی؟ یا شاید می خواهید وارد بخش جدیدی از بازار شوید یا بر ویژگی های SERP تسلط داشته باشید.

به یاد داشته باشید: همه تلاش های سئو دارای جدول زمانی یا برچسب قیمت یکسان نیستند. تلاش های خود را به موارد زیر تقسیم کنید:

  • بردهای کوتاه مدت: اینها اقداماتی هستند که نتایج سریع ارائه می دهند.
  • سرمایه گذاری های بلند مدت: این فعالیت ها نیاز به تلاش مداوم دارند اما نتیجه زیادی دارند.

یک ممیزی اولیه سئو باید نشان دهد که سود سریع و سرمایه گذاری بلندمدت چه خواهد بود.

نکته: بر روی ابتکارات سئو تمرکز کنید که مستقیماً با اهداف تجاری همسو هستند و نقشه راه خود را هر سه ماه یکبار برای تنظیم مجدد مرور کنید.

کاوش عمیق تر: نحوه ایجاد اهداف SMART SEO (با مثال)

6. بودجه را بر اساس عملکرد تنظیم کنید

سفت و سخت بودن در تخصیص بودجه به شما اجازه نمی دهد تا آنچه را که کار می کند دنبال کنید و آنچه را که نیست کنار بگذارید.

به عنوان مثال، شاید یک کلمه کلیدی جذابیت خود را از دست داده باشد یا یک نوع استراتژی محتوا واقعاً باعث موفقیت شود.

یا شاید یک صفحه محصول شاهد افزایش ترافیک ارگانیک است اما هیچ تبدیلی ندارد. شما ممکن است بودجه را به سمت تلاش های CRO تخصیص دهید.

برای نگه داشتن انگشت خود روی نبض، عملکرد را دنبال کنید. انجام بررسی های ماهانه و فصلی برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها.

و مایل باشید تاکتیک‌های ضعیف را کنار بگذارید – حتی اگر بخش زیادی از بودجه خود را در آنها صرف کرده باشید.

نکته: بودجه ای پویا ایجاد کنید که در آن بخشی از وجوه به صورت فصلی بر اساس آنچه که بهترین نتایج را ارائه می دهد، تخصیص مجدد می یابد.

7. با هزینه های پیش بینی نشده انعطاف پذیر باشید

تصور کنید در یک تیم بسکتبال هستید و قوانین بازی مستلزم حرکت سبد در سراسر زمین است. این همان سئو است.

سئو یک هدف متحرک است. الگوریتم ها تغییر می کنند، رقابت تغییر می کند، عوامل اجتماعی-اقتصادی وارد بازی می شوند و موارد دیگر.

هر چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد به احتمال زیاد اتفاق خواهد افتاد، بنابراین داشتن مقداری انعطاف در بودجه برای مواقعی مانند این مهم است.

به عنوان مثال:

  • تغییر الگوریتم گوگل ممکن است نیاز به اصلاح استراتژی محتوای شما یا اصلاحات فنی برای حفظ رتبه بندی داشته باشد.
  • یک همکاری غیرمنتظره با یک اینفلوئنسر صنعت می تواند نتایج بسیار تاثیرگذاری داشته باشد.
  • یک نقض امنیتی می تواند توجه و منابع فوری را طلب کند.

در نظر بگیرید که 10 تا 15 درصد از بودجه سئوی خود را برای شرایط اضطراری یا فرصت ها کنار بگذارید.

در پایان یک چهارم یا یک سال، بودجه «روز بارانی» خود را مرور کنید تا ببینید چقدر استفاده شده است و چگونه از آن استفاده کرده اید. این داده های خوبی است که در حال پیشرفت است.

نکته: آموزش مداوم را بخشی از استراتژی سئوی خود قرار دهید تا بتوانید به روز رسانی های صنعت را زیر نظر داشته باشید و اختلالات احتمالی را پیش بینی کنید و به جای واکنش، فعال بمانید.

کاوش عمیق تر: سئو واقعا چقدر هزینه دارد

8. بازگشت سرمایه سرمایه گذاری سئوی خود را ارزیابی کنید

نتایج ممکن است گاهی وقت گیر باشد و باید قابل اثبات باشند. من سایت های زیادی را با لیست طولانی از محصولات قابل تحویل بدون هیچ مجموعه ای از اندازه گیری های قابل سنجش دیده ام.

“من ماهانه هشت صفحه را ویرایش خواهم کرد” ROI نیست و واضح است که اجرای آن آسان است.

با این اوصاف، بسیاری از شرکت‌ها/افرادی که ادعا می‌کنند سئو را انجام می‌دهند، به سادگی فهرستی از وظایف را بدون هیچ نتیجه‌ای به جز این واقعیت که شما برای انجام وظایف پرداخت کرده‌اید، پایین می‌آورند.

مهمترین معیار برای موفقیت سئو، افزایش ترافیک ارگانیک در طول زمان است.

نکته: از تجزیه و تحلیل کوهورت برای اندازه‌گیری نحوه عملکرد مشتریان یا سرنخ‌های مبتنی بر SEO در طول زمان در مقایسه با کانال‌های دیگر استفاده کنید.

به طور خلاصه، مدیریت موفقیت آمیز بودجه سئو کار بزرگی است. خرج کردن بیش از حد می تواند منابع را بدون ارائه نتیجه تخلیه کند، در حالی که سرمایه گذاری کم می تواند باعث عقب افتادن شما از رقابت شود.

وقتی بودجه سئوی خود را به عنوان یک ابزار منعطف و مبتنی بر نتایج در نظر می گیرید، به کسب و کار خود کمک می کنید بدون توجه به آنچه پیش می آید در نتایج جستجو رقابتی باقی بماند.

نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.

Source link