نوشتن محتوای با کیفیت بالا که در موتورهای جستجو رتبه بندی می کند، کار دشواری است. و چگونه می دانید که این کار به خوبی انجام شده است؟ در این پست، یک چک لیست مفید برای سئو کپی رایتینگ با چند بررسی سریع که باید قبل از انتشار مقاله خود انجام دهید، به شما ارائه می دهیم.
ابتدا کار سخت را انجام دهید!
قبل از استفاده از این چک لیست سئو کپی رایتینگ، باید کارهای زیادی انجام داده باشید. قبل از شروع به نوشتن، باید تحقیق در مورد کلمات کلیدی خود انجام داده باشید، درباره موضوع دقیق تصمیم گیری کرده باشید، سپس ساختار مقاله خود را تنظیم کرده باشید. کار زیادی است، اما… هیچ کس نگفت کپی رایتینگ SEO آسان است! با این حال، برای کمک به شما، یک راهنمای نهایی در مورد کپیرایتینگ SEO نوشتهایم. موفق باشید!
بیشتر بخوانید: 10 نکته کپی رایت – از متخصص تا متخصص »
سپس بررسی کنید:
قبل از زدن دکمه انتشار، باید هشت سوال زیر را از خود بپرسید. ما این چک لیست سئو کپی رایتینگ را ایجاد کردیم تا مطمئن شویم قبل از ارسال محتوای جدید به همه چیز فکر کرده اید.
توجه: بسیاری از بررسی ها در تجزیه و تحلیل محتوای افزونه Yoast SEO ما پوشش داده شده است. مفید است، درست است؟
1. آیا چراغ راهنمایی شما در Yoast SEO سبز است؟
شما باید یک چراغ سبز کلی برای خوانایی Yoast SEO، زبان فراگیر داشته باشید، و تجزیه و تحلیل سئو. بر اساس بازخوردی که از چراغهای نارنجی یا قرمز دریافت میکنید، بررسی کنید که آیا میتوانید (و نیاز دارید) پیشرفت کنید یا نه. فقط به خاطر داشته باشید که کیفیت مقاله خود را بدتر نمی کنید. شما نباید فقط به خاطر گرفتن چراغ سبز بهینه سازی کنید!
2. آیا موضوع اصلی مقاله شما مشخص است؟
هنگامی که متن خود را اسکن می کنید، بررسی کنید که آیا موضوع مقاله شما بلافاصله برای مخاطبان آشکار است یا خیر. خوانندگان شما احتمالاً ابتدا عنوان فرعی شما را خواهند خواند، بنابراین مطمئن شوید که آنها با موضوع پست شما مطابقت دارند. بعد، اکثر مردم اولین جمله هر پاراگراف را می خوانند. به همین دلیل عاقلانه است که این جملات اصلی موضوع هر پاراگراف را تا جایی که می توانید پوشش دهید.
نکته دیگر این است که به پیچیدگی کلمات پست خود نگاه کنید. اگر از کلمات پیچیده زیادی استفاده کرده باشید، درک پیام شما برای مردم سخت خواهد بود. با این حال، اگر از کلمات ساده تر استفاده کنید، مردم از طریق محتوای شما سر در می آورند!
به خواندن ادامه دهید: چرا ساختار متن برای سئو مهم است »
3. آیا پاراگراف های طولانی وجود دارد؟
مردم معمولاً ترجیح می دهند فقط یک متن کوتاه بخوانند. بنابراین، بررسی کنید که آیا نیاز به کوتاه کردن پاراگراف های طولانی دارید یا خیر. پنج یا شش جمله در هر پاراگراف ایده آل است.
4. آیا لینک های داخلی اضافه کرده اید؟
قبل از انتشار مقاله خود، به لینک دادن به مقالات مشابه فکر کنید. اگر مقاله ای در زمینه محتوای سنگ بنای موضوعی دارید، مطمئن شوید که به آن لینک داده اید. و اگر مقاله جدید شما بهترین مقاله ای است که در مدت زمان طولانی نوشته اید، باید پیوندهایی اضافه کنید به این قطعه جدید
در ادامه بخوانید: پیوند داخلی برای سئو: چرا و چگونه »
5. آیا فراخوان شما برای اقدام واضح است؟
می خواهید مردم پس از خواندن مقاله شما چه کاری انجام دهند؟ آیا مردم باید چیزی بخرند؟ یا می خواهید آنها مقاله دیگری بخوانند؟ اطمینان حاصل کنید که تماس شما برای اقدام واضح است و برای مخاطبان شما آسان است که از مقاله شما به مکان های دیگر در وب سایت شما کلیک کنند.
6. آیا می توانید برای عبارات کلیدی مرتبط بهینه سازی کنید؟
احتمالاً به این فکر کردهاید که میخواهید پست جدیدتان برای کدام عبارت کلیدی رتبهبندی شود. و اگر مقاله شما طولانی است، بهینه سازی برای عبارات کلیدی مرتبط نیز منطقی است. بنابراین، اگر کلمه کلیدی شما است [games for children’s birthday parties] شما همچنین می توانید بهینه سازی کنید [hide and seek] یا [musical chairs]، مثلا.
به خواندن ادامه دهید: تحلیل Yoast SEO Premium: به هوشمندی گوگل »
7. آیا از کلمات انتقالی استفاده می کنید؟
یک متن با استفاده صحیح از کلمات انتقالی (یا کلمات سیگنال، همان چیز) خواناتر است. کلمات انتقالی عبارتند از «مهمترین»، «زیرا»، «بنابراین» یا «علاوه بر آن». آنها به خوانندگان شما جهت می دهند. مطمئن شوید که هر پاراگراف دارای تعدادی از این کلمات انتقالی است.
بیشتر بخوانید: 5 نکته برای بهبود خوانایی »
8. آیا دسته و برچسب مناسبی را انتخاب کردید؟
این چک همه چیز در مورد ساختار سایت است! زیرا اگر دسته و برچسب (یا تگ) مناسبی را برای مقاله خود انتخاب کنید، ساختار سایت خود را برای موتورهای جستجو روشن می کنید. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند سایت شما در مورد چیست. علاوه بر این، به بازدیدکنندگان سایت شما کمک می کند تا این مقاله یا مقالات مرتبط را پیدا کنند.
به خواندن ادامه دهید: استفاده از صفحات دسته بندی و برچسب برای SEO »
نکته پاداش: از زبان فراگیر استفاده کنید
ممکن است فکر کنید: چرا باید به زبان فراگیر اهمیت بدهم؟ اما برای کاربران و سئوی شما خوب است. از آنجا که هدف گوگل (و سایر موتورهای جستجو) ارائه بهترین نتیجه به مردم برای درخواست هایشان است. افرادی که به دلیل زبان شما احساس می کنند در سایت شما حضور دارند، احتمالا مدت بیشتری در سایت شما خواهند ماند!
نتیجه
نوشتن مقالاتی که در موتورهای جستجو رتبه بندی می کنند زمان و تلاش می خواهد، اما نتیجه خواهد داد! بنابراین، علاوه بر بررسی افزونه Yoast SEO، لطفاً به این چک لیست کپینویسی SEO نگاه کنید. به یاد داشته باشید که قبل از زدن دکمه انتشار، این هشت سوال را از خود بپرسید. اگر این موارد را پوشش داده اید، می توانید با اطمینان محتوای با کیفیت بهینه شده را منتشر کنید!
به کمک بیشتری نیاز دارید؟ حتماً آموزش کپینویسی سئو ما را بررسی کنید.
در ادامه بخوانید: 5 اشتباه در نگارش سئو که باید از آنها اجتناب کنید »