8 ویدیو از 10 ویدیوی TikTok توسط برندها نمی توانند توجه را جلب کنند

علیرغم اهمیت فزاینده TikTok برای بازاریابان، اکثر برندها آن را به درستی انجام نمی دهند و ویدیوهای آنها در پلت فرم رسانه های اجتماعی عملکرد ضعیفی دارند.

بر اساس تحقیقات جدید، 84 درصد از محتوای ویدیویی منتشر شده توسط برندها در TikTok قادر به ایجاد احساسات مثبت قوی، جلب توجه یا افزایش یادآوری برند نیست.

مطالعه کوچک انجام شده توسط DAIVID، که به تبلیغ‌کنندگان در ارزیابی و افزایش تأثیر محتوایشان در مقیاس بزرگ کمک می‌کند، همچنین نشان داد که 24 درصد از ویدیوهای TikTok احساسات منفی قوی را تحریک می‌کنند که به طور بالقوه به اعتبار برند آسیب می‌زند.

مطالعه آنها اثربخشی محتوای ویدیویی به اشتراک گذاشته شده در پلتفرم اجتماعی را با استفاده از معیارهای مختلف، از جمله احساسات مثبت و منفی ناشی از هر ویدیو، توجهی که آنها ایجاد می کند و تأثیر محتوا بر معیارهای مختلف برند، مانند برند، ارزیابی می کند. به یاد بیاور

یافته های این مطالعه عبارتند از:

  • تنها 16 درصد از ویدیوهای برند TikTok امتیازی بالاتر از میانگین امتیاز اثربخشی خلاقانه (CES) 5.8 از 10 کسب کردند – یک معیار ترکیبی ایجاد شده توسط DAIVID که سه عامل اصلی اثربخشی: توجه، احساسات و حافظه را ترکیب می‌کند.
  • 60 درصد از ویدیوهای برند TikTok به سادگی قابل فراموشی بودند، با پاسخ های احساسی مثبت کمتر از حد متوسط ​​و فراخوان نام تجاری کمتر از حد متوسط. آنها همچنین بالاتر از میانگین جهانی برای ایجاد سردرگمی و خستگی قرار گرفتند.
  • 24 درصد از ویدیوهای برند TikTok احساسات شدید، شدید و منفی مانند اضطراب، ترس، ناراحتی، انزجار و شرم را برانگیختند.
  • به طور کلی، محتوای برند TikTok نسبت به میانگین جهانی 9٪ کمتر احتمال دارد احساسات مثبت شدید ایجاد کند و 2.5٪ توجه کمتری را به خود جلب کرد.

در یک بیانیه مطبوعاتی، یان فورستر، مدیرعامل و موسس DAIVID، گفت:

“این تحقیق نشان می دهد که اکثریت قریب به اتفاق محتوای منتشر شده در TikTok به سادگی قابل استفاده نیستند. شصت درصد افراد خلاق به سادگی قابل فراموشی هستند، برای احساسات مثبت کمتر نمایه می شوند و برای احساسات منفی مانند سردرگمی و کسالت بیش از حد نمایه می شوند. در یک گوش و از گوش دیگر برای بیننده.»

وی افزود:

با این حال، 24 درصد ویدیوهایی که احساسات شدید، شدید و منفی مانند انزجار، اضطراب و شرم را برانگیخته اند، حتی نگران کننده تر برای برندها هستند. اگر این احساسات به برند متصل شوند، احتمالاً به برند آسیب وارد می‌کنند و بر پتانسیل فروش آینده تأثیر منفی می‌گذارند.

این باید زنگ خطری برای برندها باشد و بر اهمیت تجزیه و تحلیل اثربخشی خلاقیت اجتماعی شما فراتر از اطلاعات اولیه دسترسی، برداشت‌ها و نرخ تعامل ارائه شده توسط پلتفرم‌ها برای درک تأثیر واقعی آن تأکید می‌کند.

آنچه بازاریابان می توانند برای جلوگیری از واکنش های منفی انجام دهند

من متوجه هستم که بسیاری از بازاریابان که در سایر برندهای بزرگ کار می کنند می پرسند، بعد چه باید بکنم؟

برای شروع، “39 احساسی که بازاریابان دیجیتال می توانند در تبلیغات استفاده کنند” را بخوانید.

شما آخرین تحقیقات انجام شده در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی را کشف خواهید کرد. دانشگاه استنفورد؛ و مؤسسه علوم بازاریابی Ehrenberg-Bass در دانشگاه استرالیای جنوبی کشف کرده است: “به طور کلی، توصیه می شود … برندها ما را با احساسات مثبت ترک کنند.”

در مرحله بعد، «TikTok Trends 2024: مهمترین روندهایی که باید تماشا کنید» را بخوانید. از جمله، خواهید آموخت که TikTok مرکز خلاقیت خود را در اوایل سال جاری راه اندازی کرد.

این می‌تواند به شما کمک کند تا با ارائه اطلاعاتی در مورد نوع محتوایی که در کشور شما پرطرفدار است، به هشتگ‌ها، اعم از صوت همگام‌سازی لب، سازندگان محبوب یا فرمت‌های ویدیویی خاص، الهام بگیرید.

در نهایت، «10 آگهی هیجان‌انگیزترین تبلیغات المپیک (برای پاریس 2024 و برای همه زمان‌ها)» را بخوانید.

بله، این تبلیغات ویدیویی در یوتیوب آپلود شده اند، نه TikTok. اما پراکتر اند گمبل (P&G) با پنج مورد از برترین تبلیغات المپیک که از نظر احساسی جذاب‌تر هستند – از جمله سه موقعیت پر اشک، بر نمودار تمام دوران DAIVID غالب است.

بنابراین، شما می خواهید بفهمید که آنها چه چیزی را می دانند که شما نمی دانید.

هشدار اسپویلر: برندها باید روی ایجاد ویدیوهای TikTok بیشتر تمرکز کنند که احساسات مثبت شدیدی از جمله امید، تحسین، سرگرمی و اعتماد ایجاد می‌کند، و همچنین ویدیوهای TikTok کمتری ایجاد کند که احساسات منفی شدید مانند خشم، انزجار، ترس و اضطراب را برانگیزد. .

برای تقویت این درس مهم نباید به تحقیقات جدید نیاز داشته باشیم. اما، اگر 84 درصد از ویدیوهای TikTok توسط برندها عملکرد ضعیفی دارند و 24 درصد واکنش منفی شدیدی ایجاد می‌کنند، حدس می‌زنم زمان آن رسیده که چند سؤال سخت بپرسیم.

برای استفاده از این فرصت، متخصصان سئو باید چه کاری انجام دهند

برخی از متخصصان سئو ممکن است به اشتباه تصور کنند که باید “حرکت کنند – اینجا چیزی برای دیدن وجود ندارد” زیرا آنها ویدیوهای TikTok را بهینه نمی کنند. اما آنها باید تجدید نظر کنند.

چند سالی است که ویدیوهای TikTok در نتایج جستجوی گوگل ظاهر می شوند. اگر می‌خواهید این را تأیید کنید، گوگل «پربازدیدترین ویدیوهای TikTok در ۲۴ ساعت» را دارد.

بنابراین، در این مورد چه کاری باید انجام دهید؟

اگر یک سئوکار باهوش هستید، در حال حاضر کلمات کلیدی مرتبط را در عنوان، عنوان و هشتگ‌های ویدیوی خود وارد کرده‌اید، از موضوعات پرطرفدار استفاده می‌کنید، با مخاطبان خود درگیر می‌شوید و با سایر سازندگان برای افزایش دید همکاری می‌کنید.

اما اگر گروه دیگری در شرکت یا مشتری شما در حال انتشار محتوای TikTok بدون بهینه‌سازی آن است، سپس به شما پیشنهاد می‌دهد که دور هم جمع شوید و شاید یک جلسه «ناهار و یادگیری» را پیشنهاد دهید، جایی که آموزش می‌تواند در یک محیط غیررسمی انجام شود.

اگر می‌خواهید برای بهینه‌سازی محتوای TikTok کمی تکلیف انجام دهید، موارد زیر را بخوانید.

برای شروع، سئو ویدیو: 10 مرحله برای بهینه سازی ویدیوها برای جستجو و کشف را بخوانید. این بر روی بهترین شیوه های سئو ویدیو برای یوتیوب تمرکز دارد.

اما اگر قصد دارید ویدیوها را برای TikTok.com بهینه کنید، که 2.7 میلیارد بازدیدکننده در ماه در سراسر جهان دارد، باید ویدیوها را برای YouTube.com نیز بهینه کنید، که طبق گفته Semrush ماهانه 73.0 میلیارد بازدیدکننده در سراسر جهان دارد.

در مرحله بعد، آینده دروغ های سئو را در “میانه آشفته” سفر خرید بخوانید.

از جمله، یاد خواهید گرفت که مردم در یک فرآیند حلقه‌ای در میان مجموعه عظیمی از منابع آنلاین، از جمله موتورهای جستجو، پلت‌فرم‌های ویدیوی اجتماعی، و وب‌سایت‌های بررسی، در دو حالت ذهنی جستجو می‌کنند: کاوش و ارزیابی.

در نهایت، «Customer Personas Can Transform SEO, PPC, and Content Marketing» را بررسی کنید که در مارس 2021 منتشر شد.

می گوید:

«… تصمیم گیری یک فرآیند عقلانی نیست، بلکه فرآیندی است که عمدتاً با احساس مردم هدایت می شود. لایه‌های مغز منطقی دلایل انتخاب‌های ما تنها پس از انجام آن‌ها است.» این توضیح می دهد که چرا ویدیو باید جزء مهمی از هر استراتژی سئوی آینده باشد.

وقت آن است که به سئوی ویدیو توجه کنید

بسیاری از متخصصان سئو مشغول آماده سازی برای تهدید یک “زلزله جستجو” هستند که قرار بود توسط تجارب تولید کننده جستجو (SGE) ایجاد شود، بنابراین ممکن است فرصت SEO ویدیو را نادیده گرفته باشند.

اما اگر شما یکی از برندهایی هستید که به درستی آن را انجام می‌دهند، TikTok فرصتی را برای بسیاری از مارک‌های دارای پتانسیل عظیم ارائه می‌کند.

وقت آن رسیده است که متخصصان سئو و همچنین بازاریابان به بازاریابی ویدیویی توجه کنند و تکالیف خود را انجام دهند تا بفهمند چرا برخی از برندها احساسات منفی ایجاد می کنند. و یاد بگیرند که چگونه می توانند کسانی باشند که واکنش های مثبت را دریافت کنند.

داده های بالا از مطالعه انجام شده توسط DAIVID، یک پلت فرم جهانی اثربخشی خلاق، گرفته شده است.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: رسانه فیلینگ/Shutterstock


Source link