برای سال 2023، DataReportal با We Are Social، Meltwater و شرکای داده مانند Semrush و Similarweb برای ایجاد Digital 2024: Global Overview Report کار کرد.
این گزارش 561 صفحه ای تقریباً همه چیز را در مورد نحوه استفاده مردم در سراسر جهان از اینترنت تجزیه و تحلیل می کند. این شامل آمارهای کلیدی است که باید به بازاریابان بینشی در مورد استفاده مؤثر از بودجه بازاریابی و تبلیغات خود در سال 2024 بدهد.
در اینجا نکات مهم برای SEO، PPC، و بازاریابی رسانه های اجتماعی با بینش دیجیتال جهانی آورده شده است.
1. هزینه تبلیغات دیجیتال تقریباً 11 درصد در سال افزایش می یابد
هزینه های تبلیغات دیجیتال، که 70 درصد از کل هزینه های تبلیغاتی 1.03 تریلیون دلاری را در سال 2023 تشکیل می دهد، نسبت به سال گذشته 10.6 درصد افزایش داشته است.
با تغییر چشم انداز SERP ها و فرصت های تبلیغاتی توسط هوش مصنوعی مولد، برندها باید راه های جدیدی را برای دستیابی به مشتریان تطبیق داده و کشف کنند. به نظر می رسد که برندها این کار را انجام می دهند و بیشترین افزایش هزینه در سال به اینفلوئنسرهای آنلاین و صدای دیجیتال اختصاص دارد.
با این حال، جستجوی آنلاین و هزینه های تبلیغات ویدیویی بیش از نیمی از کل هزینه تبلیغات دیجیتال را شامل می شود.
این امر Google Ads را با ابزارهای مجهز به Gemini قرار میدهد که برای دسترسی برندها به مصرفکنندگان در Google SERPs، YouTube و در سراسر شبکه نمایش ضروری است.
2. هزینه تبلیغات جستجو 11٪ افزایش می یابد – همراه با CPC
تبلیغات جستجو – 38.8٪ از کل هزینه تبلیغات دیجیتال – 11٪ سالانه رشد داشته است.
تعداد تبلیغات جستجو افزایش یافته است، در حالی که نرخ کلیک تقریباً 2٪ ثابت مانده است.
متأسفانه، هزینه های تبلیغات جستجوی CPC با افزایش جزئی 2.3 درصدی در سال، همچنان در حال افزایش است.
3. نیمی از مصرف کنندگان جستجو برای تحقیقات برند را انتخاب می کنند
آیا سئو مرده است؟ خیر – این فرآیند همیشه با روندهای فعلی، تغییرات الگوریتم و فناوری جدید سازگار خواهد بود.
بازاریابان باید به سرمایه گذاری در جستجو ادامه دهند زیرا مصرف کنندگان موتورهای جستجو را برای تحقیقات برند انتخاب می کنند که منجر به تصمیمات خرید می شود.
جستجو همچنین منجر می شود که چگونه تقریباً یک سوم مصرف کنندگان برندها، محصولات و خدمات جدید را کشف می کنند.
شایان ذکر است که در حالی که گوگل بر سهم بازار جستجو تسلط دارد، Bing با افزایش 11.2 درصدی سالانه در حال افزایش است.
این می تواند به لطف پیشرفت های بینگ در ادغام چت هوش مصنوعی مولد با جستجو و Bing به عنوان ویژگی مرورگر برای کاربران ChatGPT باشد.
4. اهمیت محتوای رسانه های اجتماعی افزایش می یابد
بازاریابان باید توجه داشته باشند که پس از موتورهای جستجو، رسانه های اجتماعی از نظر کانال های مورد استفاده برای تحقیقات برند در رتبه دوم قرار دارند.
همراه با این واقعیت که پستهای شبکههای اجتماعی در SERP گوگل در حال افزایش است، بازاریابی رسانههای اجتماعی یکی دیگر از حوزههای حیاتی برای سرمایهگذاری تبلیغکنندگان برند است.
علاوه بر افزایش دید جستجو، مصرفکنندگان از طریق رسانههای اجتماعی با تماشای ویدیوها، دنبال کردن، استفاده از دکمه اشتراکگذاری اجتماعی در وبسایت برند، کلیک کردن بر روی محتوای تبلیغشده و پرسیدن سؤالات برندها در کانالهای اجتماعی، بیشترین تعامل را با برندها دارند.
5. هشتگ های اجتماعی که باعث ایجاد تعامل می شوند
گوگل به ظاهر تعداد پست های رسانه های اجتماعی را در نتایج جستجو افزایش نداده است. SERP ها همچنین شامل معیارهای تعامل مانند بازدیدها، نظرات و لایک ها هستند.
خوشبختانه، میتوانید با استفاده از یک هشتگ محبوب یا پرطرفدار، تعامل با محتوا را در برخی از پلتفرمها مانند TikTok افزایش دهید.
در حالی که برخی از هشتگ ها با هم همپوشانی دارند، هشتگ های پر استفاده در اینستاگرام گزینه های منحصر به فردی را برای حلقه ها و تصاویر ارائه می دهند.
برعکس، بازاریابان B2B ممکن است برخی از هشتگهایی که بیشترین دنبالشده را در لینکدین دنبال میکنند، برای افزایش دید و تعامل مؤثرتر عمل کنند.
اگر از کادر جستجو در اکثر پلتفرمهای اجتماعی استفاده میکنید، میتوانید اطلاعات بیشتری برای هشتگها در صنعت خود دریافت کنید. فیس بوک، که در زیر نشان داده شده است، شامل تعداد پست ها و تعداد افرادی است که هشتگ ها را برای اصطلاحات محبوب دنبال می کنند.
6. محتوای ویدیویی برتر و شرایط جستجوی YouTube
با پخش ویدیو از YouTube، TikTok و سایر شبکههای اجتماعی در سرتاسر Google SERP، سرمایهگذاری در محتوای ویدیویی برای برندها بسیار مهم است تا توجه مشتری هدف خود را جلب کنند.
انواع ویدیوهای زیر محبوب ترین هستند.
به عنوان مثال، نیسان با مدل جدید خودروی برقی خود یک موزیک ویدیوی چهار ساعته را برای دستیابی به دوستداران لو-فای ساخت.
برای الهام گرفتن از محتوای بیشتر، انواع برتر ویدیوهای تماشا شده را با فهرست کلمات کلیدی و روندهای جستجو شده YouTube ترکیب کنید.
7. کلمات کلیدی که باعث خرید می شوند
لوازم الکترونیکی مصرفی و مد در صدرترین عبارات خرید گوگل هستند.
علاوه بر این، کلمات کلیدی خاصی که به مصرف کنندگان کمک می کنند بهترین معاملات ممکن را پیدا کنند نیز باعث خرید می شوند.
برای اطمینان از اینکه سایت تجارت الکترونیک شما در نتایج جستجو برای افرادی که قصد خرید دارند نشان داده می شود، به دنبال راه هایی برای استفاده از محتوا با کلمات کلیدی باشید که می تواند تبدیل ها را افزایش دهد.
به عنوان مثال، اگر فروشگاه شما کدهای کوپن ارائه می دهد، باید به شدت به ایجاد صفحه ای اختصاص داده شده به پیشنهادات فعلی در وب سایت خود فکر کنید.
علاوه بر افزایش فروش، میتواند به شما کمک کند تا در جستجو بیشتر دیده شوید، زیرا کدهای تبلیغاتی و عبارات مرتبط حجم جستجوی بالایی دارند.
8. تجربیات دیجیتال باید سازگار با موبایل باشد
با افزایش هر ساله تعداد افرادی که با تلفن همراه به اینترنت دسترسی دارند، تعداد افرادی که از طریق لپ تاپ یا دسکتاپ به اینترنت دسترسی دارند کاهش می یابد.
فرقی نمی کند مردم در محل کار باشند یا در خانه – آنها اکنون دستگاه های تلفن همراه را ترجیح می دهند. هر تجربه دیجیتالی را با در نظر گرفتن عملکرد موبایل طراحی کنید، از طراحی مجدد وب سایت گرفته تا کمپین های بازاریابی ایمیلی.
اکثر کاربران گوشی های هوشمند از دستگاه اندرویدی استفاده می کنند و تجربه کاربری شما را بین وب سایت و برنامه در فروشگاه Google Play ایجاد می کنند.
بیش از نیمی از بازدیدکنندگان آنلاین از هر دستگاهی احتمالاً از Google Chrome استفاده می کنند. برای اطمینان از اینکه تبلیغات شما همچنان به مخاطبان مناسب دسترسی پیدا میکند، زمانی که Chrome کوکیهای شخص ثالث را از بین میبرد، تبلیغکنندگان باید با آخرین گزینههای هدفیابی تبلیغات در جریان باشند.
نتیجه
با تکامل چشمانداز بازاریابی، بازاریابان تشویق میشوند تا در تجربیات دیجیتالی سازگار با موبایل، محتوای رسانههای اجتماعی و ابزارهای هوش مصنوعی مولد ایمن برای تبلیغکنندگان و شرکتها سرمایهگذاری کنند. امیدواریم این بینش از DataReportal's Digital 2024: Global Overview Report به شما کمک کند یک استراتژی بازاریابی سودآور برای سال 2024 شکل دهید.
تصاویر در پست از DataReportal مگر اینکه طور دیگری مشخص شده باشد.
تصویر ویژه: اولین فیلم/Shutterstock