8 نکته برای ایجاد ارتباط واضح و تاثیرگذار با مشتری

در زندگی نمایندگی یا مشاوره، نوشتن چیزی بیش از کلمات در یک صفحه است. این در مورد گفتن داستانی است که به مردم کمک می کند درک کنند و اقدام کنند.

چه در حال ایجاد یک ارائه مشتری یا یک به روز رسانی ماهانه باشید، وضوح، دقت و طراحی متفکرانه همه تفاوت را ایجاد می کند.

در اینجا نحوه ایجاد محتوایی است که برجسته باشد و به کیفیت کار، بینش و توصیه‌های شما بدرخشد.

1. داستان و ساختار را بسازید

اساس هر عرشه یا سند عالی یک طرح کلی استوار است.

به ایجاد یک هرم فکر کنید، درست مانند راه اندازی یک سلسله مراتب وب سایت عالی.

خط اصلی شما توسط چند موضوع پشتیبانی می‌شود، که هر کدام توسط چند تم یا نقطه داده اضافی پشتیبانی می‌شوند.

پیش نویس در یک سند Word

قبل از ساختن اسلایدها، داستان خود را در یک سند Google یا Word ترسیم کنید. از گلوله ها برای ترسیم ایده ها و ساختار خود استفاده کنید.

جابجایی اقلام وقتی به شکل گلوله هستند سریعتر است. این کمک می کند تا قبل از شروع به ساخت اسلاید، جریان خوبی برای ارائه شما تضمین شود.

همکاری کنید

طرح کلی خود را برای بازخورد با یک همتا یا مدیر به اشتراک بگذارید. حتی متخصصان باتجربه، مانند مدیران عامل، از این فرآیند هنگام تهیه ارائه های پرمخاطب استفاده می کنند.

شما نمی خواهید وقت خود را برای ساختن اسلایدهایی که دور می اندازید تلف کنید، بنابراین اکنون زمان خوبی برای دریافت بازخورد است. این به شما کمک می کند آنچه را که گم شده یا نیاز ندارید پیدا کنید.

روایت خود را اصلاح کنید

هنگامی که خط داستانی قوی شد، برای تجسم نقاط خود به اسلایدها بروید.

اطلاعات گروه برای وضوح

  • ترتیب اولویت: با مهم ترین یا اساسی ترین نقاط رهبری کنید.
  • ترتیب زمانی: توالی زمانی
  • ترتیب کلاس: انواع مشابه (به عنوان مثال، در SEO – گروه بندی بر اساس داخل صفحه، خارج از صفحه، فنی).

عمیق تر حفاری کنید: چگونه مشتریان SEO خود را درگیر نگه دارید: 8 نقطه تماس ارتباطی

2. الگوی مناسب را انتخاب کنید

طراحی و چیدمان اسلایدهای شما می تواند به اندازه محتوا اهمیت داشته باشد.

بسیاری از بازاریابان بصری هستند. بنابراین، ارائه اطلاعات به وضوح برای اطمینان از درک اطلاعات و ایده های شما کلیدی است.

انتخاب های قالب

از قالبی استفاده کنید که با پیام شما هماهنگ باشد. طرح های مینیمالیستی و تمیز اغلب برای آژانس ها بهترین کار را دارند.

ممکن است آژانس شما قبلاً یک قالب یا تم پاورپوینت داشته باشد، اما ممکن است بتوانید انتخاب کنید که از کدام طرح استفاده کنید. در نظر داشته باشید که می‌خواهید چشم خواننده وقتی به محتوای شما نگاه می‌کند به کجا برود.

وضوح بصری

طرح‌بندی‌هایی را انتخاب کنید که به بهترین نحو نکات شما را نشان می‌دهند، مانند نمودارها، جدول‌های زمانی یا مقایسه‌های کنار هم.

3. هر اسلاید را روی یک ایده اصلی متمرکز کنید

با تلاش برای برقراری ارتباط بیش از حد در یک اسلاید، مخاطبان خود را غرق نکنید. سادگی منجر به درک می شود.

یک ایده در هر اسلاید

هر اسلاید باید یک مفهوم اصلی را بیان کند. وقتی سعی می کنید مقدار زیادی را در یک اسلاید پوشش دهید، همه چیز گیج کننده می شود.

اگر اسلاید شما بیش از حد روی آن باشد، مردم نمی‌دانند توجه خود را به کجا متمرکز کنند و ممکن است هنگام صحبت کردن، آن را تنظیم کنند.

هنگامی که اسلایدها فقط از طریق ایمیل در مقابل ارائه زنده ارسال می شوند، موارد را به درستی متعادل کنید.

عناوین باید دارای خط پانچ باشند

عناوین باید منعکس کننده نکات کلیدی باشند، نه فقط موضوع. به عنوان مثال، به جای «یافته‌های سئو»، از «اصلاحات فنی برای افزایش عملکرد سئو» استفاده کنید.

این کار علاوه بر آماده کردن زمینه برای اسلاید، ارائه اطلاعات را بسیار آسان‌تر می‌کند – به خصوص زمانی که فاصله زمانی زیادی بین ایجاد دک و ارائه آن وجود داشته باشد.

از جملات کامل استفاده کنید

افکار را کامل بنویسید نه تکه تکه ها. اطمینان حاصل کنید که خوانندگان شما نمی توانند آنچه را که می خواهید بگویید حدس بزنند.

4. از یک سکانس قوی برای بیان داستان استفاده کنید

یک عرشه یا گزارش خوش ساخت داستانی دارد که خوانندگان را درگیر می کند و کیفیت کار و درخشش ایده های شما را تضمین می کند.

ترتیب اولویت نه تنها برای اطلاعات موجود در یک اسلاید بلکه برای خود عرشه یا گزارش نیز اعمال می شود.

با تاثیر رهبری کنید

مهم ترین بینش ها را در درجه اول قرار دهید. این تضمین می‌کند که حتی اگر کسی زودتر مطالعه را متوقف کند، نکات مهم را مرور کرده است.

این برای ارائه‌هایی که توسط مدیران پرمشغله یا CMOها دیده می‌شوند بسیار مهم است – آنها ممکن است خلاصه اجرایی یا چند صفحه را بخوانند و جزئیات را به تیم خود بسپارند.

جریان منطقی

اسلایدها و گلوله ها را در یک توالی واضح و بصری سازماندهی کنید. به عنوان مثال:

  • با یافته ها یا توصیه های عملی شروع کنید.
  • جزئیات فنی را بعداً قرار دهید، مگر اینکه با یک مخاطب تخصصی صحبت کنید.
    • به عنوان مثال، اگر شما یک استراتژی سئو را به یک گروه گسترده ارائه می کنید، ممکن است بخواهید با اطلاعات مرتبط با محتوا پیشرو باشید، زیرا درک آن آسان تر از جزئیات فنی است. اگر به توسعه دهندگان ارائه می دهید، خوب است که با اطلاعات فنی سئو پیشرو باشید.

داستان سرایی تصویری

از گرافیک و حاشیه نویسی (مانند برجسته، دایره، پررنگ یا سایه زدن) برای تأکید بر نکات کلیدی و جلب توجه خواننده به یک نقطه خاص در اسلاید استفاده کنید.

دریافت خبرنامه که بازاریابان به آن اعتماد دارند.


5. مختصر و دقیق باشید

با فشرده و تاثیرگذار نگه داشتن محتوای خود به زمان مخاطبان خود احترام بگذارید. کلمات کمتری می توانند به ایده های شما اجازه درخشش دهند.

خوانندگان آنچه شما می دانید را نمی دانند

از داستان سرایی برای توضیح داده ها و پیامدهای آن استفاده کنید. به عنوان مثال:

  • به جای نوشتن، “40٪ از هزینه شما دارای نمره کیفیت 7 یا کمتر است.”
  • دلیلی که باید به آن‌ها اهمیت دهند را اضافه کنید: «بهبود نمره کیفیت می‌تواند CPC را کاهش دهد و CTR را افزایش دهد».

کرک و اصطلاحات را برش دهید

شما می توانید افراد را از دست بدهید زیرا آنها بر درک اصطلاحات متمرکز شده اند یا سعی می کنند منظور شما را بفهمند. به عنوان مثال:

  • به جای: “موضوع اصلی یکی از تم های فروشگاه Shopify است و ما برخی از سفارشی سازی های سبک را در آن انجام داده ایم تا ظاهر و احساسی مشابه با تم موجود وب سایت شما منعکس کند.”
  • استفاده کنید: ما برخی از ویرایش‌های سبک را انجام داده‌ایم تا ظاهری شبیه به سایت فعلی شما ارائه دهیم.

بی رحمانه ویرایش کنید

ابزارهایی مانند همینگوی و گرامرلی می توانند به ساده سازی و اصلاح نوشتار شما کمک کنند.

هر زمان که یک عرشه مهم آماده بیرون آمدن باشد، بررسی های همتا را انجام می دهیم. این به ما کمک می کند تا کلمات پرکننده را حذف کنیم و محتوا را شفاف کنیم.

از اضافه کاری خودداری کنید

یک بار چیزها را بگویید و خوب بگویید. این ارجاع به موارد موجود در اسلایدهای خلاصه مانند خلاصه های اجرایی یا کارت امتیازی را حذف نمی کند.

عمیق تر حفاری کنید: نحوه ایجاد روابط پایدار با مشتریان سئو

6. با توصیه های روشن اعتماد به نفس ایجاد کنید

مشتریان شما به دانش شما بستگی دارند. بیشتر اوقات به آنها توصیه هایی می کنید که می توانند دنبال کنند یا نادیده بگیرند

مستقیماً بیان کنید

از پوشش عباراتی مانند “توصیه می کنیم” خودداری کنید.

بگویید: “X را برای رسیدن به Y پیاده سازی کنید.” مگر اینکه قبلا تکمیل شده باشد، مشتری آن را به عنوان یک توصیه می بیند.

در صورت نیاز آزمایشاتی را پیشنهاد دهید

اگر مطمئن نیستید، آزمایش یا اجرای مرحله‌ای را پیشنهاد دهید.

این بهتر از استفاده از “ما توصیه می کنیم” در همه جا پیدا می شود و نشان می دهد که شما در تلاش برای بهبود برنامه ها و نتایج آنها هستید!

7. زبان را ساده نگه دارید تا اجازه دهید ایده ها و نتایج شما به خوبی بدرخشد

وقتی از کلمات بزرگتر یا پیچیده تر استفاده می کنید، به راحتی کیفیت کار شما از بین می رود.

به مشاوران شرکت های برتر اغلب نوشتن در سطح خواندن کلاس ششم تا هشتم آموزش داده می شود. این حتی زمانی که آنها برای مدیران محتوا تولید می کنند نیز صادق است. کار خود را در دسترس همه قرار دهید.

زبان را ساده کنید

از “کلمات بزرگ” خودداری کنید، مگر اینکه این طور باشد که شما معمولاً صحبت می کنید یا می نویسید. تیم من می داند که من طرفدار کلمه “استفاده” نیستم.

از صدای فعال استفاده کنید

جملات را جذاب و مستقیم نگه دارید (به عنوان مثال، “ما فرصت ها را شناسایی کردیم” به جای “فرصت ها توسط ما شناسایی شدند”).

8. خلاصه های اجرایی باید داستانی را بیان کنند

خلاصه شما لحن را برای بقیه سند شما تعیین می کند.

با این حال، ایجاد خلاصه اجرایی پس از انجام همه کارها معمولاً آسان است.

ترفند من: از طریق عرشه برگردید یا گزارش دهید و هر چیزی را که واقعاً مهم به نظر می رسد تگ کنید. سپس از آن برای ایجاد خلاصه اجرایی استفاده می کنم.

ممکن است چیزهای بزرگ زیادی وجود داشته باشد که بتوان آنها را برجسته کرد، اما به سرعت متوجه خواهید شد که کدام یک از چیزهایی که برچسب گذاری کرده اید کمتر هیجان انگیز یا مهم هستند.

اگر کار نوشتن عناوین اسلاید را به خوبی انجام داده اید، آن ها نیز می توانند به شما در ایجاد یک خلاصه اجرایی کمک کنند.

بینش های معنادار

خلاصه اجرایی نباید فهرست مطالب باشد. در عوض، از آن برای خلاصه کردن یافته ها، توصیه ها و تاثیرات کلیدی استفاده کنید.

اظهارات سخت

از داده ها یا حقایق قانع کننده برای جلب توجه استفاده کنید.

آنها را به خواندن ادامه دهید

یک خلاصه اجرایی عالی مانند یک جلد کاتالوگ است. هدف آن این است که خواننده را علاقه مند نگه دارد و مطالب شما را جستجو کند.

در حالت ایده آل، شما می خواهید آنها احساس کنند که یک شریک آژانس عالی دارند و به خوبی از آنها مراقبت می شود.

عمیق تر حفاری کنید: 12 نکته برای جلسات بهتر مشتری SEO

ایجاد ارائه های مشتری که درگیر هستند

از طرح کلی افکار خود گرفته تا ساخت اسلایدهای سخت، ارتباط موثر با مشتری ساختار، وضوح و طراحی را متعادل می کند.

با یک پایه قوی شروع کنید، داستان خود را اصلاح کنید، و اجازه دهید تصاویر و زبان شما با هم همکاری کنند و اطلاعات را درگیر کنند.

چه در حال ایجاد یک گزارش هفتگی یا یک بررسی سه ماهه تجاری (QBR) باشید، این اصول به شما کمک می کند محتوای تاثیرگذار و به یاد ماندنی ارائه دهید.

نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.

Source link