شروع روابط جدید با مشتری می تواند استرس زا باشد. شما اطلاعات کمی در مورد کسب و کار آنها دارید (از زمانی که به تازگی کار با یکدیگر را شروع کرده اید)، بنابراین استفاده از دانش بازاریابی شما دشوارتر است.
از سوی دیگر، اعتماد مشتری PPC به شما در پایین ترین حد خود قرار دارد (زیرا شما فقط شروع به کار با هم کردند)، بنابراین احساس فشار زیادی برای اجرا آسان است.
برای من، چند ماه اول روابط با مشتری جدید شبیه آزمایش هایی است که در مدرسه انجام می شود، اما جایی که باید آن را نشان دهید معلم مشتری که می دانید چه کاری انجام می دهید. اگر چند ماه اول امتحان است، هفته اول کلاس است و بهترین راه برای یادگیری در کلاس، پرسیدن سوالات زیاد است.
این کاری است که من انجام می دهم و شما بایدهمچنین: بپرسید زیاد سوالاتی در مورد آنها، تجارت آنها، اهداف آنها، صنعت آنها – هر چیزی که برای شراکت جدید شما مفید باشد.
هر چیزی که می توانید در مورد آنها و کسب و کارشان بیاموزید، بنابراین می توانید از تمام دانش بازاریابی که در مغز بزرگ خود دارید برای کمک به آنها برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنید.
در اینجا هشت سوال برای شروع شما وجود دارد.
1. اهداف کسب و کار شما چیست؟
ما در اینجا با یک مورد واضح شروع می کنیم. شما نمی توانید بدون دانستن اهداف در هیچ شکلی از بازاریابی موثر باشید، زیرا استراتژی ها می توانند بر اساس اهداف مشتری بسیار متفاوت باشند.
با تجارت الکترونیک، تمرکز بیشتری بر کمپین های خرید و کسب درآمد خواهید داشت، اما یک سازمان غیرانتفاعی ممکن است بیشتر بر آگاهی تمرکز کند. به همین دلیل بسیار مهم است که قبل از توسعه استراتژی PPC خود با اهداف هماهنگ شوید.
عمیق تر حفاری کنید: شروع مشتری PPC: استراتژی هایی برای اولین برخورد موفق
2. مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟
بازاریابی، در هسته خود، یک هدف ساده دارد: ارائه محصول خود در مقابل افراد مناسب، در مکان مناسب و در زمان مناسب.
کلمات کلیدی و مکان یابی هم زمان و هم مکان را پوشش می دهند، اما هنوز باید بدانیم که می خواهیم برای چه کسی تبلیغ کنیم.
اکثر کسبوکارها یک «مشتری ایدهآل» یا شخصی دارند که محصول یا خدمات آنها برای او طراحی شده است (مثلاً، Michelob Ultra برای مصرف کنندگان آبجو ساخته شده است که نسبت به کالری آگاه هستند).
هنگامی که مخاطب ایده آل خود را مشخص کردید، زمان بسیار آسان تری برای ایجاد نسخه تبلیغاتی و تنظیم تبلیغات نمایشی در آن دسته از کاربرانی که در سایت حضور دارند، خواهید داشت.
3. چه چیزی شما را از رقبای خود متمایز می کند؟
با تکیه بر مخاطبان هدف خود، بسیار مهم است که نقاط فروش خاص محصول یا خدمات مشتری خود را بدانید. از این نقاط فروش برای متقاعد کردن مخاطبان هدف استفاده میشود که شما پاسخگوی هر مشکلی هستید که با آن روبرو هستند.
با بازگشت به مثال قبلی، کالری و کربوهیدرات کمتر Michelob Ultra نسبت به اکثر آبجوها، آن را از رقبای خود متمایز می کند و آن را برای افرادی که از سلامتی خود آگاه هستند، عالی می کند. اگر به همه تبلیغات آنها نگاه کنید، آنها تقریباً شبیه یک مارک ورزشی هستند، با تمام پیام های آنها بر روی فعال بودن و لذت بردن ورزشکاران از محصول خود پس از آن تمرکز دارد.
یافتن مخاطب ایده آل و آنچه شما را از رقبایتان متمایز می کند، نحوه تعیین پیام برندتان است و باید یکی از اولین سوالات شما در هنگام ورود به مشتری جدید باشد.
عمیق تر حفاری کنید: نحوه محک زدن رقبای PPC: راهنمای قطعی
4. بودجه بازاریابی شما چقدر است؟
قبل از اینکه بروید و یک استراتژی توسعه دهید، باید بدانید که با چه نوع بودجه ماهانه کار می کنید.
یک کسبوکار محلی با بودجه ماهانه 500 دلار نمیتواند به اندازه یک کسبوکار چند میلیون دلاری تهاجمی باشد، بنابراین باید استراتژی خود را با این واقعیت تنظیم کنید.
همه سطوح بودجه می توانند در PPC موفق باشند، اما هرچه بودجه شما کمتر باشد، باید در جایی که پول خود را قرار می دهید عاقلانه تر رفتار کنید.
من دوست دارم از پایین قیف بازاریابی شروع کنم و به سمت بالا حرکت کنم. با کمترین بودجه ممکن، شما از پایین قیف شروع می کنید (کلیدواژه های مارک دار، خاص غیر مارکی). همانطور که موفقیت را می بینید و بودجه را اضافه می کنید، می توانید شروع به اضافه کردن استراتژی های متوسط و بالا به ترکیب کنید.
عمیق تر حفاری کنید: ورود و خروج مشتری: راهنمای آژانس PPC
5. شلوغ ترین/مهم ترین زمان های سال برای کسب و کار شما چه زمانی است؟
تقریباً هر کسب و کاری دارای نوعی فصلی است. برای بسیاری، این فصل تعطیلات است، زمانی که اکثر خریدهای خرده فروشی انجام می شود، اما بسته به صنعت، ممکن است هر زمان باشد.
اگر زمان شلوغی از سال وجود دارد، باید بدانید تا بتوانید بودجه را بر اساس آن تنظیم کنید. آخرین چیزی که می خواهید این است که به فصل تعطیلات برسید و همان بودجه ای را داشته باشید که در کندترین زمان سال داشتید.
6. رقبای اصلی شما چه کسانی هستند؟
هر کسبوکاری رقبای دارد و فهمیدن اینکه رقبای مشتری شما چه کسانی هستند به چند مورد کمک میکند:
- این به شما ایده خوبی از نحوه دید مشتری از کسب و کار خود می دهد. یک شرکت پوشاک که میگوید رقیب اصلی آنها Supreme است، بسیار متفاوت است با اینکه آنها بگویند رقیبشان Fruit of the Loom است.
- این به شما امکان می دهد در مورد رقبا تحقیق کنید و نحوه تبلیغ آنها را مشاهده کنید. از این بینش ها برای تصمیم گیری در مورد اینکه در تبلیغات خود چه کاری انجام دهید یا نکنید استفاده کنید.
7. LTV برای مشتری کسب و کار شما چیست؟
برخی از محصولات فقط به یک خرید نیاز دارند، در حالی که بسیاری دیگر یا خریدهای تکراری دارند یا درآمد مکرر به آنها متصل است.
بسته به شرایط، ردیابی درآمد حاصل از خرید اولیه ممکن است بهترین گزینه شما نباشد. در عوض، ردیابی ارزش طول عمر (LTV) مشتری مفیدتر است. ردیابی LTV به شما دید بسیار دقیق تری از نحوه عملکرد تبلیغات شما می دهد.
به عنوان مثال، اگر یک سرویس اشتراکی را تبلیغ می کنید که هزینه آن 20 دلار در ماه است، در این صورت تحت ردیابی تبدیل معمولی، هر خرید 20 دلار را به کمپین نسبت می دهد.
با این حال، متوجه می شوید که یک مشتری به طور متوسط 10 ماه مشترک می شود و LTV 200 دلار می شود. در این شرایط، ردیابی LTV 10 برابر بیشتر درآمد را به کمپین شما نسبت می دهد و تصویر بسیار بهتری از میزان تهاجمی بودن شما در تبلیغات PPC به شما می دهد.
8. چقدر سریع انتظار نتیجه را دارید؟
پس از بحث در مورد اهداف و استراتژی کسب و کار برای مدت طولانی، من دوست دارم با تعیین انتظارات پایان دهم. در حالی که ممکن است موفقیت در PPC را سریعتر از سایر کانال های بازاریابی تجربه کنید، اما به هیچ وجه یک راه حل فوری نیست.
بهترین نتایج PPC از کار مداوم و عمدی حاصل می شود. من دوست دارم آن را به عنوان یک گلوله برفی که از تپه می غلتد توصیف کنم: آهسته شروع می شود، اما با دریافت اطلاعات بیشتر و بیشتر، گلوله برفی سریعتر شروع به غلتیدن می کند و نتایج بهتر می شود.
برای داشتن یک رابطه طولانی مدت عالی با مشتریان بسیار مهم است که در مورد جدول زمانی و بهینه سازی مداوم یکسان باشید.
روابط جدید مشتری PPC را با سوالات درست شروع کنید
یکی از بهترین بخشهای کار یادگیری در مورد کسبوکارهای جدید و کمک به موفقیت آنها است، اما برای رسیدن به آن نقطه، باید کارها را با پای درست شروع کنید. یعنی پرسیدن سوالات درست.
احتمالاً می توانید به 10 سؤال دیگر فکر کنید که من در اینجا نیاوردم و این عالی است!
هر چه سوالات بیشتر باشد بهتر است.
درخواست کنید تا شما و مشتریتان هر دو احساس اطمینان داشته باشید و برای این رابطه کاری جدید آماده باشید.
عمیق تر حفاری کنید: 6 نکته برای ایجاد روابط مشتری PPC
نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.