سه چهارم پیوندهای ذکر شده در Google AI Overview در جایگاه 12 یا بالاتر در نتایج جستجوی ارگانیک ظاهر می شوند. این بر اساس تجزیه و تحلیل جدیدی از بیش از 120000 عبارت جستجو از پلتفرم های سئوی سازمانی Botify و DemandSphere است.
چرا ما اهمیت می دهیم. مشاهده و کلیکها از جستجوی Google بهطور فزایندهای دشوار است، بهویژه با مرورهای کلی هوش مصنوعی و تکههای برجسته که ارزشمندترین املاک SERP را اشغال میکنند. با تمرکز بر اصول سئو، که احتمالاً به هر حال هستید، و تجزیه و تحلیل محتوای AI Overviews، ممکن است شانس بیشتری برای حضور در AI Overviews داشته باشید.
تشابه کسینوس بالا بر اساس این گزارش:
- «تحلیل شباهت کسینوس ما یک همبستگی متمایز بین شباهت معنایی وبسایتهای پیوند داده شده و متن تولید شده توسط هوش مصنوعی خود نمای کلی هوش مصنوعی را نشان داد. اساساً، هرچه محتوای شما نزدیکتر باشد، همان هدف و نیاز مصرفکننده را برآورده میکند که خلاصه مروری AI است، احتمال استناد و پیوند دادن به آن بیشتر میشود.»
عمیق تر حفاری کنید. چگونه از شباهت کسینوس برای سئوی تجارت الکترونیک استفاده کنیم
اما (همبستگی علیت نیست). مانند بسیاری از موارد جستجوی گوگل و بسیاری از مطالعات سئو که در طول سال ها منتشر شده اند، نمی توان گفت که رتبه در رتبه 12 یا بالاتر است. دلیل چرا یک صفحه به عنوان نمای کلی هوش مصنوعی گنجانده می شود.
من نسبت به نتیجه گیری به ظاهر قطعی آنها بسیار محتاط هستم که “برای انتخاب به عنوان منبع پیوندی در یک مرور کلی هوش مصنوعی، سایت شما باید در 12 موقعیت ارگانیک برتر برای این اصطلاح رتبه بندی شود.”
آنچه محتملتر است این است که مرورهای هوش مصنوعی گوگل و الگوریتم جستجوی اصلی میخواهند به جستجوگران آنچه را که گوگل میداند «بهترین» پاسخ به یک پرسش داده شده است، ارائه دهد.
با اعداد. سایر یافته های تحقیق:
- مرورهای هوش مصنوعی در 47.4٪ از جستجوها ظاهر شد.
- بررسیهای اجمالی هوش مصنوعی و قطعههای برجسته با هم 75.7 درصد از صفحه نمایش را در تلفن همراه و 67.1 درصد را در دسکتاپ اشغال کردند.
- مرورهای هوش مصنوعی برای 59 درصد از پرس و جوهای اطلاعاتی و 19 درصد از پرس و جوهای تجاری وجود داشت.
گزارش. مطالعه اجمالی هوش مصنوعی: واقعیت جستجوی جدید گوگل (ثبت نام الزامی است)
جدید در سرزمین موتورهای جستجو