73 ٪ از بازاریابان از هوش مصنوعی تولیدی استفاده می کنند ، پذیرش مصرف کننده

مطالعات اخیر گارتنر و Adobe نشان می دهد که هوش مصنوعی تولیدی به ابزاری اصلی در بازاریابی تبدیل می شود.

تقریباً سه چهارم تیم های بازاریابی اکنون از Genai استفاده می کنند و بیشتر مصرف کنندگان در تبلیغات با هوش مصنوعی راحت هستند.

پذیرش هوش مصنوعی در بازاریابی

نظرسنجی توسط گارتنر از 418 رهبر بازاریابی نشان داد که 73 ٪ تیم های بازاریابی از AI مولد استفاده می کنند.

با این حال ، 27 ٪ از CMO می گویند سازمان های آنها در کمپین های بازاریابی خود محدود یا استفاده از Genai ندارند.

همبستگی با مجریان برتر

تیم های بازاریابی که به طور مداوم از اهداف فراتر می روند و اهداف دستیابی به مشتری را برآورده می کنند ، سریعتر از رقبا ، هوش مصنوعی را اتخاذ می کنند.

گرگ کارلوچی ، تحلیلگر ارشد در عمل بازاریابی گارتنر ، بیان می کند:

“موفق ترین سازمان های بازاریابی وقتی صحبت از Genai می شود ، راه را پیش می برند.”

بیشتر بازاریابان از Genai برای:

  • توسعه خلاق (77 ٪)
  • کار استراتژی (48 ٪)
  • ارزیابی کمپین (47 ٪ مزایای گزارش)

چالش با هوش مصنوعی مولد

علی رغم خرج کردن تقریبا نیمی از بودجه خود برای مبارزات انتخاباتی ، 87 ٪ سال گذشته از CMO ها با مشکلات عملکرد روبرو شد و تقریباً نیمی از آنها باید زودتر به کمپین های کم تحرک پایان دهند.

مطالعه گارتنر نشان داد:

“به طور متوسط ​​، 87 ٪ از CMO ها گزارش می دهند که آنها در 12 ماه گذشته مسائل مربوط به عملکرد مبارزات انتخاباتی را تجربه کرده اند ، با 45 ٪ گزارش می دهند که بعضی اوقات ، اغلب ، یا همیشه به مناسبت خاتمه دادن به کمپین ها در سال گذشته به دلیل عملکرد ضعیف.”

CMO چندین بخش را به عنوان موانعی برای موفقیت خود معرفی کرد:

  • امور مالی (31 ٪)
  • رهبری اجرایی (26 ٪)
  • فروش (26 ٪)

فرصت هایی با هوش مصنوعی مولد

تحقیقات Adobe شخصی سازی را به عنوان فرصت اصلی هوش مصنوعی برای بازاریابان برجسته می کند.

هدر فریلند ، مدیر ارشد برند Adobe ، یادداشت ها:

“در تمام صنایع ، تقاضای سیری ناپذیر برای محتوا وجود دارد زیرا مشتریان انتظار دارند که هر برخورد با یک برند شخصی سازی شود.”

او اضافه می کند:

“درست هنگامی که این چالش غیرقابل تحمل به نظر می رسید ، ظهور هوش مصنوعی تولیدی ، تیم های خلاق و بازاریابی را با روشی جدید برای همگام بودن با خواسته های مشتری ارائه می دهد و در عین حال با مارک های خود نیز شکسته است.”

مطالعه نشان می دهد که 97 ٪ از بازاریابان معتقدند که شخصی سازی انبوه با هوش مصنوعی قابل دستیابی است ، اما بیشتر آنها را بدون ابزار مناسب چالش برانگیز می دانند.

پذیرش هوش مصنوعی در بین مصرف کنندگان

مصرف کنندگان می گویند که دانستن محتوا توسط AI ایجاد شده است یا باعث می شود آنها بیشتر درگیر شوند یا به هیچ وجه تعامل آنها را تغییر نمی دهد.

مطالعه Adobe نشان داد:

سه از چهار مصرف کننده مورد بررسی موافق هستند که دانستن محتوا AI تولید می شود یا احتمال درگیر شدن با آن را برطرف می کند یا تأثیر نمی گذارد.

مصرف کنندگان حتی مایل هستند داده های خود را برای تجربه بهتر AI محور به اشتراک بگذارند.

مطالعه Adobe نشان می دهد که بهترین امتیاز داده ها که مصرف کنندگان مایل به اشتراک گذاری هستند عبارتند از:

“… خریدهای گذشته (56 ٪) ، محصولاتی که آنها مشاهده کرده اند (52 ٪) ، جنسیت آنها (47 ٪) ، سن (41 ٪) و زبان (35 ٪).”

تفاوت های نسلی

گروه های سنی مختلف شخصی سازی را در کانال های مختلف ترجیح می دهند.

طبق تحقیقات Adobe:

“پاسخ دهندگان ژنرال Z نسبت به محتوای شخصی از صنعت الکترونیک مصرفی ، به ویژه موسیقی (45 ٪) و بازی های ویدیویی (43 ٪) میل بیشتری نشان می دهند …

این در تضاد با Baby Boomers است که شخصی سازی را در محتوای صنعت خرده فروشی ، به طور خاص از فروشگاه های مواد غذایی (46 ٪) ترجیح می دهند. “

این مطالعه همچنین نشان داد:

“هزاره ها کمپین های ایمیل شخصی (45 ٪) و محتوای وب سایت (40 ٪) را ترجیح می دهند ، در حالی که Gen Z برای شخصی سازی رسانه های اجتماعی (51 ٪) ارزش قائل است.”

نتایج قابل اندازه گیری

Adobe گزارش می دهد که اجرای ابزارهای Genai بهبود عملکرد را ارائه می دهد.

گزارش آن آمده است:

“… در یکی از اولین تست های ایمیل مولد هوش مصنوعی ما ، از این ابزار برای ساخت سریع و آزمایش پنج نسخه از یک ایمیل Adobe Photoshop استفاده کردیم. این میزان بیش از 10 ٪ افزایش در نرخ کلیک را ارائه داد ، و یک آزمایش بعدی از افزایش 57 ٪ در نرخ کلیک برای یک ایمیل Adobe Illustrator خبر داد. “

علاوه بر این:

“مقیاس آزمایش و سرعت رویکرد ما را به بهینه سازی محتوا تبدیل کرده و عملکرد و کارآیی بازاریابی ما را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.”

این به چه معنی است

هوش مصنوعی تولیدی از یک فناوری جدید به یک روش استاندارد در بازاریابی منتقل می شود.

در حالی که تقاضای مصرف کننده برای محتوای شخصی رشد می کند ، بخش های بازاریابی با بودجه سخت تری روبرو هستند. AI تولید کننده یک راه حل بالقوه برای ایجاد محتوای شخصی در مقیاس ارائه می دهد.

علاوه بر این ، استفاده از هوش مصنوعی برای شخصی سازی پیام های بازاریابی بعید است بر درک مصرف کننده از برند شما تأثیر بگذارد. برخی از بازاریابان بر این باورند که حتی ممکن است حفظ را بهبود بخشد.

تحقیقات Adobe نشان می دهد:

“بیش از یک از چهار نفر (26 ٪) پاسخ دهندگان بازاریاب موافق هستند که شخصی سازی هوش مصنوعی باعث افزایش وفاداری به برند مصرف کننده می شود.”

اگر می خواهید هوش مصنوعی را در استراتژی تبلیغاتی خود بگنجانید اما مطمئن نیستید از کجا شروع کنید ، داده ها نشان می دهد که بهترین رویکرد تقویت شخصی سازی است.


تصویر برجسته: فیلم قاب سهام/شاتترستاک

Source link