7 نکته Google برای تجزیه و تحلیل کاهش ترافیک جستجوی Google

Google هفت نکته برای تجزیه و تحلیل علل اصلی افت در ترافیک جستجوی ارگانیک به صاحبان سایت ارائه می دهد.

در مقاله ای که توسط Daniel Waisberg از گوگل نوشته شده است ، دلایل اصلی افت در ترافیک جستجو به شرح زیر است:

  • مسائل فنی: خطاهایی که می توانند از خزیدن ، نمایه سازی یا سرویس دهی صفحات شما به کاربران جلوگیری کنند.
  • مسائل امنیتی: Google ممکن است کاربران را قبل از بازدید از سایتها با تهدیدهای احتمالی امنیتی ، که ممکن است باعث کاهش بازدید جستجو شود ، هشدار دهد.
  • اقدامات دستی: اگر سایتی با دستورالعمل های Google مطابقت نداشته باشد ، ممکن است برخی از صفحات آن یا کل سایت از طریق جستجوی دستی از نتایج جستجوی Google حذف شود.
  • تغییرات الگوریتمی: به روزرسانی های اصلی و سایر به روزرسانی های کوچک ممکن است عملکرد صفحات را در نتایج جستجوی Google تغییر دهند.
  • اختلال در جستجو: گاهی اوقات تغییر در رفتار کاربر ، تقاضا برای سeriesالات خاصی را تغییر می دهد ، یا در نتیجه یک روند جدید ، یا فصلی در طول سال.

در اینجا چند نمونه ابتدایی از شکل ظاهری هر یک از این افتها در Google Analytics آورده شده است:

7 نکته Google برای تجزیه و تحلیل کاهش ترافیک جستجوی Google

در مورد بینش گوگل در مورد تشخیص علت افت ترافیک به ادامه مطلب بروید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

تشخیص قطره در ترافیک جستجوی Google

گوگل می گوید ، بهترین راه برای درک آنچه برای ترافیک یک سایت اتفاق افتاده ، باز کردن گزارش عملکرد کنسول جستجو و مشاهده نمودار اصلی است.

تجزیه و تحلیل شکل خط به برخی از اطلاعات برای شروع می رسد. با استفاده از این سه نکته اطلاعات را عمیق تر کنید:

  • دامنه تاریخ را تغییر دهید تا شامل 16 ماه شود: این به شما کمک می کند تا میزان افت ترافیک را در متن تجزیه و تحلیل کنید و اطمینان حاصل کنید که هر ساله افت نمی کند.
  • دوره افت را با دوره مشابه مقایسه کنید: این به شما کمک می کند آنچه دقیقاً تغییر کرده را مرور کنید. ببینید آیا این تأثیر شامل سeriesالات خاص ، URL ها ، کشورها ، دستگاه ها یا ظاهر جستجو می شود.
  • انواع مختلف جستجو را جداگانه تجزیه و تحلیل کنید: این به شما کمک می کند بفهمید آیا افتی که مشاهده کرده اید در جستجوی وب ، تصاویر Google یا برگه ویدیو یا اخبار رخ داده است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

برای درک اینکه آیا افت بخشی از روند بزرگتر است یا مورد خاصی برای وب سایت شما است ، وایزبرگ توصیه می کند Google Trends را بررسی کنید.

این ممکن است به حذف دو عامل زیر به عنوان علل احتمالی افت ترافیک کمک کند:

  • اختلال در علاقه جستجو: افراد ممکن است شروع به جستجوی س quالات مختلف یا استفاده از دستگاه های خود برای اهداف مختلف کنند. اگر افراد کمتری به دنبال سوالات شما می گردند ، می تواند منجر به کاهش بازدید شود.
  • فصلی بودن: به عنوان مثال ، Google Trends نشان می دهد که پرس و جوهای مربوط به مواد غذایی بسیار فصلی هستند: افراد در ژانویه رژیم های غذایی ، ترکیه در نوامبر و شامپاین در دسامبر را جستجو می کنند. صنایع مختلف دارای سطوح مختلف فصلی هستند.

در حالی که هنوز در Google Trends هستید ، در اینجا دو روش دیگر برای کسب اطلاعات از ترافیک جستجو وجود دارد:

  • س quالات اصلی در منطقه خود را بررسی کنید و آنها را با سeriesالهایی که از آنها ترافیک می گیرید مقایسه کنید. اگر سeriesالاتی را کشف کردید که از آن ترافیک نمی گیرید ، حتی اگر در این زمینه محتوایی دارید ، اطمینان حاصل کنید که درحال خزیدن و فهرست شدن است.
  • س quالات مربوط به موضوعات مهم را بررسی کنید. این ممکن است درخواستهای مربوطه را افزایش دهد ، به شما این امکان را می دهد قبل از تکه های مورد علاقه جستجو را برای آنها بهینه کنید.

برای اطلاعات بیشتر ، به مقاله کامل Google مراجعه کنید.

مربوط: