7 نکته برای انجام ممیزی گوگل ادز

حساب های PPC دائما در جریان هستند. بین تبلیغات کوتاه‌مدت، امتحان کردن ویژگی‌های جدید، آزمایش، حذف موارد با تبدیل ضعیف و مدیریت مداوم، آیتم‌های کافی در حساب تغییر می‌کنند که لازم است هر از گاهی یک قدم به عقب برگردید تا تصویری در سطح بالا از حساب داشته باشید.

ممیزی منظم حساب شما اطمینان حاصل می کند که حساب شما به درستی کار می کند و به شما ایده خوبی می دهد که تلاش های خود را کجا متمرکز کنید.

بیشتر اوقات، حساب ها به یکی از سه دلیل حسابرسی می شوند:

  • عملکرد حساب کاهش یافته است.
  • می‌خواهید ببینید که چگونه می‌توانید از حساب خود «بیشتر دریافت کنید» (تبدیل‌های بیشتر یا CPA کمتر/ ROAS بالاتر).
  • شما یک ممیزی منظم به عنوان چک این انجام می دهید.

در حالی که می‌توانیم بی‌پایان درباره ارزیابی یک حساب صحبت کنیم، اکثر حساب‌ها هفت بخش اساسی دارند که باید در هر حسابرسی گنجانده شوند.

1. ردیابی صحیح تبدیل

اولین سوالی که از مشتری در مورد حسابرسی آنها می پرسم ساده است: “آیا به داده های تبدیل خود اعتماد دارید؟”

اگر به داده‌های تبدیل خود اعتماد ندارید، ممکن است همه داده‌های حساب دیگر اشتباه باشند.

در مرحله بعد، باید به دنبال هر گونه تبدیل ردیابی نشده در وب سایت باشید. به عنوان مثال، تماس های تلفنی و چت ها معمولا ردیابی نمی شوند. این به شما نشان می دهد که در کجا شکاف داده دارید و ممکن است داده های شما بهتر از چیزی باشد که به نظر می رسد.

در آخر تنظیمات را بررسی کنید. در حالی که همه تنظیمات مهم هستند، چند تنظیمات وجود دارد که بررسی آنها ضروری است.

7 نکته برای انجام ممیزی گوگل ادز

اولی این است شمردن. اگر شخصی بیش از یک بار تبدیل شود، آیا باید آنها را به عنوان یک تبدیل حساب کنید یا همه تبدیل های او؟

در تولید سرنخ، ما به ندرت می خواهیم فردی را بیش از یک بار بشماریم، زیرا هیچ ارزش اضافی وجود ندارد که یک فرد چندین بار با ما تماس بگیرد. اگر تعداد بر روی “هر” تنظیم شود، تبدیل ژن سرب ما اغلب متورم می شود.

برعکس، اگر محصولاتی را به صورت آنلاین می فروشید، معمولاً می خواهید هر بار که شخصی در فروشگاه شما چک می کند، حساب کنید، و بنابراین، می خواهید از “هر” به عنوان شمارش خود استفاده کنید.

بعد، می خواهیم به ستون I نگاه کنیمدر اهداف سطح حساب گنجانده شده است. اهداف با علامت “بله” همان چیزی است که برای مناقصه خودکار استفاده می شود. ممکن است اهدافی داشته باشید که بخواهید آنها را در حساب ارزیابی کنید اما از آنها برای ارائه پیشنهاد استفاده نکنید.

در نهایت، می‌خواهید ببینید که ارزش‌ها چگونه ردیابی می‌شوند و آیا با روش bid منطقی است یا خیر.

به عنوان مثال، این حساب بازدیدهای فروشگاهی بسیار قوی دارد و آنها می خواهند ارزش بالایی را به بازدید از فروشگاه اختصاص دهند تا بتوانند از مناقصه ROAS استفاده کنند و خریدهای داخل فروشگاه را در نظر بگیرند.

اگر مقادیر بازدید از فروشگاه روی پیش‌فرض یک تنظیم می‌شد، مناقصه خودکار عمدتاً این هدف را نادیده می‌گرفت زیرا مقدار بسیار پایین بود.

اهداف تبدیل را می‌توان در سطح کمپین نادیده گرفت، بنابراین باید بررسی کنید که آیا کمپین‌هایی از تنظیمات هدف متفاوت از پیش‌فرض‌های حساب استفاده می‌کنند یا خیر.

وقتی از ردیابی تبدیل راضی بودید، وقت آن است که ببینید کجا می‌توانید از حساب خود «دریافت بیشتری» داشته باشید.

کاوش عمیق تر: چگونه حساب Google Ads خود را مانند یک حرفه ای حسابرسی کنیم

2. ارزیابی سهم تاثیر

سهم نمایش درصد دفعاتی است که تبلیغ شما در مقایسه با تعداد دفعاتی که می‌توانست نمایش داده شود.

شما به یکی از این دو دلیل تأثیر خود را از دست می دهید:

  • بودجه: بودجه شما برای نمایش در همه حراج ها بسیار کم بود
  • رتبه: رتبه تبلیغ شما برای نمایش آگهی شما بسیار پایین بود
ارزیابی سهم برداشتارزیابی سهم برداشت

دستکاری بودجه اغلب ساده ترین برد در بسیاری از حساب ها است. اگر کمپین هایی دارید که به دلیل بودجه کم در حال از دست دادن هستند که سود بیشتری نسبت به کمپین های دیگر دارند، برخی تغییرات ساده بودجه می تواند اثربخشی حساب شما را افزایش دهد.

سهم از بین رفتن نمایش به دلیل رتبه آگهی ترکیبی از سه عامل است:

  • پیشنهاد شما
  • امتیاز کیفیت شما
  • دارایی های تبلیغاتی شما (افزونه ها) بر حراج تأثیر می گذارد

اطمینان از داشتن دارایی های تبلیغاتی خوب آسان است. دومین ارزیابی که باید انجام دهید این است که نمرات کیفیت خود را بررسی کنید و ببینید که آیا به طور کلی بالا یا پایین هستند. ساده ترین راه برای انجام این کار استفاده از جداول محوری برای تجزیه و تحلیل امتیاز کیفیت است.

اگر امتیازات کیفیت شما پایین است و با فرض اینکه سعی نمی‌کنید ترافیک را مانند B2B از قبل با کیفیت بگیرید، کار روی امتیازات کیفیت می‌تواند تبدیل کلی شما را افزایش دهد.

اگر امتیازات و دارایی‌های کیفیت شما در وضعیت خوبی قرار دارند، پس می‌دانید که تنها راه برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر از کلمات کلیدی فعلی‌تان این است که قیمت‌های پیشنهادی خود را افزایش دهید یا آزمایش تبلیغات و صفحه فرود برای افزایش نرخ تبدیل انجام دهید. اگر نمی‌توانید قیمت پیشنهادی خود را افزایش دهید، باید روش‌های هدف‌گیری بیشتری را برای به دست آوردن تبدیل‌های بیشتر اضافه کنید.

3. ثبات تنظیمات کمپین

اگر کمپین های زیادی وجود دارد، دیدن تعدادی که تنظیمات نادرست دارند یا نیاز به بررسی دقیق تر دارند، غیرمعمول نیست.

سازگاری تنظیمات کمپینسازگاری تنظیمات کمپین

چیزی که باید توجه شما را جلب کند هر کمپینی است که در یکی از این تنظیمات با کمپین های دیگر متفاوت است:

  • زبان
  • محل
  • شبکه های
  • زمان روز
  • نوع استراتژی پیشنهادی

معمولاً کمپین های مختلف تنظیمات متفاوتی دارند. اما، اگر کمپینی را مشاهده کردید که همه کشورها و مناطقی هستند که هیچ یک از کمپین‌های دیگر این تنظیمات را ندارند، ارزش بررسی عمیق‌تر را دارد.

اگر فقط یک کمپین دارای تعدیل پیشنهاد قیمت برای دستگاه باشد، به این معنی که ممکن است در نوع دستگاه نباشد، بررسی اینکه آیا شکاف پوشش کلمه کلیدی در دستگاه وجود دارد مفید است.

احتمالات بی پایان هستند و شما مثبت کاذب خواهید داشت. با این حال، تبلیغ‌کنندگان به اندازه کافی این صفحه را با توجه به ناهماهنگی‌ها بررسی نمی‌کنند، مثلاً یک کمپین از ساعت 8 صبح تا 4 بعد از ظهر اجرا می‌شود در حالی که بقیه از 7 صبح تا 9 بعد از ظهر هستند.

ممکن است دلیلی برای تغییر وجود داشته باشد، اما شما می‌خواهید تنظیماتی را که به نظر نامناسب به نظر می‌رسد پرچم‌گذاری کرده و پیگیری کنید.

4. استفاده از نوع مطابقت

روش‌های پیشنهادی شما می‌تواند میزان موفقیت شما در استفاده از هر نوع تطابق را تعیین کند. این امری عادی است که در کمپین CPA هدف، مطابقت گسترده به خوبی انجام شود، اما در کمپین حداکثر تبدیل ضعیف است.

استفاده از نوع مطابقتاستفاده از نوع مطابقت

بررسی اثربخشی هر نوع تطابق می‌تواند به تعیین اینکه آیا یک نوع مطابقت باید حذف شود یا اینکه استراتژی پیشنهاد باید تغییر کند تا اطمینان حاصل شود که همه انواع مطابقت شما به خوبی برای شما کار می‌کنند، کمک می‌کند.

عمیق تر حفاری کنید: چرا نوع کلمه کلیدی تطبیق دقیق در PPC امروزه هنوز هم مرتبط است

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


5. سازماندهی گروه تبلیغات

تقسیم بندی گروه های تبلیغاتی بر اساس انواع تطابق یا گروه های تبلیغاتی تک کلمات کلیدی، چیزی از گذشته است. با این حال، شما همچنان نیاز به یک تبلیغ خوب برای ارتباط کلمه کلیدی در سطح گروه تبلیغاتی دارید.

مفهوم کلی هر ترکیب تبلیغاتی باید هر کلمه کلیدی در گروه تبلیغات را توصیف کند که تغییر نکرده است. به یاد داشته باشید، این یک آگهی گروه همانطور که در مورد آگهی است.

وظیفه کلمه کلیدی این است که تصمیم بگیرد که آیا یک تبلیغ باید نمایش داده شود یا خیر. این تبلیغ فرصتی برای متقاعد کردن کاربر است که متوجه می‌شوید چه می‌خواهد، کاربر را از قبل واجد شرایط کنید و او را متقاعد کنید که از سایت شما بازدید کند.

وقتی کلمات کلیدی و دارایی های تبلیغاتی به درستی با یکدیگر مرتبط نیستند، CTR های کلی، امتیازهای کیفیت و نرخ تبدیل شما آسیب می بینند.

بررسی گروه‌های تبلیغاتی با عملکرد بدتر از متوسط، تعداد زیادی کلمات کلیدی، یا فقط کلیک کردن روی برخی از با ارزش‌ترین گروه‌های تبلیغاتی و بررسی سازمان آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند تشخیص دهید که آیا حساب به سازماندهی بهتری نیاز دارد یا خیر.

گوگل اخیراً مجموعه ای مفید از ستون ها را اضافه کرده است تا به شما کمک کند تا ببینید یک گروه تبلیغاتی چند کلمه کلیدی و تبلیغات فعال دارد.

سازمان گروه تبلیغاتیسازمان گروه تبلیغاتی

همچنین باید بررسی کنید که آیا هیچ گروه تبلیغاتی هیچ کلمه کلیدی یا تبلیغات فعالی ندارد. این اغلب نشان می دهد که آخرین تبلیغ به طور تصادفی متوقف شده است یا همه کلمات کلیدی یا تبلیغات تایید نشده اند و شما باید تنظیماتی را در گروه تبلیغات انجام دهید.

6. سنجاق RSA

سنجاق دارایی ها موضوعی بحث برانگیز است، اما بررسی آنها می تواند به شما در درک مدیر PPC کمک کند. پین کردن اغلب به چند دلیل انجام می شود:

  • کنترل: می خواهید بدانید چه چیزی کار می کند یا یک پیام خاص تنظیم کنید.
  • ریاضی: نمایش‌های بسیار کمی دارید که Google نمی‌تواند بهترین آگهی جستجوی واکنش‌گرا (RSA) را برای نمایش تعیین کند.
  • آزمایش کردن: شما در حال آزمایش خطوط پین کردن هستید تا بفهمید کدام یک برای شما بهتر تبدیل می شود.

سنجاق کردن اگر به درستی به عنوان سنجاق انجام شود بسیار مفید است و اگر چندین خط را به هر عنوان سنجاق کنید، دستگاه می تواند هر دو با هم کار کنند.

بزرگترین مشکل با پین نکردن ریاضی است. اگر 15 عنوان، 4 توضیح و 10000 نمایش در ماه داشته باشید، هر ترکیب می تواند یک بار در مدت تقریباً پنج ماه نمایش داده شود.

تراکم داده ها به قدری کم است که گوگل به طور پیش فرض تبلیغاتی را نشان می دهد که مرتبط با کلمات کلیدی هستند و اغلب فراخوان ها، مزایا و سایر پیام های شما را که به نشان دادن تفاوت شما با رقبا کمک می کنند، حذف می کند.

بسیاری از حساب‌ها می‌توانند معیارهای خود را با آزمایش و پین کردن آگهی بهبود بخشند، و این وظیفه شما به‌عنوان حسابرس است که مشخص کنید کسی باید آزمایش‌های بیشتری را انجام دهد.

کاوش عمیق تر: 7 ​​روش برای ارتقاء تبلیغات جستجوی واکنشگرا

7. تاریخچه را تغییر دهید

آیا حساب به طور فعال مدیریت می شود؟ من دوست دارم اسکریپت‌ها و تغییرات در حال اجرا خودکار را فیلتر کنم و ببینم واقعاً چند وقت یک‌بار شخصی در حساب خود تغییراتی ایجاد می‌کند.

آیا این حساب به صورت دستی برای کلمات کلیدی مارک خود پیشنهاد می دهد؟ اگر چنین است، آخرین باری که تغییر پیشنهاد دادند چه زمانی بوده است؟

آیا حساب از مطابقت گسترده استفاده می کند؟ اگر چنین است، آخرین باری که کلمات کلیدی یا عبارات جستجوی منفی به حساب اضافه شده اند، چه زمانی بوده است؟

بررسی نوع تغییرات می تواند نشان دهد که چه چیزی برای مدیر مهم است و هر چند وقت یکبار تغییرات در حساب ایجاد می شود.

امتیاز: حداکثر عملکرد عبارات جستجو با هم همپوشانی دارند

گوگل اخیراً به تبلیغ کنندگان اجازه داده است تا عبارات جستجوی حداکثر عملکرد خود را مشاهده کنند.

با حساب‌های بزرگ‌تر، دانلود این داده‌ها بسیار دشوار و کند است. به نظر می رسد گوگل در تلاش است تا به شفافیت بیشتر کمک کند در حالی که کار با این داده ها را بسیار دشوار می کند.

اگر پشتکار دارید و موفق به دانلود داده‌های خود می‌شوید (دانلود دستی آن در حساب‌های بزرگ بیش از 24 ساعت طول می‌کشد)، باید عبارات جستجوی نمایش داده شده از PMax را با کمپین‌های جستجوی خود مقایسه کنید.

معمولاً بین عبارات جستجوی کمپین جستجو و عبارات جستجوی کمپین عملکرد حداکثر همپوشانی پیدا خواهید کرد. علاوه بر این، اغلب عبارات جستجوی Performance Max را پیدا می‌کنید که ترجیح می‌دهید از کمپین‌های جستجو نشان داده شود، زیرا گروه‌های تبلیغاتی برای آن عبارات ساخته شده‌اند.

بررسی عبارات جستجوی Performance Max می‌تواند به شما کمک کند کلمات کلیدی جدیدی را به کمپین‌های جستجوی خود اضافه کنید، کلمات کلیدی منفی جدیدی را به حساب اضافه کنید، یا مناطقی را پیدا کنید که باید PMax خود را با مرتبط بودن عبارت جستجو بهبود بخشید.

کاوش عمیق تر: نحوه تجزیه و تحلیل بینش عبارات جستجوی Performance Max برای موفقیت PPC

فرصت های بهینه سازی را در حساب های تبلیغاتی گوگل خود کشف کنید

حسابرسی بخش اساسی مدیریت PPC است. هیچ حساب کاربری کامل نیست. حساب ها با گذشت زمان رشد می کنند و تغییر می کنند و چیزی از دست می رود. اگر به طور منظم حساب خود را حسابرسی نکنید، این اشتباهات می توانند سال ها ادامه داشته باشند.

ترفند این است که حساب کاربری را برای یافتن و رفع این مشکلات بررسی کنید. در بسیاری از موارد، این فقط برای رفع یک مشکل نیست، بلکه برای دیدن تصویری بزرگ از نحوه بهبود عملکرد کلی حساب و دانستن آنچه باید انجام شود.

در حالی که موارد بسیار بیشتری وجود دارد که می توانند در حسابرسی گنجانده شوند، این هشت مرحله باید به شما محل شروعی بدهد تا اطمینان حاصل کنید که به داده هایی که برای ارزیابی و بهبود حساب PPC خود استفاده می کنید اعتماد دارید.

بررسی عمیق تر: چگونه یک چک لیست PPC خود ممیزی می تواند از کار شما در برابر ممیزی های خارجی محافظت کند

نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.

Source link