داشتن یک استراتژی جستجوی تجارت الکترونیک واضح ضروری است – به ویژه در طول تعطیلات.
برای اصلاح رویکرد PPC خود آماده اید؟
موفقیت به همکاری یکپارچه بین تیم های فروش، بازاریابی و رسانه بستگی دارد.
مشخصات ممکن است متفاوت باشد، اما نکات زیر راهنمایی جهانی ارائه می دهد.
1. برچسب زدن همه چیز
استفاده مداوم و منسجم از برچسب ها یک دارایی کلیدی برای حساب های تبلیغاتی خرده فروشی خواهد بود. برچسب ها را در هر سطح ممکن اعمال کنید:
- کمپین.
- گروه آگهی/گروه دارایی.
- آگهی
- کلمه کلیدی
برچسب ها، مانند هر قرارداد نامگذاری، باید منطقی، حاوی اطلاعات لازم و مورد توافق همه اعضای تیم باشد.
مطمئن شوید که شامل:
- محدوده تاریخ مربوطه برای گزارش های تبلیغاتی.
- اطلاعات مفید مناقصه (به عنوان مثال، “درآمد”).
- حروف اول برچسب برای ردیابی آسان.
به یاد داشته باشید که پس از ایجاد برچسب ها را اعمال کنید، زیرا آنها به طور خودکار در هیچ سطحی اعمال نمی شوند.
2. انواع کمپین را متمایز کنید
انواع کمپین های تجارت الکترونیک بسته به تبلیغ کننده متفاوت است. این امر تصمیم گیری در مورد راه اندازی و زمان عرضه در چرخه فروش را دشوارتر می کند.
کمپینهای Performance Max، Search و Demand Gen هر کدام مزایا و معایبی برای خردهفروشی دارند.
در همین حال، مرورهای هوش مصنوعی گوگل ممکن است به زودی با ارائه تبلیغات بر تجارت الکترونیک تأثیر بگذارد.
هنگام انتخاب ترکیب رسانه، اهداف و KPIهای منحصر به فرد را برای هر نوع کمپین تعریف کنید.
به عنوان مثال، اگر از حداکثر عملکرد و جستجو با هدف ROAS 3 برابر استفاده کنید، ممکن است اولویت بندی PMax با هدف ROAS بالاتر و بودجه بیشتر موثرتر باشد.
Demand Gen در کنار PMax و/یا Search به خوبی کار می کند، مشروط بر اینکه اهداف متمایز داشته باشد، مانند افزایش درآمد افزودنی به سبد خرید یا جذب مشتری جدید.
باید بهعنوان قیف میانی بالا در نظر گرفته شود و بهجای هدف ROAS، با معیارهایی مانند ارزش تبدیل یا اهداف کسب راهاندازی شود.
عمیق تر کنکاش کنید: نسل پیشرو در مقابل تجارت الکترونیک: چگونه استراتژی های PPC خود را برای موفقیت تنظیم کنید
3. اتوماسیون اهرمی
آخرین ویژگیهای اتوماسیون Google (به عنوان مثال، تطابق گسترده، مناقصه مبتنی بر ارزش، حداکثر عملکرد، داراییهای ایجاد شده بهطور خودکار، و غیره) بسیاری از تبلیغکنندگان را در مورد دستاوردهای بالقوه عملکرد خود تردید کردهاند.
با این حال، برای اکثر مشاغل و خرده فروشان تجارت الکترونیک، این ابزارها به طور خاص برای افزایش سیگنال های درآمد و بهبود عملکرد طراحی شده اند.
مناقصه برای درآمد – یا در حالت ایده آل سود خالص، زمانی که برای همه تبلیغ کنندگان در دسترس باشد – برای موفقیت خرده فروشی در جستجوی پولی بسیار مهم است.
تطابق گسترده به درک قصد مشتری کمک می کند و بینش داده های پرس و جوی ارزشمندی را در مورد نحوه جستجوی خریداران برای محصولات یا مارک ها ارائه می دهد.
استفاده از این ابزارهای اتوماسیون باعث صرفه جویی در زمان بهینه سازی، افزایش رتبه تبلیغات و افزایش رقابت در چشم انداز خرده فروشی می شود.
مرورهای هوش مصنوعی اغلب برای پرس و جوهای اطلاعاتی یا آموزشی در بالای تبلیغات جستجو ظاهر می شوند. مناقصه خودکار یک جزء مهم در اجرای رسانه در کنار هوش مصنوعی است، نه در برابر آن.
کمپینهای پولی باید با اهداف تبدیل در یک وبسایت، در حالت ایدهآل با مقادیر اختصاصیافته، بهینه شوند تا اطمینان حاصل شود که در مکان و زمان مناسب به خریداران دسترسی پیدا میکنند – از جمله قرارگیریها در مرورهای هوش مصنوعی.
حفاری عمیق تر: حداکثر کردن عملکرد: استراتژی هایی برای موفقیت در تجارت الکترونیک
دریافت خبرنامه که بازاریابان به آن اعتماد دارند.
4. از قوانین خودکار استفاده کنید
استفاده از قوانین خودکار بهترین روش برای تجارت الکترونیک است. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که از قبل برای فروش برنامه ریزی کنید تا مطمئن شوید که در زمان های مناسب پخش می شوند و متوقف می شوند.
برای فروش های متعدد که به طور همزمان اجرا می شوند، قوانین خودکار برای کمپین ها، تبلیغات یا کلمات کلیدی می توانند به مدیریت موثر تبلیغات کمک کنند.
تراز کردن این قوانین با برچسب ها لایه دیگری از کنترل را اضافه می کند و به شما امکان می دهد دارایی ها را بر اساس برچسب های موجود فعال یا متوقف کنید.
همچنین، اگر یک اقدام تبدیل خاص هدف یک فروش یا کمپین است (مثلاً ایجاد یک لیست ایمیل قبل از تبلیغات آینده) از قوانین ارزش تبدیل استفاده کنید.
5. ثبت یادگیری در زمان واقعی
نگه داشتن یادداشت های دقیق در کنار گزارش تغییرات/بهینه سازی بسیار ارزشمند است. صرف چند دقیقه روزانه برای ردیابی رویدادها زمینه حیاتی را برای مشتریان، سایر تیم ها یا اعضای تیم آینده فراهم می کند.
- آیا یک تگ تبدیل شکسته است؟ کدام یک؟
- آیا وب سایت برای مدتی از کار افتاده بود؟
- در مورد خوراک محصول چطور؟
- آیا یک محصول در TikTok ویروسی شد و منجر به افزایش جستجوهای برند شد؟
این سوابق برای برنامه ریزی و همکاری بسیار مفید هستند.
علاوه بر این، هماهنگی با پشتیبانی مشتری، چه در زمان واقعی و چه در خلال گزارشهای پس از کمپین، بینشهای ارزشمندی را اضافه میکند.
به عنوان مثال، درک تغییرات در نرخ بازگشت، بازخورد مشتری یا بهروزرسانیهای محصول میتواند به انتشار جدید کمک کند و ویژگیهای کلیدی را در کپی آگهی برجسته کند.
کاوش عمیق تر: چگونه هزینه و بودجه تبلیغات تجارت الکترونیک خود را برای بهترین بازگشت سرمایه بهینه کنید
6. به طور مستقیم از سال های قبل یاد بگیرید
یادگیری از سالهای گذشته هنگام برنامهریزی برای تعطیلات، فروش یا عرضه محصول ضروری است.
جمعآوری دادههای تاریخی به شناسایی روندها کمک میکند، مانند اینکه آیا مشتریان یک هفته قبل از فروش اقلامی را به سبد خرید خود اضافه میکنند، آیا جذب مشتری جدید در طول تبلیغات افزایش مییابد یا اینکه مشتریان بازگشتی در ماه نوامبر و دسامبر به میزان قابل توجهی بیشتر خرج میکنند.
این بینش ها استراتژی های بهتری را برای قوانین ارزش تبدیل، جذب مشتری و اهداف پیشنهادی امکان پذیر می کند.
با این حال، از تکیه صرف به عملکرد گذشته برای سنجش موفقیت خودداری کنید. چشم انداز خرده فروشی، ابزارهای بهینه سازی و محیط رقابتی به سرعت در حال تکامل هستند، با روندهای جدید یا محصولات ویروسی که به طور غیرقابل پیش بینی ظاهر می شوند.
پس از پایان کمپین، عملکرد را با استفاده از ابزارهایی مانند Google Trends برای دادههای محصول برند و غیربرند خلاصه کنید. چک های میان کمپین انتخاباتی نیز می تواند ارزشمند باشد.
ابزارهای شخص ثالث مانند Semrush، Similarweb یا Spyfu را برای اطلاعاتی در مورد هزینه های رقبا و عملکرد دسته کاوش کنید. (نسخه های رایگان نیز به خوبی کار می کنند!)
تاکتیک های هوشمندتر PPC برای موفقیت در خرده فروشی
فصل تعطیلات فرصتی برای موفقیت در تجارت الکترونیکی است و اصلاح استراتژی PPC شما می تواند تفاوت را ایجاد کند.
کمپینهای خردهفروشی خود را با اجرای بهترین شیوهها مانند برچسبگذاری استراتژیک، استفاده از اتوماسیون و یادگیری از دادههای تاریخی، برای حداکثر تأثیر بهینه کنید.
همانطور که به جلو می روید، روی همسو کردن تیم ها، ابزارها و تاکتیک های خود برای اجرای کمپین بدون درز و مبتنی بر داده تمرکز کنید.
پس از کمپین، نتایج را عمیقاً تجزیه و تحلیل کنید تا بینش هایی را استخراج کنید که استراتژی های آینده را مشخص می کند. با نکات بالا، کمپین های PPC شما می توانند درآمد و رشد مشتری را فراتر از عجله تعطیلات افزایش دهند.
نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.