این اغلب به تلاش و بحث بیشتر از حد انتظار نیاز دارد، به خصوص اگر وب سایت شما به شدت به چارچوب های جاوا اسکریپت متکی است، بنابراین این مرحله را نادیده نگیرید.
سعی کنید دادههای ساختاریافته را به صفحات محصول خود در لیستهای مجموعه ویژگیها و نشانهگذاری طرحواره اضافه کنید، تا جایی که میتوانید به وبسایت خود نزدیک به «دادههای خالص» اضافه کنید.
3. در حاشیه کار کنید، رفع 1% را پیدا کنید
ما با تعداد زیادی اسناد برای تجزیه در وب به نقطه عطف می رویم.
ما به زودی به نقطه ای خواهیم رسید که چالش خواهد بود نه رتبه بندی طولانی تر اما نمایه سازی – یا حتی خزیدن
به دلیل محافظه کاری و احتیاط من، آن اصلاحات فنی 1 درصدی که مدام به عقب رانده می شوند، شروع به احساس بحران های وجودی می کنند.
هر کدام نشان دهنده فرصتی برای Google است تا وب سایت ما را رد کند و تصمیم بگیرد که دیگر ارزش خزیدن یا فهرست کردن را ندارد.
بنابراین، به عقب برگردید و برخی از آن اصلاحات 1٪ را که به طور مداوم کنار گذاشته شده اند، بردارید. چیزهایی که قبلاً گفتید ارزش وقت یا تلاش تیم توسعه دهنده شما را نداشت.
به کریسمس نزدیک است – اگر یک کد ثابت ندارید و یک وب سایت تجارت الکترونیک نیستید، به هر حال ممکن است اوضاع آرام باشد.
به مواردی مانند:
- og تکراری: برچسب ها، عنوان ها، توضیحات یا هر متا تگ دیگری.
- پلاگین های قدیمی که غیرفعال هستند اما حذف نشده اند.
- اندازه های تصویر
- ناوبری موبایل و دسکتاپ تکراری.
- برچسبهای منسوخ یا تکراری در Tag Manager، Segment و غیره.
- نصب تگ منیجر تکراری (آیا هنوز کد Google Optimize را نصب کرده اید؟)
- جاوا اسکریپت منسوخ شده در سایت.
- مشکلات دسترسی، مسائل مربوط به انطباق با HTML یا CSS (همانطور که توسط W3C گزارش شده است).
- صفحات قدیمی یا پست پیش نویس در سطح سرور که باید حذف شوند.
اصلاحات 1% مختص تیم و وب سایت شما است، اما اینها برخی از موارد رایج هستند. آنها را مرور کنید و شروع به اضافه کردن آنها به بلیط های خود کنید.
جستجوی عمیق تر: چگونه وظایف فنی سئو را اولویت بندی کنیم
دریافت خبرنامه که بازاریابان به آن اعتماد دارند.
4. به خواص جدید نگاه کنید
HTML، CSS، و جاوا اسکریپت (شامل کتابخانه ها و چارچوب ها) همیشه در حال پیشرفت هستند و گوگل به طور مداوم راه های جدیدی را برای کارآمدتر و سریع تر کردن کار ما معرفی می کند.
بسیاری از این تغییرات به ما به عنوان سئوکار کمک می کند، از جمله:
- پیش اجرا: اساساً، میتوانید از این راهنمایی منبع استفاده کنید تا به Google بگویید محتملترین صفحه بعدی که یک شخص از آن بازدید میکند، که سپس میتواند در پسزمینه از قبل رندر شود.
- قابلیت مشاهده محتوا: این اساساً بارگذاری تنبل است اما برای محتوا و تصاویر. می تواند زمان بارگذاری اولیه را بسیار سریعتر کند.
اگر به دنبال فرصت هایی برای جابجایی سوزن در لبه خونریزی هستید، وبلاگ های توسعه دهندگان Google مکان خوبی برای شروع هستند.
حتی لینکهای موجود در گزارشهای تست سرعت صفحه شما باید حاوی اطلاعاتی در مورد راههای بالقوه کاهش سرعت سایت، مانند پیشرفتهایی مانند تقسیم کردن یا پنجرهسازی باشد.
این تغییرات ممکن است به زمان و تلاش قابل توجهی از توسعه دهندگان شما نیاز داشته باشد، بنابراین مهم است که آنها را با تیم خود در میان بگذارید. کار را ارزیابی کنید و یک مورد تجاری واضح برای اهمیت آنها ایجاد کنید.
اگر انتخابی بین اصلاحات 1٪ و اینها باشد، من شخصاً ابتدا به بدهی فنی شناخته شده اولویت می دهم، مگر اینکه بهبود از اصلاحات 1٪ شدید باشد (بیش از 30٪).
5. غروب هر تغییر مسیر 301 قدیمی تر از یک سال
از لحاظ تاریخی، من از حفظ تغییر مسیرهای 301 شما برای همیشه حمایت کرده ام، اما شروع به تغییر نظرم کرده ام.
چرا؟
هنگامی که شما یک لیست عظیم از 301 تغییر مسیر دارید، سرور باید هر بار که صفحه بارگیری می شود، هر خط را بخواند. این به زمان و منابع نیاز دارد، که کمیاب تر و با ارزش تر می شوند.
موضع گوگل این است که 301 تغییر مسیر را برای یک سال حفظ کند. مگر اینکه از پلتفرم تجزیه و تحلیل خود مدرک قوی داشته باشید که URL های قدیمی شما ترافیک قابل توجهی دریافت می کنند، منابعی را که دارید حفظ کنید.
ریدایرکت های 301 را که بیش از یک سال قدمت دارند حذف کنید.
کاوش عمیق تر: راهنمای سئو برای تغییر مسیرها
6. محتوا را یکپارچه کنید
من می دانم که این یک سئو فنی نیست، اما به مدیریت منابع مربوط می شود، مانند غروب تغییر مسیرهای 301 ساله شما.
هرچه محتوای بیشتری داشته باشید، وب سایت شما سنگین تر می شود و صفحات بیشتری برای خزیدن و فهرست بندی وجود دارد.
اگر محتوای مشابهی در سالهای 2013، 2017 و 2022 دارید، بهجای اینکه صفحات جداگانهای را برای هرکدام از آنها نگه دارید، آنها را هم برای مدیریت خزیدن و هم برای نمایان بودن ادغام کنید.
گوگل روی کلمات کلیدی یا سال ها تمرکز نمی کند. به دنبال مرتبط ترین پاسخ به پرسش است.
محتوای خود را برای پاسخ به سوالات گروه بندی کنید، نه اینکه کلمات کلیدی خاصی را هدف قرار دهید.
سئوی فنی اساسی است
موارد بیشتری در مورد سئو فنی وجود دارد که در اینجا گنجانده نشده است زیرا باید بخشی از بررسی های پیش فرض ما باشد، مانند:
- پیوندهای داخلی را بررسی کنید تا ببینید آیا پرش وجود دارد یا خراب شده است.
- مدیریت امنیت سایت
- پیاده سازی تغییر مسیرهای 301 و مدیریت 404s.
- داشتن ساختار سایت ثابت
من در بالا به اشتراک گذاشتم که فکر می کنم در آینده برای سئو فنی مهم تر خواهد شد.
اکنون زمان مناسبی برای اجرای اصلاحات و بهروزرسانیها است تا زمینه را برای موفقیت پایدار در سال 2025 فراهم کنیم.
نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.
جدید در زمین موتورهای جستجو