صنعت بازاریابی جستجو به طور سنتی با درک فناوری های جدید به کار گرفته شده توسط گوگل و بینگ همراه بوده است.
در اینجا شش پیشرفت در سئو مربوط به نحوه رتبه بندی موتورهای جستجو وجود دارد که همه متخصصان جستجو باید آن را درک کنند تا به طور موثر کار کنند.
1. بلوک های محتوا را درک کنید
اشتباه رایجی که من می بینم این است که افرادی سعی می کنند در مورد لیستی از عبارات کلیدی بنویسند.
سئوی سنتی قدیمی عبارت است از قرار دادن عبارت کلیدی در عنصر عنوان و سپس قرار دادن تغییرات آن کلمات کلیدی در عناصر عنوان.
موتور جستجوی مدرن دیگر صفحات را از نظر کلمات کلیدی درک نمی کند. موتورهای جستجو صفحات وب را از نظر موضوعات درک می کنند، چیزی که به عنوان طبقه بندی موضوعی از آن یاد می شود.
طبقه بندی عبارت است از سازماندهی موضوعات به دسته های موضوعی و موضوعات فرعی آن موضوعات.
در اینجا نمونه ای از یک طبقه بندی دایرکتوری قدیمی است که موضوعاتی مانند این را سازماندهی می کند:
Business > Ecommerce > Technology Vendors
گوگل مقالات تحقیقاتی زیادی در مورد طبقه بندی موضوعی منتشر کرده است. یک مقاله تحقیقاتی اخیر در مورد گسترش طبقه بندی موضوعی با اشاره به اینکه چگونه طبقه بندی موضوع در جستجوی وب مفید است شروع می شود:
طبقه بندی موضوعی که ساختارهای موضوعی سلسله مراتبی یک مجموعه متن را نشان می دهد، به طور قابل توجهی به برنامه های کاربردی غنی از دانش، از جمله جستجوی وب و پاسخ به سؤال کمک کرده است.
هنگامی که یک موتور جستجو به یک برچسب عنوان نگاه می کند، این کار را انجام می دهد تا بفهمد چیست موضوع از صفحه وب است.
به طور مشابه، وقتی یک موتور جستجو به عناوین نگاه میکند، سعی میکند بفهمد که بلوکهای محتوا، همانطور که در عناوین نشان داده میشود، در مورد چیست.
یک صفحه وب در مورد یک است موضوع، و آن صفحه وب حاوی مرتبط است موضوعات فرعی.
ایجاد یک صفحه وب زمانی آسانتر میشود که ابتدا موضوع اصلی را فهرست میکنید و سپس فهرستی از موضوعات فرعی مربوطه را فهرست میکنید.
در اینجا یک مثال است:
Topic: How to Choose a Fishing Kayak
Subtopics:
هنگامی که موضوع و موضوعات فرعی مرتبط را مشخص کردید، آماده نوشتن یک مقاله در مورد موضوع هستید که برای موتورهای جستجو (و مردم) به راحتی قابل درک باشد.
2. جامع همیشه در موضوع نیست
اشتباه رایجی که در ممیزی وب سایت صفحات با رتبه پایین با آن مواجه می شوم، تمایل به بازنویسی است.
ایجاد محتوای جامع هیچ اشکالی ندارد. اما نقطه ای وجود دارد که در آن محتوا از موضوع خارج می شود.
چگونه این اتفاق می افتد؟ چگونه می دانید که این اتفاق می افتد؟
نوشتن بهترین صفحه وب در مورد یک موضوع اغلب نیاز به جامعیت دارد.
این عبارت، “چگونه یک کایاک ماهیگیری انتخاب کنیم”، چندین موضوع فرعی را در بر می گیرد (همانطور که در بالا ذکر شد).
مبحث کایاک ماهیگیری شامل بسیاری از موضوعات دیگر است.
برخی از موضوعات گستردهتر کایاک ماهیگیری عبارتند از:
- پاروهای کایاک.
- موتورهای ترولینگ.
- ماهی یاب (واحد سونار).
- تورهای ماهیگیری دسته کوتاه.
- جعبه دنده.
همه آن موضوعات فرعی مربوط به کایاک ماهیگیری است. اما آنها هستند نه مربوط به موضوع “چگونه یک کایاک ماهیگیری انتخاب کنیم.:
آنها برای موضوع متفاوتی مرتبط هستند، مانند: “یک کایاک ماهیگیری به چه وسایلی نیاز دارد؟:
هنگام نوشتن محتوا یا ممیزی محتوای مشتری، همیشه مراقب تغییر موضوع باشید.
انحراف موضوع زمانی است که موضوع مقاله شروع به تغییر می کند و به موضوع دیگری منحرف می شود.
Specificity به معنای کیفیت تعلق به یک موضوع خاص است.
از زمان بهروزرسانی پزشکی Google (زمانی که گوگل سایتهایی را که خارج از موضوع بودند حذف کرد) نادیده گرفتن ویژگیها غیرممکن شد و اهمیت فزایندهای پیدا کرد زیرا گوگل درک زبان طبیعی بیشتری را به موتور جستجو اضافه کرد.
3. تصویر ویژه
Google Search Generative Experience (SGE) پاسخ یک موضوع را خلاصه میکند و فهرستهایی را از سه وبسایت در بالای صفحه، در سمت راست پاسخ ایجاد شده توسط هوش مصنوعی نشان میدهد.
عنوان و توضیحات متا در قطعهها نشان داده شده است، و همچنین یک تصویر از تصویر ویژه صفحه وب به اندازه تصویر کوچک کوچک میشود.
آن تصویر چیزی است که شما کنترل می کنید، بنابراین از تصویر برجسته بهترین استفاده را ببرید.
ممکن است استفاده از یک تصویر برجسته که رنگارنگ است و توجه چشم را جلب می کند مفید باشد.
اسکرین شات از تجربه مولد جستجوی گوگل

تصویر شماره 1 رنگارنگ و در مرکز است.
تصویر شماره 2 خارج از مرکز است و هنگام برش دادن تصویر برجسته، موضوع تصویر را پنهان می کند.
تصویر شماره 3 در مرکز قرار دارد، اما تاریک و خاموش است. رنگ های تیره عقب می نشینند (که به معنای عقب ماندن و کاهش است).
انجام دادن
- یک تصویر برجسته ایجاد کنید که رنگارنگ و در مرکز باشد. موضوع اصلی تصویر برجسته باید در مرکز باشد.
- تصاویر با پس زمینه رنگارنگ چشم را به خود جلب می کنند. همچنین اگر سوژه اصلی رنگارنگ باشد کار می کند.
نکن
- از تصویری که سوژه اصلی در سمت راست یا چپ تصویر است استفاده نکنید. گوگل آن را نمایش می دهد، اما کمی بد به نظر می رسد.
- از یک تصویر در تاریکی یا یک رنگ کلی با رنگ تیره که تصویر کلی تیره است استفاده نکنید.
4. اورجینال باشید
بسیاری از مردم از ایندکس شدن شکایت دارند، اما محتوای آنها رتبه بندی نمی شود. این چیزی است که خیلی ها به طور فزاینده ای از آن شکایت دارند.
یکی از دلایل می تواند این باشد که هیچ چیز متفاوت از آنچه قبلاً وجود دارد وجود ندارد.
جان مولر از گوگل توصیه کرد:
“شما واقعا باید مطمئن شوید که چیزی که ارائه می کنید منحصر به فرد، قانع کننده و با کیفیت است تا سیستم ها و کاربران ما به طور کلی بگویند، من می خواهم به این وب سایت خاص بروم زیرا آنها چیزی را به من ارائه می دهند که در وب منحصر به فرد است. و من فقط نمی خواهم به هیچ وب سایت تصادفی دیگری بروم.”
من فکر می کنم بخشی از دلیل این اتفاق به این دلیل است که فناوری که قرار است به رتبه بندی کمک کند، به شدت به نتایج جستجو و تجزیه و تحلیل رقبا متکی است.
پس اتفاقی که میافتد این است که مقدار مشخصی از همگنی شروع به خزش میکند، جایی که همان نوع عبارات در آنجا منتشر میشوند، چیزی که سایت را به روشی مفید بهتر کند.
دو دلیل موجه برای تحلیل رقبا وجود دارد:
- شناخت نقاط قوت و ضعف رقبا.
- درک هدف عبارات کلیدی در SERP ها.
تجزیه و تحلیل رقبا هرگز نباید در مورد کپی کردن کارهایی باشد که رقبا انجام می دهند.
گوگل فقط می تواند آنچه را که ناشران در آنجا منتشر می کنند رتبه بندی کند. اگر همه محتوایی را با لیست منتشر کنند، گوگل این رتبه بندی را خواهد داشت.
در بسیاری از موارد، شخصی که میتواند نحوه ارائه بهترین خدمات را به خواننده برای یک موضوع خاص بیابد، کسی است که به بالای صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) شلیک میکند.
به همین دلیل است که من هرگز تمرین نوشتن 10 برابر را تایید نکرده ام، جایی که شما کاری را که یک رقیب انجام داده است، انجام دهید و همان کار را انجام دهید، اما 10 برابر بهتر.
از قضا، استراتژی اصلی 10x بازنویسی شد و به استراتژی آسمانخراش تغییر نام داد.
آنها هر دو یک چیز هستند – و به نظر من هیچکدام استراتژی خوبی نیستند زیرا فقط تکرار کارهایی است که دیگران قبلاً انجام داده اند.
همیشه از کاربر شروع کنید و به بهترین راه برای پاسخ به سوال او فکر کنید. آیا این به معنای افزودن مرحله به مرحله است؟ تصاویر بیشتر؟
همانطور که گوگل و بینگ در درک زبان طبیعی بهتر می شوند، ارائه خدمات بهتر به کاربران به روشی که درخواست جستجو نیاز دارد ضروری تر می شود.
5. مردم همچنین می پرسند
روندی وجود دارد که در آن مردم از ویژگی Google’s People Also Ask (PAA) استخراج میکنند تا موضوعات فرعی را پیدا کنند تا به محتوای خود اضافه کنند تا کامل شود.
برخی از آن پیشنهادها موضوعات فرعی موضوع اصلی هستند. اما برخی از پیشنهادات اینطور نیست.
بنابراین بسیار مهم است که همه پیشنهادات PAA را نپذیرید و آنها را به موضوع خود اضافه نکنید.
دلیل استفاده نکردن از همه پیشنهادات PAA این است که برخی از آنها به موضوعات دیگر منشعب می شوند و آنها را به موضوع اصلی بی ربط می کند.
به طور منطقی، اضافه کردن یک موضوع نامربوط به مقاله، آن مقاله را مرتبط تر نمی کند.
تمام هدف ویژگی PAA کمک به جستجوگران برای یافتن موضوع متفاوت است.
اسناد گوگل در مورد ویژگی PAA چنین می گوید:
این عناصر بصری که معمولاً «مردم هم می پرسند» نامیده می شوند، به کاربران کمک می کنند تا سفرهای جستجوی خود را گسترش دهند.
…ویژگیهای کاوش به جستجوگران کمک میکند تا سؤالات یا جستجوهای بیشتری را که به عبارت جستجوی اصلی آنها مرتبط است (همچنین به عنوان «مردم هم میپرسند» شناخته میشود) کاوش کنند.»
لغت گشاد به معنای وسعت دادن در فاصله یا وسعت دادن چیزی است. بنابراین، برخی از پیشنهادات PAA مرتبط اما گسترده تر از موضوع اصلی هستند.
صفحه Google در PAA همچنین خاطرنشان می کند:
«در حالی که نمیتوانید آنچه را که در اینجا نشان داده میشود کنترل کنید، وقتی به موضوعاتی فکر میکنید که میتوانید در مورد آنها برای سایت خود بنویسید، توجه به عبارتهای جستجوی مرتبط میتواند مفید باشد.»
استفاده از PAA برای محتوا می تواند مفید باشد، اما اگر مقاله بیش از حد گسترده شود، می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.
برای اینکه بفهمید در مورد چه چیزی باید بنویسید به PAA تکیه نکنید. متوجه شوید که مردم هنگام خرید یک محصول خاص به چه چیزهایی علاقه دارند.
اگر واقعاً میخواهید عمیقتر شوید، میتوانید از یک فروشنده بپرسید رایجترین سؤالاتی که مصرفکنندگان در مورد محصول میپرسند چیست.
بررسی کنید که مردم در رابطه با هر موضوعی که در مورد آن می نویسید در مورد چه چیزی در رسانه های اجتماعی صحبت می کنند.
6. آن را جعل کنید تا زمانی که کاری نکنید که دیگر کار نکند
لینک های معتبر
میانبرهای زیادی وجود دارد که برخی از ناشران برای ایجاد حس تخصص یا اقتدار از آنها استفاده می کنند.
با این حال، استفاده از هوش مصنوعی برای گرفتن این میانبرها به طور فزاینده ای موثر می شود.
گوگل از هوش مصنوعی به نام SpamBrain برای تجزیه و تحلیل الگوهای پیوند استفاده می کند تا پیوندهای جعلی بین وب سایت ها را بگیرد. این هوش مصنوعی حتی میتواند تاکتیکهای جدیدی را که دستکاریکنندگان پیوند استفاده میکنند، شناسایی کند.
یک مقاله Google در آوریل 2023 در مورد SpamBrain اشاره کرد:
ما همچنین SpamBrain را بهعنوان یک پلتفرم قوی و همهکاره بهبود دادیم و راهحلهای متعددی را برای بهبود پوشش انواع مختلف سوءاستفاده ارائه کردیم. یکی از این نمونه ها هرزنامه لینک بود. همانطور که در آن به اشتراک گذاشتیم
در دسامبر، SpamBrain را آموزش دادیم تا سایتهایی را که پیوندهای هرزنامه ایجاد میکنند، و همچنین سایتهایی را که برای ارسال پیوندهای هرزنامه به سایتهای دیگر ایجاد میکنند، شناسایی کند.به لطف قابلیت یادگیری SpamBrain، ما 50 برابر بیشتر سایت های هرزنامه لینک را در مقایسه با به روز رسانی هرزنامه لینک قبلی شناسایی کردیم.
پروفایل های لینکدین غیر معتبر
برخی از ناشران نویسندگان جعلی را با بیوگرافی نویسنده جعلی ایجاد میکنند تا آنچه را که معتقدند الگوریتم Google مربوط به تجربه، تخصص، اعتبار و اعتماد است دستکاری کنند.
اما لینکدین با موفقیت در حال شناسایی تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی است که برای ایجاد آن پروفایل های جعلی استفاده می شود و میلیون ها پروفایل جعلی را مسدود و حذف می کند.
یکی از بازاریابهای وابسته اظهار داشت که لینکدین 100 درصد از پروفایلهای جعلی آنها را که برای پشتیبانی از پروفایلهای نویسنده جعلی استفاده شده در وبسایتهایشان استفاده میشد، دستگیر کرد.
خواندن: چگونه لینکدین نمایه های جعلی را می گیرد
بررسی های جعلی کسب و کار گوگل
گوگل از مدلهای یادگیری ماشینی استفاده میکند تا بررسیهای جعلی ارائه شده توسط کاربران را قبل از انتشار دریافت کند.
گوگل از سیگنال های مختلفی برای شناسایی محتوای جعلی استفاده می کند (خواندن: چگونه گوگل نظرات جعلی کسب و کار را جلب می کند).
در سال 2022، بیش از 115 میلیون بررسی جعلی را مسدود یا حذف کرد.
وقتی اخیراً این موضوع را به یک متخصص جستجوی محلی گفتم، آنها به من گفتند که به مشتری خود توصیه کردهاند که نظرات جعلی را خریداری نکند، اما آنها به هر حال این کار را انجام دادند.
متخصص جستجوی محلی به من گفت:
من به معنای واقعی کلمه به یک شرکت گفتم این کار را نکند. آنها به هر حال پیش رفتند و بررسی های جعلی انجام دادند. فکر میکنم در عرض ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از پست شدن نظرات، نمایه کسبوکار Google آنها به حالت تعلیق درآمد.»
علاوه بر مسدود کردن و حذف نمایهها و بررسیهای جعلی، گوگل همچنین شروع به شکایت از کسبوکارهایی کرده است که نمایههای تجاری جعلی Google ایجاد میکنند.
گوگل از یک کلاهبردار شکایت کرد که چندین نمایه کسب و کار جعلی را در یک مدل کسب درآمد به نام Rank and Rent ایجاد کرده بود.
چیزی که گوگل از آن مستثنی شد، ایجاد نمایههای تجاری جعلی، ایجاد وبسایتهای تجاری جعلی، و افزودن بررسیهای جعلی در تلاش برای معتبر جلوه دادن آن پروفایلهای تجاری بود.
خواندن: چگونه گوگل نمایه ها و بررسی های جعلی کسب و کار را جلب می کند
گوگل و لینکدین تمام پروفایل های تجاری جعلی، بررسی ها و لینک ها را نمی گیرند. اما یک مهندس لینکدین به من گفت که اکنون 99 درصد آنها را می گیرند.
جستجو در هر جهت در حال تکامل است
مهم است که در یک راه بهینه سازی موتور جستجو قفل نشوید. عاقلانه است که بر اساس جدیدترین اطلاعات معتبر، پذیرای بینش باشید.
به همان اندازه مهم این است که یاد بگیرید چگونه اطلاعات نادرست سئو را شناسایی کنید، زیرا موارد زیادی وجود دارد.
برای مثال، یکی از گرایشهایی که من میبینم این است که یک متخصص سئو از بیل اسلاوسکی به عنوان الهامبخش یاد میکند و سپس درباره چیزهایی صحبت میکند که بیل هرگز تبلیغ یا پیشنهاد نکرده است.
همیشه نقل قول ها را بررسی کنید. تصور نکنید که چون کسی می گوید بیل اسلاوسکی گفته است، یا گوگل می گوید، آنچه در ادامه می آید صحیح است. همیشه نقل قول ها را بررسی کنید.
اما اجازه ندهید شیوع اطلاعات نادرست شما را در یک راه انجام کارها نگه دارد، زیرا شیوههای جستجو امروز سریعتر از هر زمان دیگری در بیش از 20 سال تجربه من در این صنعت پیشرفت میکنند.
منابع بیشتر:
تصویر برجسته توسط Dean Drobot/Shutterstock