@یازدهآنا کوستیوک
نویسنده و طراح بخشی از یک تیم بازاریابی در Eleken.co.
نرخ چرخش ، MRR ، LTV ، CAC ، CAC <> نسبت LTV و تعامل از مهمترین معیارهای SaaS هستند که باید آنها را کنترل کنید.
رشد تجارت شما کار ساده ای نیست. رشد یک تجارت SaaS فوق العاده چالش برانگیز است. چالش اصلی محصولات SaaS نیاز به “حفظ” کاربر برای پرداخت منظم است.
به هر حال ، در حالی که در مدل های تجاری سنتی ، عمده درآمد حاصل از خرید یکبار مصرف است ، در شرکت های SaaS ، درآمد به طور مساوی در مدت زمان طولانی توزیع می شود. بنابراین ، خطر اصلی مدل SaaS از دست دادن کاربر قبل از اینکه درآمد عمده از آنها بیشتر از سرمایه گذاری در بازاریابی برای جذب آن مشتری باشد ، از دست دادن است.
بنابراین ، معیارهای اصلی کسب و کار که بنیانگذاران و بازاریابان SaaS باید درک کنند ، حفظ مشتری است. بر اساس اطلاعات مستند ، از جمله مقاله الکن ، می توان معیارهای اساسی مدل SaaS را تعیین کرد.
6 مهمترین شاخص رشد SaaS:
- میزان ریزش
- MRR
- تلویزیون LTV
- CAC
- نسبت CAC <> LTV
- نامزدی
1. میزان ریزش
نرخ چرخش مهمترین معیار SaaS است. دو نوع نرخ چرخش وجود دارد:
- ریزش مشتری
- درآمدزایی
ریزش مشتری تعداد مشتریانی است که شما در طی یک دوره زمانی خاص به عنوان درصدی از کل مشتریان از دست داده اید. ارزش اصلی این معیار درک میزان حفظ کاربر است.