پلتفرم سئوی سازمانی BrightEdge به طور فعال میلیونها نتیجه جستجوی کلمات کلیدی را زیر نظر دارد، روندهای بیدرنگ در نمای کلی هوش مصنوعی Google و جستجوی ارگانیک مرتبط با بهروزرسانی در حال انجام الگوریتم Core در نوامبر 2024 را شناسایی میکند. داده ها شش مشاهدات اولیه را در مورد جهت الگوریتم گوگل و آنچه ناشران و سئوکاران باید در حال حاضر بدانند، نشان می دهد.
AI Overviews یک ویژگی جستجو است، بنابراین هرگونه تغییر در الگوریتم رتبهبندی اصلی Google در AIO منعکس میشود، بهویژه به این دلیل که راههای مختلفی وجود دارد که AIO و نتایج جستجوی ارگانیک همپوشانی دارند.
1. همپوشانی بین ارگانیک و استناد AIO
یکی از روندهای جالب تر که در این ماه ادامه دارد، همپوشانی بین وب سایت های ذکر شده در AIO و نتایج جستجوی ارگانیک است. این تغییر، که برای اولین بار در سپتامبر مشاهده شد، بسیار قابل توجه بود، به خصوص در ده نتیجه جستجوی ارگانیک برتر. محتوای ارگانیک با رتبه بالا شانس بالایی برای تبدیل شدن به یک استناد در AIO دارد. این روند نشان می دهد که گوگل به طور فزاینده ای استنادات AIO را با الگوریتم جستجوی ارگانیک همسو می کند.
اینکه گوگل چگونه SERP های ارگانیک را با AIO همسو می کند تنها می توان حدس زد زیرا گوگل در مورد این روند اظهار نظر نکرده است. ممکن است AIO خود را در نتایج جستجوی ارگانیکی قرار دهد که خود به طور فزایندهای دقیقتر با موضوعیت جستجوی جستجو هماهنگ میشوند.
حق امتیاز کسب اطلاعات گوگل روشی را برای رتبهبندی وبسایتها توصیف میکند که رتبهبندی جستجوی ارگانیک Google را با یک رابط جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی پیوند نزدیک میدهد. این روندهایی که BrightEdge متوجه شد با آن نوع تقارن بین جستجوی هوش مصنوعی و پاسخ های رتبه بندی شده ارگانیک مطابقت دارد.
2. پرس و جوهای خرید با رتبه های متفاوت
روند همپوشانی بین SERPهای ارگانیک و AIO در جستجوهای مربوط به خرید آشکار نمی شود.
اما این روند برای درخواست های خرید برقرار نیست. SERPهای خرید ارگانیک و نتایج AIO به طور فزاینده ای از هم جدا شده و در جهت های مختلف حرکت می کنند. BrightEdge داده ها را به این معنا تفسیر کرد که نتایج پشتیبانی اضافی در AIO دلیل عدم تطابق فزاینده ارگانیک و AIO برای جستجوهای خرید است.
به روز رسانی الگوریتم گوگل تا حدود دو هفته دیگر به پایان نخواهد رسید. با این حال، فناوری تجزیهکننده مولد BrightEdge نشان میدهد که نتایج جستجو چگونه روندی را طی میکنند که به آنچه در زیر سطح نتایج جستجو میگذرد اشاره میکند.
3. روندهای نزولی در همپوشانی
BrightEdge به اشتراک گذاشت که همپوشانی رتبهبندی بین ارگانیک و AIO در ابتدا افزایش جزئی در نوسانات (+2.3%) را تجربه کرد که به 8 نوامبر منتهی شد، اما متعاقباً روند نزولی (-3.7%) در دو روز بعد شروع شد و روند نزولی با بهروزرسانی ادامه یافت. اعلام شد.
4. افزایش نوسانات در همپوشانی
پس از انتشار به روز رسانی، نوسانات بین نتایج جستجوی ارگانیک و AIO به طور جدی شروع به افزایش کرد. BrightEdge تغییرات را به گونه ای تفسیر می کند که الگویی از توزیع مجدد وجود دارد. به نظر من این ممکن است منعکس کننده تغییراتی در رتبه بندی AIO و ارگانیک باشد که در برخی موارد باید تثبیت شود. مقیاس تغییرات در پایین ترین سطوح رتبه بندی (موقعیت های 21-30) نشان دهنده سطح بالای نوسان است.
چگونه SERP ها در حال حاضر از زمان اعلام به روز رسانی روند دارند:
- 10 موقعیت برتر: 10.6% افزایش در نوسانات
- موقعیت های 11-20: -5.9٪ کاهش در نوسان
- موقعیت های 21-30: افزایش 23.3% در نوسانات
5. تغییرات خاص صنعت
باید تاکید کرد که آنچه که تجزیه کننده مولد BrightEdge گزارش می کند، تغییرات بلادرنگ را در میلیون ها نتیجه جستجو نشان می دهد که نشان دهنده مقیاس تغییرات در نتایج جستجو است. BrightEdge در ادامه به صنایع خاص نگاه می کند و در این زمان شاهد تغییرات قابل توجهی در پرس و جوهای تجارت الکترونیک و تغییرات قابل توجه در جستجوهای مربوط به آموزش است.
در اینجا تغییرات بر اساس صنعت آورده شده است:
- تجارت الکترونیکی – 22.1٪ تغییر در نقل قول های برتر را نشان می دهد
- آموزش با رعایت تعدیل 7.3 درصد متوسط
- حفظ ثبات مراقبت های بهداشتی در -1.5٪ تغییر
- ضبط B2B Tech -0.4٪ تغییر
6. الگوهایی در نحوه استناد AIO به محتوا
الگوهای نوسانات یک نشانه آزمایشی اولیه را نشان می دهد که Google چه نوع جستارهایی را در این به روز رسانی اولویت می دهد. باز هم، این نتایج بیدرنگ هستند که با انتشار بخشهای جدید بهروزرسانی ممکن است تغییر کنند.
بینش BrightEdge از نرخ نوسانات:
- «محتوای آموزشی پایداری قویتری را حفظ میکند
- محتوای متمرکز بر محصول که نوسانات بیشتری را نشان می دهد
- سایت های پژوهش محور که انعطاف پذیری را نشان می دهند
- به نظر می رسد تخصص صنعت در حال کسب شهرت است»
دور از نوسانات در زمان واقعی
BrightEdge تفسیر خود را از آنچه که داده های بلادرنگ ممکن است برای استنادهای AIO در آینده پیشنهاد کند، ارائه کرد:
- ارزش واقعی کاربر را در تولید محتوا بر بهینه سازی کلمات کلیدی اولویت دهید
- اهمیت محتوای خود را که ممکن است در صفحه 1 برای کلمات کلیدی هدف شما نباشد نادیده نگیرید
- استنادهای AIO خود را به دقت زیر نظر داشته باشید زیرا داده ها نشان می دهد ممکن است نوساناتی وجود داشته باشد.
دلیل خوش بینی؟
احساسات منفی زیادی در مورد این به روز رسانی وجود دارد که به راحتی قابل درک است زیرا سال 2024 برای بسیاری از ناشران سال بدی بوده است. به عنوان مثال، یک شکایت رایج در X (توئیتر سابق) این است که گوگل بیش از حد محتوای Reddit را نشان می دهد.
مرورهای هوش مصنوعی گوگل توسط ناشران در هیچ سطح یا در هیچ صنعتی مورد استقبال قرار نگرفته است زیرا دیدن محتوای شما که توسط هوش مصنوعی گوگل بازنویسی شده است و سپس به خلاصه ای اضافه می شود که شامل محتوای بازنویسی شده از رقبا است و فقط یک پیوند ناچیز برای استناد به سختی قابل مشاهده است، وحشیانه است. .
فرانک پاین، سردبیر اجرایی Media News Group و Tribune Publishing (شبکه ای متشکل از 68 روزنامه) در اوایل سال جاری به نقل از نیویورک تایمز اظهار داشت که مرورهای هوش مصنوعی گوگل محتوا را “آدم خوار” می کند و به ناشران آسیب می رساند.
تایمز از او نقل کرد:
آقای پاین گفت: “این به طور بالقوه باعث خفه شدن سازندگان اصلی محتوا می شود.” ویژگی، مروری بر هوش مصنوعی، گام دیگری به سوی هوش مصنوعی مولد است که جایگزین «نشریاتی که آنها آدمخواری کردهاند…» است.
در این برهه از زمان، نشستن و غر زدن برای هیچ کس فایده ای ندارد. برای نظارت بر تغییرات با انتشار این بهروزرسانی، مراقب نتایج جستجو باشید و دادهها را دنبال کنید.
درباره بهروزرسانی الگوریتم هسته Google در نوامبر 2024 بیشتر بخوانید و در اینجا درباره مرورهای هوش مصنوعی بیشتر بدانید.
تصویر ویژه توسط Shutterstock/Inkley Studio