6 اصل راهنما برای استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوای SEO

اگر در دو سال گذشته روندهای سئو را دنبال کرده اید، احتمالاً قبلاً بیش از اندازه کافی اصطلاح “AI” را شنیده اید. اگرچه اعتراف می کنم که کمی تکراری می شود، اما بدون دلیل خوبی نیست.

فناوری هوش مصنوعی مسیر تقریباً هر صنعت را در اقتصاد مدرن تعیین می کند. برخی از صنایع نسبت به سایرین در امتداد منحنی پذیرش قرار دارند، اما در برخی مواقع، دنیایی که امروز می بینیم به طور یکپارچه با هوش مصنوعی بافته می شود.

با در نظر گرفتن این آینده قریب الوقوع، مهم است که در مورد چگونگی استفاده موثر از هوش مصنوعی مولد صحبت کنیم.

آژانس من با مشتریان در دو سر طیف هوش مصنوعی سروکار داشته است. برخی مایلند به هر قیمتی از آن در تولید محتوای خود اجتناب کنند، در حالی که برخی دیگر فکر می کنند که می تواند همه چیز را برای آنها انجام دهد.

متأسفانه هیچ کدام درست نیست.

این سوال پیش می‌آید که “چگونه باید از هوش مصنوعی برای تولید محتوای SEO خود استفاده کنیم؟”

در اینجا شش اصل آورده شده است تا اطمینان حاصل شود که بیشترین بهره را از فناوری می‌برید و در عین حال محتوای مؤثر و سازگار با گوگل را تولید می‌کنید.

1. نتیجه دلخواه خود را بدانید

نتایج مورد نظر خود را بشناسیدنتایج مورد نظر خود را بشناسید

چه محتوای شما هوش مصنوعی باشد یا توسط انسان تهیه شده باشد، فرآیند ایجاد همیشه باید با درک دلیل ایجاد آن آغاز شود.

من با انبوهی از محتوای بی فایده مواجه شده ام که بدون هدف نهایی واقعی و بدون ارتباط با اهداف بازاریابی بزرگتر یک برند تولید شده است.

با پذیرش سریع هوش مصنوعی، تعداد برندهایی که محتوای بی فایده را به صورت انبوه تولید می کنند، افزایش خواهد یافت. برخی از مانترای کمیت بر کیفیت استفاده می کنند و از هوش مصنوعی برای تولید حجم بیشتری از محتوا استفاده می کنند.

اما اگر هدفی برای آن محتوا وجود نداشته باشد، محتوای بیشتر همیشه راه حل نیست.

اشکال مختلف محتوا اهداف متفاوتی دارند و هر قطعه، چه با هوش مصنوعی ساده شده باشد و چه نباشد، باید هدفی داشته باشد و یک استراتژی حمایتی داشته باشد.

در اینجا به تفکیک انواع محتوا و استراتژی پشت سر آنها می پردازیم:

  • محتوای اصلی سایت: هدف این نوع محتوا آموزش مشتریان احتمالی در مورد محصولات یا خدمات است.
  • وبلاگ ها و مطالب اطلاعاتی: هدف این قطعات دستیابی به مخاطبان جدید مرتبط با محصولات یا خدمات شماست. موضوع وبلاگی که به مخاطبان، محصولات و خدمات شما مرتبط است و تبلیغات مناسبی در پشت آن وجود دارد، می تواند کسب و کار شما را در معرض بخش های جدید بازار قرار دهد.
  • محتوای قابل اشتراک گذاری: از این محصولات به عنوان راهی برای افزایش اقتدار و دستیابی از طریق بک لینک و تعامل اجتماعی استفاده کنید. برای مؤثر بودن، این نوع محتوا معمولاً از منظری جالب به یک موضوع پرطرفدار در صنعت شما نزدیک می شود یا داده های اختصاصی را به روشی منحصر به فرد یا سرگرم کننده به اشتراک می گذارد.
  • محتوای رهبری فکری: از این نوع محتوا استفاده کنید تا یک شخص یا برند را به عنوان یک رهبر یا پیشگام در فضای خود قرار دهید. شما می توانید استراتژی پشت این محتوا را با گنجاندن نقل قول ها یا مصاحبه های متخصص موضوع (SME) تقویت کنید.

عمیق تر حفاری کنید: ایجاد محتوای هوش مصنوعی: راهنمای مبتدیان

2. از بینش مخاطبان استفاده کنید

از بینش مخاطبان استفاده کنیداز بینش مخاطبان استفاده کنید

فرآیند تولید محتوای شما همیشه باید به شدت بر تحقیقات و دانش مخاطبان تکیه کند. همانطور که دانستن آن حیاتی است چرا شما در حال تولید محتوا هستید، فکر کردن به آن بسیار مهم است سازمان بهداشت جهانی شما در حال ایجاد آن هستید، به خصوص اگر قصد دارید از هوش مصنوعی برای کمک استفاده کنید.

برخی از روش های به دست آوردن بینش در مورد مخاطبان عبارتند از:

  • نظرسنجی در محل
  • داده های CRM
    • داده‌های «با ارزش‌ترین» مشتریان و/یا مشتریانی که طولانی‌ترین رابطه را با برند دارند
    • داده‌های مربوط به مشتریان کاملاً جدید (در هفته گذشته مشتری شدند)
    • داده‌های مشتریانی که وارد قیف شده‌اند اما تبدیل نکرده‌اند
  • داده های تجزیه و تحلیل (مخاطبان، جمعیت شناسی)
  • داده های اجتماعی
  • اطلاعات مشتری
  • داده‌های نظرسنجی از مخاطبان هدف ایده‌آل: به دنبال وجوه مشترک فراتر از جمعیت‌شناسی – روان‌شناسی باشید

هنگامی که نقاط داده از چندین منطقه دارید، می توانید یک شخصیت مشتری ایجاد کنید. این پرسونا توصیف دقیق فردی است که مشتری ایده آل شما را تجسم می دهد.

ایجاد این نمایه مشتری و در نظر گرفتن آن هنگام نوشتن محتوای خود، به عنوان یادآوری دائمی از صحبت با افرادی است که لحن و صدا را دقیق و مؤثر نگه می دارد.

هنگام استفاده از هوش مصنوعی، این اطلاعات پرسونا باید مستقیماً به پیام‌های شما گره بخورد تا اطمینان حاصل شود که خروجی کمتر عمومی است و بیشتر با شخصیت مشتری شما مرتبط است.

برای ادغام بیشتر ویژگی‌های پرسونا با محتوای خود، می‌توانید از هوش مصنوعی بخواهید پرسونای شما را به طور کامل تولید کند. اگر فرصت داده شود، این ممکن است منطقی تر باشد.

بیشتر پلتفرم‌های هوش مصنوعی مولد برای کنترل حجم وسیعی از داده‌ها طراحی شده‌اند. هنگام خزیدن این مجموعه داده های بزرگ، الگوریتم ها به دنبال الگوها می گردند.

اگر بتوانید با یک پلتفرم پیچیده‌تر کار کنید و به اندازه داده‌های مشتری که در دسترس دارید به آن کمک کنید، ممکن است شخصیتی بهتر از آنچه که برای شروع فکر می‌کردید، باقی بمانید.

3. یک حساب پولی دریافت کنید

یک حساب پولی دریافت کنیدیک حساب پولی دریافت کنید

حریم خصوصی و امنیت باید برای هر کسی که به دنبال استفاده از هوش مصنوعی در زندگی روزمره خود است، مورد توجه قرار گیرد. این امر به ویژه برای سازندگان محتوا که می خواهند از هوش مصنوعی استفاده کنند صادق است.

همانطور که در بالا می بینید، شناخت مخاطبان و استفاده از بینش داده های اختصاصی خود برای تولید محتوا برای عملکرد محتوای شما بسیار مهم است.

اما با نوع برنامه اشتباه، آنچه را که در ابزار انتخابی هوش مصنوعی خود وارد می کنید، می تواند به عنوان داده های آموزشی مورد استفاده قرار گیرد و عمومی شود. شما می توانید با ثبت نام در طرحی مانند ChatGPT Team که هزینه آن 25 دلار در ماه است، از این موضوع دور شوید.

در آژانس ما، قبل از استفاده از هر پلتفرم هوش مصنوعی، شرایط و ضوابط را به‌طور کامل بررسی می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که استفاده ما با آنها مطابقت دارد و داده‌های ما – و در نتیجه، داده‌های مشتریانمان – برای آموزش این پلتفرم استفاده نمی‌شود.

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


4. انتظار نداشته باشید که یک گلوله نقره ای را در یک اعلان پیدا کنید

برخلاف تصور رایج، معمولاً یک ” جام مقدس” وجود ندارد که هوش مصنوعی را وادار کند تا نتایج دلخواه را به شما بدهد.

برای بهترین نتایج، تیم شما باید به طور مداوم در هر مرحله از فرآیند تولید محتوای شما درخواست دهد.

کمکی که هوش مصنوعی ارائه می کند ممکن است در هر مرحله متفاوت به نظر برسد. به عنوان مثال، می‌توانید از اعلان‌های هوش مصنوعی برای محتوا برای اطلاع‌رسانی به تحقیق خود در طول فرآیند ایده‌پردازی و ترسیم محتوا استفاده کنید. این پلتفرم ها می توانند به تحقیقات کمک کنند، مانند ارائه لیستی از کلمات کلیدی و پیشنهاد سرفصل ها و زیرعنوان هایی که ممکن است در SERP ها عملکرد خوبی داشته باشند.

هوش مصنوعی همچنین می تواند در مرحله تهیه پیش نویس مفید باشد. با شخصیت مشتری خود به عنوان ورودی شروع کنید، یک پلتفرم هوش مصنوعی مولد را با یک سؤال مناسب برای هر بخش از وبلاگ خود جستجو کنید.

خروجی تولید شده به عنوان یک نقطه شروع عالی برای نوشتن شما خواهد بود. با این حال، مهم است که مطمئن شوید آن محتوا را بررسی کرده و ویرایش می‌کنید تا «لمس انسانی» همیشه ضروری به آن بدهید.

برخی از پلتفرم‌های هوش مصنوعی، مانند کلود و جمینی (از Google)، به شما این امکان را می‌دهند که طرح کلی خود را به عنوان بخشی از درخواست خود آپلود کنید. به سادگی فایل طرح کلی خود را ضمیمه کنید و درخواست خود را به گونه ای قاب کنید که به پلتفرم شما دستور دهد بر اساس فایل آپلود شده بنویسد. چیزی که به دست می آورید کامل نخواهد بود، اما پایه محکمی برای شما خواهد بود که می توانید از آن کار کنید.

اگر محتوای جدیدی تولید نکنید چه؟

اگر نیاز به ویرایش و به‌روزرسانی محتوای موجود دارید، می‌توانید و همچنان باید از هوش مصنوعی استفاده کنید. پلتفرم هوش مصنوعی مناسب می تواند کرک ها را کاهش دهد، وضوح بیشتری به محتوای شما بیاورد و مشخص کند چه چیزی می تواند برای تقویت محتوای شما اضافه شود.

این تاکتیک‌های تازه‌سازی می‌تواند به محتوای فعلی شما کمک کند تا چهره‌ای را که برای عملکرد خوب در این دوره جدید مرورهای هوش مصنوعی گوگل نیاز دارد، به شما بدهد.

تغییر فرمت، تغییر کاربری، تازه کردنتغییر فرمت، تغییر کاربری، تازه کردن

5. EEAT را تقویت کنید

گرافیک Google EEATگرافیک Google EEAT

به‌طور خلاصه، گوگل می‌خواهد به محتوای افرادی که تخصص و تجربه دست اولی در زمینه موضوع دارند، پاداش دهد.

بله، ما در مورد EEAT صحبت می کنیم که مخفف تجربه، تخصص، معتبر بودن و قابل اعتماد بودن است.

بسیاری از شرکت ها در حال حاضر از پلتفرم های مولد هوش مصنوعی برای تولید انبوه محتوای وبلاگ استفاده می کنند. بنابراین EEAT می تواند اهمیت بیشتری پیدا کند، زیرا ما بر موج فناوری هوش مصنوعی سوار می شویم.

برای متمایز کردن محتوای خود و ارائه یک تجربه کاربری برتر در مقابل ربات های رقیب، با:

نویسندگان با تجربه

یک متخصص در این زمینه برای کمک به تولید محتوای خود استخدام کنید یا از یک متخصص برای بررسی محتوای شما استفاده کنید. اگر برای یک آژانس کار می کنید، از مشتریان خود بخواهید که یک متخصص موضوعی اختصاصی برای بررسی رسمی محتوای شما در صورت نیاز ارائه دهند.

اگر در داخل خانه هستید، بپرسید چه کسی عمق و تجربه لازم برای بررسی موضوعاتی را که پوشش می‌دهید دارد. همچنین می‌توانید سؤالات استاندارد مصاحبه را ایجاد کنید تا از مشتری خود در مورد هر موضوع بپرسید و اطمینان حاصل کنید که بانکی از بینش متخصص برای بهبود عملکرد محتوا دارید.

لینکدین همچنین یک پلتفرم عالی برای شناسایی و استخدام کارشناسان در زمینه های خاص برای کمک به نوشتن یا بررسی حرفه ای محتوای شما است.

SMEs

محتوای خود را با بینش ها، نقل قول ها، منابع یا آمار SME تقویت کنید.

اگر نمی توانید مستقیماً با یک SME داخلی یا یکی از تیم مشتری در تماس باشید، راه های دیگری برای به دست آوردن بینش و نقل قول وجود دارد.

می‌توانید از سایت‌هایی مانند Connectively (سابق HARO) یا respondent.io استفاده کنید تا مستقیماً از یک متخصص صنعت سؤالات مربوط به مزرعه را انجام دهید. ممکن است مجبور شوید اعتبار آنها را تأیید کنید، اما این یک راه آسان و کم هزینه برای عمق بخشیدن به محتوای شما است.

کانال یوتیوب مشتری شما (در صورت داشتن) نیز می تواند یک معدن طلای واقعی باشد.

داده ها

از داده های سفارشی یا اختصاصی استفاده کنید. دسترسی به داده‌های منحصربه‌فرد در فضای شما، تجربه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد که Google برای آن ارزش قائل است.

چه به صورت داخلی یا با استفاده از یک شرکت گردآوری داده شخص ثالث، یک نظرسنجی انجام دهید. یک دیدگاه منحصر به فرد در مورد موضوعات در صنعت خود ایجاد کنید و یک پرسشنامه ایجاد کنید.

6. لمس انسان ضروری است

هوش مصنوعی می تواند به شما در دستیابی به 60 تا 70 درصد از اهداف با وظایف خاص کمک کند، اما لمس انسان در طول این فرآیند ضروری است. اگرچه فناوری در حال پیشرفت است، اشکالاتی مانند توهمات هوش مصنوعی ما را در نقطه ای قرار می دهد که لمس انسان برای تولید محتوای ستاره ای ضروری است.

هدف شما باید استفاده از هوش مصنوعی برای تنظیم قطعه خود برای موفقیت، ارتقاء محتوا و صرفه جویی در زمان باشد. اما بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنید که کارکنان مناسبی برای بررسی سرقت ادبی، بهینه سازی خوانایی و ویرایش برای املا و دستور زبان نهایی دارید.

نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که هوش مصنوعی کامل نیست. برای نظارت بر محتوا و اطمینان از رسیدن به تمام معیارهای اصلی نوشتن اینترنتی خوب، مانند EEAT، و صیقل دادن قطعه به مکالمه بودن، در برند و ارائه تجربه کاربری که خوانندگان شما و SERP ها دنبال آن هستند، به دست انسان نیاز است.

عمیق تر حفاری کنید: وقتی از ابزارهای هوش مصنوعی برای محتوا استفاده می کنید، چگونه از نتایج جستجو زنده بمانید

به هوش مصنوعی علاقه مند شوید

به علاقه خود به هوش مصنوعی ادامه دهید.

این را به عهده بگیرید که یک متخصص هوش مصنوعی در تیم خود باشید.

هوش مصنوعی به جایی نمی رسد. هر روز که می گذرد هوشمندتر می شود.

از اخبار و روندهای هوش مصنوعی جلوتر باشید، با پلتفرم های جدید آشنا شوید و به آن ادامه دهید مسئولانه راه‌های جدید و هیجان‌انگیز برای پیاده‌سازی هوش مصنوعی برای تغییر گردش کار خود را کشف کنید.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.

Source link