مطمئن نیستید که چرا برای کلمات کلیدی تمرکز خود در گوگل رتبه اول را ندارید؟ شما ممکن است یکی از اشتباهاتی را که بسیاری از صاحبان سایت مرتکب می شوند انجام دهید. زیاد می بینیم که این اتفاق می افتد. از کسب و کارهای محلی کوچک گرفته تا شرکت های بزرگ، بسیاری از وب سایت ها چند چیز مهم را فراموش می کنند. در اینجا، ما یک نمای کلی از مسائل سئو که اغلب با آن مواجه می شویم به شما ارائه می دهیم. البته نحوه اجتناب یا حل آنها را نیز توضیح خواهیم داد. این لیست را بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ یک از این اشتباهات رایج سئو را مرتکب نمی شوید!
ابتدا، مایلیم به دیدگاه خود در مورد سئو اشاره کنیم: سئوی جامع. با سئوی جامع، شما فقط بر روی محتوا یا جنبه های فنی سایت خود تمرکز نمی کنید، بلکه روی تجربه کاربری (UX) نیز کار می کنید. عاملی که بیش از هر زمان دیگری در مورد سئو مهم است. بنابراین، ما طیف وسیع تری از مسائل و نکات را برای حل آنها درج خواهیم کرد.
1. فراموش كردن اينكه سريعتر بهتر است
اولین اشتباه رایج سئو که مایلیم به آن اشاره کنیم سرعت سایت است. هرچه سرعت سایت شما بیشتر باشد، گوگل بیشتر از آن حمایت می کند. به خصوص در حال حاضر که تجربه صفحه یکی از فاکتورهای رتبه بندی گوگل است. سایت شما و صفحات آن باید به اندازه کافی سریع بارگذاری شوند تا در نتایج جستجو باقی بمانند. ابزار بسیار مفیدی از خود گوگل برای بررسی سرعت سایت شما وجود دارد: Google PageSpeed Insights. این ابزار به شما یک نمای کلی از جنبه هایی را می دهد که می توانید برای افزایش سرعت یک صفحه خاص بهبود بخشید.
یک پیروزی سریع و توصیه ای که ما اغلب می دهیم این است که تصاویر خود را بهینه کنید. بسیاری از وب سایت ها تصاویر نسبتاً بزرگی دارند که بارگذاری آنها زمان زیادی می برد. این باعث می شود وب سایت شما کندتر از آنچه که باید باشد. تغییر اندازه تصاویر می تواند زمان بارگذاری را افزایش دهد. اگر یک سایت وردپرسی دارید، با نصب افزونه ای که این کار را برای شما انجام می دهد، می توانید این کار را به راحتی انجام دهید.
اگر یک سایت وردپرسی دارید، یکی دیگر از پیروزی های سریع دیگر این است که به افزونه هایی که فعال شده اند نگاه کنید. آیا از همه آنها استفاده می کنید؟ شاید بتوان برخی از آنها را با افزونه دیگری جایگزین کرد که این توابع را ترکیب می کند؟ بهترین توصیه ای که می توانیم در مورد این موضوع به شما بدهیم این است که کمتر، بیشتر است. هرچه تعداد افزونه های کمتری فعال شود، قسط وردپرس شما سریعتر بارگذاری می شود. به موارد ضروری پایبند باشید.
2. تلاش برای رتبه بندی برای کلمات کلیدی اشتباه
اگر می خواهید در گوگل رتبه بندی کنید، باید مطمئن شوید که از کلمات کلیدی مناسب برای هر صفحه استفاده می کنید. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که اغلب با آن مواجه می شویم این است که صاحبان سایت صفحات خود را برای کلمات کلیدی عمومی بهینه می کنند. اگر کسب و کار نسبتاً کوچکی هستید که میخواهید برای «ماشین اجارهای» رتبهبندی کنید، ممکن است هدفتان خیلی بالا باشد. سعی کنید چیز مشخص تری ارائه دهید. در غیر این صورت، شما عمدتاً در حال رقابت با شرکت های بزرگ اجاره خودرو هستید که در سرتاسر دنیا دفتر دارند، که انجام آن غیرممکن است! برای مثال، می توانید منطقه ای را که شرکت شما در آن واقع شده است به کلمه کلیدی اضافه کنید تا بر منطقه محلی خود تمرکز کنید. اما کارهای بیشتری وجود دارد که می توانید انجام دهید تا در نتایج جستجو برای مخاطب خاص خود ظاهری بالا داشته باشید. ما این را تمرکز بر کلمات کلیدی طولانی یا عبارات – می نامیم.
هرچه کلمات کلیدی طولانی تر و خاص تر باشند، شانس شما برای رتبه بندی برای این کلمه کلیدی بیشتر است. البته این بدان معناست که حجم جستجوی این کلمه کلیدی کمتر است. اما شما می توانید با بهینه سازی تعداد زیادی از صفحات سایت خود برای کلمات کلیدی مختلف طولانی، این را جبران کنید. سایت شما در نهایت ترافیک بیشتری را برای همه این کلمات کلیدی ترکیبی به دست می آورد که اگر برای یک کلمه کلیدی اصلی بهینه سازی کنید، صفحه شما هرگز در صفحه 1 گوگل قرار نمی گیرد. همچنین، اگرچه ممکن است حجم جستجو کمتر باشد، یک عبارت کلیدی طولانیتر اغلب به معنای هدف جستجوی خاصتری است. به این معنی که شما ممکن است به افراد کمتری برسید، اما به افراد مناسب دسترسی دارید.
3. عدم دعوت افراد به سایت شما
بیایید در مورد چیزی که اغلب نادیده گرفته می شود صحبت کنیم: ابرداده. ابرداده اطلاعاتی است که افراد در صفحات نتیجه (SERP) هنگامی که یک وب سایت برای جستجوی آنلاین ظاهر می شود، مشاهده می کنند. این شامل عنوان صفحه شما و توضیحات متا آن است. عنوان صفحه همچنان یک فاکتور مهم رتبه بندی برای گوگل است، بنابراین باید مطمئن شوید که برای هر صفحه به درستی بهینه شده است. پیشنهاد می کنیم در صورت امکان کلمه کلیدی خود را به عنوان اضافه کنید و مطمئن شوید که عنوان صفحه شما خیلی طولانی نیست. اگر عنوان صفحه شما خیلی طولانی باشد، قطع می شود. شما نمی خواهید بازدیدکنندگان بالقوه فقط نیمی از عنوان صفحه شما را در نتایج جستجو ببینند.
توضیحات متا یک عامل رتبه بندی نیست، اما نقش مهمی در نرخ کلیک (CTR) شما دارد. اگر توضیحات متا خود را با پیامی واضح و جذاب در مورد آنچه افراد می توانند در سایت شما پیدا کنند بهینه کنید، برای آنها آسان تر می شود که ببینند آیا اطلاعاتی که به دنبال آن هستند در آن صفحه وجود دارد یا خیر. هرچه احتمال بیشتری وجود داشته باشد که افراد فکر کنند سایت شما پاسخی به درخواست جستجوی آنها می دهد، ترافیک بیشتری را به یک صفحه اضافه می کند.
اخیراً یک ویژگی بسیار خوب در Yoast SEO Premium معرفی کردهایم که میتواند عناوین و توضیحات متا عالی را برای شما ایجاد کند. این ابزار با استفاده از هوش مصنوعی، محتوای صفحه شما را تجزیه و تحلیل می کند و چندین پیشنهاد برای عنوان دعوت کننده و توضیحات متا به شما ارائه می دهد. این بدان معنی است که شما می توانید به راحتی این موارد را برای دعوت افراد به صفحه خود، بدون از دست دادن زمان زیادی، بهینه کنید. برای متمایز شدن در SERP از عنوان AI و تولید کننده توضیحات متا ما استفاده کنید.
4. غفلت از نوشتن مطالب عالی
ما مرتباً در مورد نوشتن محتوای عالی می نویسیم، اما هنوز سایت های زیادی را می بینیم که با محتوا دست و پنجه نرم می کنند. این یکی دیگر از اشتباهات رایج سئو است که می خواهیم با آن مقابله کنیم. زیرا هر صفحه در سایت شما باید محتوای مناسبی داشته باشد که حداقل 300 کلمه باشد. گوگل به کپی کافی نیاز دارد تا بفهمد صفحه شما در مورد چیست و آیا پاسخی را که مردم به دنبال آن هستند ارائه می دهید یا خیر. وقتی فقط دو جمله در مورد آن نوشته اید، نمی توانید انتظار داشته باشید که گوگل شما را به عنوان یک متخصص در یک موضوع خاص ببیند. محتوای نازک به Google نشان می دهد که صفحه شما احتمالاً بهترین نتیجه برای مطابقت با عبارت جستجو نیست.
همانطور که گفته شد، به خاطر داشته باشید که گوگل مخاطب اصلی شما نیست. ابتدا باید برای بازدیدکنندگان خود بنویسید. ماموریت گوگل سازماندهی اطلاعات جهان و ارائه بهترین پاسخ های ممکن است. بنابراین اگر می خواهید در گوگل رتبه خوبی داشته باشید، نوشتن محتوای با کیفیت برای مخاطبان راهی است که باید طی کنید. نوشتن محتوای با کیفیت به معنای نوشتن محتوای اصلی است که تخصص شما را نشان دهد و به راحتی قابل خواندن باشد.
5. ناتوانی در نگه داشتن افراد در سایت شما
هنگامی که بازدیدکنندگان وارد سایت شما شدند، هدف بعدی این است نگاه داشتن آنها را در سایت شما شما نمی خواهید بازدیدکنندگان شما بلافاصله پس از خواندن مطلبی در صفحه شما به گوگل برگردند. به همین دلیل است که باید بازدیدکنندگان را تشویق کنید تا مدتی طولانی تر بمانند. بهترین راه برای انجام این کار ایجاد یک فراخوان برای اقدام (CTA) است که معمولاً دکمه ای است که یک عمل را به بازدیدکننده شما ارائه می دهد. این می تواند یک دکمه “خرید” در صفحه محصول یا یک دکمه “ثبت نام” برای خبرنامه شما باشد. با چند دکمه فراخوانی زیاده روی نکنید و سعی کنید یک CTA اصلی داشته باشید که از بقیه صفحه شما متمایز باشد.
راه دیگر برای نگه داشتن افراد در وب سایت خود، پیوند دادن به صفحات دیگر در وب سایت شما است. این نیز بخش مهمی از سئو است و نباید فراموش شود. با افزودن لینک های داخلی، بازدیدکنندگان سایت شما و گوگل می دانند چه صفحاتی به یکدیگر مرتبط هستند و زمانی که به دنبال اطلاعاتی در مورد موضوع خاصی هستند می توانند جالب باشند. بنابراین مطمئن شوید که برای ایجاد یک ساختار سایت عالی که افراد را در وب سایت شما نگه می دارد، برای پیوند داخلی خود وقت بگذارید!
6. موبایل را جدی نگیرید
ششمین و آخرین اشتباه سئو که بسیار رایج است، در نظر نگرفتن موبایل است. چند سال پیش، گوگل به نمایه سازی موبایل اول روی آورد. این بدان معناست که گوگل اکنون به نسخه موبایلی سایت شما نگاه می کند تا تصمیم بگیرد که رتبه شما چقدر باشد. بنابراین اگر نسخه دسکتاپ سایت شما به خوبی راه اندازی شده باشد، اما سایت موبایل شما به هیچ وجه واکنش گرا نباشد، این موضوع در رتبه بندی شما منعکس خواهد شد. به صورت منفی. بنابراین اگر اینطور است، حتما روی سئوی موبایل کار کنید!
یک راه عالی برای آزمایش اینکه آیا سایت شما موبایل فرندلی است یا خیر، استفاده از تست موبایل فرندلی گوگل است. این به شما نشان می دهد که بازدیدکنندگان چقدر راحت می توانند از صفحه شما در دستگاه های تلفن همراه استفاده کنند. اما پس از بررسی این موضوع متوقف نشوید. بهترین توصیه ای که می توانیم انجام دهیم این است که با تلفن همراه خود از سایت خود بازدید کنید. مدتی سایت خود را مرور کنید و سعی کنید روی هر دکمه، لینک و تصویر کلیک کنید تا ببینید چه اتفاقی می افتد. آیا همه چیز همانطور که شما می خواهید کار می کند؟ هنگام استفاده از تلفن همراه، خرید چیزی در سایت خود چقدر آسان است؟ آیا همه صفحات به درستی نمایش داده می شوند؟ دیگر نمی توان استفاده از تلفن همراه را نادیده گرفت، بنابراین همه آن کاربران تلفن همراه را از دست ندهید و یک تجربه کاربری عالی در هر دستگاه ایجاد کنید.
به اختصار
ما می دانیم که سئو کار بسیار زیادی است. و اینکه به خاطر سپردن تمام بخشهای مختلفی که باید روی آنها کار کنید، آسان نیست. اما مهم است که این کار را به طور منظم انجام دهید. شما نمی خواهید یکی از اشتباهاتی که در مورد آن بحث کردیم به قیمت رتبه بندی شما تمام شود. بنابراین مطمئن شوید که روی سرعت سایت تمرکز کنید، محتوای عالی بنویسید و برای کلمات کلیدی مناسب بهینه سازی کنید. افراد را ترغیب کنید تا از سایت شما بازدید کنند و از تماسها و پیوندهای داخلی مرتبط استفاده کنید تا آنها را در سایت خود نگه دارید و در نهایت، وب سایت خود را برای هر دستگاهی بهینه کنید. همه این کارها را انجام دهید و در حال حاضر در راه رسیدن به یک وب سایت بهینه شده، به روشی جامع هستید.
اگر زمانی از مسیر خارج شدید، این پست را در مورد انتخاب سئو پس از مدتی نادیده گرفتن آن بررسی کنید. در آن پست، ما در مورد هر کاری که می توانید انجام دهید تا سئوی خود را دوباره شکل دهید، صحبت می کنیم! یا راهنمای ما در مورد نحوه شروع به کار با سئو را بررسی کنید.