هیچ استراتژی اینستاگرام بدون چرخ و فلک کامل نمی شود.
چرا؟ زیرا آنها ابزارهای داستان سرایی قدرتمندی هستند که باعث ایجاد تعامل بیش از حد در بین مخاطبان اینستاگرام می شوند.
اما چگونه می توان چرخ فلک ها را موثر ساخت؟
ایجاد چرخ و فلک های جذاب می تواند به شما کمک کند دسترسی و تعامل خود را در اینستاگرام افزایش دهید و رابطه قوی تری با فالوورهای خود ایجاد کنید.
به علاوه، اگر برنامه و نکات درستی داشته باشید، ایجاد آنها آسان است. خوشبختانه برای شما، ما تمام نکات مورد نیاز شما را در اینجا در این مقاله داریم.
بیایید شروع کنیم.
با یک داستان شروع کنید
هنگام طراحی یک چرخ فلک اینستاگرام، شروع با یک موضوع یا استوری واضح برای کمک به انتخاب تصاویر یا ویدیوهایی که یک پست منسجم ایجاد می کنند، بسیار مهم است.
مانند هر محتوای رسانه های اجتماعی، به پیامی که می خواهید منتقل کنید و محتوایی که می خواهید به نمایش بگذارید فکر کنید.
هویت برند و مخاطبان هدف خود را در نظر بگیرید.
چه محتوایی با دنبال کنندگان شما طنین انداز می شود و با پیام برند شما همسو می شود؟ این موضوع می تواند بر اساس صنعت شما، ارزش های برند شما، یا جنبه خاصی از محصولات یا خدمات شما باشد.
به عنوان مثال، اگر یک وبلاگ نویس مواد غذایی هستید، می توانید یک چرخ فلک اینستاگرامی با دستور پخت گام به گام ایجاد کنید که اولین تصویر یک عکس از غذای تمام شده است.
سپس، آن را با تصاویری از هر ماده و هر مرحله از فرآیند پخت و پز دنبال کنید. به این ترتیب، چرخ فلک شما داستانی را روایت می کند و در عین حال ارزشی برای فالوورها فراهم می کند.
همچنین می توانید محصولات یا خدمات خود را در عمل به نمایش بگذارید.
برای مثال، اگر یک برند تناسب اندام را اداره می کنید، چرخ فلکی از تمرینات یا برنامه های تمرینی با محصولات خود ایجاد کنید – مانند این برنامه تمرینی مناسب در آپارتمان و مسافرت از تأثیرگذار تناسب اندام Kayla Itsines.
از سوی دیگر، یک برند مد ممکن است چرخ فلکی ایجاد کند که راههای مختلفی برای استایل دادن به یک لباس خاص را به نمایش بگذارد.
یکی دیگر از قالبهای کاروسل مؤثر، اشتراکگذاری محتوای پشت صحنه یا داستانهای شخصی است، مانند عکسهای تیمتان در محل کار، داستانهای شخصی درباره سفر برندتان، یا الهامبخش محصولاتتان.
این به انسان سازی برند شما و ایجاد ارتباط قوی تر با دنبال کنندگان شما کمک می کند.
هر چیزی که انتخاب می کنید، نکته کلیدی این است که موضوع یا داستانی را انتخاب کنید که هم با برند شما مرتبط باشد و هم برای مخاطبان شما جالب باشد.
سفارش محتوا
ترتیب نمایش محتوای خود برای ایجاد یک چرخ فلک اینستاگرام موثر بسیار مهم است.
اولین تصویر یا ویدیو معمولاً مهمترین است، زیرا لحن محتوای شما را تعیین می کند، توجه مخاطبان را به خود جلب می کند و آنها را تشویق می کند تا از طریق بقیه چرخ و فلک بکشند.
این معمولاً اولین فریمی است که مردم می بینند (اگرچه گاهی اوقات، ممکن است ابتدا فریم دوم را ببینند – پس هنگام ایجاد محتوای خود این را در نظر داشته باشید).
از تصاویر یا ویدیوهای بعدی برای بیان یک داستان یا ارائه زمینه اضافی استفاده کنید.
نحوه انجام این کار به هدف چرخ فلک شما بستگی دارد. تنها چیزی که می خواهید یک فالوور با آن “ترک” کند چیست؟
مهم نیست که چه نوع ترتیب محتوایی را انتخاب می کنید، باید یک جریان منطقی بین اسلایدها ایجاد کند، و این امر باعث می شود که مخاطبان از بین آنها عبور کنند.
در اینجا چند نمونه از ساختارهای رایج چرخ فلک اینستاگرام آورده شده است:
ساختار روایی
- چیست: تصاویر به صورت منطقی مرتب شده اند تا داستانی را بیان کنند یا پیامی را به اشتراک بگذارند.
- زمان استفاده از آن: این روش میتواند بهویژه برای راهاندازی محصول یا کمپینهای برند که در آن میخواهید هیجان و تعامل حول یک موضوع خاص ایجاد کنید، مؤثر باشد. برای توضیح مفاهیم خاص یا تجزیه داستان ها به صورت خطی عالی است. به همین دلیل است که چرخ فلک های سبک لیست بسیار محبوب هستند.
- چرا از آن استفاده می کنید: روایتها و داستانها باعث میشود که دنبالکنندگان از نظر احساسی درگیر محتوا شوند.
در اینجا یک نمونه عالی از ساختار روایت از Later است.
ساختار تصادفی
- چیست: تصاویر هیچ روایت یا پیام خاصی ندارند.
- زمان استفاده از آن: این ساختار برای نمایش محصولات یا خدمات مختلف یا به اشتراک گذاری محتوای پشت صحنه که لزوماً دنباله خاصی را دنبال نمی کند ایده آل است.
- چرا از آن استفاده می کنید: نه تنها یک ساختار تصادفی می تواند سرگرم کننده باشد، بلکه کنجکاوی و خودانگیختگی می تواند بسیار مفید باشد، به خصوص اگر می خواهید در اطراف یک رویداد سروصدا ایجاد کنید.
این چرخ فلک از نشنال جئوگرافیک نمونه خوبی از یک ساختار تصادفی است.
ساختار مقایسه ای
هنوز سعی می کنید بفهمید که چگونه تصاویر خود را ارائه دهید؟ جذابیت بصری تصاویر و اینکه چگونه به صورت گروهی دیده می شوند را در نظر بگیرید.
میتوانید بین انواع مختلف تصویر، مانند کلوزآپ و عکسهای عریض، متناوب استفاده کنید یا از طرحهای رنگی یا فیلترهای ثابت برای ایجاد ظاهر و احساس منسجم استفاده کنید.
- چیست: تصاویر به صورت جفت ارائه می شوند. یا نیمی از تصاویر با نیمی دیگر متفاوت خواهند بود.
- زمان استفاده از آن: ساختار مقایسه ای برای نشان دادن قبل و بعد، ما در مقابل رقبا یا با و بدون عالی است.
- چرا از آن استفاده می کنید: این ساختار را انتخاب کنید تا نشان دهید محصول شما چگونه یک مشکل را حل می کند یا بر تأثیر یک تجربه تأکید می کند.
در اینجا نمونه ای از چرخ فلک مقایسه ای است که تصاویر قبل و بعد از HGTV را نشان می دهد.
از تصاویری که حرف درست را می گویند استفاده کنید
یک چرخ فلک جذاب اینستاگرام با تصاویر یا ویدیوهای جذاب، چشم نواز و با کیفیت بالا شروع می شود. این موارد به جلب توجه مخاطبان شما کمک میکند و آنها را تشویق میکند تا در کل چرخ فلک انگشت خود را بکشند.
مهم است که تصاویری را انتخاب کنید که وضوح استثنایی و وضوح مناسبی داشته باشند، اگرچه باید در نظر داشته باشید که روندهای اخیر نشان میدهند که مخاطبان اصالت را بیش از کمال ارزش قائل هستند.
در اینجا نمونه ای از چرخ فلک از Airbnb است که از تصاویر زیبایی برای جلب توجه مخاطبان استفاده می کند.
همچنین باید از طرح های رنگی یا فیلترهای ثابت استفاده کنید. این به ایجاد یک حس منسجم از وحدت بصری در کل چرخ فلک کمک می کند و مطمئن می شود که نام تجاری شما در محتوا وجود دارد.
به طور خلاصه، شما می خواهید چرخ و فلک مانند یک تجربه باشد، نه فقط مجموعه ای از تصاویر.
پلن چرخ و فلک اینستاگرام شما همچنین باید شامل نوع تصاویری باشد که می خواهید در آن به نمایش بگذارید.
آیا فقط تصاویر و ویدیوهای محصول را خواهید داشت؟ آیا عکسهای سبک زندگی، فیلمهای پشت صحنه یا محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) موثرتر خواهند بود؟
گزینه دیگر این است که نوع محتوا را در هر چرخ و فلک مخلوط کنید تا چیزهای جالب و متنوعی باقی بمانند.
میتوانید بین ویدیوها و تصاویر متناوب کنید و رویکردهای متفاوتی را امتحان کنید، اما نکته کلیدی در اینجا این است که تصاویری را انتخاب کنید که با پیام برند شما همسو باشد و با مخاطبان شما طنین انداز شود.
هنگامی که محتوای خود را انتخاب کردید، می توانید بیشتر در مورد ترکیب خود چرخ فلک و نحوه سفارش آن فکر کنید. ممکن است بخواهید با طرحبندیهای مختلف، مانند شبکهها یا کلاژها، آزمایش کنید تا یک پست منحصر به فرد و چشمگیر ایجاد کنید.
در نهایت، زمینه پست خود را در نظر داشته باشید. کاربران اینستاگرام به سرعت در فیدهای خود اسکرول میکنند، بنابراین به رنگهای تند و روشن یا ترکیب متن یا گرافیکی نیاز دارید که این عادت را مختل کرده و آنها را به اندازه کافی برای کشیدن و مصرف محتوا متوقف میکند.
پوشش متن، زیرنویس، و موسیقی
متن، کپشن و در حال حاضر حتی موسیقی جنبه های مهم ایجاد محتوای چرخ و فلک اینستاگرام جذاب و موثر هستند.
این مؤلفهها با هم کار میکنند تا پیام شما را منتقل کنند، در محصولات یا خدمات شما هیجان ایجاد کنند و مخاطبانتان را تشویق به اقدام کنند.
زیرنویس ها
ابتدا زیرنویس های خود را مختصر و جذاب نگه دارید. شما می خواهید به سرعت توجه خود را به خود جلب کنید و پیام خود را به طور موثر منتقل کنید، بنابراین از جملات کوتاه و تند و زبان واضح استفاده کنید. اگر منطقی است، چند ایموجی اضافه کنید تا توجه مردم را به خود جلب کنید.
دوم، لحن کپشن های خود و نحوه همسویی آنها با هویت برند شما را در نظر بگیرید.
اگر نام تجاری شما بازیگوش و خوش قلب است، زیرنویس های شما باید یکسان باشد: زبان سرگرم کننده و طنز. اگر برند شما جدی تر یا حرفه ای تر است، از لحن آموزنده و آموزنده استفاده کنید.
سوم، از زیرنویسهای خود استفاده کنید تا داستان یا تجربهای را که در تصاویر خود ارائه میدهید، متنبندی کنید. این به همراهی مخاطبان شما برای سفر کمک می کند و آنها را تشویق می کند تا با برند شما درگیر شوند.
در نهایت، یک فراخوان برای اقدام (CTA) برای افزایش تعامل و هدایت ترافیک بیشتر به وبسایت یا سایر کانالهای دیجیتال خود بگنجانید.
این کار می تواند به سادگی تشویق مخاطبان شما به حرکت در چرخ و فلک، پرسیدن سوال از آنها یا ترغیب آنها به بازدید از وب سایت شما برای کسب اطلاعات بیشتر باشد.
همپوشانی های متن
استفاده شما از متن فراتر از زیرنویس است. همپوشانی متن می تواند در افزودن زمینه و اطلاعات اضافی بسیار مؤثر باشد و می تواند تأثیر بصری چرخ فلک های شما را افزایش دهد.
در اینجا چند نکته وجود دارد:
- فونتی خوانا و دلپذیر انتخاب کنید که با زیبایی برند شما مطابقت داشته باشد. به یاد داشته باشید که کاربران آن را روی صفحه نمایش های کوچک موبایل مشاهده خواهند کرد.
- متن خود را مختصر و دقیق نگه دارید. کاربران اینستاگرام به سرعت در فیدهای خود پیمایش می کنند، بنابراین متن شما باید به راحتی قابل هضم و درک باشد.
- فقط اطلاعات ضروری را درج کنید و اطمینان حاصل کنید که هر پوشش فقط یک کار دارد. به عنوان مثال، برای ارائه اطلاعات بیشتر در مورد یک محصول یا ارائه زمینه برای یک روایت.
- اطمینان حاصل کنید که متن همپوشانی قسمت های مهم را مبهم نمی کند از تصاویر شما و از نظر بصری با سایر عناصر موجود در چرخ فلک شما متعادل است.
با این حال، این اشتباه را نکنید که همپوشانی های متنی را به عنوان فضای تبلیغاتی اضافی در نظر بگیرید. از آنها به صورت استراتژیک برای افزودن ارزش به محتوای خود استفاده کنید.
به عنوان مثال، ممکن است بخواهید از پوشش های متنی برای ارائه زمینه یا جزئیات بیشتر در مورد محصولات یا خدمات خود یا CTA استفاده کنید که مخاطبان شما را تشویق می کند تا با نام تجاری شما درگیر شوند.
موسیقی
یکی از ویژگیهای جدیدتر این پلتفرم، افزودن موسیقی به چرخ فلکهای اینستاگرام به روشی پویا برای افزایش تعامل با محتوای شما تبدیل شده است.
ما می دانیم که موسیقی می تواند احساسات را برانگیزد، لحن را تنظیم کند و لایه دیگری از داستان سرایی را به محتوای شما اضافه کند. با این حال، لازم به ذکر است که حسابهای تجاری معمولاً در آهنگهایی که میتوانند استفاده کنند محدودتر هستند.
در اینجا چند نکته برای افزودن مؤثر موسیقی به چرخ و فلک های خود آورده شده است:
- موسیقی را انتخاب کنید که با موضوع یا پیام محتوای درون چرخ فلک شما همسو باشد.
- از موسیقی ای استفاده کنید که شخصیت و لحن برند شما را منعکس کند.
- در صورت امکان، از موسیقی ای استفاده کنید که می تواند روایت چرخ و فلک شما را تقویت کند.
- اگر (از نظر قانونی) قادر به انجام این کار هستید، با گنجاندن آهنگ های پرطرفدار یا پرطرفدار، مخاطبان خود را درگیر کنید.
با ادغام متفکرانه عناصری مانند متن، کپشن و موسیقی، میتوانید چرخ فلکهای اینستاگرام خود را به سطح جدیدی ببرید و عملکرد و تعامل آنها را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.
طراحی چرخ فلک اینستاگرام با در نظر گرفتن موبایل
اینستاگرام در درجه اول یک اپلیکیشن موبایل است، بنابراین باید محتوای خود را برای کاربران موبایل آماده و طراحی کنید.
به عنوان مثال، اگر در حال طراحی یک چرخ فلک اینستاگرام با یک اینفوگرافیک طولانی هستید، آن را به چند اسلاید تقسیم کنید تا تماشای آن در صفحه موبایل برای مخاطبان شما آسان تر باشد. همچنین ممکن است لازم باشد از متن بزرگتر استفاده کنید یا اندازه فونت را تنظیم کنید.
اما بیشتر از این است.
باید کیفیت تصاویری را که استفاده میکنید و نحوه نمایش آنها برای بیننده تلفن همراه در نظر بگیرید. اطمینان حاصل کنید که وضوح و مشخصات مطابق با دستورالعمل های اینستاگرام است و جزئیات تصویر در تلفن همراه قابل مشاهده است.
حتی ممکن است بخواهید فلشها، دکمهها، روبانها یا عناصر دیگری را که از سمت راست تصویر خارج میشوند در نظر بگیرید تا کاربران را از یک تصویر به تصویر دیگر سوق دهید.
نتیجه گیری
هنگامی که چرخ فلک اینستاگرام خود را پست کردید، با فالوورهای خود ارتباط برقرار کنید و از آنها بخواهید پست شما را لایک کنند، نظر بدهند یا به اشتراک بگذارند.
آنها را تشویق کنید تا نظرات یا سوالات خود را در مورد محصولی که می بینند یا داستانی که ارائه کرده اید بنویسند.
فقط به یاد داشته باشید که فورا به این نظرات پاسخ دهید و گفتگو را با پاسخ دادن به سوالات یا رفع نگرانی ها ادامه دهید.
و اگر نکاتی را که در اینجا برای شما ارائه کردهایم دنبال کنید، تعداد زیادی از آنها وجود خواهد داشت!
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: کاسپارس گرینوالدز/شاتراستاک