بررسی بمباران: 5 نکته برای حفظ اعتبار آنلاین شما

سایت های بررسی آنلاین می توانند منبع خوبی برای اعتبار و بازخورد برای کسب و کارهایی باشند که به دنبال شنیدن مستقیم از مشتریان خود هستند. با این حال، در عصر رسانه‌های اجتماعی امروزی، بسیاری از افراد به رسانه‌های اجتماعی روی می‌آورند تا کسب‌وکارها، کارمندان یا محصولات را به صورت آنلاین فراخوانی کنند – چه واقعاً تجربه‌ای منفی داشته‌اند یا نه. این تبلیغات بد می تواند ویروسی شود و به سرعت به یک حمله بمب گذاری بازبینی به مشاغل ذکر شده تبدیل شود.

در سال‌های اخیر، شاهد بوده‌ایم که بمباران بازبینی محدودیتی ندارد. از رسانه هایی مانند مارول جاودانه ها به رستوران های محلی، به نظر می رسد هیچ چیز از بمباران مرور در امان نیست.

بمباران مروری چیست؟

بمب بررسی یک پدیده اینترنت جایی که گروه بزرگی از افراد، که گاهی اوقات به آنها ترول می گویند، عمداً نظرات منفی را در سایت های رتبه بندی به قصد مخفی کردن رتبه بندی مشاغل، رسانه ها یا افراد ارائه می دهند. این بررسی‌های منفی اغلب حاوی اطلاعات نادرست یا اطلاعات نادرست هستند و از سوی کاربرانی می‌آیند که تجربه شخصی با نهادی که بررسی می‌کنند نداشته‌اند.

آیا بررسی بمباران واقعاً به مشاغل آسیب می رساند؟

برای برخی، چند بررسی منفی جعلی یا اغراق‌آمیز ممکن است به نظر مهم نباشد. با این حال، در عصر دیجیتال امروزی، بررسی‌های آنلاین می‌تواند یک کسب‌وکار را شکست دهد یا آن را شکست دهد و می‌تواند عاملی تعیین‌کننده در مورد تمایل مصرف‌کننده با آن کسب‌وکار باشد یا خیر. در یک بمباران مرور استاندارد، به ویژه هنگامی که توسط رسانه های اجتماعی تقویت می شود، می تواند صدها و نه هزاران نقد منفی به طور همزمان سرازیر شود. این به راحتی می تواند رتبه بندی آنلاین یک کسب و کار را کاهش دهد، حتی اگر بررسی ها نادرست باشند، و بر شهرت آنلاین آن به طور کلی تأثیر منفی بگذارد.

چگونه برنامه های رسانه های اجتماعی می توانند دوست داشته باشند TikTok تقویت بررسی بمباران؟

به نظر می رسد تقریبا هر روز یک ویدیو یا پست ویروسی جدید در شبکه های اجتماعی منتشر می شود. گاهی اوقات این ویروسی بودن به این دلیل است که سازنده از قبل طرفداران زیادی داشته است، اما گاهی اوقات یک ویدیو می تواند آنقدر خشمگین، قطبی یا کاملاً باورنکردنی باشد که بینندگان آن را مانند آتش به اشتراک بگذارند. با تعداد انبوه بازدیدها، انبوهی از نظرات به وجود می‌آیند که امکان اشتراک‌گذاری سریع اطلاعات و اطلاعات نادرست را فراهم می‌کند. برای ایجاد یک جلوه گلوله برفی که می تواند منجر به بمب گذاری در بازبینی شود، فقط یک نظر برای گذاشتن مکان فروشگاه، نام کامل یک کارمند یا شماره تلفن لازم است.

یکی از مشتریان ORM ما سال گذشته این را تجربه کرد. یکی از خالقان TikTok ویدیویی از یک مشتری سرکش در محل کار خود منتشر کرد و این ویدیو به سرعت در فضای مجازی منتشر شد. در نظرات، شخصی به اشتباه اظهار داشت که آن فرد برای مشتری ما کار می کند، و اشاره می کند که سایر کاربران باید نظرات ضعیف مشتری ما را بگذارند. همانطور که در بخش نظرات اکثر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی معمول است، TikTok به عنوان یک محیط آنلاین که معمولاً در آن بررسی واقعیت انجام می‌شود، شناخته نمی‌شود.

هنگامی که سایر کاربران نام مشتری ما را دیدند، با عجله به Google، Yelp و سایر سایت‌های بررسی هجوم بردند تا رتبه‌بندی‌های منفی را به جای بگذارند. خوشبختانه، مشتری ما قبل از اینکه بمب گذاری بازبینی از کنترل خارج شود، این موضوع را به ما اطلاع داد و ما توانستیم در محل برای توقف حمله و همچنین تصحیح عمومی اطلاعات نادرست اقدام کنیم. همچنین کمک کرد که فرد حاضر در ویدیو در واقع تا امروز برای شرکت مشتری ما کار نمی کرد، بنابراین حذف نظرات نادرست حتی آسان تر بود.

آیا سایت های بررسی اجازه بمباران مرور را می دهند؟

بمباران مرور معمولاً دستورالعمل‌های سایت‌های بررسی محبوب را نقض می‌کند، زیرا بررسی‌ها نادرست، نفرت‌انگیز یا ماهیت غیرواقعی هستند. بیایید ببینیم چه خط‌مشی‌هایی در محبوب‌ترین سایت‌های بررسی برای مبارزه با حملات بمب‌گذاری بازبینی وجود دارد.

گوگل

مطابق با گوگل، پس از اینکه شرکت شاهد افزایش بازبینی‌هایی بود که از پروتکل‌های COVID-19 مشاغل انتقاد می‌کردند، سیاست‌های بررسی برای محافظت بهتر از کسب‌وکارها به‌روزرسانی شدند. گوگل اعلام کرد که به محض اجرای یک خط‌مشی جدید، «به مواد آموزشی تبدیل می‌شود — هم برای اپراتورهای ما و هم برای الگوریتم‌های یادگیری ماشین». حتی با آموزش، الگوریتم‌ها همیشه نمی‌توانند تک تک بررسی‌ها را از یک حمله بمب مروری پرچم‌گذاری کنند، بنابراین مهم است که یاد بگیرید چگونه مدیریت و گزارش دهید گوگل نیز بررسی می کند.

فریاد زدن

Yelp با به‌روزرسانی خط‌مشی‌های بررسی خود، جای پای Google را دنبال کرد. Yelp بیان کرد که ناظران آنها سیستمی را در اختیار دارند تا در مدت زمان کوتاهی به صفحه یک کسب‌وکار مراجعه کنند. “در صورت لزوم، تیم ناظران ما بررسی می کنند و ممکن است به طور موقت امکان پست کردن را غیرفعال کنند، زیرا ما هشداری را در مورد بررسی های کسب و کار قرار می دهیم.” Yelp همچنین تلاش می‌کند تا زمانی که نظرات دریافتی به نرخ عادی خود بازگشتند، صفحه بازبینی را “پاکسازی” کند و هدف آن حفظ تجربیات دقیق و واقعی مشتری در صفحه است.

فیس بوک

به نظر نمی‌رسد فیس‌بوک سیاست خاصی برای جلوگیری از بمب‌گذاری بررسی‌ها در نظر گرفته باشد، اما آنها این گزینه را ارائه می‌دهند بررسی ها را غیرفعال کنید و توصیه ها همچنین می توانید تمام نظرات را از حمله بمب گذاری بررسی و جمع آوری کنید گزارش آنها را برای نقض دستورالعمل های فیس بوک.

کمک! کسب و کار من با بمباران نقد مواجه می شود – چه کاری می توانم انجام دهم؟

در حالی که ممکن است احساس کنید همه چیز در آتش است، مهم است که لحظاتی را برای آرام شدن و تجزیه و تحلیل موقعیت صرف کنید. ابتدا سعی کنید موارد زیر را شناسایی کنید:

  • بررسی های منفی از کدام سایت ها وارد می شود؟
  • آیا مکان یا فرد خاصی وجود دارد که در بررسی ها مورد هدف قرار گرفته باشد؟
  • کدام کارمندان یا مدیران اطلاعات ورود به سایت های بررسی هدفمند را دارند؟

پس از جمع آوری این اطلاعات، این پنج نکته را برای حفظ اعتبار آنلاین خود دنبال کنید:

  1. از ورود نظرات جدید جلوگیری کنید. برخی از سایت های بررسی، مانند فیس بوک، گزینه ای برای این کار دارند به طور موقت غیر فعال کنید بررسی ها اگر حساب های رسانه های اجتماعی دیگری دارید، ممکن است بخواهید نظرات را غیرفعال کنید و پیام مستقیم برای جلوگیری از بمباران آن صفحات نیز. در موارد شدید، ممکن است به طور موقت لازم باشد خصوصی پروفایل های اجتماعی شما با هم
  2. بررسی کنید که بمب بررسی واقعاً برای کسب و کار شما طراحی شده است. مانند موردی که در مورد مشتری ORM ما وجود داشت، کاربران به اشتباه اظهار داشتند که فردی که آنها را هدف قرار داده اند برای مشتری ما کار می کند و بنابراین مشتری ما به اشتباه مورد حمله قرار گرفت. اطلاعات نادرست می تواند به سرعت در فضای آنلاین پخش شود، بنابراین برای شما مهم است که دلیل پشت بمب بازبینی را بفهمید و اینکه آیا حتی برای شما یا تجارت شما در نظر گرفته شده است یا خیر. معمولاً می‌توانید بر اساس بررسی‌ها متوجه شوید که این مشکل چیست، زیرا کاربران اغلب یک کارمند خاص، مکان را نام می‌برند یا حادثه‌ای را که در ویدیو یا پست مشاهده کرده‌اند توصیف می‌کنند.
  3. بیانیه ای عمومی برای رسیدگی به موضوع (در صورت لزوم) ارائه دهید. در مورد اینکه آیا بیانیه عمومی ارائه شود یا نه باید به صورت موردی تصمیم گیری شود، زیرا همیشه برای هر بمب گذاری بازبینی مناسب یا ضروری نیست. اگر تصمیم گرفتید که برای کسب و کارتان بیانیه عمومی درست است، حتماً برای ایجاد یک بیانیه خوش فکر و عمدی وقت بگذارید. توجه داشته باشید که همیشه این خطر وجود دارد که بیانیه علیه شما مورد استفاده قرار گیرد. در مورد مشتری ORM ما، منطقی است که یک بیانیه عمومی بیان کنیم که فرد در TikTok در حال حاضر برای شرکت کار نمی کند. مشتری ما همچنین احساس کرد که لازم است رفتار فرد در ویدیو را نیز به طور علنی محکوم کند.
  4. یادداشت کنید که بازبین‌ها چگونه درباره فرد یا حادثه‌ای که روی داده است می‌نویسند. TikTok و سایر برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی معمولاً مخاطبان جوان‌تری دارند، بنابراین می‌توان به راحتی تشخیص داد که کدام بررسی‌ها بخشی از بمباران مرور بوده‌اند و کدام بررسی‌ها واقعی هستند. برخی از بررسی‌های مربوط به حادثه بمب‌گذاری مروری مشتری ما حتی بیان می‌کنند که آنها «از ویدیوی TikTok به اینجا آمده‌اند». جملاتی مانند این در هنگام تلاش برای حذف موارد منفی بسیار مفید خواهند بود، بنابراین مراقب آنها باشید.
  5. تیمی را برای شروع شناسایی و پرچم گذاری نظراتی که از بمباران بازبینی به دست آمده اند جمع آوری کنید. این تیم می تواند متشکل از کارمندان، دوستان یا اعضای خانواده قابل اعتماد با حساب کاربری در سایت بررسی هدفمند باشد. باید تاریخ و زمانی را مشخص کنید که بمباران بازبینی شروع شد تا به محدود کردن لیست منفی‌هایی که تیم شما باید پرچم‌گذاری کند کمک کند. شما همچنان باید دستورالعمل های مناسب را در هنگام درخواست از کارمندان برای انجام این وظیفه دنبال کنید (به عنوان مثال، کارکنان نباید احساس اجبار یا ترس برای امنیت شغلی خود داشته باشند، اگر تصمیم به عدم شرکت در پرچم گذاری دارند). به همین ترتیب، به دوستان یا خانواده خود انگیزه ای برای پرچم گذاری نظر ارائه ندهید، زیرا این امر می تواند بر شهرت شما نیز تأثیر منفی بگذارد.

تحت یک حمله بمب بازبینی فعال، انجام حرکت نادرست می‌تواند تأثیر ضعیفی بر شهرت آنلاین شما داشته باشد، بنابراین باید هر پیشنهاد را به دقت ارزیابی کنید تا تصمیم بگیرید چه چیزی برای کسب و کار شما به‌عنوان یک کل بهترین است.

برای شهرت آنلاین خود به کمک نیاز دارید؟

مدیریت شهرت آنلاین می‌تواند به بهینه‌سازی سایت‌های بررسی، جمع‌آوری نظرات جدید، و ابزارهایی برای مبارزه با حملات بمب‌های مروری در آینده کمک کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنچه ORM می تواند برای کسب و کار شما انجام دهد، مخاطب برای شروع امروز به Fish Digital بروید!

اخبار را مستقیماً در صندوق ورودی خود جستجو کنید

*ضروری