سئو نویسی چیست؟ 5 نکته برای بهبود رتبه

به دست آوردن ترافیک ارگانیک بیشتر به یک وبلاگ یا وب سایت، بخش مهمی از هر استراتژی بازاریابی دیجیتال خوب است. بهترین راه برای انجام این کار، کسب رتبه بهتر در گوگل است، و رسیدن به آن بیشتر از اعمال شیوه های اولیه سئو طول می کشد. اینجاست که نوشتن محتوای سئو با کیفیت وارد می شود.

این یک راه عالی برای دریافت ترافیک ارگانیک بیشتر به وبلاگ شما است و مطمئن شوید که تجربه کاربری در هسته محتوای شما قرار دارد. این یک مهارت بسیار مفید برای کار بر روی انواع پروژه ها و محتوای مختلف است.

اگر با نوشتن سئو آشنا نیستید و می‌خواهید درک بهتری از آن داشته باشید، می‌خواهم موضوع را گسترش دهم و به ۵ نکته مفید که می‌تواند به بهبود مهارت‌های نوشتن محتوا کمک کند، اشاره کنم.

نوشتن محتوای سئو چیست؟

نوشتن سئو اساساً برای آسان کردن موتورهای جستجو برای یافتن محتوای خاص در مورد یک موضوع خاص و تصمیم گیری در مورد مطابقت آن محتوا با هدف جستجوگر استفاده می شود. اگر محتوا از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، موتورهای جستجو به آن محتوا رتبه مطلوبی در SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) می دهند و یافتن آن را برای کاربران آسان تر می کنند.

گوگل قادر است از طریق محتوای منتشر شده با استفاده ازعنکبوت ها“، که ربات های اینترنتی هستند که می توانند وب سایت ها را خزیده و اطلاعات را برای موتور جستجو ذخیره کنند تا سپس فهرست شوند. عنکبوت ها به زبان مورد استفاده در یک صفحه وب توجه زیادی دارند. این برای کمک به Google در تشخیص اینکه محتوای شما چگونه رتبه بندی می شود استفاده می شود.

با پیروی از این خط فکر، اکنون می‌توانیم ببینیم که چگونه استفاده از نوشتن محتوای سئو برای بهینه‌سازی زبان صفحه، خزیدن را آسان‌تر می‌کند و در نتیجه قرارگیری مطلوب‌تری در SERP دریافت می‌کند. اگر محتوا بدون استفاده از نوشتار سئو ایجاد شود، به طور بالقوه می‌توان آن را به‌عنوان نامناسب برای موتور جستجو برچسب‌گذاری کرد یا ممکن است خزنده‌ها متوجه نشوند محتوای صفحه درباره چیست.

چرا نوشتن سئو مهم است؟

حقایق ساده هستند. هنگامی که یک محتوای معین رتبه بندی خوبی داشته باشد، ترافیک ارگانیک بیشتری دریافت می کند. نوشتن محتوای سئو می تواند به تمرکز بر روی یک موضوع خاص کمک کند و خوانندگان بیشتری را جذب کند که قصد بالایی برای آن محتوا دارند.

کاربرانی که به دنبال جایگاه شما هستند، شانس بیشتری برای تحت تأثیر قرار گرفتن محتوای شما دارند، بنابراین، فراخوان‌ها برای اقدام نیز بسیار مؤثرتر خواهند بود. ناگفته نماند، سئو نویسی با کیفیت می تواند ابزاری عالی برای افزایش آگاهی از برند و ایجاد اعتبار و اعتماد باشد.

نوشتن با در نظر گرفتن سئو در نهایت می تواند به شما کمک کند تا با دو مورد از پرطرفدارترین منابع – کسب ترافیک ارگانیک و آوردن موفقیت آمیز خوانندگان/مشتریان مرتبط به وب سایت شما.

5 نکته نوشتن برای بهبود رتبه سئو؟

هیچ تضمینی وجود ندارد که آنچه می نویسید هر بار رتبه فوق العاده خوبی داشته باشد. الگوریتم‌های پیچیده گوگل در پس‌زمینه کار می‌کنند و در نهایت بر روی رتبه‌بندی و رتبه‌بندی تأثیر دارند.

با این حال بهترین شیوه های نوشتن سئو برای شما وجود دارد که می تواند به شما در ایجاد بهترین محتوای سئوی ممکن کمک کند.

1. مطالعه گوگل

در مورد منابعی برای نوشتن محتوای سئو، احتمالاً گوگل در بالای لیست شما قرار دارد.

قبل از انجام جستجو با استفاده از کلمات کلیدی انتخابی خود، یک پنجره ناشناس باز کنید تا نتایج خود را منحرف نکنید. در اینجا چیزی است که می خواهید به آن توجه دقیق داشته باشید:

قطعه ویژه: قطعه های ویژه معمولاً خلاصه‌های کوتاهی هستند که در بالای نتایج جستجوی ارگانیک Google در چیزی که «موقعیت 0» نامیده می‌شود ظاهر می‌شوند. بسیاری از پرس و جوهای جستجوی اطلاعاتی یک قطعه ویژه تولید می کنند، زیرا قرار است پاسخ های سریع به سؤالات خود را به خوانندگان ارائه دهند.

نمونه قطعه برجسته که برای بهبود نوشتن سئو استفاده می شود

مردم همچنین می پرسند: مستقیماً در زیر قطعه برجسته، این بخش را خواهید یافت. این یک ویژگی قطعه غنی از گوگل است که اطلاعات بیشتری را در قالب سوالات مرتبط به کاربران ارائه می دهد. شما می توانید از این سوالات به عنوان الهام یا اطلاعات مستقیمی که می خواهید در نوشتن محتوای سئوی خود بگنجانید استفاده کنید.

مثال از "مردم همچنین می پرسند"، برای جهت نگارش محتوای سئو استفاده می شود

نتایج برتر: از آنجایی که گوگل تصمیم گرفته است که این چند صفحه برتر ارزش صفحه اول را دارند، ایده خوبی است که برای بررسی سازماندهی و کیفیت اطلاعات این مقالات و محتوای آنها زمان بگذارید. این برای درک بهتر هدف جستجوی خوانندگان بسیار مفید خواهد بود.

2. از کلمات کلیدی هدف خود عاقلانه استفاده کنید

به عنوان یک تحلیلگر سئو، بسیار مهم است که از “پر کردن کلمات کلیدی” خودداری کنید. بهترین روش استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی با ارزش بالا در ابرداده یک صفحه وب، کپی و متن لنگر پیوند داخلی آن در تلاش برای کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجو است. با این حال، این باعث می‌شود که محتوای صفحه به‌طور باورنکردنی ناهنجار خوانده شود. پر کردن کلمات کلیدی می تواند منجر به تجربه کاربری پایین (UX)، جریمه موتورهای جستجو، از دست دادن کاربران و در برخی موارد باعث آسیب به برندهای خاص شود.

راه ایده آل برای مبارزه با این موضوع این است که به طور طبیعی بنویسید و کلمات کلیدی اولیه و ثانویه را به مقدار کم و در جایی که مناسب تر است، درج کنید. یک سبک نوشتاری واضح و مختصر بالاترین پاداش را در اینجا به همراه خواهد داشت. برخی از مکان‌های مهم برای گنجاندن کلیدواژه‌های هدف شامل عنوان صفحه، توضیحات متا، سرفصل‌ها یا عناوین بخش، URL صفحه و توضیحات/عنوان تصویر برجسته می‌شود. این یک راه منصفانه و ایمن برای ارسال سیگنال های قوی به گوگل در مورد موضوع صفحه ما است.

3. فراداده های منحصر به فرد را ترکیب کنید

استفاده صحیح از ابرداده در یک صفحه وب بسیار مهم است. متادیتا معمولاً برای توصیف محتوای یک صفحه استفاده می شود که به نوبه خود می تواند کاربران را تحت تأثیر قرار دهد تا یا با یک صفحه خاص تعامل داشته باشند یا توسط آن منصرف شوند و به نتیجه ای که به خوبی توصیف شده است بروند. این نوع داده اغلب در تگ عنوان صفحه و همچنین توضیحات متا آن دیده می شود. هدف اصلی این داده ها شامل اطلاعات مهمی است که نمی توانند به طور خودکار در اکثر صفحات یک وب سایت اعمال شوند.

گوگل تمایل دارد از برچسب‌های عنوان که بیش از 70 کاراکتر نباشد، در حالی که حداکثر آستانه برای توضیحات متا نباید بیشتر از 155 کاراکتر باشد. با توجه به آنچه گفته شد، بسیار مهم است که این توضیحات از نظر ساختار و اطلاعات ارائه شده منحصر به فرد باشد تا در موتورهای جستجو برجسته شود و از تکرار اطلاعات توصیفی جلوگیری شود.

4. پیوند به سایت های با کیفیت بالا

همیشه مهم است که در نظر داشته باشیم که به کجا پیوند می دهیم و آیا آن منبع اطلاعات محتوای باکیفیت با ارزشی را ارائه می دهد که کاربران بتوانند به آن اعتماد کنند. بهترین روش این است که اطمینان حاصل شود که لینک های خروجی تا حد امکان کاربران را به سمت وب سایت های معتبر با رتبه بندی دامنه خوب و محتوای اطلاعاتی قوی هدایت می کند.

گوگل پیوندهای بین دامنه های مختلف را به عنوان رای اعتماد تفسیر می کند. اگر محتوای ما قوی باشد و قابل اعتماد باشد، سایت‌های دیگر نیز می‌خواهند با پیوند دادن به دامنه ما از آن سود ببرند. این امر حس اعتماد و اعتباری را که گوگل با رتبه‌بندی بهتر پاداش می‌دهد را تقویت می‌کند و به نوبه خود توجه بیشتر کاربران را به خود جلب می‌کند.

با توجه به آنچه گفته شد، از پیوند دادن به سایت های اسپم یا بی کیفیت خودداری کنید زیرا این می تواند به عنوان شاخصی برای کیفیت سایت و محتوای بی کیفیت ما باشد. این نتیجه معکوس کسب رتبه و افزایش ترافیک ارگانیک خواهد داشت.

5. محتوای خود را برای انسان ها بنویسید

در حالی که شما دائماً در تلاش برای یافتن بهترین راه برای ارائه اطلاعات و استفاده مناسب از کلمات کلیدی و سایر نکات هوشمندانه سئو هستید، هدف واقعی را از دست ندهید – نوشتن محتوای خوب و مرتبط که برای خوانندگان قابل هضم باشد و اینطور نباشد. مثل اینکه برای روبات ها نوشته شده است.

خوانایی معمولاً معیاری است که نشان می‌دهد نوشته‌های سئوی شما به صورت محاوره‌ای و جذاب یا بی‌مزه و پر از کرک‌های غیرضروری خواهد بود یا خیر. شناخت مخاطبان شما همیشه کلید موفقیت آمیز نوشتن و ارائه اطلاعات به شیوه ای معنادار است. نوشتن برای سئو با در نظر گرفتن مخاطب به احتمال زیاد منجر به استفاده بیشتر افراد از محتوای شما خواهد شد.

من معتقدم که استفاده از برخی از این پیشنهادات، اگر نه همه این پیشنهادها، راهی عالی برای بهبود مهارت‌های نوشتن SEO است. به عنوان تحلیلگران سئو و کپی رایترها، ما مسئول ارائه منابع بهتر به مشتریان و کاربرانشان هستیم. این منجر به بهبود ترافیک ارگانیک و رتبه بندی در دراز مدت می شود. با ارتقاء سطح نوشتن محتوای SEO خود با استفاده از این نکات، می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

با تشکر از شما برای خواندن!

اخبار را مستقیماً در صندوق ورودی خود جستجو کنید

*ضروری

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور