5 مشاهدات مهم درباره SGE در فوریه 2024

در BrightEdge، فناوری تجزیه کننده مولد ماTM برای ما جایگاهی در ردیف جلو برای چشم انداز در حال تکامل تجربه های مولد جستجوی گوگل (SGE) فراهم کرده است. این یک لحظه مهم برای مشاهده فناوری جستجوی Google است، زیرا ما شاهد آزمایش و فرآیندهای یادگیری آنها هستیم. راهنمای نهایی ما برای SGE به طور مرتب با یافته های ما به روز می شود و ویژگی ها و تنظیمات جدید را در تجربه جستجوی کاربر برجسته می کند. در ماه فوریه شاهد انبوهی از فعالیت ها و تحولات بودیم. همه آنها نشان می‌دهند که گوگل با نمایش نتایج SGE بیشتر راحت‌تر می‌شود، اما همچنان فعالانه با قالب‌های جدید و عناصر تعاملی آزمایش می‌کند.

1. گوگل نتایج SGE را روی کلمات کلیدی بیشتری نشان می دهد.

این امر به ویژه در بخش های خاصی صادق است. در مراحل اولیه استقرار Generative Parser BrightEdge در نوامبر، حدود 16٪ از تمام جستجوها نتیجه SGE را به همراه نداشتند. در حال حاضر، این میزان در انواع مختلف جستجو به 14 درصد کاهش یافته است. با این حال، این کاهش در همه دسته‌های کلیدواژه یکسان نیست. قابل توجه است که کاهش قابل توجهی در نتایج غیر SGE در صنایع خاص وجود داشته است، به طوری که برخی تقریباً نتایج غیر SGE را به طور کامل حذف کردند. این صنایع عبارتند از:

  • تحصیلات – از 10% Ro 2%
  • فناوری B2B – از 5٪ تا کمتر از 1٪
  • تجارت الکترونیک – از 5% تا کمتر از 1%
  • رستوران ها – از 2٪ تا 0٪

این الگو نشان می‌دهد که ممکن است گوگل به عملکرد SGE اعتماد کند، که منجر به ظاهر بیشتر آن در جست‌وجوها می‌شود.

2. نتایج Opt-in رشد کرد و نتایج سقوط رو به کاهش بود.

نتایج انتخاب به یک اقدام کاربر برای فعال کردن SGE نیاز دارد، در حالی که نتایج جمع‌شده از قبل تولید شده‌اند و برای آشکار شدن کامل به یک کلیک نیاز دارند. این تمایز بسیار مهم است زیرا با یک نتیجه Opt-in، باید منتظر بمانید تا SGE ارائه شود. با وجود این، ماهیت در حال تکامل SGE، که هنوز در مرحله بتا است، ترجیح کاربر را برای روش انتخاب کردن نشان می‌دهد. در آغاز فوریه، 40 درصد از کلمات کلیدی که ما نظارت کردیم، یک تجربه انتخاب کردن در SGE را ارائه کردند. تا پایان ماه، این رقم به 45 درصد افزایش یافت. این روند صعودی ادامه ماه نوامبر است که تنها 36 درصد از کلمات کلیدی این ویژگی را داشتند.

برعکس، نتایج فروپاشی شده کمتر رایج می شوند. در اوایل نوامبر، 42٪ از کلمات کلیدی ردیابی شده ما یک نتیجه جمع شده را نشان دادند که در شروع فوریه به 40٪ کاهش یافت و تا پایان ماه به 33٪ کاهش یافت. برای متخصصان سئو که بر روی دید جستجوی ارگانیک متمرکز هستند، این روند می تواند به این معنی باشد که نتایج ارگانیک سنتی ممکن است برجستگی خود را حفظ کنند. از آنجایی که کاربران باید منتظر نمایش نتایج SGE باشند، زمان بیشتری را صرف مشاهده صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) می کنند و ممکن است از زدن دکمه “تولید” صرفنظر کنند و نتیجه SGE را دور بزنند. الگوی مشاهده شده در ماه های اخیر، و به ویژه در ماه فوریه، نشان دهنده تمایل گوگل به طرفداری از تجربه انتخاب کردن است.

3. آزمایش با فرمت ها و نتایج جدید کند نشده است.

ردیابی ما نمونه های مختلفی از این آزمایش را ثبت کرده است. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

  • در ماه دسامبر، گوگل نتایج “کامل” SGE را آزمایش کرد که به طور کامل بدون تعامل کاربر ارائه می شد، اما این نتایج تا ژانویه حذف شدند.
  • همچنین در ماه دسامبر، ما شاهد معرفی گذرا نوع خاصی از کارت ارزش برای محصولات بودیم که به طور خلاصه در 2٪ از جستجوهای کلیدواژه نشان داده شد، اما به تدریج حذف شد و با محصول Card Value Card جایگزین شد که اکنون در حدود 7 مورد نمایش داده می شود. % از همه جستجوها
  • در ماه فوریه شاهد ظاهر شدن دکمه “Listen” بودیم که برای تعداد محدودی درخواست در هفته 19 فوریه مشاهده کردیم. با این حال، این ویژگی تا 24 فوریه متوقف شد. در حالی که این تغییرات ممکن است پیامدهای فوری برای استراتژی های سئو نداشته باشند، آنها نشان می دهند که گوگل آماده کاوش در قالب های مختلف در SGE است.
  • وجود نتایج SGE بیشتر همراه با این تمایل برای آزمایش رویکردهای مختلف نشان می‌دهد که ممکن است آزمایش‌های یکباره دیگری در خط لوله وجود داشته باشد که احتمالاً در ماه مارس مشاهده می‌شود.

4. نتایج SGE املاک بیشتری را در یک صفحه نسبت به یک ماه پیش اشغال می کند.

از آنجایی که به نظر می رسد اعتماد گوگل به تجربیات مولد جستجو (SGE) در حال تقویت است، که با نمونه های کمتری از نتایج جستجوی غیر SGE نشان داده شده است، اندازه فیزیکی این نتایج SGE نیز در حال افزایش است. در ابتدای ماه، میانگین ارتفاع پیکسل یک نتیجه SGE در 1217 پیکسل اندازه گیری شد. این رقم به طور متوسط ​​به 1277 پیکسل افزایش یافته است. حتی یک دوره کوتاه وجود داشت که گوگل با نتایج SGE به طور قابل توجهی بزرگتر، با میانگین ارتفاع به 1348 پیکسل برای چند روز، آزمایش کرد.

این آزمایش با اندازه نه تنها تعهد گوگل به اصلاح نتایج SGE را نشان می دهد، بلکه جستجوی آنها را برای راه بهینه برای ارائه این ماژول ها به کاربران برجسته می کند. جالب توجه است که اندازه نتایج SGE در صنایع مختلف متفاوت است. به عنوان مثال، در تجارت الکترونیک، ارتفاع متوسط ​​نتیجه SGE 2093 پیکسل در ارتفاع است. در همین حال، کلمات کلیدی مالی بسیار کوچکتر هستند، با ارتفاع متوسط ​​پیکسل تنها 750 پیکسل. این نشان می دهد که گوگل تجربه SGE را متناسب با نیازهای محتوای هر صنعت طراحی می کند.

5. تجربه خرید جذاب تر شده است.

فقط در هفته گذشته، شاهد بودیم که گوگل دو روش جدید برای خرید را به کار گرفته است. آنها ابتدا یک Product Viewer Shopping Facet نامیدند.

با استفاده از این ماژول، اکنون می‌توانیم ببینیم که SGE به کاربران اجازه می‌دهد جنبه‌های یک محصول را در بین ماژول‌های مختلف مقایسه کنند (پرسش «تلویزیون OLED» است). این به کاربران امکان می دهد تا به طور مستقیم جنبه های مختلف محصولات را – مانند تلویزیون های OLED – در ماژول های مختلف در نتایج جستجو مقایسه کنند. این عملکرد توانایی کاربران را برای انجام تحقیقات جامع بالای قیف بدون خروج از صفحه جستجو افزایش می دهد.

برای سئوکاران، مفهوم واضح است: ویژگی‌های محصول باید به‌طور برجسته نشان داده شوند و به طور مداوم ارائه شوند تا اطمینان حاصل شود که هوش مصنوعی می‌تواند به طور مؤثر از محتوا استفاده کند و به آن ارجاع دهد. این می تواند دید و رقابت محصولات را در نتایج جستجو افزایش دهد.

علاوه بر این، SGE اکنون نتایج جستجو را با پرس و جوهای پیشنهادی افزایش می دهد. به عنوان مثال، هنگام جستجوی یک تلویزیون OLED، SGE ممکن است کاوش «بازی» و «4k» را به عنوان موضوعات مرتبط پیشنهاد کند. انتخاب «بازی» کاربران را به تجربه جستجویی هدایت می‌کند که مخصوصاً برای تلویزیون‌های بازی تنظیم شده است و امکان یک فرآیند جستجوی هدفمندتر را فراهم می‌کند. این ویژگی بر نیاز SEO و سازندگان محتوا به درک و ادغام عناصر محتوای طولانی – مانند موارد استفاده، مزایا، مشخصات – در اطلاعات محصول خود تأکید می کند، زیرا این جزئیات برای جذب ترافیک بسیار واجد شرایط بسیار حیاتی می شوند. در BrightEdge، Copilot for Content Advisor می‌تواند با گنجاندن کلمات کلیدی طولانی در خلاصه‌های محتوا یا حتی اولین پیش‌نویس‌ها به شما در انجام این کار کمک کند. اینها برای ارائه محتوایی که از تجربیاتی مانند این منبع تهیه می شود، ضروری است.

اکنون، کاربران در حال دریافت اطلاعاتی هستند که به طور خاص برای تلویزیون های بازی باید در نظر بگیرند. این سطح از ویژگی در نتایج جستجو، کاربران را قادر می سازد تا با درک دقیق آنچه که برای نیازهای فردی خود در نظر بگیرند، تصمیمات آگاهانه تری بگیرند. برای متخصصان سئو و سازندگان محتوا، این پیشرفت بر ارزش فزاینده محتوای طولانی تاکید می کند – جزئیاتی که یک محصول را احاطه می کنند، مانند موارد استفاده، مزایا و مشخصات. از آنجایی که گوگل به کاربران در محدود کردن اولویت های دقیق خود در نتایج جستجو کمک می کند، اهمیت این محتوای دقیق حتی بیشتر می شود. انتظار می رود که این عامل تأثیرگذارتری در جذب ترافیک با کیفیت بالا در حرکت رو به جلو باشد.

جمع آوری داده ها در مورد شیوع این نتایج دقیق SGE ادامه دارد. بینش‌های به‌دست‌آمده از این موضوع در نسخه آتی راهنمای نهایی آشکار خواهد شد و تصویر واضح‌تری از این که چگونه این پیشرفت‌ها بر روی دید در نتایج جستجو تأثیر می‌گذارند، ارائه می‌شود.

همانطور که به نظارت بر چشم انداز تجارب مولد جستجوی Google (SGE) ادامه می دهیم، مشتاقانه پیش بینی می کنیم که ماه آینده چه پیشرفت ها و نوآوری های جدیدی به همراه خواهد داشت. تعهد ما این است که شما را از بینش‌های کلیدی و تغییرات مهم که در زمان واقعی اتفاق می‌افتند مطلع کنیم. برای به روز ماندن در مورد آخرین روندها و آزمایشات در SGE، توصیه می کنیم راهنمای نهایی ما برای SGE را نشانه گذاری کنید. مطمئن شوید که اغلب برای آخرین به روز رسانی ها و تجزیه و تحلیل جامع دوباره بازدید می کنید!

Source link