5 نکته نوشتن برای بهبود تجربه کاربر • Yoast

در Yoast، ما اغلب توصیه می کنیم که باید برای کاربران خود بنویسید و نه خودتان. چرا؟ زیرا آنها کسانی هستند که از سایت شما بازدید می کنند و مطالب شما را می خوانند. اما آیا می دانستید نوع خاصی از نوشتن وجود دارد که صرفاً بر ایجاد یک تجربه کاربری خوب تمرکز دارد؟ به آن کپی‌نویسی UX می‌گویند. در این وبلاگ توضیح خواهیم داد که چیست و چرا شما نیز باید اجرای آن را شروع کنید. در نهایت، ما به شما پنج نکته را می‌دهیم تا بتوانید شروع کنید!

کپی رایتینگ UX چیست؟

خوب، اول چیزها. UX copywriting مخفف عبارت copywriting تجربه کاربر است. به عبارت دیگر: متنی که تعامل با وب سایت یا محصول شما را تا حد امکان آسان و بدون درز می کند. این کاربر را از طریق وب سایت یا رابط شما راهنمایی می کند و به آنها کمک می کند تا محصول شما را هدایت کنند. به طور خاص، کپی UX می‌تواند متن روی برچسب‌ها و دکمه‌های منو باشد، همچنین پیام‌های ربات چت، پیام‌های خطا و پیام‌های موفقیت. به عنوان مثال: “شما اکنون تمرین SEO را کامل کرده اید. آفرین!”

اگر می خواهید بیشتر بدانید، می توانید مقاله ما در مورد اینکه UX چیست و چرا اهمیت دارد را بخوانید.

تفاوت بین کپی رایتینگ و کپی رایتینگ UX چیست؟

سؤال خوبی بود! هدف اصلی کپی رایتینگ افزایش فروش و افزایش ترافیک وب سایت شماست. اساساً شما می خواهید مشتریان جدیدی را جذب کنید و آنها را متقاعد کنید که محصول یا خدمات شما را بخرند. با این حال، کپی‌نویسی UX چنین است نه در مورد فروش یا متقاعد کردن شما می خواهید با راهنمایی سریع و بدون زحمت آنها در وب سایت یا محصول خود، تجربه کاربر را بهبود ببخشید.

چرا باید روی کپی رایتینگ UX تمرکز کنید

به عنوان صاحب وب سایت، احتمالاً هدفی برای وب سایت خود دارید. این می تواند برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر، ایجاد سرنخ بیشتر یا فروش محصول شما باشد. برای رسیدن به این هدف، مردم باید بدانند که چگونه وب سایت شما را هدایت کنند و محصول شما. اگر آنها سایت شما را پیدا کنند خیلی خوب است، اما اگر ندانند چگونه برای ایمیل شما ثبت نام کنند یا خدمات شما را بخرند، در این صورت فرصت را از دست می دهید! اینجاست که کپی‌نویسی UX وارد می‌شود. به افراد کمک می‌کند و آنها را راهنمایی می‌کند تا بدانند چگونه از وب‌سایت شما استفاده کنند.

5 نکته برای بهبود کپی‌نویسی UX

اکنون می‌دانید کپی UX چیست و چرا باید روی آن تمرکز کنید. مرحله بعدی: در واقع نوشتن آن! در اینجا پنج نکته برای کمک به بهبود کپی‌نویسی UX وجود دارد.

1. نوشته شما باید واضح باشد

این به نظر بی‌معنی است، اما مهم است که به خاطر بسپارید. کاربران شما باید بدانند که وقتی روی یک دکمه کلیک می‌کنند چه اقدامی انجام می‌دهند، چه چیزی از آنها می‌خواهد، و نتیجه کلیک کردن چه خواهد بود. با کپی رایتینگ UX، نباید مشتریان خود را فریب دهید. اگر دکمه شما می‌گوید «رایگان امتحان کنید»، کاربران واقعاً باید بتوانند آن را رایگان امتحان کنند.

اسکرین شات از جعبه افزونه Yoast SEO Free.  در پایین تصویر دکمه ای وجود دارد که می گوید: Yoast SEO Free را دانلود کنید.
نمونه ای از یک دکمه با کپی واضح

2. مختصر باشید

از کلمات زیاد استفاده نکنید! به آخرین باری که یک برنامه یا برنامه جدید را نصب کردید فکر کنید. می‌خواستید هر چه سریع‌تر تنظیمات را انجام دهید، درست است؟ به احتمال زیاد، برای کاربران شما یکسان است. علاوه بر این، یک دیوار متن نه تنها برای خواندن یک کار طاقت فرسا به نظر می رسد، بلکه کلمات زیاد نیز می تواند کاربران شما را گیج کند. در عوض، سعی کنید پیام را تا حد امکان مختصر بیان کنید. این نیست همیشه به معنای استفاده از حداقل کلمات ممکن است. گاهی اوقات فقط استفاده از کلماتی است که عملکردی دارند. یک “گذرواژه اشتباه” ساده می تواند کافی باشد.

3. مثل یک ربات ننویسید

چون نیستی! مگر اینکه طلسم برند شما یک ربات کوچک زیبا مانند دیسکورد باشد، بهتر است مانند یک انسان بنویسید. به علاوه، احتمال بیشتری وجود دارد که انسان‌های دیگر نوشته‌های شما را بفهمند و با آن ارتباط برقرار کنند. یک مثال عالی از این Duolingo است. به جای نوشتن: «اگر این پنجره را ببندید، تمام پیشرفت ها از بین می رود. آیا مطمئن هستید؟»، کاربران این پیام را مشاهده می کنند: «صبر کن، نرو! شما درست در مسیر هستید. اگر اکنون ترک کنید، پیشرفت خود را از دست خواهید داد.» انسانی تر به نظر می رسد، اینطور نیست؟

بیایید به نمونه دیگری از Duolingo نگاه کنیم.

اسکرین شات از یک صفحه در برنامه Duolingo.  در بالای صفحه این متن وجود دارد: 1 روز رگه.  در زیر آن یک تقویم هفته با علامت سه شنبه است.  در زیر تقویم این متن وجود دارد: اما اگر فردا تمرین نکنید، خط شما بازنشانی می‌شود.  مواظب باش!  در پایین صفحه یک دکمه آبی وجود دارد که می گوید ادامه دهید.  در زیر دکمه آبی این متن وجود دارد: streak چیست؟
نمونه ای از کپی رایتینگ سرگرم کننده UX

این یک مثال خوب از سرگرمی است و کپی رایتینگ روشن ابتدا دکمه نیمه پایینی صفحه نمایش واضح و مختصر است. دوم، زیر دکمه آبی یک لینک مفید برای کاربرانی است که نمی دانند streak چیست. و سوم، متن سفید به روشی جالب توضیح می دهد که کاربران نیز باید فردا تمرین کنند وگرنه خط خود را از دست خواهند داد. این پیام با تقویم نیز تجسم می شود. این همان چیزی است که شما به آن می گویید طراحی UX و کپی رایتینگ خوب!

4. خود را به جای کاربر خود قرار دهید

اگر در هر مرحله به فکر کاربر خود نباشید، کپی‌نویسی UX نیست. از خود بپرسید: کاربر چه می خواهد؟ آنها می توانند نگران چه چیزی باشند؟ چگونه می توانم تجربه آنها را بهبود بخشم؟ سعی کنید از دیدگاه آنها به محصول یا وب سایت خود نگاه کنید.

به عنوان مثال، اگر کاربر شما اطلاعات شخصی را پر می کند، ممکن است نگران باشد که نتواند بعداً آن را تغییر دهد. با اضافه کردن یک عبارت ساده «نگران نباش! شما می‌توانید این اطلاعات را بعداً تغییر دهید»، نگرانی‌های زیادی را از بین می‌برید و تجربه کاربر را بهبود می‌بخشید.

5. فراگیر باشید

تصور کنید به تازگی یک برنامه جدید دانلود کرده اید. شما برای استفاده از آن هیجان زده هستید، اما همانطور که آن را تنظیم می کنید، متن به هیچ وجه شما را مورد خطاب قرار نمی دهد. بدتر از آن، وقتی باید مشخصات شخصی را پر کنید، هویت شما حتی یک گزینه نیست! نوشتن UX بد است. شما نباید افراد را حذف کنید، چه به دلیل جنسیت، سن، قومیت، گرایش جنسی و غیره. به خصوص برای زبان هایی که از اشکال مختلف بسته به جنسیت استفاده می کنند، خوب است که از این موضوع آگاه باشید.

خبر خوب: افزونه Yoast SEO Premium اکنون یک بررسی زبان فراگیر ارائه می دهد! این ویژگی متن‌های شما را می‌خواند و بررسی می‌کند که آیا از کلماتی استفاده می‌کنید که افراد را بر اساس سن، ظاهر، نژاد، ناتوانی، جنسیت و موارد دیگر تبعیض قائل نمی‌شوند.

نتیجه گیری: کپی رایتینگ UX مهم است

ایجاد یک تجربه لذت بخش و آسان برای کاربران شما مهمتر از همیشه است. به خصوص اگر در زمینه ای با رقابت زیاد کار می کنید. حتی اگر محصول یا وب سایت شما شگفت انگیز باشد، اگر مردم ندانند چگونه از آن استفاده کنند، نمی دانند. بنابراین از دید کاربر به محصول خود نگاه کنید. نسخه ای بنویسید که به راحتی آنها را از طریق محصول شما راهنمایی کند، در حالی که نگرانی هایی که ممکن است داشته باشند را پیش بینی کنید. فقط چند کلمه در حال حاضر می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند!

بیشتر بخوانید: کپی رایتینگ سئو: راهنمای نهایی »

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور