مصرف کنندگان امروز بیش از هر زمان دیگری گزینه دارند. حتی با داشتن یک محصول یا خدمات به ظاهر خوب ، این احتمال وجود دارد که در صنعت خود رقبایی داشته باشید که همان مشتریانی را هدف شما قرار دهند.
بنابراین چه قدم هایی می توانید برای تمایز برند خود و کسب مزیت رقابتی بردارید؟ و چگونه می توانید وفاداری مشتری را افزایش دهید؟
پاسخ با هوشمندی مشتری است – روشی برای استفاده از داده های مربوط به مشتریان برای فروش بیشتر.
در این مقاله ، نگاهی عمیق خواهیم انداخت که هوش مشتری چیست ، چرا مهم است و مراحل شروع کار را بررسی خواهیم کرد.
- هوش مشتری چیست؟
- چرا هوش مشتری مهم است؟
- 5 مرحله برای تسلط بر هوش مشتری
هوش مشتری چیست؟
هوش مشتری فرایند جمع آوری و تحلیل داده های مشتری است. هدف ، دستیابی به بینش عملی است که می توانید از آنها برای رشد خط اصلی خود استفاده کنید.
در زیر چهار نوع داده مشتری وجود دارد:
- اطلاعات هویت: اطلاعات هویتی اطلاعات شخصی مشتریان شماست. اینها شامل نام ، جنس ، سن و غیره است. این اطلاعات در کنار هم قرار دادن شخصیت خریدار مفید است – یک نمایه داستانی که مخاطبان شما را به تصویر می کشد.
- داده های توصیفی: برای به دست آوردن تصویر واضح تری از مشتری های خود ، باید فراتر از نام و سن آنها باشید. داده های توصیفی شامل …