5 نکته که باید قبل از مهاجرت به سایت در نظر بگیرید

یکی از ترسناک ترین کارهای سئو، مهاجرت به سایت است، زیرا ریسک ها بسیار زیاد است و در هر مرحله مشکلاتی وجود دارد. در اینجا پنج نکته وجود دارد که کمک می کند مهاجرت سایت در مسیر موفقیت آمیز باشد.

مهاجرت سایت یک چیز نیست

مهاجرت های سایت یک چیز نیستند، آنها در واقع سناریوهای متفاوتی هستند و تنها وجه مشترک آنها این است که همیشه چیزی وجود دارد که ممکن است اشتباه پیش برود.

در اینجا نمونه هایی از انواع مختلف مهاجرت سایت آورده شده است:

  • مهاجرت به یک الگوی جدید
  • مهاجرت به یک میزبان وب جدید
  • ادغام دو وب سایت مختلف
  • مهاجرت به یک نام دامنه جدید
  • مهاجرت به معماری جدید سایت
  • مهاجرت به یک سیستم مدیریت محتوای جدید (CMS)
  • مهاجرت به یک سایت ساز جدید وردپرس

راه‌های زیادی وجود دارد که یک سایت می‌تواند تغییر کند و راه‌های بیشتری وجود دارد که این تغییرات منجر به یک نتیجه منفی شود.

موارد زیر چک لیست مهاجرت سایت نیست. این پنج پیشنهاد برای مواردی است که باید در نظر بگیرید.

1. آماده شدن برای مهاجرت: دانلود همه چیز

قانون شماره یک آمادگی برای مهاجرت سایت است. یکی از نگرانی های بزرگ من این است که نسخه قدیمی وب سایت به درستی مستند شده باشد.

اینها برخی از راه‌های مستندسازی یک وب‌سایت هستند:

  • پایگاه داده را دانلود کرده و حداقل در دو مکان ذخیره کنید. من دوست دارم یک نسخه پشتیبان از نسخه پشتیبان در دستگاه دوم ذخیره شود.
  • دانلود تمامی فایل های سایت باز هم، من ترجیح می دهم یک نسخه پشتیبان از نسخه پشتیبان ذخیره شده در دستگاه دوم ذخیره کنم.
  • سایت را خزیدن کنید، خزیدن را ذخیره کنید و آن را به عنوان یک نقشه سایت CSV یا XML صادر کنید. من ترجیح می‌دهم پشتیبان‌های اضافی داشته باشم فقط در صورتی که مشکلی پیش بیاید.

نکته مهمی که در مورد دانلود فایل ها توسط FTP باید به خاطر بسپارید این است که دو فرمت برای دانلود فایل ها وجود دارد: ASCII و Binary.

  1. از ASCII برای دانلود فایل هایی که حاوی کد هستند مانند CSS، JS، PHP و HTML استفاده کنید.
  2. از باینری برای رسانه هایی مانند تصاویر، فیلم ها و فایل های فشرده استفاده کنید.

خوشبختانه، اکثر نرم افزارهای مدرن FTP دارای تنظیمات خودکاری هستند که باید بین دو نوع فایل تمایز قائل شود. یک اتفاق غم انگیز این است که فایل های تصویری را با استفاده از فرمت ASCII بارگیری کنید که منجر به خراب شدن تصاویر می شود.

بنابراین همیشه بررسی کنید که فایل های شما به درستی دانلود شده باشند و در حالت خراب نباشند. اگر شخص ثالثی را برای مدیریت مهاجرت استخدام کرده‌اید یا مشتری این کار را انجام می‌دهد و آن‌ها در حال دانلود فایل‌ها هستند، همیشه در نظر داشته باشید که یک نسخه را برای خود دانلود کنید. به این ترتیب، اگر آنها با دانلود خود شکست بخورند، از یک نسخه بدون خرابی نسخه پشتیبان تهیه خواهید کرد.

مهم ترین قانون در مورد پشتیبان گیری: شما هرگز نمی توانید بیش از حد پشتیبان گیری داشته باشید!

2. وب سایت را خزیدن

یک خزیدن کامل در وب سایت انجام دهید. یک نسخه پشتیبان از خزیدن ایجاد کنید. سپس یک نسخه پشتیبان از نسخه پشتیبان تهیه کنید و آن را در یک هارد دیسک جداگانه ذخیره کنید.

پس از انتقال سایت، این داده های خزیدن می تواند برای ایجاد یک لیست جدید برای خزیدن URL های قدیمی برای شناسایی URL هایی که گم شده اند (404)، تغییر مسیر نمی دهند یا به صفحه وب اشتباهی هدایت می شوند، استفاده شود. Screaming Frog همچنین دارای یک حالت لیست است که می تواند فهرستی از URL های ذخیره شده در قالب های مختلف، از جمله به عنوان نقشه سایت XML را بخزد و مستقیماً در یک فیلد متنی وارد کند. این روشی است برای خزیدن یک دسته خاص از URL ها در مقابل خزیدن یک سایت از پیوندی به پیوند دیگر.

3. نکاتی برای مهاجرت به یک الگوی جدید

طراحی مجدد وب سایت می تواند منبع اصلی ناراحتی زمانی باشد که اشتباه شود. روی کاغذ، انتقال یک سایت به یک قالب جدید باید یک تغییر یک به یک با حداقل مشکلات باشد. در عمل همیشه اینطور نیست. برای نمونه، هیچ قالبی را نمی توان در قفسه استفاده کرد، باید آن را تغییر داد تا مطابق با آنچه مورد نیاز است، که می تواند به معنای حذف و/یا تغییر کد باشد.

Nigel Mordaunt متخصص بازاریابی جستجو (LinkedIn) که اخیرا آژانس بازاریابی جستجوی خود را فروخته است، تجربه مهاجرت بیش از صد سایت را دارد و ملاحظات مهمی برای مهاجرت به یک قالب جدید وردپرس دارد.

این توصیه نایجل است:

بررسی کنید که همه تصاویر دارای URL، متن جایگزین و عنوان تصویر یکسان باشند، به خصوص اگر از تصاویر جدید استفاده می کنید.

گاهی اوقات الگوها دارای عناصر سرفصل سخت کد شده هستند، به خصوص در فوتر و نوارهای کناری. آنها باید با CSS استایل شوند، نه با تگ H. من یک بار این مشکل را با یک الگو داشتم که در آن رتبه ها به طور غیرمنتظره ای جابجا شده بود، سپس متوجه شدم که تماس با ما و سایر پیوندهای پیمایش تا H2 علامت گذاری شده اند. فکر می کنم چند سال پیش این مشکل بیشتر بود. اما با این حال، برخی از تم ها دارای برچسب های H هستند که در مکان هایی که ایده آل نیستند کدگذاری شده اند.

مطمئن شوید که همه URL ها دقیقاً یکسان هستند، یک اشتباه رایج. همچنین، اگر قصد تغییر محتوا را دارید، بررسی کنید که محیط استیجینگ بدون ایندکس شده باشد، پس از اینکه سایت فعال شد، مطمئن شوید که سایت زنده تازه آپلود شده دیگر حاوی متا تگ noindex robots نباشد.

در صورت تغییر محتوا، سایت را آماده کنید تا شاید توسط گوگل مجددا ارزیابی شود. بسته به اندازه سایت، حتی اگر تغییرات مثبت باشد، ممکن است چندین هفته و در برخی موارد چندین ماه طول بکشد تا پاداش داده شود. مشتری باید قبل از مهاجرت از این موضوع مطلع شود.

همچنین، بررسی کنید که کدهای تجزیه و تحلیل و ردیابی در سایت جدید درج شده است، همه اندازه‌های تصویر را بررسی کنید تا مطمئن شوید هیچ تصویر جدیدی وجود ندارد که بزرگ باشد و کوچک نشده باشد. می‌توانید اندازه‌های تصویر و برچسب‌های عنوان را با خزیدن Screaming Frog پس از مهاجرت به راحتی بررسی کنید. من نمی توانم هیچ نوع انتقال سایت را بدون Screaming Frog تصور کنم.

4. مشاوره برای مهاجرت به یک میزبان وب جدید

Mark Barrera (LinkedIn)، معاون SEO، Newfold Digital (شرکت مادر Bluehost)، در مورد خزیدن قبل از مهاجرت سایت در آماده سازی برای مهاجرت به یک میزبان وب جدید، این را بیان کرد:

«به طور کامل سایت موجود خود را بخزید تا هر گونه مشکل نمایه سازی یا سئو فنی را قبل از حرکت شناسایی کنید.

حفظ ساختار URL (در صورت امکان): تغییر ساختار URL می تواند موتورهای جستجو را گیج کند و به ارزش لینک شما آسیب برساند. در صورت امکان، URL های خود را ثابت نگه دارید.

301 ریدایرکت: 301 ریدایرکت دوست شماست. موتورهای جستجو باید مطلع شوند که محتوای قدیمی شما اکنون در یک آدرس جدید قرار دارد. اجرای تغییر مسیر 301 از هر URL قدیمی به همتایان جدید خود، ارزش لینک را حفظ می کند و از خطاهای 404 هم برای کاربران و هم برای خزنده های موتور جستجو جلوگیری می کند.

بهینه سازی عملکرد: اطمینان حاصل کنید که میزبان جدید شما یک تجربه سریع و قابل اعتماد ارائه می دهد. سرعت سایت برای تجربه کاربر مهم است.

قبل از انجام برش واقعی خود، حتما یک بررسی نهایی از سایت جدید خود انجام دهید. صفحه اصلی خود، هر صفحه فرود و محبوب ترین بازدیدهای جستجوی خود را به صورت بصری بررسی کنید. هر گونه جریان تسویه‌حساب/سبد، زنجیره نظر/بازبینی، تصاویر، و هر پیوند خروجی به سایت‌های دیگر یا شرکای خود را بررسی کنید.

گواهی SSL: یکی از جنبه های مهم اما گاهی نادیده گرفته شده انتقال میزبانی، تنظیم گواهی SSL است. اطمینان از اینکه هاست جدید شما از گواهینامه SSL موجود شما پشتیبانی می کند و به درستی پیاده سازی می کند – یا یک گواهی جدید را بدون ایجاد خطا ارائه می دهد. SSL/TLS نه تنها سایت شما را ایمن می کند، بلکه بر SEO نیز تأثیر می گذارد. هر گونه پیکربندی نادرست در طول مهاجرت می تواند منجر به هشدارهایی در مرورگرها شود که بازدیدکنندگان را منع می کند و می تواند به طور موقت بر رتبه بندی تأثیر بگذارد.

پس از انتقال، بسیار مهم است که زمان پاسخ سرور را نه تنها از یک مکان، بلکه در سطح منطقه ای یا جهانی معیار قرار دهید، به خصوص اگر مخاطبان شما بین المللی باشند. گاهی اوقات، یک پلتفرم میزبانی جدید ممکن است در یک زمینه عملکرد عالی را نشان دهد اما در سایر نقاط جهان عقب بماند. چنین اختلافاتی می تواند بر زمان بارگذاری صفحه تأثیر بگذارد، بر نرخ پرش و رتبه بندی جستجو تأثیر بگذارد. “

5. محدودیت ها را بپذیرید

Ethan Lazuk، استراتژیست و مشاور SEO، Ethan Lazuk Consulting، LLC، (LinkedIn, توییتر) دیدگاه جالبی در مورد مهاجرت سایت در مورد پیش بینی محدودیت های مشتری اعمال شده بر آنچه می توانید انجام دهید ارائه می دهد. زمانی که مشتری از توصیه خود عقب نشینی می کند ممکن است ناامید کننده باشد و گوش دادن به دلایل او برای انجام آن مهم است.

من در مورد زوم با شرکت‌هایی مشورت کرده‌ام که بخش‌های سئوی آن‌ها نگرانی‌هایی در مورد کاری که یک سئوی خارجی می‌خواهد انجام دهد، داشتند. جستجوی تاییدیه شخص ثالث در مورد طرح مهاجرت سایت کار معقولی است. بنابراین اگر دپارتمان سئو داخلی نگرانی هایی در مورد این طرح دارد، بد نیست یک شخص ثالث قابل اعتماد به آن نگاهی بیاندازد.

ایتن تجربه خود را به اشتراک گذاشت:

“به یاد ماندنی ترین و چالش برانگیزترین مهاجرت های سایت که من بخشی از تصمیمات تجاری مرتبط بوده ام که هیچ کنترلی بر آنها نداشتم.

به عنوان سئوکار، می توانیم یک برنامه مهاجرت هوشمند ایجاد کنیم. ما می‌توانیم چک‌لیست‌های قبل و بعد از راه‌اندازی را دنبال کنیم، اما گاهی اوقات، محدودیت‌های قانونی یا واقعیت‌های تجاری دیگری در پشت صحنه وجود دارد که باید در اطراف آن کار کنیم.

عدم دسترسی به DNS، محدودیت استفاده از نام برند یا محتوای خاص، استفاده از دامنه میانی، و مجبور به کار کردن روزها، هفته‌ها یا ماه‌ها پس از آن برای حل هر مشکلی پس از تغییر موقعیت‌های کسب و کار داخلی، فقط یک مشکل است. چند مورد از مسائل دشوار مهاجرت که من با آنها روبرو شده ام.

بهترین راه برای رسیدگی به این موقعیت‌ها مستلزم کار بر روی محدودیت‌های مشتری این است که وظایف سئوی را که می‌توانید کنترل کنید، تنظیم کنید، انتظارات صادقانه‌ای در مورد اینکه چگونه مسائل تجاری می‌تواند بر عملکرد پس از مهاجرت تأثیر بگذارد، تنظیم کنید، و مراقب نظارت بر داده‌های پس از راه‌اندازی و استفاده از آن باشید. برای حمایت از منابعی که برای اتمام کار نیاز دارید.”

روش های مختلف برای مهاجرت یک وب سایت

مهاجرت به سایت دردناک است و باید با احتیاط برخورد کرد. من انواع مختلفی از مهاجرت ها را برای خودم انجام داده ام و با مشتریان به آنها کمک کرده ام. من در حال حاضر هزاران صفحه وب را از یک پوشه به روت منتقل می‌کنم و با تغییر مسیرهای متعددی که باید پیکربندی مجدد شوند، پیچیده است، نه منتظر آن هستم. اما مهاجرت ها گاهی اجتناب ناپذیر است، بنابراین بهتر است پس از بررسی دقیق، آن را افزایش دهید.

تصویر ویژه توسط Shutterstock/Krakenimages.com