فصل جشن است! یا تقریباً روز ولنتاین است، یا شروع تابستان، یا … شما می توانید دریفت کنید. مردم عاشق جشن گرفتن هستند، به همین دلیل است که محتوای فصلی در آن دورهها عملکرد خوبی دارد. بنابراین، آیا باید برای تولید محتوا برای تعطیلات تلاش کنید؟ ما اینطور فکر می کنیم! اما شما باید در مورد آن هوشمند باشید. در اینجا پنج نکته برای کمک به ایجاد محتوای فصلی با کیفیت خوب آورده شده است.
چرا باید محتوای فصلی تولید کنید؟
یک مزیت بزرگ ایجاد محتوای فصلی این است که در ذهن خود باقی خواهید ماند. به هر حال، مشتریان شما احتمالاً به دنبال محتوایی هستند که به آنها ایده هایی برای هدیه، خدمات یا رویدادها بدهد. با شرکت در روند، به مخاطبان خود نشان می دهید که تجارت شما مرتبط است.
البته، با داشتن محتوای فصلی، میتوانید دیده شدن برند خود را نیز افزایش دهید و ترافیک به خصوص اگر محتوایی دارید که برای کلمات کلیدی فصلی بهینه شده است! به طور خلاصه: اکثر مردم در فصل تعطیلات غرق می شوند، بنابراین خوب است که به تبلیغات تبلیغاتی بپیوندید.
نکته 1: محتوای فصلی همیشه سبز ایجاد کنید
خبر خوب برای افراد پرمشغله! نیازی نیست هر سال یک قطعه جدید از محتوای فصلی ایجاد کنید. خلق کردن خیلی بهتره یکی پست کریسمس عالی، به عنوان مثال، که شما هر سال بهینه سازی می کنید. ترجیحاً یک یا دو ماه قبل از برگزاری رویداد یا تعطیلات آن را بهینه کنید.
این باعث صرفه جویی در وقت شما می شود و احتمال رتبه بندی واقعی محتوای شما را افزایش می دهد (زیرا معمولاً مدتی طول می کشد). بنابراین، از افزودن سال به محتوای خود خودداری کنید. مطلبی در این مورد ننویسید: بهترین دستور العمل ها برای هانوکا 2024. فقط سال را از عنوان حذف کنید، و شما آماده هستید.
اگر شما انجام دهید می خواهید سال را در عنوان خود قرار دهید، آن را در URL خود وارد نکنید. به این ترتیب، می توانید هر سال پست و عنوان را بدون نیاز به ایجاد مداوم پست های جدید و تغییر مسیر پست های قدیمی به روز کنید.
![5 نکته در مورد نحوه ایجاد محتوای فصلی خوب • Yoast 5 نکته در مورد نحوه ایجاد محتوای فصلی خوب • Yoast](https://yoast.com/app/uploads/2024/12/example-of-holiday-guide-600x307.png)
اگر قبلاً چندین قطعه محتوا در مورد یک تعطیلات داشته باشید، چه؟
اگر پست های شما برای کلمات کلیدی مختلف رتبه خوبی دارند و ترافیک ارگانیک مناسبی دریافت می کنند، آنها را حفظ کنید. اما اگر همپوشانی در کلمات کلیدی وجود داشته باشد که آنها برای آنها رتبه بندی می کنند و می گیرند خوب ترافیک، بهتر است آنها را در یک پست بزرگ ادغام کنید. فقط مطمئن شوید که محتوای پست هنوز منطقی است.
نکته ما این است که از URL پستی استفاده کنید که بهترین عملکرد را دارد. برای پستهای دیگر، مطمئن شوید که آنها را به پست بهینهشده هدایت کردهاید تا مردم به 404 نرسند.
نکته 2: تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید
چه بخواهید یک پست جدید بنویسید یا یک پست موجود را بهینه کنید، خوب است که تحقیق کنید. ابتدا با تحقیق کلمات کلیدی شروع کنید تا بدانید که مخاطبان شما در طول رویدادها یا تعطیلات خاص به دنبال چه چیزی هستند.
نکته: همیشه می توانید به دنبال تغییراتی از کلمات کلیدی اصلی خود باشید! برای مثال، میتوانید «تعطیلات» یا «راهنما» یا «تابستان/زمستان» را به آنها اضافه کنید.
فقط به خاطر محتوا محتوا تولید نکنید. فقط زمانی محتوا بنویسید که مطمئن هستید مخاطبان شما به دنبال این اطلاعات هستند. در پایان روز، شما می خواهید مخاطبان شما احساس کنند که سایت شما ارزش افزوده ای داشته است.
نکته 3: تحقیق در مورد رقبا انجام دهید
هنگامی که یک کلمه کلیدی اصلی را انتخاب کردید، خوب است برای مثال آن کلمه کلیدی را در گوگل جستجو کنید. نتایج برتر را تجزیه و تحلیل کنید. آیا آنها پست های وبلاگ هستند یا صفحات دسته بندی؟ اگر آنها پست های وبلاگ هستند، چه نوع مقالاتی هستند؟ به عنوان مثال، اگر همه پستهای برتر راهنماهای راهنما هستند، احتمالاً بهترین شانس برای رتبهبندی را دارید، اگر مقاله شما راهنمای نحوه انجام آن نیز باشد. فقط مطمئن شوید که چیزی متفاوت از آنچه قبلاً وجود دارد بنویسید.
نکته 4: از قبل برنامه ریزی کنید
خوب است به یاد داشته باشید که مردم اغلب هفته ها قبل به دنبال ایده های هدیه یا نکاتی برای فعالیت ها یا دستور العمل ها می گردند. این بدان معناست که شما باید محتوای فصلی خود را قبل از تعطیلات واقعی آماده کنید! به همین دلیل ممکن است ایده خوبی باشد که یک تقویم محتوایی برای پست های خود داشته باشید تا فراموش نکنید.
به علاوه، خوب است که محتوای جدید را زودتر منتشر کنید تا زمانی برای رتبه بندی داشته باشید. به هر حال، هنگامی که رویداد وجود دارد، می خواهید محتوای شما برای مخاطبان شما قابل یافتن باشد. به همین دلیل نیز ایده خوبی است که مطمئن شوید محتوای شما با محتوای مفید گوگل و دستورالعمل های EEAT مطابقت دارد.
نکته 5: محتوای فصلی خود را به روز نگه دارید
حتی اگر محتوای همیشه سبز ایجاد کرده اید، مطمئن شوید که حداقل یک بار در سال آن را به روز کنید – ترجیحاً چند هفته قبل از خود رویداد یا تعطیلات. فرض کنید نکته جدیدی دارید یا یکی از محصولات شما دیگر تولید نمی شود. با به روز رسانی محتوای خود، مطمئن خواهید شد که محتوای شما همیشه مرتبط و مفید است. کدام مخاطب شماست و گوگل هر دو را دوست خواهد داشت!
فراموش نکنید که مطالب خود را به عنوان جدید منتشر کنید!
هنگامی که محتوای خود را به روز کردید، فراموش نکنید که تاریخ انتشار را تغییر دهید. به این ترتیب، مردم (و موتورهای جستجو) متوجه می شوند که به روز شده است. البته اگر قابلیتی در سایت خود دارید که هر دو را نشان می دهد منتشر کند و به روز شد تاریخ، پس این لازم نیست.
پس چرا باید محتوای خود را بازنشر یا به روز کنید؟ باز هم نشان می دهد که محتوای شما مرتبط و جاری است. زیرا بیایید صادق باشیم، اگر یک پست وبلاگ را با آن بخوانید چه احساسی خواهید داشت نکاتی برای یک تعطیلات تابستانی عالی و تاریخ گفته شده 2018؟ فکر می کنید قدیمی بود، درست است؟
نکته: افزونه رایگان Duplicate Post ما به شما امکان می دهد به راحتی پست های خود را بازنویسی و بازنشر کنید! با استفاده از این افزونه می توانید پست های خود را بدون آفلاین ویرایش کنید.
![تصویری از ویژگی Rewrite & Republish در باطن وردپرس.](https://yoast.com/app/uploads/2021/01/yoast-rewrite-republish-from-toolbar-600x416.jpg)
محتوای فصلی: هدیه ای که مدام می دهد
اگر پست محکمی دارید که می توانید هر سال آن را به روز کنید، مطمئن خواهید شد که محتوای مفیدی به مخاطبان خود ارائه می دهید. به علاوه، در طول رویدادهای فصلی ترافیک بیشتری به دست خواهید آورد. فقط مطمئن شوید که محتوای خود را هفتهها قبل بهروزرسانی یا بنویسید، تا زمان رتبهبندی داشته باشد. تنها چیزی که باقی می ماند این است که محتوای خود را تبلیغ کنید، به عنوان مثال در کانال های رسانه های اجتماعی خود یا از طریق بازاریابی ایمیلی. موفق باشید!