5 نکته برتر از فصل سئو وب سالنامه 2024

سئو مملو از مفاهیم و کلمات کلیدی است – مجموعه‌ای از مطالعات موردی و بهترین شیوه‌ها که مانند گروه کر تعطیلات کودکان کمربند هستند.

در واقع در طبیعت چگونه به نظر می رسد؟ وقتی آن را در مقیاس مطالعه می کنیم، چه الگوهایی را می توانیم ببینیم؟ چه ترکیب عجیب و غریبی از کنجکاوی و مازوخیسم ماه ها از زمان خود را داوطلبانه برای مطالعه آن صرف می کنند؟

سلام این من هستم. من محقق هستم

هر ساله ده ها متخصص صنعت گرد هم می آیند تا وضعیت وب را تجزیه و تحلیل کنند.

این یک کار عظیم است که برای ساخت 21 فصل نیاز به تجزیه و تحلیل 83 ترابایت داده دارد.

امسال، من رهبری یک تیم باورنکردنی را برای مطالعه سئو در 16.9 میلیون صفحه، از جمله صفحات خانگی و داخلی وب‌سایت، با استفاده از آمار و روندهای خام HTTP Archive، Lighthouse، Crux داده‌ها و مقداری معجزه بر عهده گرفتم.

وب سالنامه چیست؟

وب سالنامه یک گزارش سالانه است که به بررسی وضعیت فعلی وب می پردازد. این مانند یک چکاپ سالانه برای اینترنت است.

هدف این پروژه کمک به توسعه دهندگان وب، طراحان و سایر متخصصان صنعت است که روندها، فناوری ها و بهترین شیوه های فعلی در توسعه وب را بهتر درک کنند.

در نگاهی انسانی تر، زندگی مدرن ما ابتدا دیجیتال است. دسترسی به اینترنت برای جنبه های بزرگ و حیاتی زندگی ما ضروری است.

سازمان ملل متحد حتی اتصال را به عنوان یک حقوق بشر مطرح کرده است. این تلاش تنها پروژه ای برای مستندسازی چشم انداز دیجیتال در حال تحول ما است.

چه چیزی یاد گرفتیم؟

به طور خلاصه؟ خیلی

نسخه امسال فصل SEO عمیق ترین و بررسی شده ترین ابعاد و معیارهایی است که در نسخه های قبلی موجود نبود.

فرو رفتن در هفتاد صفحه ممکن است کمی سخت باشد، بنابراین در اینجا پنج مورد از غذای مورد علاقه من در اندازه لقمه آورده شده است.

1. روبات‌های بیشتر (txt.)

ما چندین دهه است که از robots.txt استفاده می کنیم. با این حال، پروتکل به طور رسمی تا سپتامبر 2022 با RFC 9390 استاندارد نشده بود.

این رسمی‌سازی منجر به اجرای دقیق‌تر استانداردهای فنی و بهبود پایبندی به پروتکل شده است.

امسال شاهد افزایش پاسخ‌های موفق robots.txt و کاهش خطاها بودیم که نشان‌دهنده بهبود اجرای پروتکل robots.txt است.

  • زمانی که درخواست‌ها به صورت تلفن همراه و 83.5 درصد به‌عنوان دسکتاپ انجام می‌شد، ما شاهد درخواست‌های موفقیت‌آمیز برای فایل‌های robots.txt در 83.9 درصد بودیم که از 82.4 درصد و 81.5 درصد در سال 2022 افزایش داشت.

ما همچنین در اعلان‌های robots.txt خود دقیق‌تر می‌شویم.

ابزارهای سئو، مانند AhrefsBot و MJ12Bot به طور فزاینده ای در فایل های robots.txt نام گذاری می شوند.

راستش این برای من منطقی است. اگر به طور فعال از این ابزار در سایت خود استفاده نمی کنید، آن را مسدود کنید. نیازی به انجام تحقیقات رقبا به این راحتی با هزینه منابع سرور شما نیست.

خزنده های هوش مصنوعی نوظهور مانند GPTBot نیز در فایل های robots.txt ظاهر می شوند که منعکس کننده استفاده رو به رشد از این فناوری ها است. جالب است که ببینید این فایل چگونه تغییر می کند، زیرا کنترل های پیشنهادی برای خزنده های هوش مصنوعی به کار گرفته می شوند.

robots.txt عامل های کاربر هوش مصنوعی5 نکته برتر از فصل سئو وب سالنامه 2024

2. دستورالعمل های روبات ها: هم خاص و هم به طرز عجیبی بی معنی

این اولین سالی بود که ما شامل آن شدیم meta robots دستورالعمل ها در وب سالنامه. دستورالعمل‌های ربات‌ها یک رویکرد خاص صفحه برای کنترل نحوه فهرست‌بندی و سرویس‌دهی صفحات تک‌تک HTML، متمایز از فایل‌های robots.txt است.

می توانید از 24 معتبر استفاده کنید robots قوانین دستورالعمل برای کنترل نمایه سازی و ارائه محتوا، به همین دلیل است که بسیار شگفت انگیز است که دو قانون پرکاربرد در سال 2024 follow و index. این دستورالعمل‌های معتبر نیستند و توسط Googlebot نادیده گرفته می‌شوند.

تجزیه و تحلیل دستورالعمل ها به دلیل تعداد زیاد ترکیب ها دشوار بود. هر قانون با یک نام جفت می شود. این name ارزش از robots meta تگ مشخص می کند که این قانون برای کدام خزنده(های) اعمال می شود. ما 14 قانون و 9 نام ربات در مجموعه داده های خود داشتیم.

ما متوجه شدیم که SEO ها در تنظیم قوانین با نام ربات بسیار عمدی هستند.

  • این noarchive این قانون برای اکثر ربات‌ها بی‌معنی است و تنها در 1% از صفحات در حالت عمومی اعمال می‌شود robots نام استفاده شد
  • Bingbot برای نامگذاری شد noarchive در 36 درصد مواقع تکان دهنده حکومت کنید. این احتمالاً به دلیل توانایی تگ برای دور نگه داشتن محتوا از پاسخ‌های چت بینگ است.
  • Googlebot-news به احتمال زیاد به نام a noindex حکومت کند.
دستورالعمل‌های روبات‌ها بر اساس نامدستورالعمل‌های روبات‌ها بر اساس نام

3. سردرگمی شرعی کمتر

محتوای تکراری اتفاق می افتد. ما بینش های جدیدی در مورد بیش از 40 سیگنالی که Google بین صفحات تکراری ارزیابی می کند، به دست آورده ایم. دلیل بیشتر برای شکایت از متعارف!

  • امسال شاهد افزایش استفاده متعارف به 65 درصد در کل بودیم، اما نکته قابل توجه تر، اولین سالی بود که این برچسب به طور مساوی در دسکتاپ و موبایل اعمال شد.
  • اکثر سایت‌ها تگ‌های متعارف را در HTML خام و HTML رندر شده پیاده‌سازی می‌کنند که کمتر از 1٪ بین این دو تطابق ندارند. همیشه جا برای پیشرفت هست
  • از هر 50 صفحه موبایل، یکی از آنها در حین رندر کردن، تگ کانونیکال آن تغییر کرده است. این برچسب ها برای سئوکاران بسیار مفید هستند – مگر اینکه گوگل را گیج کنند و نادیده گرفته شوند.

4. رندر پویا در حال کاهش است

در Google I/O 2018، اعضای تیم جستجو به اشتراک گذاشتند که Googlebot در ارائه جاوا اسکریپت مشکل دارد. سال بعد، تیم Googlebot همیشه سبز را معرفی کرد – یک خزنده بسیار تواناتر که بر روی آخرین موتور رندر کرومیوم اجرا می شود. آنها همچنین به اشتراک گذاشتند که رندر پویا دیگر توصیه نمی شود. (دوبرابر پشته فناوری، هیچ چیز جالبی نیست.)

با وجود تغییر سریع، سایت ها به رندر پویا خود چسبیده بودند. در سال 2022، 13 درصد از صفحات دارای این ویژگی بودند vary هدر پاسخ HTTP امکان ارائه محتوای مختلف بر اساس عامل کاربر درخواست کننده را فراهم می کند.

  • امسال بالاخره شاهد کاهش 92 درصدی به 1 درصدی هدرهای دسکتاپ و 2 درصدی صفحات موبایل بودیم. رهایی خوب

5. سایت های بیشتر بد کمتر هستند

2020 را به خاطر دارید؟ سال قفل‌های ویروس کرونا، تماس‌های زوم «شما در حالت بی‌صدا هستید» و فهمیدن عملکرد وب‌سایتتان افتضاح بود.

هنگامی که Core Web Vitals (CWV) در سال 2020 منتشر شد، تنها 20٪ از سایت ها ارزیابی عملکرد کاربر محور را پشت سر گذاشتند. با این حال، درصد سایت هایی که از CWV عبور می کنند هر سال افزایش یافته است.

  • در سال 2024، 48 درصد از سایت های تلفن همراه و 54 درصد از سایت های دسکتاپ ارزیابی را پشت سر گذاشتند! این یک دستاورد استثنایی است وقتی که تغییرات را در Interaction به Next Paint که جایگزین تاخیر ورودی اول به عنوان معیار تعاملی می‌شود، در نظر بگیریم. Largest Contentful Paint کمترین میزان پاس را داشت.
درصد تجربیات خوب Core Web Vitals در تلفن همراهدرصد تجربیات خوب Core Web Vitals در تلفن همراه

یکی از جنبه های مورد علاقه من در وب سالنامه این است که می توانم به یک فصل مختلف بروید تا موضوعات را با جزئیات بیشتر بررسی کنید. فصل عملکرد امسال به‌طور بی‌نظیری معیارها را بر اساس بخش‌های فرعی و بهینه‌سازی‌ها برای یک نگاه رضایت‌بخش به وضعیت عملکرد وب تجزیه می‌کند.

مشارکت در وب سالنامه

وب سالنامه یک پروژه داوطلبانه است. زمانی که پروژه سال اعلام شد، وقت شماست تا مسائل باز موجود در مخزن Github را بررسی کنید و دست خود را برای جایی که می خواهید مشارکت کنید بالا ببرید. هر فصل چندین نقش دارد که باید پر شوند و من از تیمم خواسته ام تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.

1. نویسندگان

کارشناسان موضوع و هدایت محتوا برای هر فصل. نویسندگان مسئول برنامه ریزی طرح کلی فصل، تجزیه و تحلیل آمار و روندها و نوشتن گزارش سالانه هستند.

نویسنده بودن یک تعهد بزرگ است، به خصوص در فصل های بزرگتر یا برجسته تر. (اگر تازه کار هستید و علاقه مند به مشارکت هستید، به دنبال برچسب “اولین شماره خوب” باشید.)

«نویسنده فصل مرتبطی مانند SEO در WebAlmanac یک تجربه تغییر دهنده زندگی بوده است. این به این دلیل است که من چیزهای زیادی (از لحاظ فنی) یاد گرفتم، اما حتی بیشتر به دلیل روش مشارکتی که در آن همه چیز انجام می شود. در پایان روز، شما یک احساس بسیار سپاسگزاری از مشارکت خود و تأثیری که کار تیم بر جامعه وب خواهد داشت، دارید.

به ندرت پیش می‌آید که شما فرصت کار با چنین مجموعه داده عظیمی را داشته باشید، و این باعث افتخار است که بتوانیم به آن داده‌ها نگاهی بیندازیم، آن‌ها را برش دهیم و به بیان داستانی در مورد چگونگی وب و چگونگی آن کمک کنیم. این در حال تغییر است و تا حدی سلامت است.» دیو اسمارت گفت.

2. داوران

کارشناسان موضوع و کمک به نویسندگان با بررسی های فنی در طول مراحل برنامه ریزی، تجزیه و تحلیل، و نوشتن. آن‌ها چسبی هستند که نویسندگان و تحلیل‌گران را در کنار هم نگه می‌دارند، زمانی که چشم‌ها از خستگی صفحه نمایش مستقیم عبور می‌کنند.

“بازبین بودن اولین قدم عالی برای ورود به سالنامه وب است، زیرا قبلاً مشارکتی نداشته‌اید و کنجکاو هستید که در ایجاد هر فصل چقدر کار می‌کنید (نکته: خیلی زیاد است!). شما می توانید به همان اندازه (یا کمتر) زمان را که می خواهید اختصاص دهید. و چه کسی می‌داند، ممکن است به موفقیت بزرگی دست پیدا کنید و بخواهید سال آینده فصلی بنویسید!» گفت بری پولارد.

3. تحلیلگران

قهرمانان ناشناس فصل مسئول تحقیق در مورد آمار و گرایش های مورد استفاده در سرتاسر سالنامه. تحلیلگران در طول مرحله برنامه‌ریزی با نویسندگان و بازبین‌ها همکاری نزدیکی دارند تا در مورد انواع آماری که از مجموعه داده‌ها امکان‌پذیر است، و در طول مراحل تجزیه و تحلیل/نوشتن برای اطمینان از استفاده صحیح از آمار، جهت دهند.

“این یکی از چالش برانگیزترین و در عین حال سرگرم کننده ترین پروژه هایی بود که در حین آشنایی با دیگران در این صنعت روی آن کار کردم. درک کنید که این کار عشقی است و لذت ببرید. کریس نیکولز گفت: اگر گیر کردید از پرسیدن نترسید.

4. ویراستاران

نویسندگان فنی که تمایل زیادی به صحت محتوای فنی و غیر فنی دارند. ویراستاران بر زبان انگلیسی تسلط دارند و با نویسندگان همکاری نزدیکی دارند تا به تولید محتوا کمک کنند و اطمینان حاصل کنند که همه چیز به عنوان یک واحد منسجم در کنار هم قرار می گیرد.

    «علاوه بر همکاری با بهترین ذهن‌هایی که در وب کار می‌کنند، به عنوان یک ویرایشگر، یک نمای 30000 فوتی از جالب‌ترین داده‌ها و مطالعات، همراه با پیامدهای آنها، از بالا دریافت می‌کنید. شما روندهای مثبت و در مواقعی منفی را می بینید، و همچنین به سلامت کلی وب پی می برید. این کار به عنوان یک ویرایشگر بسیار کار است، و تعداد زیادی حقایق و جزئیات در آن دخیل است، اما 100 درصد ارزش آن را دارد زیرا شما در کنار رهبران صنعت کار می کنید که واقعا متعهد به بهتر کردن وب برای همه هستند.” مایکل لویتس گفت.

    5. مترجمان

    نویسندگان فنی که به بین المللی شدن سالنامه کمک می کنند و آن را در سطح جهانی برای جامعه وب در دسترس قرار می دهند. بدون شک دیدن ترجمه آثار شما به زبان های دیگر جالب است، اما کمک به در دسترس قرار دادن این تحقیق برای مخاطبان غیرانگلیسی یک مجموعه مهارت باورنکردنی است.

      اگر فصل امسال را خوانده‌اید و به چیزی فکر کرده‌اید که کاوش نشده است یا روش جدیدی برای نزدیک شدن به داده‌ها وجود دارد – در نسخه 2025 مشارکت کنید! شما مهارت های جدیدی را یاد خواهید گرفت و با کارشناسان باورنکردنی کار خواهید کرد.

نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کادر تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.

Source link