5 معیار مهم YouTube برای SEO • Yoast

آیا از YouTube برای میزبانی و توزیع ویدیوهای خود استفاده می کنید؟ سپس یکی از راه‌های اصلی که می‌خواهید بازدیدها را افزایش دهید، جستجو است. نه فقط در خود یوتیوب، بلکه در گوگل نیز جستجو کنید. در این پست، ما به پنج معیار اصلی یوتیوب می پردازیم که باید به طور منظم به آنها توجه کنید تا متوجه شوید و نحوه عملکرد ویدیوهایتان را در هنگام هدایت ترافیک جستجوی ارگانیک در هر دو پلتفرم بررسی کنید.

توجه داشته باشید که این یک نمای کلی از نحوه اندازه گیری بازاریابی YouTube به طور گسترده تر نیست. برای آن، پست ما را در مورد نحوه استفاده از تجزیه و تحلیل برای بهینه سازی ویدیوی خود بررسی کنید. این پست معیارهای یوتیوب را که برای ردیابی و بهینه سازی ترافیک ویدیوهای YouTube شما مهم است، مورد بحث قرار می دهد. هم از جستجوی گوگل و هم از یوتیوب. معیارهایی که همه می توانید در YouTube Analytics پیدا کنید.

نموداری که بازدیدهای به دست آمده از جستجوی YouTube را نشان می دهد

اولین معیاری که باید به آن نگاه کنید، تعداد بازدیدهایی است که از جستجوی یوتیوب به دست آمده است. این داده ها از طریق گزارش منابع ترافیک در YouTube Analytics در دسترس است. «جستجوی YouTube» به وضوح به عنوان منبعی متمایز از سایر روش‌های کشف YouTube علامت‌گذاری شده است. این داده ها به شما نشان می دهد که چند نفر ویدیوهای شما را از طریق جستجو در پلت فرم YouTube (به عنوان مثال وب سایت، برنامه ها و ادغام ها) پیدا می کنند. این شامل ترافیک جستجوی گوگل یا سایر موتورهای جستجو نمی شود.

بازدیدها از جستجوی یوتیوب واقعاً معیار تیتر شما برای سئوی YouTube است (البته نه سئوی ویدیو، اما به طور کلی تصور می شود). وقتی این معیار بالا می‌رود، به شما می‌گوید افراد بیشتری ویدیوهای شما را از طریق جستجوی YouTube کشف و تماشا می‌کنند.

نمونه‌ای از معیارهای یوتیوب: نموداری که بازدیدها از جستجوی Google را نشان می‌دهد
نموداری که نماهای به دست آمده از جستجوی گوگل را نشان می دهد

این داده ها همچنین از طریق گزارش منابع ترافیک در YouTube Analytics در دسترس هستند، اما در دسته «خارجی». در اینجا می‌توانید «جستجوی Google» را به‌عنوان منبعی در کنار سایر وب‌سایت‌هایی که ویدیوهای شما در آن جاسازی شده یا پیوند داده شده‌اند، ببینید. بازدیدها از جستجوی Google به شما می‌گویند که چند نفر از طریق جستجوی جهانی Google یا جستجوی ویدیوی Google به ویدیوهای شما در YouTube.com یا برنامه YouTube دسترسی پیدا کرده‌اند. با این حال، شامل کاربرانی نمی شود که ویدیوهای وب سایت شما را تماشا کرده و از طریق جستجوی Google به وب سایت شما رسیده اند. اینها به عنوان سایر منابع “خارجی” ضبط و ارجاع می شوند.

اگر می‌خواهید کانال YouTube خود را برای دیده شدن در جستجوی Google بهینه کنید، این معیار بسیار مفید است. به ویژه با رتبه بندی برای کلمات کلیدی اطلاعاتی بدون نام تجاری. اگر یک ویدیوی جدید در جستجوی جهانی گوگل برای یک کلمه کلیدی با حجم بالا، شروع به رتبه‌بندی در یک بسته ویدیویی کند، معمولاً متوجه می‌شوید که این نمودار ممکن است یک افزایش نشان دهد. بنابراین این یک شاخص مفید است که نشان می دهد آیا ویدیوهای شما مکرراً در آن بسته های نتایج غنی ظاهر می شوند یا خیر.

آیا تعداد قابل توجهی از بازدیدها را در کانال خود می بینید که از جستجوی Google می آید، اما تعداد بسیار کمی از جستجوی YouTube؟ این یک سرنخ خوب است که شاید بهتر باشد ویدیوهای خود را به پلتفرم دیگری منتقل کنید. به خصوص اگر وب سایتی با اعتبار و شهرت خوب دارید. به این ترتیب می‌توانید ترافیک را منحصراً به وب‌سایت خود هدایت کنید، نه اینکه همه چیز را به‌طور پیش‌فرض به YouTube فشار دهید. پست من در یوتیوب در مقابل سایت شما: کدام یک برای سئو بهتر است؟ می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر.

متریک 3: میانگین درصد مشاهده شده

نمونه ای از معیارهای یوتیوب: نموداری که میانگین درصد مشاهده شده برای همه ویدیوهای یک کانال را نشان می دهد
نموداری که میانگین درصد مشاهده شده برای همه ویدیوهای یک کانال را نشان می دهد.

سومین معیار یوتیوب که می‌خواهم در مورد آن صحبت کنم، میانگین درصد مشاهده‌شده برای همه ویدیوهای یک کانال است. این داده‌ها به شما نشان می‌دهند که بینندگان معمولاً چه مقدار از ویدیوهای شما را می‌گذرانند. همچنین می‌توان آن را به‌صورت ویدیویی جداگانه از طریق نقشه‌های حرارتی یا به‌عنوان داده‌های جمع‌آوری شده برای همه ویدیوهای شما مشاهده کرد. در حالی که این داده‌ها مستقیماً از نظر رتبه‌بندی با عملکرد ویدیوی شما صحبت نمی‌کنند، شاخص اصلی خوبی برای دید گسترده‌تر است. یوتیوب یا مستقیماً از میانگین داده‌های نگهداری برای اطلاع از رتبه‌بندی استفاده می‌کند، یا ارتباط نزدیکی با عواملی دارد که به الگوریتم وارد می‌شوند. به این ترتیب، اگر میانگین حفظ را بهبود ببخشید، تمایل دارید که بازدیدهای بیشتری دریافت کنید.

میانگین درصد مشاهده شده همچنین به شما می گوید که محتوای شما چقدر خوب است و چقدر نیازهای کاربران را برآورده می کند. اگرچه توجه به این نکته مهم است که ویدیوهای طولانی‌تر دارای میانگین ماندگاری کمتری هستند. نمای تجمیع شده مفید است. یک روند نزولی (مانند بالا) به شما می‌گوید که ممکن است محتوایی که اخیراً منتشر شده از نظر کیفیت یا هدف‌گیری اشتباه باشد. اما زمانی که از طریق تب Engagement در تجزیه و تحلیل یوتیوب به ویدیوهای جداگانه بپردازید، واقعاً مفید است. این به شما کمک می کند بعد از 30 ثانیه ببینید کدامیک بالاترین و کمترین میزان ماندگاری را دارند.

فهرستی از ویدیوهای با بهترین عملکرد از نظر ماندگاری
خلاصه ای از ویدیوهای با بهترین عملکرد از نظر ماندگاری تا 30 ثانیه تماشا

متریک 4: بازدید از افراد غیر مشترک

نمونه‌ای از معیارهای YouTube: نموداری که بازدیدهای افراد غیرمشترک را نشان می‌دهد
نموداری که بازدیدهای دریافت شده از غیر مشترکین را نشان می دهد

چهارمین معیار YouTube ما تعداد بازدیدهایی است که از کانال YouTube شما توسط افراد غیر مشترک صورت گرفته است. بازدید از مشترکین معمولاً از طریق اعلان‌ها و توصیه‌ها در زیرساخت پلتفرم YouTube انجام می‌شود. در حالی که توصیه‌های نوار کناری، رسانه‌های اجتماعی و جستجو موتورهایی هستند که بینندگان جدید را هدایت می‌کنند.

به این ترتیب، تعداد بازدید از افراد غیر مشترک یک معیار مهم برای بهینه سازی جستجو است. برای آن دسته از کانال‌هایی که مخاطبان درگیر زیادی دارند و تمایل دارند از مشترکین به عنوان موتور اصلی بازدیدهای جدید استفاده کنند، اما مشتاق گسترش دامنه خود هستند، اهمیت ویژه‌ای دارد.

متریک 5: نرخ کلیک نمایش ها

نمونه‌ای از معیارهای یوتیوب: نموداری که میانگین نرخ کلیک بر روی همه ویدیوها را نشان می‌دهد
نموداری که میانگین نرخ کلیک بر روی همه ویدیوها را نشان می‌دهد

معیار نهایی ما میانگین نرخ کلیک بازدید برای ویدیوهای شما است. این داده ها به شما می گوید که چند نفر وقتی ویدیوی شما را در نتایج جستجو و توصیه های نوار کناری می بینند، روی آن کلیک می کنند. اگرچه فقط شامل داده‌های خود پلتفرم یوتیوب است و نرخ کلیک را پوشش نمی‌دهد زیرا به قابلیت مشاهده در جستجوی Google مربوط می‌شود. این معیار به طور قابل توجهی با تعداد بازدیدهایی که می‌توانید به ویدیوهای خود وارد کنید، مرتبط است. و حتی ممکن است یک عامل مستقیم یا غیرمستقیم در تعیین رتبه‌بندی و دید گسترده‌تر در سراسر YouTube باشد.

با این حال، به طور گسترده تر، نشان می دهد که تصاویر کوچک و عناوین ویدیوی شما چقدر خوب هستند و اینکه آیا آنها با نیازهای کاربر برای جستارهایی که هدف قرار می دهید مطابقت دارند یا خیر. شما باید این عدد را با عملکرد خود در طول زمان مقایسه کنید. سعی کنید با ایجاد محتوای جدید آن را بهبود بخشید و ارزش پیشنهادی کانال خود را بیشتر اصلاح کنید. تغییرات کوچک در نرخ کلیک اغلب منجر به تأثیر زیادی بر تعداد کل بازدیدها و بازدیدهایی می شود که می توانید برای ویدیوهای خود دریافت کنید. اگر بتوانید شماره‌گیر را 1 تا 2 درصد در طول چند ماه جابه‌جا کنید، این تأثیر زیادی بر دید و ترافیک خواهد داشت.

در حالی که بهینه‌سازی نرخ کلیک در YouTube لزوماً به نرخ کلیک بهتر در جستجوی Google ترجمه نمی‌شود، در بیشتر موارد بهینه‌سازی برای یکی منجر به عملکرد بهتر در دیگری می‌شود.

از این معیارهای YouTube برای نظارت بر ترافیک ارگانیک خود استفاده کنید

در این پست، پنج معیار اصلی یوتیوب را مورد بحث قرار دادم که می‌تواند به عنوان پایه‌ای برای تلاش‌های سئوی شما باشد. امیدوارم ابزارهایی برای نظارت بر عملکرد ویدیوهای خود در مورد ترافیک ارگانیک به شما ارائه دهد. اگر می‌خواهید برای بهینه‌سازی ویدیوهای خود حتی عمیق‌تر در داده‌ها غوطه‌ور شوید، حتماً پست من را در مورد نحوه استفاده از تجزیه و تحلیل YouTube برای بهینه‌سازی ویدیوی خود بررسی کنید.