5 روند سئو برای سال 2025

با نزدیک شدن به پایان سال 2024، چشم انداز سئو در حال تغییر است، با تغییرات حتی بزرگتر در افق سال آینده.

با دسترسی بالقوه به داده‌های گوگل، رقبا می‌توانند چشم‌انداز جستجو را متزلزل کنند و از سئوکاران بخواهند که در استراتژی‌های خود در چندین پلتفرم تجدید نظر کنند.

در همان زمان، ابزارهای هوش مصنوعی به تکامل خود ادامه می‌دهند و هم فرصت‌ها و هم خطرات را ارائه می‌کنند – کارها را ساده‌تر می‌کنند، اما تهدیدی برای کاهش خلاقیت به یک خروجی فرمولی می‌کنند.

چالش 2025؟ متعادل کردن نوآوری با اصالت و اتوماسیون با بینش انسانی.

چه روندهایی باید گام های بعدی شما را راهنمایی کند؟ بیایید نگاهی بیندازیم.

1. جستجوی جایگزین و آزمایش ضد انحصار گوگل

اگر گوگل مجبور شود داده های خود را به عنوان بخشی از قوانین ضد تراست به اشتراک بگذارد، چشم انداز سئو ممکن است با تغییرات چشمگیری روبرو شود.

این به رقبای گوگل این امکان را می دهد که از داده ها و الگوریتم های جستجوی آن برای ساخت سریعتر موتورهای جستجوی خود استفاده کنند. چیزی که پتانسیل تنوع بخشیدن به چشم انداز ارگانیک را پنهان می کند.

با تکیه بر این آینده فرضی، در حالی که همه رقبا با داده‌های اساسی یکسان شروع می‌کنند، می‌توانند نوآوری کرده و روش‌های جدیدی را معرفی کنند.

برای سئوکاران، این بدان معناست که ما نه تنها یک استراتژی واحد، بلکه به طور بالقوه ده یا بیست توسعه خواهیم داد، و اطمینان حاصل کنیم که وب سایت های ما در تمام این پلت فرم های جدید رقابتی باقی می مانند.

ما در حال حاضر بخشی از این وزن را با ظهور ابزارهای هوش مصنوعی – مانند ChatGPT، Claude و Perplexity و برنامه های آنها برای یکپارچه سازی جستجو، تجربه کرده ایم.

در دسترس قرار دادن داده‌های Google همچنین به کارشناسان سئو شفافیت بی‌سابقه‌ای را در الگوریتم‌های پنهان گوگل ارائه می‌دهد.

ما بینش های عمیق تری در مورد عوامل رتبه بندی و رفتار کاربر به دست خواهیم آورد و به ما این امکان را می دهد تا با درک دقیق آنچه که کار می کند، بهینه سازی کنیم.

متأسفانه، این بدان معناست که دستکاری الگوریتم‌ها حداقل برای کوتاه مدت آسان‌تر خواهد بود.

چیزی که ممکن است ما را به روزهای تاریک سئو بازگرداند، زمانی که با انبوهی از زباله‌های کامل رتبه‌بندی آسان‌تر بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روند و معنای آن برای سئو، ممکن است لازم باشد تا اواخر سال آینده صبر کنیم.

طرح کنونی این است که وزارت دادگستری ایالات متحده در ماه نوامبر یک پیشنهاد اصلاح‌شده‌تر و سپس گوگل در دسامبر پیشنهاد خود را به اشتراک بگذارد. فعلاً فقط می‌توانیم بگوییم: «منتظر باشید!»

2. هوش مصنوعی به عنوان یک دستیار قدرتمند (یا وحشتناک).

با بسیاری از ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی در دسترس، برای سئوکاران آسان است که در دریای گزینه ها گم شوند.

در حالی که برخی از این ابزارها می توانند مفید باشند، اما اتکای بیش از حد به آنها خطر واقعی دارد.

اگر شما و هزاران نفر مانند شما، همگی از ابزارهای آموزش دیده بر روی داده های یکسان استفاده می کنید، نتیجه در بهترین حالت متوسط ​​خواهد بود.

استراتژی همه یکسان می شود و محیطی را ایجاد می کند که در آن به سختی قابل توجه است. شاید به همین دلیل است که گوگل برای “E” جدید در EEAT بسیار تلاش کرده است – تمرکز بر تجربه.

علاوه بر این، بسیاری از ابزارهای هوش مصنوعی به عنوان “جعبه سیاه” عمل می کنند. شما داده ها را وارد می کنید، اما آنچه در این بین اتفاق می افتد نامشخص است.

بسیار شبیه گرفتن یک آب نبات از شیرینی جادویی هری پاتر – چیزی که به دست می آورید می تواند عالی باشد یا می تواند یک سورپرایز بد باشد.

بدون دانستن اینکه چگونه این ابزارها به نتایج خود می رسند، با نتایجی روبرو می شوید که نمی توانید کاملاً به آنها اعتماد کنید.

اتکای بیش از حد به هوش مصنوعی نیز می تواند مانع تفکر انتقادی شما شود. نقطه قوت کلیدی یک متخصص سئو عالی، توانایی آنها در استفاده از تجربه دنیای واقعی، شهود و خلاقیت برای حل مشکلات است.

ابزارهای هوش مصنوعی هنوز نمی توانند این را تکرار کنند. تجربیات منحصر به فرد شما شما را از دیگران متمایز می کند.

یکی از گزینه های غلبه بر برخی از این خطرات مربوط به این روند، آموزش ربات هوش مصنوعی خود است.

در حالت ایده آل، شما باید آن را از ابتدا روی پلتفرم خود بسازید، جایی که خطر ناشناخته نحوه استفاده از اطلاعات خود را ندارید.

اما اگر این گزینه ممنوع است، ابزارهایی مانند Google’s Gems و GPTs از ChatGPT به شما این امکان را می‌دهند که هوش مصنوعی را مطابق با نیازهای خود سفارشی و تنظیم کنید.

این به شما امکان می دهد دستیار هوش مصنوعی خود را از یک ابزار اساسی و عمومی به ابزاری تبدیل کنید که منحصر به فرد بودن برند، وب سایت و استراتژی بازاریابی شما را منعکس می کند.

همچنین می‌توانید این ابزار را در CRM، داده‌های Google Analytics، نظرات مشتریان و موارد دیگر آموزش دهید. اگر نگرانی های امنیتی را از بین برده باشید، آسمان حد است.

با داشتن همه این داده ها به روشی آسان برای دسترسی، می توانید بهتر به تاکید گوگل بر اصالت پاسخ دهید و EEAT را ایجاد کنید.

عمیق تر حفاری کنید: هوش مصنوعی نمی تواند این را بنویسد: 10 راه برای اثبات هوش مصنوعی محتوای خود در سال های آینده

3. EEAT و فشار برای اصالت

ایجاد EEAT همچنان برای موفقیت سئو در سال 2025 حیاتی خواهد بود.

برای برجسته شدن، برندها و سازندگان محتوا باید اصالت را با استفاده از داده ها و تجربیات خود در اولویت قرار دهند.

شواهدی از این موضوع را می‌توان در سند افشا شده Google API یافت که به «OriginalContentScore» اشاره می‌کند.

نظرات مشتریان، تحقیقات اصلی و بینش های منحصر به فرد برخی از سلاح های مخفی شما در سال 2025 خواهند بود.

رفتار مشتری را با استفاده از پرس و جوهای جستجوی داخلی، الگوهای استفاده از محصول یا رونوشت های تماس های پشتیبانی و فروش خود تجزیه و تحلیل کنید.

این به شما امکان می‌دهد شکاف‌های محتوا و موضوعات کلیدی را که با کاربران طنین‌انداز می‌شوند کشف کنید تا بتوانید محتوای جدید ایجاد کنید و محتوای موجود را به‌روزرسانی کنید.

شناسایی اخیر گوگل از سازندگان محتوا بر اهمیت اثبات تخصص تاکید می کند.

تألیف قابل تأیید یک دستورالعمل کلیدی برای موفقیت در سال 2025 خواهد بود.

برای متمایز شدن واقعی، برند شما باید تجربه واقعی انسانی در پشت محتوا را برجسته کند و اعتبار و اعتمادی را که کاربران و موتورهای جستجو برای آنها ارزش قائل هستند، اضافه کند.

اگر هنوز برای اصلاح کامل بیوگرافی آن نویسندگان در وب سایت خود برنامه ریزی نکرده اید، اکنون زمان خوبی برای شروع است.

دریافت خبرنامه که بازاریابان به آن اعتماد دارند.


4. کاربر در مقابل کلمات کلیدی

بهینه سازی برای کاربران به جای کلمات کلیدی نیز یکی از کلیدهای موفقیت سئو در سال 2025 خواهد بود.

به جای تمرکز صرف روی کلمات کلیدی، سئوکاران باید محتوا را حول نقاط درد و چالش های کاربر بسازند و هدف پشت جستجوی خود را هدف قرار دهند.

کلمات کلیدی ممکن است گمراه کننده باشند. اغلب، عباراتی که حجم جستجوی بالایی دارند، هدف نامشخص را پنهان می‌کنند یا تحت سلطه وب‌سایت‌های UGC (مثلاً Reddit، Quora) یا فهرست‌بندی‌ها و وب‌سایت‌هایی بررسی می‌شوند که Google تمایل دارد آنها را در اولویت قرار دهد.

کاربران به طور قابل توجهی تغییر کرده اند. ما دیگر با عبارات کوتاه جستجو نمی کنیم. اکنون از کلمات کلیدی طولانی یا سوالات کامل استفاده می کنیم.

تمرکز بر محتوای الهام‌گرفته از دردسرها و چالش‌های مشتری می‌تواند به شما کمک کند تا از هدر رفتن تلاش‌ها برای کلمات کلیدی در جایی که رقابت بسیار شدید است یا قصد ناسازگار است، جلوگیری کنید.

الگوریتم‌ها به محتوایی که تجربه کاربر را در اولویت قرار می‌دهند، پاداش می‌دهند و به سؤالات خاص با بینش‌های ارزشمند و مرتبط پاسخ می‌دهند.

عمیق تر حفاری کنید: نحوه بهینه سازی برای هدف جستجو: 19 نکته عملی

5. سئوی فنی بیش از هر زمان دیگری اهمیت خواهد داشت

سئو فنی مهم تر از همیشه خواهد بود. بهینه سازی سایت شما برای خزیدن و درک آن برای ربات های موتورهای جستجو بسیار مهم است.

داشتن داده های ساختاریافته، نقشه سایت به خوبی سازماندهی شده، لینک های داخلی و کد تمیز می تواند به طور قابل توجهی نحوه خزیدن و درک سایت شما توسط موتورهای جستجو را بهبود بخشد.

دسترسی نیز مهم است. موتورهای جستجو بر تجربیات کاربر پسند از جمله طراحی و ویژگی های قابل دسترس تأکید دارند.

اگر مطمئن نیستید، نشت Google API شواهدی را نشان می دهد که گوگل از کلیک ها و رفتار پس از کلیک در الگوریتم های رتبه بندی خود استفاده می کند.

سرعت صفحه و Core Web Vitals سیگنال‌های رتبه‌بندی هستند که بر کاربران تلفن همراه تأثیر می‌گذارند. وب‌سایت‌هایی که به کندی بارگیری می‌شوند یا تجربه تلفن همراه ضعیفی ارائه می‌دهند، ممکن است برای رتبه‌بندی مشکل داشته باشند.

تمرکز اصلی سئو فنی در سال 2025 بر روی پلتفرم هایی خواهد بود که به شدت به جاوا اسکریپت متکی هستند. مشکلات رندر باعث می شود موتورهای جستجو نتوانند محتوای خود را به درستی ایندکس کنند.

اطمینان از رندر سمت سرور مناسب یا حل مشکلات مربوط به جاوا اسکریپت برای حفظ دید در نتایج جستجو بسیار مهم است.

خبر خوب این است که هم گوگل و هم بینگ چک لیست های مفیدی را برای هدایت تلاش های فنی سئوی شما ارائه می دهند.

مطمئن شوید که به طور منظم توصیه های Bing Webmaster Tools و Google Search Console را مرور کنید (اگرچه مورد دوم هنوز برای همه کاربران در دسترس نیست).

یادگیری و سازگاری: یک روند همیشه سبز در سئو

نیاز به یادگیری، تطبیق و تکامل بخشی ثابت سئو است. شما نمی توانید به یک استراتژی واحد یا راه حل های سریع تکیه کنید.

موفقیت از کار کردن در پروژه‌های مختلف و اصلاح جنبه‌های مختلف تلاش‌های سئو شما حاصل می‌شود. توانایی چرخش و به کارگیری سریعتر یادگیری های جدید، سئوکاران موفق را متمایز می کند.

به نظر می رسد سال 2025 یک سال پویا دیگر برای سئو خواهد بود. برای کسانی که برای مدت طولانی بخشی از بازی بوده اند، این چیز جدیدی نیست.

نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.

Source link