اتکای صرف به محتوا و سئوی فنی دیگر برای دستیابی به موفقیت پایدار کافی نیست، به ویژه برای مشاغلی که در بازارهای مختلف فعالیت می کنند.
در حالی که این عناصر بسیار مهم هستند، آنها نمی توانند به طور کامل عوامل مختلفی را که بر عملکرد جهانی وب سایت تأثیر می گذارد، در نظر بگیرند.
پیچیدگی های مدیریت سئو در مناطق مختلف، زبان ها و شرایط بازار، لایه هایی از چالش ها را اضافه می کند، که بسیاری از آنها خارج از کنترل مستقیم تیم های محلی سئو هستند.
برای عبور مؤثر از این موانع، شرکتها باید تغییرات فرآیندی را اتخاذ کنند که ثبات، کاهش اصطکاک و افزایش عملکرد را در همه بازارها افزایش دهد.
این مقاله به بررسی این موضوع میپردازد که چگونه یکپارچهسازی چارچوبهای یکسان، گزارشدهی متمرکز و فرآیندهای ساده میتواند به حفظ و بهبود عملکرد SEO در مقیاس جهانی کمک کند.
1. از گزارش دهی منسجم اطمینان حاصل کنید
گزارش عملکرد اولین حوزه ای است که در بسیاری از برنامه های جست و جوی جهانی یکپارچگی را التماس می کند.
بسیاری از شرکتها گزارشدهی ثابتی در بازارهای خود ندارند و جمعآوری دادهها برای درک عملکرد جهانی، منطقهای و بازار غیرممکن است.
یافتن فرصت هایی که می توان از آنها در بازارهای دیگر استفاده کرد حتی چالش برانگیزتر است.
در یکی از جلسات اولیه تیم جهانی من با یک مشتری، مشاهده کردم که چگونه تیم های جستجو از بازارهای مختلف گزارش های خود را در قالب های کاملا متفاوت ارائه می کنند.
بسیاری از گزارشها شامل نقاط داده مشابهی مانند رتبهبندی کلمات کلیدی و برخی از معیارهای کنسول جستجوی گوگل بودند. با این حال، تنها تعداد کمی از ترافیک ارگانیک نام بردند و هیچ کدام معیارهای بازگشت سرمایه را ارائه نکردند، مانند سرنخ های تحت تأثیر جستجو یا فروش.
برای رفع این ناسازگاری، یک الگوی استاندارد گزارشدهی ایجاد کردیم که همه بازارها میتوانستند آن را اتخاذ کنند.
این الگو میتواند به راحتی در داشبورد گزارشدهی جهانی ادغام شود و مدیریت را قادر میسازد عملکرد بازار را ارزیابی کند و مناطقی را که به منابع اضافی نیاز دارند شناسایی کند.
پس از ایجاد یک چارچوب گزارش دهی منسجم، گام بعدی گسترش مجموعه داده ها به منظور شامل متغیرهای جستجوی اضافی است.
یکی از معیارهای ترجیحی من برای نظارت، عملکرد جهانی کلمات کلیدی “همیشه فعال” است. این کلمات کلیدی نشان دهنده پیشنهادات اصلی کسب و کار در بازارهای مختلف هستند و باید به طور مداوم در نتایج جستجو ظاهر شوند.
به عنوان مثال، یک مدیر جستجوی جهانی در شرکتی مانند Lenovo یا Dell ممکن است بخواهد ردیابی کند که چند بازار در رتبههای برتر برای دستهبندی محصولات کلیدی مانند رایانههای لپتاپ قرار میگیرند و به شناسایی مناطق تمرکز و بالقوه آدمخواری کلمات کلیدی کمک میکند.
با متمرکز کردن دادهها، میتوانید روندهای بازار یا منطقهای را برای اعمال در حوزههای دیگر مشاهده کنید و ارزش افزوده ایجاد کنید.
به عنوان مثال، در طول جلسه ای در ژاپن، یک مدیر جهانی به افزایش ترافیک قابل توجهی از پست های وبلاگ اشاره کرد که نشان می دهد محصول آنها چگونه از رقبا بهتر عمل می کند.
این استراتژی با موفقیت در سطح جهانی اجرا شد. علاوه بر این، تجزیه و تحلیل داده ها در مقیاس جهانی و تشویق بازارها به گزارش افزایش و ناهنجاری ها می تواند فرصت های جدیدی را آشکار کند.
2. تیکت های توسعه سئو را متمرکز کنید
شرکتهایی که توسعه وب متمرکز دارند، اغلب برای مدیریت چند بلیط پشتیبانی متضاد، به ویژه زمانی که مسئولیتهای سئو به تیمها یا آژانسهای محلی غیرمتمرکز است، دست و پنجه نرم میکنند.
این تمرکززدایی منجر به ناکارآمدی میشود، زیرا تیمها زمان قابل توجهی را صرف یکپارچهسازی و اولویتبندی بلیطها میکنند، بهویژه زمانی که درخواستها در تضاد هستند یا نیاز به توضیح بیشتر دارند.
یک فرآیند بررسی متمرکز، افزونگی بلیط را به حداقل میرساند و تضمین میکند که تغییرات در عناصر کلیدی SEO تأثیر منفی بر سایر بازارها ندارد. به عنوان مثال، مواردی وجود داشته است که یک تیم یا آژانس سئو محلی درخواست تغییراتی را بر اساس آخرین تکنیک ها یا استراتژی های تهاجمی داده است که می تواند منجر به جریمه هایی شود که همه بازارها را تحت تأثیر قرار می دهد.
در حین مشاوره در مورد یک پروژه جستجوی جهانی، بلیط های Jira ارسال شده توسط تیم ها و آژانس های SEO محلی را بررسی کردم.
من دوازده بلیط پیدا کردم، برخی از آنها بیش از شش ماه از عمرشان گذشته بود، که همگی یک کار را درخواست می کردند: تصحیح پیوندها در هدر برای جلوگیری از خطاهای 404.
درخواستها در جزئیات متفاوت بودند، از اصلاحات سادهای مانند «تثبیت پیوندها در هدر» تا مواردی که لینکهای دقیق نیاز به بازبینی را مشخص میکرد، اما فقط برای بازار محلی.
با بررسی متمرکز این درخواستها، راهحلی جامع ایجاد کردیم که این موضوع را به عنوان یک نگرانی جهانی در نظر گرفت. این امر منجر به پذیرش و اجرای بلیط در سرعت بعدی شد.
عمیق تر حفاری کنید: چگونه می توانید با تمرکززدایی در سئوی بین المللی مقابله کنید
3. در رویکرد و فلسفه خود ثابت قدم باشید
بررسی بلیط یک تناقض قابل توجه با فلسفه SEO و بهترین شیوه های سازمان را برجسته کرد. بسیاری از درخواستها شامل تکنیکهای قدیمی بودند که میتوانستند تغییرات مثبت موجود را خنثی کنند.
شرکتهایی که دارای شورای جستجو هستند فرآیندی ساختاریافته برای بررسی و تأیید درخواستهای بازار دارند.
حتی بدون رویههای رسمی، سئوکاران داخلی باید درخواستها را برای اعتبار، ماندگاری و تأثیر آنها در سطح محلی و جهانی ارزیابی کنند.
همه ما با موقعیتهایی مواجه شدهایم که آژانس A بر یک اقدام حیاتی اصرار میورزد در حالی که آژانس B ادعا میکند ضروری نیست و وظایف دیگر را در اولویت قرار میدهد.
همچنین، مواقعی وجود دارد که دستورالعملهای وب یا CMS تغییرات را محدود میکنند. این آشتی چگونه انجام می شود؟
یکی از چالش های اصلی عدم وجود تخصص سئو در بازارهای محلی است.
اغلب، این بازارها آژانس یا پرسنل سئو اختصاصی ندارند، زیرا سئو تنها یکی از بسیاری از مسئولیت ها است.
آنها میتوانند از تجربیات مشترک و دستورالعملهای مستند برای شفافسازی حوزههای تمرکز و قابلیتهای CMS بهرهمند شوند.
همه بازارها میتوانند استراتژیهای سئوی خود را ارتقا دهند و با همکاری برای توسعه دستورالعملها، فرآیندها و قالبهای منسجم، رویکردی واحد را حفظ کنند.
عمیق تر حفاری کنید: سئوی بین المللی: چگونه از دام های رایج ترجمه و بومی سازی جلوگیری کنیم
قالب های خود را فراموش نکنید
در یک ساختار توسعه متمرکز، اکثر بازارها از الگوهای یکسانی استفاده می کنند، به ویژه برای صفحات محصول. وقتی تغییری در یک قالب ایجاد میشود، همه وبسایتها را تحت تأثیر قرار میدهد و تیکتهای مربوط به قالب و اقدامات بهینهسازی را حیاتی میکند.
در حالی که ثبات در قالبهای صفحه وب و سئو چالشهایی را ایجاد میکند، فرصتهایی نیز ارائه میدهد. تمرکز بر روی قالب ها می تواند به پیشرفت های قابل توجهی منجر شود. هنگامی که اصلاحات در سطح جهانی مستقر شوند، همه سود می برند.
دیدن بسیاری از وب سایت های چند ملیتی با قالب های یکسان که تحت بازرسی های متعدد قرار می گیرند، شگفت آور است. اگر همه بازارها یک الگوی مشترک داشته باشند، نیاز کمتری به ممیزی های فردی وجود خواهد داشت و به جای آن، بودجه ها به نیازهای منحصر به فرد بازار تخصیص می یابد.
به اشتراک گذاشتن ممیزی سایت مفید است، به خصوص زمانی که چندین بازار از یک الگو استفاده می کنند. ممیزی زیرساخت الگو باید نتایج ثابتی به همراه داشته باشد.
آژانس ها می توانند هرگونه انحراف از الگو را بررسی کنند و از استفاده کارآمدتر از منابع اطمینان حاصل کنند. این به تیم ها اجازه می دهد تا به جای ممیزی های اضافی، روی محتوا، بک لینک ها و سایر زمینه های مهم تمرکز کنند.
4. از راه حل های متمرکز استفاده کنید
بسیاری از فعالیت های سئو، از تجزیه و تحلیل گرفته تا ابزار، می توانند در سطح جهانی یا در بازارهایی با منابع بیشتر متمرکز شوند. با این حال، علیرغم کارایی بالقوه، من متوجه شده ام که این اغلب در عمل چالش برانگیزتر است.
تامین مالی متمرکز و مدیریت ابزارهای تشخیص سئو می تواند موثرتر از داشتن ابزارهای مختلف در هر بازار به طور مستقل باشد.
برای مثال، من شرکتهای متوسط را دیدهام که از یک رایانه رومیزی قدیمی با مجوز Screaming Frog برای خزیدن در تمام بازارها و ذخیره گزارشها در یک درایو مشترک استفاده میکنند.
پس از کشف اینکه بسیاری از نقشه های سایت XML تولید شده توسط CMS دارای خطا هستند، نقشه های سایت XML معتبر را برای همه بازارها ایجاد کردند و آنها را در مرکز ذخیره کردند.
در حالی که بحث در مورد کلمات کلیدی اغلب دلسرد می شود، تیم های مشارکتی می توانند با به اشتراک گذاشتن لیست کلمات کلیدی جستجوی پولی، کپی تبلیغات و لیست های منفی سود ببرند.
این همکاری برای بازارهای همزبان بسیار مهم است، و به آنها اجازه می دهد تا بر روی کارهای موجود بنا کنند و زمان و منابع خود را بر روی سازگاری و گسترش متمرکز کنند.
5. جهانی و محلی را در نظر بگیرید
بازارهای محلی ممکن است تغییر به سمت فرآیندهای سازگار و استاندارد شده را به عنوان محدودکننده استقلال خود بدانند و در صورتی که معتقدند این امر می تواند بر KPI آنها تأثیر بگذارد، ممکن است مقاومت کنند.
آنها به عناصر و فرآیندهای وب منحصر به فرد در بازار خود نیاز دارند. با این حال، آنها باید بدانند که اتخاذ الگوهای ثابت، همسویی متمرکز وظایف و بهترین شیوه ها می تواند به آنها کمک کند تا بر فعالیت های محلی تمرکز کنند.
وارد کردن ابتکارات سئو در خط لوله توسعه یک چالش مهم در هر سطحی است، اما گردش کار ثابت و بازارهای همسو، اثربخشی را افزایش میدهد.
این یکنواختی ادغام تجزیه و تحلیل بین بازار و راه حل های هوش مصنوعی را تسهیل می کند و فرصت های بیشتری برای مقیاس بندی ایجاد می کند.
عمیق تر حفاری کنید: بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای گسترش سئوی جهانی
ساده سازی سئوی جهانی: استراتژی های متمرکز برای موفقیت پایدار
ترکیب چارچوبهای استاندارد و فرآیندهای متمرکز در استراتژیهای سئو جهانی، ثبات، کارایی و مقیاسپذیری را در سراسر بازارها ارتقا میدهد.
سازمانها میتوانند به طور مؤثرتری منابع را تخصیص دهند و فرصتهای رشد را با سادهسازی گزارشها، مدیریت بلیط و استفاده از الگو کشف کنند.
این رویکرد جامع، عملکرد سایت را بهبود میبخشد و بازارهای محلی را قادر میسازد تا بر ابتکارات خاص منطقه تمرکز کنند و موفقیت سئوی پایدار را در مقیاس جهانی به ارمغان بیاورند.
نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.