گوگل به پیشنهادات ضد انحصار وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) برای فروپاشی شرکت برای رفع تسلط آن در جستجو و تبلیغات آنلاین پاسخ داد و اظهار داشت که این راه حل ها به امنیت کاربر آسیب می رساند، هزینه ها را برای مصرف کنندگان در سراسر صنایع افزایش می دهد و نوآوری هوش مصنوعی را خفه می کند.
پاسخ گوگل سه دلیل در مورد اینکه چرا پیشنهادات وزارت دادگستری ممکن است برای مصرف کنندگان نتیجه معکوس داشته باشد و نوآوری در صنایع را مختل کند، ارائه کرد. آنها همچنین به دو نکته در مورد جستجو و تبلیغات اشاره کردند که نظرات عمومی را به چالش می کشد.
سه دلیل که چرا پیشنهادات وزارت دادگستری ممکن است به نوآوری آسیب برساند
گوگل سه استدلال در مورد پیشنهادات وزارت دادگستری ارائه می کند که نشان می دهد چگونه ممکن است به مصرف کنندگان آسیب برساند و منجر به کاهش نوآوری شود.
1. حریم خصوصی و خطرات امنیتی
یکی از پیشنهادات وزارت دادگستری این است که گوگل اطلاعات جستجو، کلیک و جستجوی خود را با رقبا به اشتراک بگذارد. پاسخ گوگل تاکید می کند که به اشتراک گذاشتن آن اطلاعات با رقبا خطراتی برای حریم خصوصی و امنیتی برای کاربران ایجاد می کند زیرا عبارت های جستجو می تواند حاوی اطلاعات حساس و بسیار شخصی باشد که با افزایش احتمال دسترسی بازیگران بد به اطلاعات، امنیت کاربران را به خطر می اندازد.
پاسخ گوگل به مقاله ای در نیویورک تایمز در سال 2006 استناد می کند که نشان می دهد چگونه یک نقض داده در AOL نشان می دهد که چگونه داده های جستجوی کاربر داده های شخصی را نشان می دهد، علی رغم اینکه هویت واقعی آنها پنهان است. خبرنگاران توانستند از پرس و جوهای جستجو برای ردیابی یک بیوه 62 ساله در جورجیا استفاده کنند.
نیویورک تایمز گزارش داد:
پیگیری این دادهها به تلما آرنولد، بیوه 62 سالهای که در لیلبرن، گاومیشیا زندگی میکند، به طور مکرر در مورد بیماریهای پزشکی دوستانش تحقیق میکند و سه سگش را دوست دارد، نیازی به تحقیق زیادی نداشت. پس از اینکه یک خبرنگار بخشی از لیست را برای او خواند، گفت: “اینها جستجوهای من هستند.”
AOL اطلاعات جستجو را در آخر هفته از سایت خود حذف کرد و بابت انتشار آن عذرخواهی کرد و گفت که این اقدام غیرمجاز توسط تیمی بود که امیدوار بود به نفع محققان دانشگاهی باشد.
2. خطر خفه کردن نوآوری هوش مصنوعی
رونق فعلی در هوش مصنوعی عمدتاً به دلیل بسیاری از اکتشافات Google است که متعاقباً منبع باز بودند، هیچ کدام عمیق تر از فناوری ترانسفورماتور که در سال 2017 اختراع و منبع باز شد. ChatGPT و بسیاری از برنامه های کاربردی هوش مصنوعی دیگر که امروزه به ترانسفورماتورها متکی هستند.
گوگل ادعا میکند که راهحلهایی که وزارت دادگستری به دنبال آن است، نوآوری را «بازدارنده» میکند، زیرا خود صنعت در مراحل ابتدایی خود است، بسیار رقابتی است و هیچ انحصاری وجود ندارد که به چارهای برای رفع آن نیاز داشته باشد.
در پاسخ تاکید شده است:
ریسکهای بزرگی برای دولت وجود دارد که به مقیاس این صنعت حیاتی توجه کند – کج کردن سرمایهگذاری، تحریف انگیزهها، محدود کردن مدلهای کسبوکار نوظهور – دقیقاً در لحظهای که ما نیاز به تشویق سرمایهگذاری، مدلهای تجاری جدید و رهبری تکنولوژیک آمریکایی داریم. “
3. پیشنهادات وزارت دادگستری بر بسیاری از صنایع تأثیر منفی خواهد گذاشت
گوگل میلیاردها دلار برای ایجاد، نگهداری و بهبود هر دو اندروید و کروم و فناوری منبع باز سرمایه گذاری کرده است و به چندین صنعت و کسب و کار اجازه می دهد تا پیرامون هر دو فناوری رشد کنند.
اندروید یک سیستم عامل متن باز برای تلفن های همراه است که به رهبر جهانی تبدیل شده است زیرا منبع باز است و به فناوری تلفن همراه اجازه می دهد تا با قیمت های مناسب برای میلیاردها نفر در سراسر جهان در دسترس باشد. مرورگر کروم یکی دیگر از فناوری های منبع باز است که به عنوان پایه ای برای سایر مرورگرهای رقیب عمل می کند.
اندروید و کروم هر دو زیربنای فناوریها و صنایع متعددی از تلویزیون، دستگاههای تناسب اندام، دستگاههای خودرو، لپتاپ و اکوسیستمهای اپلیکیشن هستند.
گوگل ادعا می کند که پیشنهاد وزارت دادگستری برای جدا کردن اندروید از گوگل باعث کاهش سرمایه گذاری در این فناوری و افزایش هزینه تمام دستگاه هایی می شود که در حال حاضر به اندروید و کروم وابسته هستند.
دو ادعا که فرضیات مربوط به جستجو و PPC را به چالش می کشد
گوگل از تسلط خود در تبلیغات و جستجو با طرح ادعاهایی دفاع می کند که ممکن است با مفروضات رایج در تضاد باشد و کسب و کارها را به چالش بکشد تا درباره اختلال در هر دو تجدید نظر کنند.
1. محدودیت در توزیع جستجو
Google محدودیتهای مشارکت با سایر پلتفرمها را به چالش میکشد که به جستجوی Google اجازه میدهد موتور جستجوی پیشفرض باشد. گوگل ادعا می کند که این محدودیت ها بیش از حد گسترده است و ممکن است منجر به درآمد کمتری برای مبتکران منبع باز مانند موزیلا شود و باعث افزایش هزینه های مصرف کنندگان برای محصولاتی مانند تلفن های همراه شود.
2. پیشنهادات برای تبلیغات آنلاین به مصرف کنندگان و مشاغل آسیب می رساند
گوگل ادعا می کند که تغییرات در کسب و کار تبلیغات آنلاین آن را برای کسب و کارها کمتر مفید می کند و در نهایت بر مصرف کنندگان تأثیر منفی می گذارد. آنها همچنین ادعا می کنند که تغییرات در سیستم فعلی بر ناشران کوچک تأثیر منفی خواهد گذاشت.
آنها می نویسند:
«سیستم تبلیغات نوآورانه گوگل زمینه بازی را برای مشاغل کوچک و ناشران فراهم کرده است. تبلیغکنندگان کوچک میتوانند به همان روشی که تبلیغکنندگان بزرگ انجام میدهند به مشتریان دسترسی پیدا کنند – بدون حداقل هزینه و بدون تعهد اولیه. و این سیستم تبلیغاتی به وب سایت های کوچک کمک می کند تا مانند ناشران بزرگ از تبلیغات آنلاین درآمد کسب کنند.
هر دو ادعا بسیاری از مفروضات رایج در مورد تسلط گوگل در جستجو و تبلیغات آنلاین را به چالش می کشند.
گوگل در یک چهارراه
وزارت دادگستری در حال ارائه راهکارهایی برای اقداماتی است که آنها ادعا می کنند اقدامات انحصاری است که به رقابت آسیب رسانده است. گوگل با ارائه نمونه هایی از این که چگونه نوآوری های آنها فرصت هایی برای رشد صنایع جدید، ایجاد رقابت و کاهش هزینه ها برای مصرف کنندگان ایجاد کرده است، این ادعاها را رد می کند.
پاسخ گوگل را اینجا بخوانید:
پیشنهادات رادیکال و گسترده DOJ خطر آسیب رساندن به مصرف کنندگان، مشاغل و توسعه دهندگان را دارد.
تصویر ویژه توسط Shutterstock/Longfin Media