5 تست برای اجرا در حال حاضر

همه ما دوست داریم در طول فصل آهسته (که برای بسیاری از ما همینطور است) کمی وقت بگذاریم، اما بازاریابان هوشمند PPC نیز از زمان استفاده می‌کنند تا زمانی که جزر و مد بیشتر است، در موقعیت اصلی قرار بگیرند.

  • در خرده فروشی، در ماه اکتبر (احتمالا زودتر از همیشه در سال جاری) شروع به کار خواهد کرد.
  • در B2B، این به معنای آماده‌سازی برای فشار پایان سال است که ناشی از نیاز به سهمیه‌بندی و درگیر کردن برندهایی است که در شرف تطبیق با بودجه‌های سالانه جدید هستند.

فرقی نمی‌کند عمودی یا زمان‌بندی خاص شما، پنج تست وجود دارد که من دوست دارم در طول فصل کندتر اجرا کنم تا به مشتریان کمک کنم در هنگام بالا بودن جزر و مد، از یادگیری استفاده کنند. اینها عبارتند از:

1. آزمون های تنوع کانال

هنگام انتخاب یک کانال جدید برای آزمایش، اولین مواردی که باید در نظر بگیرید عبارتند از:

  • چقدر موثر می تواند به شما کمک کند تا به کاربران ارزشمند دسترسی پیدا کنید.
  • جایی که افراد مناسب وقت خود را سپری می کنند.

بسته به اندازه و اهداف شرکتتان، می‌توانید مزایا و معایب پلتفرم‌های خاص را با هدف‌گذاری و قصد عالی (برای SaaS، شاید ساب‌ردیت‌های مرتبط یا پلت‌فرم‌هایی مانند Capterra) در مقابل پلتفرم‌های بزرگ‌تر با دسترسی بیشتر و هدف‌گیری دقیق‌تر (YouTube) بسنجید. یا تلویزیون متصل).

هنگامی که کانال(های) خود را برای آزمایش انتخاب کردید، باید مقداری بودجه پیدا کنید. در حالت ایده‌آل، برند یا مشتری شما بودجه آزمایشی برای بازی کردن دارد، اما اگر نه، بودجه را از همان مرحله سفر خرید تغییر دهید.

به عنوان مثال، اگر به دنبال ایجاد آگاهی هستید و می‌خواهید Reddit را آزمایش کنید، ارزیابی کنید که هزینه‌ها در پلتفرم‌هایی مانند GDN چگونه عمل می‌کند تا ببینید آیا می‌توانید بدون تأثیر شدید بر درآمدتان، از آنجا خارج شوید.

از نظر زمان‌بندی، معتقدم هیچ زمان بدی برای اجرای تست‌ها وجود ندارد. با این حال، به یاد داشته باشید که هدف شما باید یادگیری باشد.

اگر تقاضا نسبتاً کم است، تبلیغات تهاجمی را اجرا نمی کنید و پاسخ مستقیم نسبتاً نرم است، به خصوص زمان خوبی برای آزمایش در قیف است.

زمانی که زمان‌بندی را می‌سنجید، از آزمایش‌ها برای به دست آوردن اطلاعاتی که می‌توانید در فصل اوج خود استفاده کنید، استفاده کنید.

عمیق تر کنکاش کنید: کمپین های PPC خود را از حالت سیلو خارج کنید: 4 تاکتیک برای بازاریابی منسجم تر

2. صفحه فرود و تست CRO

فصل نرم همچنین زمان خوبی برای اصلاح صفحات فرود موجود یا راه اندازی صفحات جدید برای مشاهده عملکرد آنها است.

هدف نهایی بهبود تجربه کاربر و نرخ تبدیل است – برخی از مشتریان ما افزایش 15% را از این تلاش‌ها مشاهده کرده‌اند.

فهرستی از صفحات فرود خود را برای آدرس دادن بر اساس ترکیبی از تأثیر (حجم تعامل) و فرصت (CVR کم) ایجاد کنید.

شما می توانید این را با نگاه کردن به داده های خود (هزینه، ترافیک و CVR) در پلتفرم های تبلیغاتی خود یا انجام برخی ارزیابی های متقابل در GA4 ارزیابی کنید.

ابتدا متغیرهای با تاثیر بیشتر را تست کنید:

  • بالای تاشو کپی کنید
  • طرحی که در یک نگاه تاثیر می گذارد.
  • افزودن انواع مختلف اثبات اجتماعی
  • فیلدها را تشکیل داده و کپی کنید.
  • CTA های مختلف

برای به دست آوردن واضح ترین بینش در هنگام بهینه سازی یا اصلاح یک صفحه، آن را کپی کنید و تست های A/B را بین نسخه های جدید و قدیمی اجرا کنید. این رویکرد همچنین از کاهش عملکرد در صورت آزمایش تغییرات مخاطره آمیز جلوگیری می کند.

کاوش عمیق تر: اشتباهات تست A/B که بازاریابان PPC مرتکب می شوند و نحوه رفع آنها


3. آزمون های خلاقانه و پیشنهادی فصلی

فقط آزمایش‌های پیشرفته‌ای برای خلاقیت فصلی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید (مثلاً ممکن است تم‌های کریسمس در ماه ژوئیه کار نکنند)، اما می‌توانید نحوه طنین‌اندازی ویژه‌ها، تبلیغات و CTA‌های مختلف با کاربران خود را امتحان کنید.

همچنین ایده خوبی است که به دنبال فرصت های مختلف برای اجرای تبلیغات فصلی PPC باشید:

  • برای خرده فروشی، نمونه های معمول روز مادر، روز پدر و سایر تعطیلات ثانویه مربوطه خواهد بود.
  • برای B2B، پایان سه ماهه و نیاز به رسیدن به سهمیه می‌تواند فضایی را برای تبلیغات با زمان محدود برای آزمایش با کاربران شما باز کند.

بسیاری از صنایع نیز می توانند سنبله های فصلی خود را داشته باشند.

اگر در فضای آموزشی هستید، تقویم تحصیلی را در نظر بگیرید یا اگر از سلامتی برخوردار هستید، دوره ثبت نام را در نظر بگیرید و برای استفاده از یادگیری ها، آزمون هایی را خارج از جزر و مد برنامه ریزی کنید.

کاوش عمیق تر: 3 نکته برای استفاده از تبلیغات و تخفیف ها در جستجوی پولی

4. تست افزایشی

یکی از ابتکارات آزمایشی مورد علاقه من برای زمان های کندتر، تست افزایشی است.

اساساً، بخش‌هایی از کمپین‌های خود را آزمایش کنید تا ببینید آیا واقعاً بازدهی را که فکر می‌کنید به دست می‌آورند یا اینکه کاربران در آن بخش‌ها بدون دیدن تبلیغات شما درگیر هستند یا خرید می‌کنند.

این ها می توانند به شکل تست های نگهدارنده یا تست های جغرافیایی باشند.

  • برای تست‌های نگهدارنده، گروه‌هایی ایجاد کنید که تبلیغات شما را دریافت نمی‌کنند و عملکرد آن‌ها را با گروه‌هایی با ترکیب مشابه که تبلیغات شما را می‌بینند اندازه‌گیری کنید تا تفاوت را بسنجید.
  • برای آزمایش‌های جغرافیایی (شکلی از آزمون‌های نگهدارنده)، مناطق جغرافیایی خاصی را برای سرکوب و اندازه‌گیری عملکرد آن مکان‌ها برای کسانی که هنوز تبلیغات ارائه می‌شوند، شناسایی کنید.

یادگیری موفقیت آمیز از این آزمون ها به چند عامل کلیدی بستگی دارد:

  • متغیر مناسب (و فقط یک متغیر، خواه آن جغرافیا باشد یا سن یا عامل دیگری).
  • شناسایی بخش‌هایی برای مقایسه که از نظر ترکیب به اندازه کافی به یکدیگر نزدیک هستند تا نتایج تمیزی تولید شود.
  • تراکم داده به اندازه کافی برای برقراری تماس با سطح افزایشی که هزینه‌تان می‌کند.

اگر متوجه شدید که کمپین‌های شما آنقدرها هم افزایشی نیستند، گام بعدی این است که تعیین کنید کجا هزینه‌ها را برای تأثیر بیشتر تخصیص دهید.

اغلب، انتقال وجوه به دور از پاسخ مستقیم و بالا رفتن از قیف برای ایجاد آگاهی و شهرت برند یک بازی طولانی مدت است.

اگر به این فکر می کنید که چه زمانی تست افزایشی را شروع کنید، رایج ترین دلیل این است که بیشتر هزینه می کنید اما بازدهی بالاتری را مشاهده نمی کنید.

دلیل دیگر، اگرچه کمتر رایج است، زمانی است که نرخ برد بسته شما در مراحل بعدی معامله کاهش می یابد. این نشان می دهد که فرصتی برای تقویت وفاداری مشتری در مراحل اولیه وجود دارد.

عمیق تر حفاری کنید: تست افزایشی در تبلیغات: برنده و بازنده چه کسانی هستند؟

5. تست تنظیمات پیش فرض

بله، این بهانه ای است برای یادآوری اینکه تنظیمات پیش فرض خود را بررسی کنید (به عنوان مثال، شرکای جستجوی Google، گسترش مخاطبان در هر کانال و غیره).

قانون سرانگشتی من این است که تنظیماتی را که به پلتفرم تبلیغاتی قدرت می دهد تا کمپین های شما را گسترش دهد، خاموش کنید.

برای مارک‌های کوچک‌تر یا مارک‌های بدون تنظیمات تجزیه و تحلیل پیچیده، بهتر است فقط این تنظیمات را خاموش کنید و تأثیر را کنترل کنید (من حدس می‌زنم که تأثیر باعث بهبود کارایی شود).

حتی برای برندهایی با سیستم‌های اندازه‌گیری قوی‌تر که به آن‌ها می‌گویند GSP و گسترش مخاطبان در حال درآمدزایی هستند، فصل آهسته زمان خوبی برای انجام برخی تست‌های روشن/خاموش برای اندازه‌گیری تأثیرات کمپین‌هایشان است.

عمیق تر حفاری کنید: عملکرد تبلیغات گوگل خود را بهبود بخشید: 3 تغییر تنظیمات ساده

کمپین های PPC خود را برای دوره های پر تقاضا آماده کنید

طبیعت انسان باعث می‌شود وقتی خورشید می‌درخشد، زانو زدن را دشوار می‌کند، و ماه‌ها تا دیدن ترافیکی که سال شما را می‌سازد یا شکسته می‌شود، فاصله دارید. اما رقبای شما همان کشش را برای خاموش کردن لپ تاپ خود احساس می کنند.

برندهایی که اکنون این آزمایش‌ها را اجرا می‌کنند و سیستمی برای تجزیه و تحلیل و ذخیره نتایج دارند تا زمانی که جزر و مد شروع به بالا رفتن می‌کند، از مزیت بزرگی در زمان بحران برخوردار خواهند بود.

فقط به یاد داشته باشید که وقتی در اواخر دسامبر به پشت خود دست می زنید، باید از خود تابستانی خود تشکر کنید.

نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کادر تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.

Source link