در طول دهه گذشته، من تقریباً 1175 جلسه مشتری PPC را پشت سر گذاشتم – بله، حساب را انجام دادم.
در حالی که تجربه بهترین معلم است، گاهی اوقات بهترین چیز یادگیری از کسی است که همه آن را گذرانده است.
در این مقاله سعی شدهترین و واقعیترین نکات من برای اجرای جلسات مؤثرتر و تأثیرگذارتر مشتری PPC مورد بحث قرار میگیرد.
1. KPI اصلی خود را نادیده نگیرید
KPI اصلی PPC شما باید همیشه در خط مقدم بحث ها باشد.
نگه داشتن KPI در ابتدای یک نامزدی آسان است، اما به همان اندازه که ماه ها (یا سال ها) می گذرند، نادیده گرفتن آن آسان است.
من عملکرد اولیه KPI را در هر تعاملی که با مشتریان PPC خود دارم شامل میکنم، خواه این ایمیل گزارش ماهانه با یک جدول ساده باشد یا جلسهای که در آن معیارهای عملکرد را به دستور کار یا یادداشتها اضافه میکنم.
این مشتری نادری است که میتواند در طول ماهها و سالها بر روی KPI اولیه متمرکز بماند، بنابراین خود را برای موفقیت آماده کنید تا همیشه بدانید حساب برای معیاری که بیشترین اهمیت را دارد، چگونه کار میکند.
نگه داشتن KPI اصلی در خط مقدم همچنین به معنای اتصال نقاط بین بهینهسازیهایی است که انجام دادهاید یا میخواهید انجام دهید و اینکه این اقدامات چگونه بر KPI گفته شده تأثیر میگذارند.
این بدان معناست که تقریباً بعد از هر توصیه یا اقدامی به KPI ارجاع داده شود. توضیح لازم نیست طولانی باشد تا موضوع به همه برسد.
- من میخواهم با افزودن نسخههای تبلیغاتی فصلی جدید در این ماه از این فصل استفاده کنم، زیرا کپی آگهی بهموقع و سفارشی معمولاً بهتر از نسخه تبلیغاتی عمومی تبدیل میشود. من امیدوار هستم که در نتیجه حداقل یک ضربه کوچک در تبدیل ها ببینم.
با گره زدن مداوم اقدامات خود به KPI اصلی، تمرکز خود و مشتری خود را حفظ می کنید و اطمینان حاصل می کنید که هر تصمیم یا توصیه ای که می کنید بر اساس آنچه مهم است هدایت می شود.
2. بدیهیات را بیان کنید
ما اغلب بیش از حد ارزیابی می کنیم که دیگران چقدر ما را درک می کنند – این یک نقص معمول انسانی است.
با استفاده از کلمات اختصاری، اصطلاحات تخصصی بازاریابی و اعداد و معیارهای PPC، دستور العمل مناسبی برای سوء تفاهم بین خود و مشتری خود خواهید داشت.
چگونه می توانید این را برطرف کنید؟
قبل از جلسه، زمانی را برای شناسایی نکته «بدیهی» که می خواهید بیان کنید، اختصاص دهید.
من همیشه از خودم میپرسم: «چیزی است که میخواهم مشتری از این جلسه حذف کند؟» اگر من در مورد آن واضح نیستم، چگونه می توانم انتظار داشته باشم که مشتری من باشد؟
“بدیهی” بسته به اهداف خاص PPC آنها از جلسه ای به جلسه دیگر و مشتری به مشتری دیگر متفاوت است.
ممکن است چیزی شبیه این باشد، “ما شاهد نتایج مشابه سال گذشته هستیم” یا “عملکرد ماه به ماه کاهش یافته است و ما ناامید شده ایم.”
در مواقع دیگر، ممکن است، «ما شاهد افزایش شدید ترافیک هرزنامهای بودیم، اما Google هزینه آن را به ما بازپرداخت میکند، بنابراین نگران برداشتهای ماه به ماه نباشید».
در PPC، جلسات مشتری گاهی اوقات ممکن است اضافی به نظر برسد، و همان نکات تکرار می شود.
این اغلب منجر به وسوسه بحث در مورد همبستگی های شدید، معیارهای بخش مخاطب یا ویژگی های جدید برای امتحان می شود.
در حالی که این نکات می توانند ارزشمند باشند، اما تنها باید پس از پرداختن به موضوعات اصلی مطرح شوند.
حفاری عمیق تر: نحوه نزدیک شدن به گزارش هفتگی، ماهانه، فصلی و سالانه PPC
دریافت خبرنامه که بازاریابان به آن اعتماد دارند.
3. داده ها را به بینش تبدیل کنید: «پس چه؟» را اضافه کنید. عامل
یکی از چیزهایی که من معمولاً با تازه واردان به جلسات مشتری PPC می بینم، تمایل به حذف حقایق و ارقام بدون پیگیری یا تفسیر است. نمونه هایی از این به شکل زیر هستند:
- ما حدود 14000 برداشت از کمپین جدید دریافت کردیم.
- “تبلیغات جدید ما تایید نشدند.”
- هزینه هر کلیک نسبت به سال گذشته حدود 12 درصد افزایش یافته است.
این عبارات برای مشتری بی معنی هستند زیرا زمینه صفر را ارائه می دهند و هیچ اشاره ای در مورد آنچه بعدا می آید ارائه نمی دهند.
ما میتوانیم فوراً آنها را با افزودن یک “پس چی؟” خیالی بهبود دهیم. تا پایان هر کدام این نقاط دادهای که قبلاً بیمعنی بودند، سپس تبدیل میشوند:
- ما حدود 14000 برداشت از کمپین جدید دریافت کردیم، که عالی است و بیشتر از آن چیزی که ما انتظار داشتیم. ما در ماه آینده بودجه را افزایش خواهیم داد.»
- “تبلیغات جدید ما تایید نشدند، اما من از گوگل درخواست خواهم کرد تا ببینم آیا نمی توانم آن را معکوس کنم. اگر نه، ممکن است هفته آینده نیاز به ویرایش گرافیک داشته باشید.
- هزینه هر کلیک نسبت به سال گذشته حدود 12 درصد افزایش یافته است. بنابراین، برخی از کلیدواژهها و بخشهای مخاطب را که عملکرد ضعیفی دارند، برای بهینهسازی بودجه خود در این ماه بررسی میکنیم و آنها را متوقف میکنیم.»
اگر متوجه شدید که یکی پس از دیگری در حال تکان خوردن هستید، از “پس چه؟” استفاده کنید. عاملی برای اضافه کردن زمینه و توضیح ارتباط داده ها یا برنامه شما برای پرداختن به آن.
این رویکرد باعث میشود در نظر مشتریان با مهارتتر و حرفهایتر به نظر برسید، و به شما کمک میکند گامهای بعدی خود را اولویتبندی کنید و سازماندهی کنید.
عمیق تر حفاری کنید: 3 مرحله برای گزارش گیری و تجزیه و تحلیل موثر PPC
4. به تصویر بزرگتر نگاه کنید
PPC بسیار گسترده است و درگیر شدن در تمام ویژگی ها، هدف گذاری و داده ها می تواند وسوسه انگیز باشد.
برای جلوگیری از تبدیل جلسات مشتریان خود به یک سخنرانی یک طرفه و اطمینان از مشارکت واقعی، بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که PPC در خلاء عمل نمی کند.
هم شما و هم مشتریتان باید توافق کنید که بازاریابی دیجیتال فراتر از PPC را شامل میشود، از جمله:
حتی اگر مشتری شما از همه کانالهای بالا استفاده نمیکند، همچنان کاربران را به وبسایتشان هدایت میکنید، که در حالت ایدهآل باید محتوایی داشته باشد که توسط موتورهای جستجو قابل خزیدن باشد.
هرگونه تغییر در این استراتژیها میتواند بر تلاشهای PPC شما تأثیر بگذارد و مشتریان شما روی شما حساب میکنند تا آنها را مطلع کنید.
در حالی که شما متخصص PPC هستید، غیرممکن است که همیشه در بالای هر کانال بازاریابی دیگری بمانید – نادیده گرفتن آنها می تواند به عملکرد شما آسیب برساند.
با ایجاد فضایی شروع کنید تا از مشتری خود در مورد هر گونه به روز رسانی در مورد کسب و کار خود سؤال کنید.
آن را باز نگه دارید و مشتری خود را تشویق کنید تا با سکوت در حین فکر کردن، به اشتراک بگذارد.
هنگامی که مشتری شما صحبت می کند، به کلمات و عباراتی که می توانید به PPC متصل کنید گوش دهید، مانند:
- “ما به زودی یک محصول جدید را عرضه می کنیم.” یک محصول جدید ممکن است برای پشتیبانی از راه اندازی به کمپین های تبلیغاتی جدید یا اهداف کلیدواژه به روز شده نیاز داشته باشد.
- “وب سایت ما به تازگی دوباره طراحی شده است.” یک وبسایت جدید میتواند بر انواع معیارهای مربوط به تبدیل، مانند سرعت بارگذاری صفحه، کیفیت صفحه فرود و نرخ پرش تأثیر بگذارد، که همگی میتوانند بر عملکرد آگهی، URLهای نهایی و امتیازهای کیفیت تأثیر بگذارند.
- “ما در ماه آینده یک کمپین روابط عمومی را آغاز می کنیم.” یک کمپین روابط عمومی موثر می تواند جستجوهای ارگانیک را تقویت کند، که می تواند بر عملکرد کمپین برند PPC تأثیر بگذارد.
- “ما در این سه ماهه بیشتر بر رسانه های اجتماعی تمرکز کرده ایم.” اگر مخاطبان به درستی ایجاد و به اشتراک گذاشته شوند، مشارکت بیشتر در پلتفرمهای اجتماعی میتواند تلاشهای بازاریابی مجدد PPC را بسیار مؤثر کند.
یک شنونده فعال باشید و به مشتری خود کمک کنید نقاط بین PPC و سایر تلاش های بازاریابی را به هم متصل کند.
شما موفقیت بیشتری در کانال خود خواهید دید و مشتری موفقیت بیشتری را برای تجارت خود مشاهده خواهد کرد.
جلسات مشتری PPC خود را حساب کنید
در نهایت، راز موفقیت در جلسات مشتری PPC فقط تسلط بر تاکتیک های کمپین یا دانستن آخرین ویژگی های هوش مصنوعی نیست. این در مورد:
- به مشتری خود کمک کنید تا بفهمد چه چیزی مهم است.
- به یاد داشته باشید که PPC تنها یک تکه از یک پازل بازاریابی بزرگتر است.
با پیشرو نگه داشتن KPI اولیه، بیان چیزهای بدیهی، تبدیل داده های خام به بینش های عملی و اتصال تلاش های PPC به استراتژی بازاریابی گسترده تر، شما چیزی بیش از مدیریت تبلیغات انجام می دهید – شما در حال تبدیل شدن به شریک استراتژیک آنها هستید.
وقتی به طور مؤثر ارتباط برقرار می کنید و فعالانه گوش می دهید، اعتماد ایجاد می کنید، عملکرد را افزایش می دهید و اطمینان می دهید که جلسات مشتری شما فقط مروری بر اعداد نیست، بلکه نقشه راهی برای موفقیت است.
مشتریان شما به خاطر آن از شما تشکر خواهند کرد و نتایج شما برای خود صحبت خواهند کرد.
نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.