4 روش برای بررسی تنظیم حالت رضایت Google وب سایت شما

Google رسماً الزامات Consent Mode v2 را برای دارایی‌های Google در منطقه اقتصادی اروپا (EEA) ارائه کرد تا مطمئن شود دارایی‌هایش با قانون بازارهای دیجیتال (DMA) مطابقت دارند.

Consent Mode v2 دو پارامتر جدید را معرفی کرد:

  • ad_user_data، که رضایت برای ارسال داده های کاربر مربوط به تبلیغات به Google را تنظیم می کند.
  • ad_personalization، که رضایت را برای تبلیغات شخصی تعیین می کند.

این راه اندازی باعث ایجاد جنون در بین بازاریابان PPC برای اطمینان از رعایت قبل از مهلت مقرر شد.

با این حال، تعداد قابل توجهی از تبلیغ‌کنندگان حالت رضایت را اتخاذ نکرده‌اند و حساب‌های تبلیغاتی آنها در معرض جریمه قرار دارد.

در زیر چهار راه برای بررسی پیکربندی حالت رضایت فعلی Google شما وجود دارد.

اولین و ساده ترین مکان برای شروع چک در خود گوگل ادز است. در حساب تبلیغاتی خود، به ابزارها و تنظیمات > اندازه گیری > تبدیل ها > تشخیص.

اگر حالت رضایت فعال است، در زیر تشخیص، ویجت زیر را مشاهده خواهید کرد:

Google Ads - وضعیت حالت رضایتGoogle Ads - وضعیت حالت رضایت

چیزی که این به شما می گوید این است که گوگل این است:

  • خواندن و ثبت وضعیت رضایت کاربران وب سایت شما.
  • تنظیم رفتار برچسب های ردیابی آن بر اساس وضعیت رضایتی که می خواند.

با این حال، به شما نمی گوید که آیا وضعیت های صحیح در حال عبور هستند یا خیر.

بنابراین، بررسی ها و آزمایش های بیشتری لازم است.

اگر در مرحله اول ویجت فعال حالت رضایت به شما نشان داده نشد، باید برای تنظیم حالت رضایت کار انجام شود.

Google برخی از ادغام‌های مستقیم دارد که می‌توانید در حساب Google Ads خود به آنها دسترسی داشته باشید:

  • هدایت به Tools and Settings > Setup > Data Manager > Google tag > Manage > Admin.
  • زیر مدیریت تگ گوگل، کلیک حالت رضایت را تنظیم کنید.
  • سپس نوع بنر خود را انتخاب کنید و مراحل را دنبال کنید
پیکربندی حالت رضایت از طریق Google Adsپیکربندی حالت رضایت از طریق Google Ads

هنگامی که پلتفرم وب یا CMP (پلتفرم مدیریت رضایت) خود را انتخاب کردید، دستورالعمل های گام به گام در مورد نحوه تنظیم حالت رضایت ارائه می شود.

اگر هنوز بنر رضایت ندارید، نحوه شروع کار را نیز به شما نشان می‌دهد.

مانند گوگل ادز، گوگل نیز یک ویژگی در GA4 برای بررسی وضعیت رضایت منتشر کرد.

مجدداً، این به شما امکان می دهد بررسی کنید که آیا Google می تواند انتخاب های رضایت کاربران را در وب سایت شما بخواند و ضبط کند.

برای استفاده از این ویژگی مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به حساب GA4 خود بروید.
  • انتخاب کنید مدیر.
  • زیر جمع آوری و اصلاح داده ها، انتخاب کنید جریان های داده
  • جریان داده وب سایت خود را انتخاب کنید.
  • کلیک کنید روی تنظیمات رضایت کشویی

وضعیت تنظیمات رضایت در GA4 دارای سه بخش است. به شما می‌گوید که آیا سیگنال‌های رضایت اندازه‌گیری و شخصی‌سازی فعال هستند یا خیر و به شما امکان می‌دهد بررسی کنید که Google چگونه داده‌ها را بین سرویس‌هایش به اشتراک می‌گذارد.

بررسی وضعیت رضایت در Google Analytics 4بررسی وضعیت رضایت در Google Analytics 4

عمیق تر: چگونه Google Analytics 4 را با استفاده از Google Tag Manager راه اندازی کنیم

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


گوگل قابلیتی را در گوگل تگ منیجر (GTM) منتشر کرد تا به بازاریابان کمک کند تا اطمینان حاصل کنند که تنظیمات رضایت درست برای برچسب‌هایی که از طریق GTM استفاده می‌شوند اعمال می‌شود.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که تنظیم نمای کلی رضایت را در حساب GTM خود فعال کنید:

  • ظرف خود را انتخاب کنید، سپس کلیک کنید Admin > Container Settings.
  • زیر تنظیمات اضافی، برای فعال کردن نمای کلی رضایت، کادر را علامت بزنید.
بررسی پیکربندی رضایت برچسب‌ها در Google Tag Managerبررسی پیکربندی رضایت برچسب‌ها در Google Tag Manager

پس از فعال شدن تنظیمات، می‌توانید به فضای کاری خود برگردید و از آن برای بررسی تنظیمات رضایت اعمال شده برای هر برچسب استفاده کنید.

برای یافتن این مورد، باید از نمای کلی به برچسب ها و سپس در کنار رنگ آبی تغییر دهید جدید را فشار دهید، نماد سپر را خواهید دید.

نمای کلی رضایت از برچسب‌ها در Google Tag Managerنمای کلی رضایت از برچسب‌ها در Google Tag Manager

پس از کلیک کردن، هر تگ در حساب را به شما نشان می دهد و اینکه آیا تنظیمات رضایت پیکربندی شده است یا خیر. همچنین هر گونه تنظیمات رضایت داخلی را در یک برچسب شناسایی می کند. به عنوان مثال، برچسب‌های Google، همه دارای رضایت داخلی در GTM هستند.

می‌توانید از «دستیار تگ Google» برای بررسی وضعیت‌هایی که هنگام حرکت کاربران در وب‌سایت و تعامل با بنر رضایت کوکی شما ارسال و به‌روزرسانی می‌شوند، استفاده کنید.

دو مکان وجود دارد که می توانید این بررسی ها را اجرا کنید:

حالت پیش نمایش در GTM مزایای بیشتری را ارائه می دهد. این به شما امکان می‌دهد ببینید کدام برچسب‌ها در هر رویداد راه‌اندازی شده شلیک می‌شوند. این به شما کمک می‌کند بفهمید که آیا برچسب‌ها گزینه‌های رضایت درست را می‌خوانند یا خیر و آیا آنها بدون هیچ گونه رضایت انتخاب می‌شوند یا خیر.

برای بررسی به‌روزرسانی‌های رضایت در صفحه از هر دو روش، URL خود را وارد کنید تا در حالت اشکال‌زدایی بارگیری شود.

در ناوبری سمت چپ، تمام رویدادهایی که در دستیار برچسب فعال می شوند را مشاهده خواهید کرد. می توانید روی هر رویداد کلیک کنید و خروجی خود را بین آنها تغییر دهید برچسب ها و رضایت برای دیدن اینکه چه انتخاب های رضایتی انجام شده است و کدام برچسب ها فعال شده اند.

وضعیت رضایت مشابه تصویر زیر خواهد بود:

تغییرات وضعیت رضایت را با دستیار برچسب Google بررسی کنیدتغییرات وضعیت رضایت را با دستیار برچسب Google بررسی کنید

وضعیت پیش فرض را مشاهده خواهید کرد. این معمولا برای هر چیزی غیر از کوکی های ضروری مورد نیاز برای عملکرد وب سایت رد می شود.

بسته به اینکه کدام رویداد را انتخاب کنید، به‌روزرسانی روی صفحه و وضعیت فعلی را مشاهده خواهید کرد.

اگر کوکی‌های تبلیغاتی رد می‌شد، نمی‌خواهید برچسب‌های پلتفرم تبلیغاتی شما فعال شوند و وقتی به برچسب‌ها برمی‌گردید، کوکی‌ها را رها کنید.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که برچسب‌های Google همیشه در حالت پیش‌نمایش فعال می‌شوند، زیرا تنظیمات رضایت آن‌ها ساخته شده است و برچسب‌ها رفتار خود را به طور خودکار تنظیم می‌کنند.

حالت رضایت یک عنصر حیاتی برای حرکت رو به جلو در هر راه‌اندازی ردیابی جامع و حصول اطمینان از مطابقت کسب‌وکار شما با مقررات خواهد بود.

برای جلوگیری از جریمه شدن حساب های تبلیغاتی یا مشکلات داده، باید مطمئن شوید که حالت رضایت را فعال کرده اید و همچنین به درستی انجام می شود.

کاوش عمیق تر: نحوه ترکیب GA4 و Google Ads برای نتایج جستجوی پولی قدرتمند

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.

Source link