4 درس کلیدی سئو برای جلوگیری از بلایای راه اندازی سایت

راه اندازی سایت بدون شک یکی از خطرناک ترین تلاش های سئو است. شما می توانید از سعادت خالص سئو به فاجعه با یک سوئیچ تبدیل شوید.

من مطمئن هستم که هر سئوی با تجربه ای که بخواهید می تواند یک یا دو داستان ترسناک راه اندازی سایت را به شما بگوید. چه این کار به دلیل عدم دانش/تجربه یا کاری کاملاً خارج از دست آنها بوده است.

امید من با مقاله امروز این است که ممکن است از برخی از درس هایی که من از راه اندازی وب سایت ها در دهه گذشته آموخته ام چیزی بیاموزید. حداقل، شاید به جلوگیری از انتشار یک داستان ترسناک کمتر سایت کمک کند.

در زیر برخی از درس‌های مهمی که آموخته‌ام و به ترتیب اهمیت خاصی ندارند، آورده شده است.

1. مستثنی کردن صفحات کم ترافیک از تغییر مسیرها در طول راه اندازی سایت خطرناک است

من این درس را سالها پیش هنگام کار در یک آژانس به سختی یاد گرفتم.

به هر دلیلی، در آن زمان، ما فقط 500 صفحه برتر یک سایت را بر اساس ترافیک، پیوندها و قدرت کلی صفحه تغییر مسیر دادیم.

اگر یک صفحه CMS بود (مانند صفحات دسته‌بندی)، آن‌ها نیز هدایت شدند.

در مورد بقیه، اگر می‌توانستیم راهی برای تغییر مسیر انبوه تکه‌های آن‌ها فراتر از آن پیدا کنیم، این کار را کردیم. اگر نه، آن را قطع می کنیم.

هنگام مدیریت یک سایت تجارت الکترونیک با هزاران هزار صفحه، ترافیک کم جستجو به یک صفحه خاص یا مجموعه ای از صفحات همچنان می تواند به صدها یا هزاران بازدید کلی اضافه کند. این می تواند منجر به کاهش قابل توجهی در کل ترافیک پس از راه اندازی شود.

اگر می خواهید از هر نوع از دست دادن ترافیک جلوگیری کنید، مطمئن شوید که از قبل زمانی را با تیم وب خود برای بحث در مورد استراتژی تغییر مسیر 301 تنظیم کرده اید تا بتوانید اکثر صفحات قدیمی خود را به صفحات جدید هدایت کنید. .

عمیق تر حفاری کنید: سئو در طول توسعه وب سایت و پس از راه اندازی: ملاحظات کلیدی

2. مسائل مربوط به تغییر مسیر می تواند باعث مشکلات فنی عمده و از دست دادن ترافیک پس از راه اندازی سایت شود

حتی کامل‌ترین استراتژی تغییر مسیر 301 نیز می‌تواند خراب شود.

نه تنها داشتن یک استراتژی و لیست خوب مهم است، بلکه تقریباً به همان اندازه مهم است که آزمایش کنید که تغییر مسیرها بلافاصله پس از راه اندازی به درستی کار می کنند.

شما می خواهید مواردی مانند موارد زیر را بررسی کنید:

  • تغییر مسیر زنجیره ها
  • حلقه ها
  • 302 تغییر مسیر.

برای انجام این کار، توصیه می کنم از ویژگی حالت لیست Screaming Frog برای بررسی تغییر مسیرهای خود با آپلود لیست تغییر مسیر خود و بررسی مقصد نهایی هر URL استفاده کنید. من همچنین از ابزاری به نام WhereGoes برای بررسی حلقه ها و زنجیره های تغییر مسیر استفاده می کنم. از نظر من، استفاده از بیش از یک ابزار برای آزمایش هرگز بد نیست.

3. تغییر تجربه کاربری می تواند ترافیک سایت جدید شما را برای ماه ها کاهش دهد

من یک بار در یک سایت مبلمان کار می کردم. همه نوع تغییرات در حال انجام بودند – از طراحی کلی سایت گرفته تا ناوبری، فیلترها و تجربه پرداخت.

ایجاد این تغییرات بد نیست. با این حال، بدون آزمایش مناسب، همه چیز می تواند به سرعت اشتباه شود.

پس از راه‌اندازی، از دست دادن ترافیک و کاهش نرخ تبدیل را تجربه کردیم. مشتریان نیز در تسویه حساب مشکل داشتند. حداقل مشکلات زیادی وجود داشت.

با گذشت زمان، اوضاع کمی بهتر شد، اما مطمئن نیستم که آنها هرگز به طور کامل بهبود یابند.

شما می توانید در هر راه اندازی انتظار مشکلاتی را داشته باشید، اما زمانی که نرخ تبدیل مخزن شود، این نشانه اصلی مشکلات تجربه کاربر است. به خصوص زمانی که تغییراتی مانند به‌روزرسانی‌های ناوبری، فیلترهای مختلف و طراحی جدید را ارائه می‌کنید.

این تجربه اهمیت داشتن یک تیم تجربه کاربر ماهر را برای راه اندازی موفق سایت برجسته کرد. می تواند سایت شما را بسازد یا خراب کند!

عمیق تر حفاری کنید: 12 تله سئو که در هنگام مهاجرت پلتفرم وب سایت باید از آنها اجتناب کرد

4. درگیر نکردن سئو از ابتدا دستوری برای فاجعه است

من در ابتدا فقط برای همکاری با یک آژانس خارجی در استراتژی تغییر مسیر (و سایر جزئیات سئو) برای راه اندازی مجدد سایت شرکت مبلمان که قبلاً ذکر کردم، وارد شدم.

من در جلسات راه اندازی سایت شرکت نکردم. من هیچ دسترسی به وایرفریم، طرح یا مواد مرتبط نداشتم.

در گذشته، من باید اطلاعات بیشتری را درخواست می کردم. من فرض کردم که این جنبه ها در حال رسیدگی است.

آنچه من از آن زمان آموخته ام: این به نفع شماست که فعالانه خود را در هر زمینه ای که ممکن است بر سئو تأثیر بگذارد درگیر کنید.

بسیاری از مردم اغلب کار شما را به عنوان یک سئو نادیده می گیرند. شما اغلب بهتر است فرض کنید مردم آنچه را که شما می‌دانید نمی‌دانند تا اینکه تصور کنید درباره آن فکر می‌شود یا از آن مراقبت می‌شود، زیرا احتمالاً اینطور نیست.

اگر در مورد آن فکر شود و به درستی از آن مراقبت شود، شگفت انگیز است. شما یکی از معدود افراد خوش شانس هستید. حداقل می دانی که دقت لازم را انجام داده ای.

در اینجا مواردی وجود دارد که باید برای راه اندازی سایت درگیر آنها باشید:

  • جلسات استراتژی
  • بررسی معماری Wireframe / اطلاعات
  • بحث طراحی / UX
  • تحقیق کلمات کلیدی برای صفحات جدید
  • مرحله بندی دسترسی و بررسی سایت
  • استراتژی تغییر مسیر 301
  • بررسی پس از عرضه

شما می توانید این فرآیند را از طریق همکاری بهتر بین تیمی و اطلاع رسانی درباره اهمیت کاری که انجام می دهید و چرا آن را انجام می دهید، بهبود بخشید.

این را می توان از طریق فرآیندهای بهتر، مستندسازی، آموزش و آموزش ساده سایر تیم ها انجام داد. اغلب اوقات، در سئو، شما باید مدافع خود باشید.

کاوش عمیق تر: نحوه استفاده از آموزش سئو برای مدیریت سهامداران

پیمایش خطرات راه اندازی سایت

راه اندازی سایت ذاتاً تلاش های مخاطره آمیزی برای سئو هستند، اما برنامه ریزی مناسب و همکاری متقابل می تواند به شما کمک کند تا از دام های احتمالی جلوگیری کنید.

اگرچه راهنمای جامعی نیست، اما یادگیری از درس‌هایی که به سختی به دست آورده‌اید، می‌تواند شما را از اشتباهات رایج راه‌اندازی سایت که تلاش‌های سئو را به ماه‌ها یا حتی سال‌ها پیش می‌برد، در امان نگه دارد.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.

Source link